Tällä hetkellä ykköskenttä kärsii Lopista ja kolmonen Sopasesta. Loppi aivan liian ponneton ja hidas ykkösen sentteriksi, ainakin tällä hetkellä. Lasch jää aivan turhan yksin. Ehdottomasti Koskiranta takaisin ykköseen taistelemaan, jotta saadaan ykköskentältä siihen vaadittava draivi. Ja Sopanen vois lähtee hakee vauhtia Heinolaan (ei haittais vaikka olis pidempäänkin), nyt Immosen kenttä on aivan varjojen mailla. Tuossa kentässä on hirveä potentiaali, mutta näennäistä kiekon hallintaa esittävä Sopanen vaikuttaa siihen tehottomuuden muodossa. Satunnaisia tilanteita nähdään tältäkin kentältä, kun kiekko sattuu sopivasti pomppimaan. Mutta peliä pitäs oikeasti saada rakennettua ja pystyä tosissaa haastamaan vastustajat illasta toiseen. Toivottavasti Suikkanen näkee saman ja saadaan kunnon vastus jo Ässiä vastaan - lauantain taaperruksella tulee selkään ja pahasti. Myös jatkossa.
Olen täsmälleen samaa mieltä. Huonosti Loppi ei ole pelannut, pelinopeus ei tällä hetkellä yksinkertaisesti riitä. On se sitten peruja tuosta nilkkavammasta tai ei, sitä en tiedä. Harkkakaudella liike näytti paremmalta.
Sopasesta vielä enemmän samaa mieltä. Yksi kysymys:
"Tuoko Sopanen tällä hetkellä mitään hyötyä joukkueeseen ? "
- Mielestäni ei. Vili hiihtää 85% peleistä täysin varjojen mailla, vailla mitään kovuutta ja suoraviivaisuutta. Tuo yksi suonenvetojakso tuli, kun iski 4 pelissä tehot 6+2. Muutoinhan Vili on ollut täysin yössä. Olkoon kuinka "oma poika", mutta tällä hetkellä itse laittaisin Vilin aivan kylmästi Mestikseen. Tilalle joko Rinkinen, Blomqvist, Häppölä tai joku Peliittalaina, mitään ei tuossa vaihdossa pelillisesti menetetä, päinvastoin.
Nämä nyt on vielä pikkuseikkoja, sillä kokonaisuus toimii ja voittoja tulee. Se on pääasia, sillä joukkueen menestys on kaikki kaikessa. Suuressa kuvassa ei itselläni ole mitään valittamista.
Sen sijaan edellä mainittujen seikkojen pohjalta lähtisin hiukan sekoittamaan ketjuja. Se onkin positiivisempi ongelma, kun pelaavia senttereitä olisi sitten 5, ja kun Paakkiskin on petrannut niin kenet tiputtaa pois. Vaiko iskeä Immonen tai Hodgie laitaan.
Tehköön Noita-Kai ratkaisunsa, itse luotan niihin joskaan tuskin suurempia muutoksia edes tulee.