Noup, emmä.Herätys.
Noup, emmä.Herätys.
Eihän ne kumoa toisiaan mitenkään? Jotta saa NHL-sopimuksen, myös pelaajan pitää olla sen sopimuksen arvoinen joka taas tarkoittaa sitä että joukkue on myös pelaajasta hyötynyt.Kuinka niin? Mun mielestä tuo puhtaasti rahan perässä juoksu on oksettavaa, eli joukkueen menestyksellä ei ole väliä.
Jasekia tai Utusta veikkaisin.
Miksi ei myös Björninen mahdollisesti.
Toisaalta nämä eivät sulje toisiaan pois. Hanusta saatava 200t voi mahdollistaa Filppulan tulon:)Olen melkein enemmän innoissani Björnisen mahdollisesta NHL-sopimuksesta kuin Filppulasta vaikka hänen siirtyminen Lahteen olisi tietysti myös hemmetin kova juttu.
Kuvitelkaa nyt Hanu dominoimassa aloitusympyrässä jotain Crosbya tai Matthewsia vastaan. Lahen oma poika.
Mulla on mielikuva että näistä yli-ikäisistä sai jotenkin pelimäärien mukaan kasvattajakorvauksen tms? Joku vaikea kuvio niissä mun mielestä oli ainakin joskus, en ole pysynyt mukana niissä.Ei kai Hanusta enää mitään kasvattajakorvausta saa mikäli NHL-sopimuksen tekee kun on jo ns. ”yli-ikäinen”?
Voin olla väärässä, mutta eikös tuo kasvattajakorvaus koske vain "tulokassopimusta", ja NHL:ssä se ikäraja tulokassopimukselle menee 25-vuotiaissa. Hanu on 26-vuotias, joten ei enää mene tulokassopimuksen piiriin, vaan tekee tavallisen, todennäköisesti yksi vuotisen sopimuksen vapaana-agenttina Mikko Lehtosen tyyliin, jos siis NHL-sopimuksen saa.Mulla on mielikuva että näistä yli-ikäisistä sai jotenkin pelimäärien mukaan kasvattajakorvauksen tms? Joku vaikea kuvio niissä mun mielestä oli ainakin joskus, en ole pysynyt mukana niissä.
Oula Palve oli 27-vuotias tehdessään NHL sopimuksen ja ainakin mediassa puhuttiin että hänestä maksetaan kasvattajakorvaus. Korvaus maksetaan sen mukaan kenellä pelaajaoikeudet ovat ja käsittääkseni ne on tällä hetkellä Pelicansilla sillä Björninen ei tullut lainalle joten ensi kauden Jokerit sopimuksella ei pitäisi olla vaikutusta.Voin olla väärässä, mutta eikös tuo kasvattajakorvaus koske vain "tulokassopimusta", ja NHL:ssä se ikäraja tulokassopimukselle menee 25-vuotiaissa. Hanu on 26-vuotias, joten ei enää mene tulokassopimuksen piiriin, vaan tekee tavallisen, todennäköisesti yksi vuotisen sopimuksen vapaana-agenttina Mikko Lehtosen tyyliin, jos siis NHL-sopimuksen saa.
Edit: lisäksihän Hanu on vielä virallisesti KHL-Jokereiden sopimuspelaaja ensi kaudelle.
Tämä pelimäärä homma on Suomen jääkiekkoliiton oma korvausjärjestelmä jossa maksetaan toiselle seuralle pelimäärien mukaan sekä mahdollisesti NHL varauksesta.Mulla on mielikuva että näistä yli-ikäisistä sai jotenkin pelimäärien mukaan kasvattajakorvauksen tms? Joku vaikea kuvio niissä mun mielestä oli ainakin joskus, en ole pysynyt mukana niissä.
Palve tosin pelasi ennen NHL-sopimuksen tekoaan koko ajan Liigassa/Mestiksessä, kun taas Hanulla on tuo Jokerit stintti KHL:ssä, mikä (ainakin Liigan ex-toimitusjohtaja Riku Kallioniemen mukaan Mikko Lehtosen tapauksessa) pyyhkii tuon kasvattajakorvauksen pois, koska KHL:llä ei ole NHL:n kanssa sopimusta. Tosin kun Hanu nyt pelasi loppukauden Lahdessa, niin mitä tuolle kasvattajakorvaukselle nyt sitten tapahtuu onkin se kysymys, mikäli mies tosiaan NHL-sopimuksen tekee. Eli tosiaan monimutkaisesta kuviosta kyse.Oula Palve oli 27-vuotias tehdessään NHL sopimuksen ja ainakin mediassa puhuttiin että hänestä maksetaan kasvattajakorvaus. Korvaus maksetaan sen mukaan kenellä pelaajaoikeudet ovat ja käsittääkseni ne on tällä hetkellä Pelicansilla sillä Björninen ei tullut lainalle joten ensi kauden Jokerit sopimuksella ei pitäisi olla vaikutusta.
Okey joo, jonkin tapauksen yhteydessä tuohon törmäsin ja tuntui olevan sekava vyyhti, kuten tämä NHL:n omatkin korvausmenettelyt.Tämä pelimäärä homma on Suomen jääkiekkoliiton oma korvausjärjestelmä jossa maksetaan toiselle seuralle pelimäärien mukaan sekä mahdollisesti NHL varauksesta.
Juuri tämä. Björnisen tapaus antaa myös uskoa siihen että meillä voi nousta jääkiekkomaailman huipulle, voittaa olympiakultaa jne, eikä aina tarvitse lähteä 20-23vuotiaana jonnekin iiäfkoohon tai ulkomaille ottaakseen seuraavan stepin. Björninen jatkoi sopimustaan 2016 ihan järkisyistä mutta 2019 jatkoi sopimusta vielä jostain ihmeellisestä syystä, jonka johdosta Hanusta tuli seuralegenda jo pelatessaan. 2019 kuulemma mm. Frölunda oli tehnyt hyvän tarjouksen mutta siellä olisi ollut lähtökohtaisesti kolmossentterin rooli tarjolla ja Pelicans ja iso rooli tuntui paremmalta vaihtoehdolta.Ehkä tärkeintä Björninen kohdalla on nimenomaan se kasvaminen täällä NHL pelaajaksi, ei niinkään se mahdollinen korvaus tässä asiassa vaan nimenomaan se, että me on se koulittu sinne ja se voi toimia monelle houkuttimena tulla Lahteen kasvamaan vastaavaa polkua.