Mä en mistään tunnekuohuisesta meuhkaamisesta perusta, mutta täytyy kyllä sanoa, että todella pettynyt olen KalPan esitykseen tänä iltana. Jotenkin ajattelin, että nyt tauon jälkeen olisi hyvä mahdollisuus ikään kuin uuteen starttiin, vastassakin oli todella köykäinen kokoonpano. Mutta ei. Valitettavasti aivan entisen kaltainen meno jatkui.
Joku tossa pelissä vaan ei ihan toimi. Edelleenkään se ei ole kokonaan pielessä ja sekaisin, mutta se on kuitenkin sen ratkaisevan verran pielessä ja sekaisin, että tulosta ei tule. Minä en kyllä ensisijaisesti lähtisi osoittelemaan yksittäisiä pelaajia, kyllä tuo on jotenkin kollektiivinen ongelma. Eli jos siitä on pakko jotakuta syyttää, niin kyllä se valmennuksen piikkiin tuppaa menemään.
Jotenkin siinä on sellaista kummaa säheltämistä ja koheltamista. Siinä on periaatteessa ihan oikeita elementtejä, siinä on nopeaa pelaamista, mutta siinä on myös pyrkimystä pelin rytmittämiseen. Jotenkin vain tuo toteutus jää puolivillaiseksi, ehkä vähän sellaiseksi välimallin touhuksi, jossa ei oikein toimi kiekkokontrolli, mutta ei nopea ylöspäin pelaaminenkaan. Välillä tosin ottaa myös silmään ihan vain yksinkertaisesti heikkoa kiekon syöttämistä ja vastaanottamista, mikä taas ei sinällään ole mikään erityinen pelitapa-asia.
Hankalaa on.