Legendan juttuja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ketut ja viekkaat eläimet. Sympatiat Pikkuveljille
Minä taas luotan siihen, että nämä vempat ovat meille pelkästään plussaa play-offeja ajatellen, jopa kahdella tavalla.
Loukkaantuminen on yksilölle aina erittäin ikävää. Viikko paikallaan olevaa pakkolepoa on henkisesti raskas homma ja sitten tietysti toipuminen päälle. Näkökyvyn säilyminen on pelaajalle jo ihan urakysymys. Olisi todella julmaa, jos Pettisen ura päättyisi näin. Niin tuskin käy, mutta ei se lopulta mahdotonta lopputulos olisi tästä ollut. Voimia Pettisille ja pikaista paranemista.
Nylanderia on kyllä ymmärretty jo aivan riittävästi. Vahinko-olettamuksella minäkin olen liikkeellä, silti pelaaja vastaa mailastaan.
Itse vaikutuksesta olen kyllä taipuvainen olemaan samaa mieltä mm. VilleK:n kanssa. En näe tätä kauhean suurena ongelmana vaan enemmän mahdollisuutena. Syyt olivat jo ylhäällä. Kausihan nyt on hävitty jo ajat sitten Lukkoa riipivän veret seisauttavan huippukriisin myötä. Mutta saadaanpahan siis valmistauduttua edes seuraavaan ja annettua kokemusta muille.
Sinänsä Lukolla on kyllä jo aika komea lista pelaajia sairastuvalla. Pettinen ja Tuomainen ovat pelanneet EHT:ssä. McLean on sarjan toiseksi paras keskushyökkääjä ja pelannut Kanadan joukkueessa. Hän ja Morrison olisivat varmasti jo kelvanneet EHT:lle. Yhtä puolustajaa puuttuu, niin olisi maajoukkuekenttä loukkaantuneena. Se kelpaisiko Tikkanen, Cook tai Kovanen esimerkiksi EHT:lle jätetään lukijan arvioitavaksi.
Kunhan ovat kunnossa maaliskuun alussa vähintään pari ottelua ennen pudotuspelejä, niin ehkäpä tämä on kokonaisuudessaan enemmän plussaa joukkueelle. Yksilöharjoittelun suunnittelu korostuu ja luonnollisesti vaikeutuu, koska harjoitteet pitää osata suunnitella käytettävissä olevalle kapasiteetille. Nyt pitää valmennuksen todella legendaarisesti olla hereillä, että miehet myös hyödyntävät tämän tilaisuutena. Tässä on todella mahdollisuuksia, koska jääkiekkoa nämä pelaajat osaavat jo pelata. Kuitenkin kaikki, erityisesti Tuomainen, voivat vielä oppia todella paljon paremmaksi ja ennen kaikkea olla fyysisesti valmiita pudotuspeleihin.
Runkosarjan voitto olisi todella hieno, arvokas, saavutus. Toivotaan että eilinen taistelu nähdään myös Pelikaaneja vastaan. Jos Olympiatauolle lähdetään yli 100 pisteellä, niin sitten ollaan jo erittäin lähellä. Mitään ei tietysti ole voitettu vielä silloinkaan. Mitäpä sitä nyt voittamaankaan, kunhan nyt edes uusi seuran piste-ennätys tulisi. Viisi pistettä uupuu vielä, toivotaan että se nyt tulee tänä vuonna.