Viestin lähetti dean
"Herroille" Ervatsalo,Jussih:
Herätkää,aikuistukaa,säilyttäkää suhteellisuudentaju...
Kyseessä on sentään vain jääkiekko,toki tuo peleistä mainioin.
Niin, ilmoitan kuuliaisimmin ottavani ns. onkeeni arvokkaat neuvosi.
On kuitenkin huomattava, että noudatan omasta mielestäni jo kahta mainitsemistasi kolmikantaehdotuksistasi.
Nimittäin. Puhuin juovani alkoholijuomia pelin tiimellyksessä. Suomen laki määrittelee alkoholin lailliseksi nautintoaineeksi kaikille 18 vuotta täyttäneille. Koska täytän tämän ehdon, tulkitsen itseni aikuiseksi.
Koska alkoholin nauttimista pidetään kuitenkin joissain piireissä, kuten pääministeriskenessä, sopimattomana, lupaan olla ihmisiksi ja aiheuttaa mahdollisimman vähän häiriötä lähimmäisilleni.
Suhteellisuudentajuni koordinoinnista on huomattava se seikka, että ennustelin pelin olevan joltistakin räpellystä. Tämä siis koskee myös liigan sekä runkosarjavoittajien kuningaspultin, HPK:n otteita, että kotijoukkueen Lahden Pelicansin vastaavia.
Näkisin, että olen tässä asiassa hyvinkin tasapuolinen ja suhteellisuudentajuinen
Asian ollessa tällä tolalla, onkin todettava, että nyt minun pitäisi ainoastaan herätä. Fiksuna nuorenamiehenä en viitsi viisastella, että olen tätä kirjoittaessa hereillä, enkä siis unessa.
Käsitin tarkoittamallasi heräämisellä uskonnollista heräämistä. Jos olen ihan rehellinen, on todettava, että olen viimeksi käynyt uskonnollisissa tilaisuuksissa viime vuosituhannella.
Asiaan olisi syytä tehdä parannus, jotten joudu helvettiin sysiä lapioimaan tahi sitten laskemaan Tuonelanjokea ilman apuvälineitä.
Olisi mielestäni sangen inhaa laskea em. jokea, koska käsitykseni mukaan ko. kymi on jokseenkin kivinen ja vuolasvirtainen. Varustautumattomana hommassa saattaisi alkaa ns. kasvamaan kyrpä otsaan, pään, polvien ja kyynärpäiden hakatessa kiviin kuin pajatson kylkeen konsanaan.
Asian tässä valossa siis lupaankin tehdä joitain merkittäviä toimenpiteitä uskonnollisen heräämiseni tiimoilta.
Loppukaneettina lausun vielä kiitoksen sanat sinulle arvon Dean, sait minut hiljentymään perimmäisten kysymysten äärelle. Kiitos.
Täältä tähän