Analyysit jyllää niin että hölmömpää hirvittää.
Totta on ettei Lintner ole vielä toistaiseksi esittänyt lähellekään parastaan. Laihasta pistesaldosta olisi kuitenkin kohtuutonta syyttää yhtä miestä, etenkään jos peilaa joukkuetta kohtaan velloneisiin odotuksiin kauden alussa. Onko pisteitä lopulta paljonkaan vähempää (siis joukkueella, ei Lintnerillä) mitä moni osasi odottaa? Otteluohjelmakin on ollut vaikeahko. Kyllähän esim. näitä Kärppiä ja Jokereita vastaan oli odotettavissakin hankaluuksia. Toki HPK- peli oli melkosita sössimistä.
Mitä taas tulee vihjailuun siitä, että Lintnerin tulon myötä on joukkuepelaaminen/henki alkanut rakoilla, kuulostaa tämäkin omituiselta. Itse en ainakaan kahdessa viime kamppailussa huomannut hengettömyyttä tai yrityksen puutetta, pikemminkin tehottomuutta.
Moni pelaajista on kehunut vallitsevaa yhteishenkeä esimerkilliseksi. Onko Lintnerin persoonallisuus muuttunut kesän aikana niin dramaattisesti, että yhtäkkiä ennen erinomaisena pukukoppi- ja joukkuepelaajana tunnettu ykköspakkimme olisikin oikutteleva ja joukkuepelaamiseen kykenemätön diivaileva superstara. Melko kaukaa haetulta kuulostaa. Tosin tapahtuihan Redenbachinkin pääkopassa ammoin jotakin, se myönnettäköön.
Helposti kuitenkin kuvittelisi hankalampia persoonnallisuuksia mahtuvan ryhmään kuin ryhmään ja jos yksi tällainen riiittää pistämään muutoin toimivan hengen retuperälle, lienee peiliin katsomisen paikka myös toisilla. Noh, Linterin en itse usko henkeä rikkovan, uskokoon kukakin mihin tahtoo.
Ja kävisikö tuo pois kenkiminenkään aivan helposti? Minulla nyt ei ole aivan tarkkaa kuvaa kuinka Lintneristä koituvat kustannukset on saatu katettua, mutta esim. Kultakorttiklubilaisilla/sponsoreilla voisi olla sanansa sanottavana. Tuskin kaikki kustannuksiin osallistuneet kuitenkaan ajattelevat, että ukon kilometritehtaalle passittaminen jotenkin vahvistaisi joukkuetta. Tällöinhän Pukalle ja Levokarille ynnä kumppaneille kasautuu aina vain lisää kuormaa ja kuten täälläkin todettu, ovat mm. edellämainitut parhaimmillaan silloin, kun peliajat eivät ole järjettömiä. Toki esim. Pukka ollut mielestäni hukassa harjoituspelien jälkeen peliajasta riippumatta. Jo ennen Lintnerin saapumista.
Minulla löytyy yhä uskoa. Jos Negatiivisen Ajattelun Ryhmä näkee syytä suivaantua tästäkin lässytyksestä, niin suivaantukaa rauhassa. Ensi viikolta odotan täysiä pojoja, etukäteen ajatellen seuraavat 4 kamppailua olisi mielestäni kaikki voitettava. Asioiden loksahdellessa kohdilleen voi näin hyvinkin käydä ja silloin tilanne näyttää taas paljon valoisammalta. Toki jos takkiin edelleen tulee, alkaa playoff- paikan metsästys vaikuttaa todella pulmalliselta. Ensi viikolla viisaampia, tilauksessa joukkueelle ja Lintnerille paljon maukkaita pisteitä.