Jos tilanne on tosiaan tuo, mitä täällä muutamat nimimerkit ovat tuoneet ilmi niin antaa kaatua koko homman. Ei tuolla tasolla voi hoitaa asioita tällä tavalla, koska se ei ole mitenkään kestävää.
Mieluummin sitten pohjalta ylöspäin terveellä organisaatiolla.
Jouduin lukemaan tän pariin kertaan ennen kun tajusin mitä tässä sanotaan.
Miten helvetissä tosiaan voi sanoa noin suosikkijoukkueestaan? Eli kupit nurin ja perustetaan joku uusi muovijengi siihen tilalle? Niinkö?
Etenkin me jotka ollaan kannatettu lahtelaisia joukkueita Pelicansin ja parinkin Reippaan aikana varmaan oksennettiin kaikki vähän suuhun tuota lukiessa. Vähän jo aikoinaan tämä Pelicans-muutos oli erikoinen ja vihlaisi, mutta jos tämä nyt kipattaisi nurin ja lähdettäisi taas uusimaan kaikkea, siis kaikkea, se olisi liikaa.
On ollut vuosia että ollaan hävitty suurin osa peleistä ihan pystyyn ja samalla sai lukea miten joukkueella ei ole varaa ostaa uutta mailaa jos Sindel lyö vielä yhdenkin mailan ylärimaan paskaksi kun vastustaja tekee kuudennen maalin, mutta silti kuuntelin radiosta jokaisen pelin mihin ei isä pystynyt mua viemään. Silloin jokainen peli saattoi ihan kirjaimellisesti olla se viimeinen peli mikä Lahessa pelataan pitkään aikaan.
Vaikka taustalla sekoillaan, nyt ollaan sentään pelillisesti sillä tasolla että kilpaurheillaan ihan oikeasti uskottavasti. Nythän siellä on tehty vääränlaista puhdistusta, mutta toisenlaista puhdistusta tuolla vaadittaisi, mutta vaikea se on taas lähteä uusimaan omistajaporrasta kokonaisuudessaan. Se mikä tuolta puuttuu olisi jonkinlainen toiminnanjohtaja, joka olisi palkattu nimenomaan vastaamaan päivittäisestä toiminnasta, sellainen NHL:n general manager -tyylinen ratkaisu.
Lahtelainen kiekko voi mun mielestä urheilullisesti ihan hyvin ja joukkueen kehittäminen on hyvällä mallilla ja asioissa on ideaa, verrattuna entisten aikojen tempoiluun ja matalien aitojen alittamiseen.
Janne Laukkanen on suurimpia syitä siihen että meillä on asiat täällä tällä mallilla, toivon siihen jatkumoa. En tiedä millainen valta johtokunnalla jne on Nurmiseen, mutta siellä pitäisi jonkun saada Nupelle istutettua idea että häntä tarvitaan nimenomaan enemmän muualla, tehtävässä X ja asioita pitää delegoida ihmisille jotka eivät ole tekemisissä hänen kanssaan, eikä suoraan hänen vaan johtokunnan alaisuudessa.
Tai sitten Bottas voisi pistää vähän taalaa pöytään ja ottaa reen vedettäväkseen, ilman tarvetta vaikuttaa päivittäiseen toimintaan.
Mutta tää on mun Pelicans, tän takana mä seison.
Vaikka taustalla olisi Trump tai Idi Amin.