En mä oikein usko tuohon "ei ollut 110% lasissa" teoriaan. Jokaisella peli ailahtelee, kuten Lukonkin kanssa on nähty, mutta kyllä eilen oli täysin selvä se, kummalla joukkueella pelin rakenne, avauspelaaminen, PAPP sekä kulmapelaaminen ja liike (kokonaisuudessaan) oli kondiksessa.Mietin samaa eilen, että Pekka Virtaa haukutaan, mutta kyllähän mä tykkäisin jos Nordiksella kotijoukkue pelaisi tuollaista peliä.
Ja annetaan propsit Pikkaraiselle: parhaimmillaan hänen lätkänsä on ollut tuollaista. Karvataan korkealta ja kiekko liikkuu. Mutta taso ja peli ailahtelee ihan liikaa. Tuntuu, että jotenkin se jengin fokus ei ole oikeissa asioissa.
HIFKn nelonen on ollut koko kauden parempi kuin viime vuonna. On se ollut muodossa Väyrynen-Väänänen-Hede tai sitten tämä. Onko sitten treenaamisessa panostettu nelosen peliin.
Eilisen pelin isoin pettymys oli melkein Koivula. Tuntui, että kundi pelasi 80% tehoilla loukkeja vältellen. Ymmärtäähän sen jos toi eilinen oli mahdollisesti viimeinen peli ennen NHL-leiriä. Mutta se 80% suoritus oli osasyy Lukon avausmaaliin. Näissä peleissä pienet erot ratkaisee. Lukko oli eilen sitoutuneempi ja nöyrempi. @Jan_Peter on ihan oikeassa, että monella HIFKn pelaajista ei ollut eilen 110% lasissa. Oliko ajatukset mennyt liiaksi mahdolliseen taukoon.
Mun mielestä missään vaiheessa ei edes vaikuttanut siltä, että IFK tulisi voittajana ulos, vaikka sekin mahdollisuus toki aina on, koska ainahan sen avausmaalin tekeminen voi vaikuttaa joukkueiden tekemiseen.
Lukon peli oli eilen sellaista, että eipä heti tule mieleen niin upean näköistä pelaamista tässä liigassa. Esim Tapparahan on likipitäen tylsän pelin virallinen suomenmestari, ja etenee usein dieselkiekollaan päättyn asti.
En tiedä kestääkö Lukon pelin sinne päätyyn saakka, mutta kyllä on vaan pakko myöntää että ei edes harmittanut hävitä, sillä Lukon peliä oli aivan saakelin hienoa katsella, ja ei mun mielestä kokonaisuus IFK:ssa ole vielä missään kohtaa ollut sillä tasolla, kuin Lukolla eilen, vaikka hienoa peliä on IFK:kin ajoittain esittänyt. Toivottavasti sitä kohti ollaan täälläkin menossa.
Viimeksi muokattu: