Peliesitykset 2009-10 - Taisteleva Lukko?

• 135 726
  • 618

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joten miksi Seitsosen hommaaminen sitten on käsittämätön virhe?

Siksi, että vie tänäänkin jostain käsittämättömästä syystä Kangasmäen pelipaikan. Kangasmäki on pelannut loistavasti sekä Mestiksessä että A:ssa mutta näyttöpaikkaa ei näytä tulevan.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Siksi, että vie tänäänkin jostain käsittämättömästä syystä Kangasmäen pelipaikan. Kangasmäki on pelannut loistavasti sekä Mestiksessä että A:ssa mutta näyttöpaikkaa ei näytä tulevan.

Se käsittämätön syy on varmaankin valmennuksen tiedossa. Minä ainakin tyydyn siihen kitisemäti, mitä he päättävät. Kausi on ainakin minulle näyttänyt, että Ralella ja kumppaneilla on selkeä visio, mitä tehdään ja missä mennään.

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, täällä on hyvä jeesustella rintarottingilla kun ei tehty hankintoja jne, niitä hankintoja kuitenkin YRITETTIIN tehdä mutta käteen jäi tyhjä arpa Seitsosta lukuunottamatta. Nythän sinulla on esimerkkinä jokereiden viimehetken hankinnat, sillä ihan mukiinmenevästi esimerkiksi jypin Makkonen ja Pihlstöm ovat esiintyneet vai kuinka.? Tosipelien alkuun on vielä hetki, palataan silloin uudestaan astialle ja katsotaan mitä viimehetken värväykset saavat/saivat aikaan niissä joukkueissa joissa hankintoja onnistuttiin tekemään.

Uudestaan. Lukko on johtanut liigaa välillä jopa ylivoimaisesti sillä JOUKKUEELLA, jolla kauteen lähdettiin. Jos olisi saatu lisää syvyyttä joukkueeseen, se olisi ollut ok, mutta aina siinä on omat riskinsä, koska "nimimies" vie aina 1-2 ketjusta paikan ja työntää JOUKKUEESEEN kuuluvia ulos kokoonpanosta. Playoffien alkaessa Lukko saa (näillä näkymin) kokoon sen JOUKKUEEN, jolla se on liigaa hallinnut, eikä siihen mitään alkukauden nimekkäitä floppeja tarvita.

Seitsonen on lupaava pelaaja, jonka alkukausi on mennyt pilalle varusmiespalvelun ja albiinon pyromaanin takia. Ei varmasti ollut kallis mies ja uskon ( miehen CV:n tietäen), että motivaatiota harjoitteluun ja näyttämiseen riittää.

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uudestaan. Lukko on johtanut liigaa välillä jopa ylivoimaisesti sillä JOUKKUEELLA, jolla kauteen lähdettiin. Jos olisi saatu lisää syvyyttä joukkueeseen, se olisi ollut ok, mutta aina siinä on omat riskinsä, koska "nimimies" vie aina 1-2 ketjusta paikan ja työntää JOUKKUEESEEN kuuluvia ulos kokoonpanosta. Playoffien alkaessa Lukko saa (näillä näkymin) kokoon sen JOUKKUEEN, jolla se on liigaa hallinnut, eikä siihen mitään alkukauden nimekkäitä floppeja tarvita.

Juuri näin. Mikä pelaaja Lukosta puuttui jos kokonaisuutta mietitään? Alamäkiä ja ylämäkiä kauteen mahtuu, joten joka hetkellä voi johtaa johtopäätöksiä sen hetkisestä tilanteesta, mutta koko kautta silmällä pitäen:

Eniten voittoja: Lukko
Vähiten tappioita: Lukko
Eniten tehtyjä maaleja: Lukko
Vähiten päästettyjä maaleja: Lukko

Nälkä tuolta jengiltä on mennyt (runkosarjan suhteen) ja katseet ovat ihan varmasti suurimmilta osin jo playoffeissa. Nyt pitää vaan sen verran tsempata, että saadaan se historiallinen runkosarjan voitto. Ja ettei jää löysäily liikaa päälle.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitäisiköhän 1963:nkin joskus kokeilla ihan uutta lähestymistapaa asiaan tuon ainaisen motkotuksen sijaan, ja yrittää luottaa siihen että valmennus tietää mitä tekee. Kun katsoo sarjataulukkoa ja joukkuetilastoja niin voisi nopeasti päätellä että ehkä seurajohto ja valmennusjohto on sittenkin tehnyt jotain asioita oikein että tähän tilanteeseen on tultu. Se luo ainakin minuun jonkinlaista luottamusta siihen että Urama ja kumppanit tietävät mitä tekevät.

Jos Kangasmäki ei saa peliaikaa niin ehkä se johtuu siitä että valmennusjohto ei näe häntä vielä valmiina liigaan ja näkee että Seitsonen on tämänhetkisessä tilanteessa ja tähän rooliin valmiimpi. Samalla tavallahan tämä samainen nimimerkki motkotti viime kaudella kun Elolle ei annettu peliaikaa kunnes syksyllä käänsi itsekin kelkkansa asian suhteen ja totesi että pelaaja ei ole valmis liigaan. Nyt Elo sitten pelaa liigassa ja on pelannut hyvin, joten olisiko tässäkin sitten toimittu pelaajan kehityksen kannalta oikein ja oikeanmittaisilla askelilla? Ainakin tilanne näyttää lupaavalta.

Pekkis

Jäsen
Playoffien alkaessa Lukko saa (näillä näkymin) kokoon sen JOUKKUEEN, jolla se on liigaa hallinnut, eikä siihen mitään alkukauden nimekkäitä floppeja tarvita.

Mutta jollei jostain syystä saakaan. Sitten peli on pahimmassa tapauksessa samanlaista kuraa, mitä esim. viime torstaina oli. Sarjajumbo vei meitä kuin pässiä narussa. En tiedä miten paljon pelejä käyt katsomassa, mutta tämänhetkisillä peliesityksillä ei mitaleja voiteta.

Otetaas tällainen kauhuskenaario. Ykkössentterin käsi ei paranekaan suunnitelmien mukaan, Tuomaisen kausi on ohi eikä kapteenimme peli ala vieläkään kulkemaan, niin tällöin ainakin minä olisin halunnut pari täsmähankintaa näkeväni.

Mutta, jos kaikki saadaan kehiin ja peli palaa uomiinsa, tästä todellakin tulee hieno kevät. Luotetaan siihen.

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Otetaas tällainen kauhuskenaario. Ykkössentterin käsi ei paranekaan suunnitelmien mukaan, Tuomaisen kausi on ohi eikä kapteenimme peli ala vieläkään kulkemaan, niin tällöin ainakin minä olisin halunnut pari täsmähankintaa näkeväni.

Jos huippukavereille otetaan kaiken varalta reservit, niin eikö ne kannattaisi ostaa jo kauden alussa? Kaiken varalta.

Westerlund Uraman tuurariksi.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Positiivista ehdottomasti kohtuullisen hyvä peli-ilme,
No ei varmaan ollut. Jos Lukko häviää jollekin rupusakille 2-1, niin millä helvetin perusteella joku voi kirjoittaa jotain positiivista sellaisesta pelistä.

Peliesitykset ovat tällä hetkellä täyttä paskaa poislukien maalivahtipeli, ja täällä mukamas ollaan tyytyväisiä.

Ellei tuo kävely pian lopu, niin Lukko tippuu saletisti puolivälieristä lomille. Käsittämätöntä suorittamista viime otteluissa, sanon minä.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
No ei varmaan ollut. Jos Lukko häviää jollekin rupusakille 2-1, niin millä helvetin perusteella joku voi kirjoittaa jotain positiivista sellaisesta pelistä.

Peliesitykset ovat tällä hetkellä täyttä paskaa poislukien maalivahtipeli, ja täällä mukamas ollaan tyytyväisiä.

Ellei tuo kävely pian lopu, niin Lukko tippuu saletisti puolivälieristä lomille. Käsittämätöntä suorittamista viime otteluissa, sanon minä.

Olit varmasti katsomassa peliä eilen. Jollet ollut, olisi kenties parempi olla räksyttämättä oikein kovasti.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Olit varmasti katsomassa peliä eilen. Jollet ollut, olisi kenties parempi olla räksyttämättä oikein kovasti.

Minä olin ja koko peli oli totaalista paskaa molemmilta joukkueilta. Harhasyöttöjen määrässä tehtiin varmaan maailmanennätys ja pelivauhti oli kuin kolmosdivaritasolla. Keskialueella kiekkoa roiskittiin golf-otteella toiseen päätyyn päin ja sieltä samanlainen takaisin. Maalipaikkoja oli molemmilla ja ne kaikki tuli karmeista virheistä.

Jos jomman kumman vastustaja olisi ollut vaikka JYP, niin peli olisi hävitty varmaan 10 maalilla.

Ihmettelen, että mitä peliä osa porukasta on ollut katsomassa. Peli-ilme ei ollut yhtään sen parempaa kuin tiistaina HPK.ta vastaankaan. Järkyttävää kohellusta. Kaukana ollaan alkukauden tasosta.

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jatkoajan otteluraportista:

- Pelinä tämä oli meiltä hyvä [...], Urama tuumaili.

- Erittäin hienoa jääkiekkoa [...], Ässien Pekka Rautakallio analysoi.

Katsojan analyysi:

... koko peli oli totaalista paskaa molemmilta joukkueilta.

Kuten Mölli aikanaan totesi, tämän pelin voi nähdä niin monella eri tavalla... :-)

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Jatkoajan otteluraportista:

- Pelinä tämä oli meiltä hyvä [...], Urama tuumaili.

- Erittäin hienoa jääkiekkoa [...], Ässien Pekka Rautakallio analysoi.

Katsojan analyysi:

Kuten Mölli aikanaan totesi, tämän pelin voi nähdä niin monella eri tavalla... :-)
Valmentajien kommenteilla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Urama kehui viime kaudellakin lähes jokaista peliä. Samaten Kari Jalonen kehuu HIFKin peliä ja Matti Alatalo Kärppien peliä näinä vaikeina aikoina. En tiedä yrittävätkö valmentajat luoda näin uskoa pelaajiinsa vai uskotella johdolle ettei tulisi kenkää.

edit: muuten en ota kantaa paraniko vai miten kävi kun en ole peliä nähnyt.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Max Powerin mukaan:
Peli toi mieleen vauhdiltaan jonkun Luvian kiekon kolmosdivari matsin.

Satakunnan Kansan toimittajan mukaan:

Länsirannikon kamppailu tarjosi yleisölle makeaa kiekkoilua, ei ehkä pelillisesti kovin korkeatasoista, mutta sitäkin enemmän vauhtia ja reilua taklauspeliä.

Ihan hyvää vauhtia siellä Luvian kolmosdivarissakin ilmeisesti pidetään, jos näistä em. lainauksista voi jotain päätellä.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä olin ja koko peli oli totaalista paskaa molemmilta joukkueilta. Harhasyöttöjen määrässä tehtiin varmaan maailmanennätys ja pelivauhti oli kuin kolmosdivaritasolla. Keskialueella kiekkoa roiskittiin golf-otteella toiseen päätyyn päin ja sieltä samanlainen takaisin. Maalipaikkoja oli molemmilla ja ne kaikki tuli karmeista virheistä.

Jos jomman kumman vastustaja olisi ollut vaikka JYP, niin peli olisi hävitty varmaan 10 maalilla.

Ihmettelen, että mitä peliä osa porukasta on ollut katsomassa. Peli-ilme ei ollut yhtään sen parempaa kuin tiistaina HPK.ta vastaankaan. Järkyttävää kohellusta. Kaukana ollaan alkukauden tasosta.

Ehkä kannattaisi lopettaa kiekon seuraaminen kokonaan, jos noin negatiiviset lasit päässä peliä seuraat. Kuvauksesi ei oikeastaan kerro eilisestä pelistä yhtään mitään. Suoraan sanottuna tuo on ihan täyttä paskaa alusta loppuun. Luistelu esimerkiksi oli Lukolla valovuoden edellä HPK-pelistä. Kokonaisuutena Lukon peli näytti muutenkin erittäin hallitulta. Ässien puolustus oli toki aikamoista kurapaskaa alusta loppuun. Kolmannessa erässä varsinkin olivat täysin kuutamolla, mutta tämän laskisin Lukon erittäin agressiivisen karvauksen ja kovan luistelun ansioksi.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ehkä kannattaisi lopettaa kiekon seuraaminen kokonaan, jos noin negatiiviset lasit päässä peliä seuraat.

Mitä se sulle kuuluu minkä näköiset lasit päässä peliä seuraan?

Pitäiskö tässä alkaa eräiden kirjoittajien tyylillä kirjoittamaan, että kaikki on ihanan vaaleanpunaista ja peli kulkee kuin rasvattu. Kyllä minä saan katsoa pelit juuri sillä asenteella kuin tykkään. Sinulla ei pitäisi olla siihen mitään rutkuttamista.

Pelin aikana ja pelin jälkeenkin juttelin usean eri Lukko- ja Ässät- kannattajien kanssa ja suuri osa oli kanssani samaa mieltä. Pelin taso ei todellakaan päätä huimannut. Jos tuo pelillinen taso sinua tyydyttää, niin vähäänpä olet tyytyväinen.

Ei Ässien tasoista nippua saisi missään nimessä päästää laukomaan maalia kohti yli 40 kertaa pelin aikana. Melko säälittävää kehua siinä vaiheessa puolustusta. On Lukon onni, että Ässäpelaajien vedot olivat vieläkin luokattomammat kuin Lukon vedot.

Minä olen edelleen huolestunut Lukon tämän hetkisestä tasosta. HPK, Ilves ja nyt Ässät-pelin pelillisellä tasolla ei kärkiporukoita voiteta, kun ollaan jo keskitason jengien kanssa hätää kärsimässä.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minä olen edelleen huolestunut Lukon tämän hetkisestä tasosta. HPK, Ilves ja nyt Ässät-pelin pelillisellä tasolla ei kärkiporukoita voiteta, kun ollaan jo keskitason jengien kanssa hätää kärsimässä.

Mina olen sitten enemman huolestunut kun Lukko haviaa selvasti jollekin karkiporukalle eika pysty haastamaan niita jaalla ollenkaan. Tama ei kuitenkaan tainnut olla se kasikirjoitus JYP ottelussa?

Se on selvaa etta selka suoristuu nyt heikompia vastaan, asenne ei ole enaa 100%. Mutta joukkueen taso mitataan sitten kovempia vastaan kun jengi varmasti syttyy. Siina on se TODELLINEN taso jolla lukko on talla hetkella. Jokerit saattaa olla seuraava sytyttava vastus ja viimeistaan sitten JYP 19. paiva.

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo peliesityksen analysointi on kuitenkin jossain määrin subjektiivista, joten turhan kuumaksi täällä on nyt tunteet käynyt. Itse en käsittääkseni mitenkään taivaisiin Lukkoa kehunut, kunhan mainitsin kohtuullisesta pelitasosta. Tämän perustan siihen, että etukäteen ottelu oli hyvin pitkälti 50-50, mutta pelin nähneenä Lukko oli ottelussa aavistuksen hallitseva ja loi enemmän laadukkaita maalipaikkoja. Näin ollen odotuksiin nähden olin jopa hieman tyytyväinen tuohon peliin. Totta kai jos joku odottaa 3p jokaisesta pelistä saa pettyä varsin usein, tasoerot ovat liigassa pieniä tällä hetkellä.

Itse pelin tasossa varmasti oli parannettavaa kummallakin joukkueella. Liekö sitten Porin hallin jäädytyslaitteet taas hajalla, sen verran kehno jää siellä tosiaan oli. Kiekko otti monesti ihme pomppuja, toki Lukon syöttöpelissäkin oli parannettavaa.

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä se sulle kuuluu minkä näköiset lasit päässä peliä seuraan?

Liiankin hyvin se "kuuluu", kun täällä pitää jatkuvasti kitistä.

Pitäiskö tässä alkaa eräiden kirjoittajien tyylillä kirjoittamaan, että kaikki on ihanan vaaleanpunaista ja peli kulkee kuin rasvattu. Kyllä minä saan katsoa pelit juuri sillä asenteella kuin tykkään. Sinulla ei pitäisi olla siihen mitään rutkuttamista.

Ei pitäisi, mutta jatkuva kitinä on silti aivan turhaa. Ei se Lukon peli edelleenkään ollut eilen lähelläkään niin paskaa, kuin vuodatuksestasi voisi kuvitella. Ettet vain olisi vahingossa jäänyt Luvialle seuraamaan peliä kuvitellen sen olevan Ässät-Lukko -ottelu? kuvaus ainakin viittaisi sen tason otteluun.

Pelin aikana ja pelin jälkeenkin juttelin usean eri Lukko- ja Ässät- kannattajien kanssa ja suuri osa oli kanssani samaa mieltä. Pelin taso ei todellakaan päätä huimannut. Jos tuo pelillinen taso sinua tyydyttää, niin vähäänpä olet tyytyväinen.

Minä olen aina tyytyväinen, kun Lukko hallitsee peliä Porissa. On perinteisesti ollut sen verran paska paikka, että turpaan on tullut rumastikin hyvin usein. Kenties peli ei ollut kauneinta mahdollista, mutta taistelua oli molemmilla joukkueilla.

Ei Ässien tasoista nippua saisi missään nimessä päästää laukomaan maalia kohti yli 40 kertaa pelin aikana. Melko säälittävää kehua siinä vaiheessa puolustusta. On Lukon onni, että Ässäpelaajien vedot olivat vieläkin luokattomammat kuin Lukon vedot.

Tuo Ässien joukkue on käsittääkseni pelannut varsinkin kotihallissaan ajoittain erittäin hyvää kiekkoa. Paha paikka se on tuntunut olevan kaikille muillekin joukkueille. Mulle on ihan sama vaikka vastustaja ampuisi 70 kertaa pelissä, jos oikeat maalipaikat kuitenkin pysyvät vähissä.

Ilves-pelistä en osaa sanoa, mutta HPK-peli oli tosiaan käsittämättömän huono Lukolta. Siltikään ei noilta muilta kärkiporukoilta olla vielä oikeita selkäsaunoja saatu kertaakaan. Pelin taso on noussut aina kyllä vastustajan mukana.

Ei me tätä kautta vielä olla hävitty. Edelleen ollaan sarjan kärjessä, eikä mitään selvää notkahdusta ole tullut missään vaiheessa. Kannattaisi ottaa mallia Jokerien osiosta, jossa ainakin parin fanin mielestä on puhdas fakta, että Jokerit on neljän joukossa runkosarjassa. ;)

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos sinua, Rommeli, haittaa kirjoitukseni, niin laita ihan vapaasti ignoreen. En minä ala mielipidettäni muuttamaan vain sen vuoksi, että joku E-joelta kotoisin oleva on kanssani erimieltä.

Mielestäni Lukon peli ei vaan yksinkertaisesti ole sillä tasolla mihin se parhaimmillaan pystyy. Ja tuo,mitä psychodad kirjoitti, että toisia vastaan vaan ei tarvi/haluta pelata 100 lasissa, on ihan käsittämätöntä. Ei tuolla voi vetää millään 80% vauhdilla.

Siinä tapauksessa jokaista vastaan, joka on esim. 6 joukkueen alapuolella taulukoissa lippujen hintojenkin pitäisi olla 80% normaalista. Myös pelaajille pitäisi maksaa vähemmän palkkaa sen mukaan ketä vastaan pelataan.

Saman verran niissäkin peleissä on pisteitä jaossa, vaikka ei niin "tärkeiltä" tunnukaan. Jokainen piste on tärkeä vielä tässäkin vaiheessa kautta. Vaikka sarjaa johdetaankin. Lukon pitäisi myös pelata sillä tavalla, että jokainen voisi oikeasti uskoa silmiään, kun sarjataulukkoa katsoo. Eilinen peli oli kaukana sarjaa johtavan joukkueen pelistä.

Hienoa se on, että johdetaan, ei siinä mitään, mutta ainakin minä haluan nähdä sen taistelevan Lukon, jota sain seurata noin joulutaukoon saakka. Nyt siitä taistelusta, nopeista vastahyökkäyksistä ja asenteesta on vain rippeet jäljellä.

Viimeistään Olympiatauon jälkeen pelin on oltava tarvittavassa iskussa, jotta keväällä olisi joukkue parhaimmillaan.

Blitzkrieg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viime viikon pelit nähneenä voin sanoa että, eipä tarvii kauan nauttia raumalla poffeista!!! se on eka kierros jaHYVÄÄ YÖTÄ. Mihin on mahtanut kadota se draivi mikä oli alkukaudella tai eihän kaikkia pelejä voi voittaa ja samalla intensiteetillä ja nopeudella ei kaikkia pelejä voi pelata.

Mutta jos tuota menoa jatketaa ei hyvä heilu saas nähdä miten huomenna käy kun tulee muutamilla mielenkiintoisilla nimillä vahvistunut narrilauma kyläilemään... Odottaisin tältä peliltä sitten jo parempaa pelillistä ilmettä kuin viime viikolla toivottavasti pojat ovat siten nollanneet viimeviikon paikallisessa kuppilassa ja ruvetaan keskittymään siihen tekemiseen.

Samppub

Jäsen
Viime viikon pelit nähneenä voin sanoa että, eipä tarvii kauan nauttia raumalla poffeista!!! se on eka kierros jaHYVÄÄ YÖTÄ. Mihin on mahtanut kadota se draivi mikä oli alkukaudella tai eihän kaikkia pelejä voi voittaa ja samalla intensiteetillä ja nopeudella ei kaikkia pelejä voi pelata.

Mutta jos tuota menoa jatketaa ei hyvä heilu saas nähdä miten huomenna käy kun tulee muutamilla mielenkiintoisilla nimillä vahvistunut narrilauma kyläilemään... Odottaisin tältä peliltä sitten jo parempaa pelillistä ilmettä kuin viime viikolla toivottavasti pojat ovat siten nollanneet viimeviikon paikallisessa kuppilassa ja ruvetaan keskittymään siihen tekemiseen.

No eihän tuo lauantainenkaan peli mitään kuraa ollut. Monet muut joukkueet on ollu Porissa ihan kusessa, mutta Lukko haastoi kovan kotijoukkueen hyvin ja jopa hallitsi peliä. Paremmalla onnella olisi pisteet tullut Raumalle, joten eihän tässä nyt mitään itkuvirsiä kannata kokoaikaa lauleskella!
Kyllä siinä taas pikku hiljaa alkaa olemaan pelaamisenkin makua, jätkät on vaan treenannu sikana ja paikat pikkasen jumissa:) Ja kunhan saadaan Tuomainen ja ML mukaan niin taas mennään ja lujaa!!!

Me ollaan edelleen sarjajohtaja VAIKKA pian jo 2kk Lukko on ollut median mukaan alamaissa ja KalPa sekä muut tulevat kovaa perässä, silti kummasti edelleen ollaan ykkösiä. Jos KalPa häviää pelin tai kaksi niin sehän on ihan normaalia, mutta kun Lukko häviää pari peliä niin kriisiä pukkaa.. ei tajuu :)

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta jos tuota menoa jatketaa ei hyvä heilu saas nähdä miten huomenna käy kun tulee muutamilla mielenkiintoisilla nimillä vahvistunut narrilauma kyläilemään...
Lainaus Jokerien osioista:
Vieraspelit ovat olleet kyllä aika tuskaisia. Kun Turusta ja Lappeenrannasta oli tuomisina nolla sarjapistettä niin vaikea on uskoa että Raumalta niitä tulisi. Etenkään kuin pelisuorituksetkaan ole olleet kovin kummoisia.
Pessimismi ja omien vähättely on inhimillistä toimintaa. On helpompi kestää pettymyksiä kun ei odota juuri mitään. Tätä on havaittavissa useimpien joukkueiden fanien keskuudessa riippumatta sarjataulukosta ja kuntopuntareista.

Oma näkökulmani on se, että nyt kun viiden vuoden tauon jälkeen playoff-kiekkoa Raumalla nähdään, niin tuskin heti puolivälierissä antaudutaan. Paras seitsemästä systeemillä kun mennään, niin uskon että kuka tahansa pystytään kaatamaan. Kotietu on myös iso asia, ja sehän on jo käytännössä varma.

Blitzkrieg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kotietuhan on aivan vamraa, koska kaikki pelaavat niin paljon ristiin. Silti aina lukon peleihin itse ainaki lähden hieman pelonsekaisin tunnelmin. Luotan kyllä, että lukko huomenna homman hoitaa ja poffeissakin, mutta pieni pelko on aina perseessä!

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juuri näiden avainpelaajien loukkaantumisten takia toivoin jo pitkään ennen siirtorajan umpeutumista, että joukkuetta olisi vahvistettu 1-2 kovan luokan hankinnalla. Toisaalta näillä tiedoilla Lukolla näyttää käyneen sikäli onni onnettomuudessa, että loukkaantuneet pelaajat saadaan takaisin vielä runkosarjan aikana. Jos loukkaantumiset olisivat sattuneet kuukautta myöhemmin, niin olisihan se melkoisen perseestä ollut lähteä pleijareihin ilman Pettistä, McLeania ja vaikkapa Morrisonia. Tosin Lukon tuurin tuntien nämäkin pelaajat ehtivät vielä loukkaantua uudelleen runkosarjan lopussa, ja ottaa seurakseen sairastuvalle ainakin Petrun, Kovasen ja Tukosen:) No, toivotaan nyt kuitenkin että lisävammoilta vältytään ja saadaan kaikki pelaajat rivistöön runkosarjan loppuun mennessä.

Nuorille pelaajille näiden miesten loukkaantumiset antavat nyt mitä parhaimman paikan antaa näyttöjä loppukautta ajatellen, ja toki samalla myös tulevaakin kautta silmällä pitäen. Tuli kyllä eilen helvetin hyvä fiilis kun Aaltonen ja Elo nostivat maaleillaan Lukon tappioasemasta voittoon Jokereiden miljoonajoukkuetta vastaan. Nyt jos koskaan on nuorilla hyökkääjillä ollut paikka nousta esiin kun avainmiehet ovat olleet telakalla, joten hyvää on toki se että nämä kaverit ovat nyt saadun pelituntuman kautta loppukaudellakin paremmin valmiina, jos lisää avainpelaajia tippuu katsomon puolelle.

VilleK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä taas luotan siihen, että nämä vempat ovat meille pelkästään plussaa play-offeja ajatellen, jopa kahdella tavalla.

1. Pienemmässä roolissa olleet joutuvat ottamaan isompaa roolia ja tottuvat siten pelaamaan enemmän ja kovempaa, mikä valmistaa play-offeihin sekä tuo lisää vaihtoehtoja peluutukseen.

2. Vemppaketju taas sen sijaan on onneksi on pääosin sillä tavalla vemppakamaa, etteivät menetä muuta kuin ottelutatsin, kun taas muuta treeniä jonkin verran pystytään tekemään ja lepo sekä herkistää, että lisää motivaatiota tosipaikkaan. Taidot eivät näiltä ykköskorin kavereilta muutamassa viikossa katoa, sitä on turha pelätä.

Runkosarjaa ei enää mikään pysty pilaamaan ja olemattomia vahvistuksia on turha surra. Tällä joukkueella tulee menestystä myös loppukaudella, jos ylipäätään on tullakseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy