Mainos

Pelaajaspekulaatiot missiokaudelle 06-07

• 234 345
  • 1 237
Tila
Viestiketju on suljettu.

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mane kirjoitti:
Ainakin liigassa pelatessaan Niemi kuului tilastojen valossa sarjan surkeimpiin aloittajiin. Toki tälläkin saralla on kehitystä voinut divarivisiitillä tulla.

Joo, ja muistetaan sitten että viime kaudella mies todellakin aloitti Mestis-senttereitä vastaan, alkavalla kaudella vastassa on hieman eri tasoisia "hämmentäjiä"...

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Gianfranco kirjoitti:
Joo, ja muistetaan sitten että viime kaudella mies todellakin aloitti Mestis-senttereitä vastaan, alkavalla kaudella vastassa on hieman eri tasoisia "hämmentäjiä"...
Ilman tilastoja, mutulla vedettynä, kuitenkin Koponen taisi pärjätä liigassa ihan kivasti aloituksissa - ainakin JYPin sisäisessä vertailussa. Tilastoniilot korjatkoon jos mutu menee pahasti metsään.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
kummitus kirjoitti:
Ilman tilastoja, mutulla vedettynä, kuitenkin Koponen taisi pärjätä liigassa ihan kivasti aloituksissa - ainakin JYPin sisäisessä vertailussa. Tilastoniilot korjatkoon jos mutu menee pahasti metsään.
JYPin sisäisessä vertailussa Koponen oli senttereistä paras aloittaja voittaen 48,34% tehokkuudella aloitukset. Keskitasoa liigassa viime kaudella. Kunhan nyt odotellaan ensin näitä harjoitusotteluita, jotta näkee kaverit tositoimissa JYPin riveissä niin voi omaa käsitystään kyseisistä pelaajista parantaa.

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mane kirjoitti:
Ainakin liigassa pelatessaan Niemi kuului tilastojen valossa sarjan surkeimpiin aloittajiin. Toki tälläkin saralla on kehitystä voinut divarivisiitillä tulla.
Juu eiköhän Niemi ole siitä ajasta kehittynyt. Jukureissa jäi mieleen selkeä itseluottamuksen kasvu kauden aikana. Alkukaudesta puhuttiin vielä lampaasta, mutta kauden mittaan Niemi oli entistä parempi kaksinkamppailuissa ja myös aloituksissa.

Ilveksessä ja Ässissä Niemi jäi pieneen rooliin, joka varmasti näkyi myös miehen itseluottamuksessa. Tosin Ässissä alkukausi sujui hyvin, kun peliaikaa tuli. Mikäli Jypissä Niemi pääsee rakentavaan rooliin, niin en epäile hetkeäkään, etteikö mies pystyisi yli 20 pisteeseen ensi kaudella. Pitäisin Niemen onnistumismahdollisuuksia parempina, kuin Koposen vuosi sitten. Aika näyttää Niemen paikan Jypin rosterissa, mutta eiköhän Alatalo&Kurkinen löydä Niemellekin sen oikean ruudun joukkueessa.

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Pakkipari kirjoitti:
JYPin sisäisessä vertailussa Koponen oli senttereistä paras aloittaja voittaen 48,34% tehokkuudella aloitukset. Keskitasoa liigassa viime kaudella. Kunhan nyt odotellaan ensin näitä harjoitusotteluita, jotta näkee kaverit tositoimissa JYPin riveissä niin voi omaa käsitystään kyseisistä pelaajista parantaa.

Sanoisin, että Koposelta hieno tilasto tuo! Ja kertoo edelleen nöyrästä harjoitteluasenteesta, koska aloitukset ovat monen muun asian ohella eräs niitä ominaisuuksia pelaajalla, minkä kehittäminen on kiinni pelkästään harjoittelusta, toistoista ja rutiinista. Sen mitä nyt Koposta ja Niemeä kykenen vertailemaan, niin ainakin Jukuripaidassa ollessaan kumpikin toimi joukkueen ykkösaloittajana enkä ainakaan kovin hurjasti usko Niemen jäävän Koposelle aloituksissa, jos lainkaan.

Naughty_S

Jäsen
Mane kirjoitti:
Aah, meidän miehiä siis.

edit: kummitus voisi hieman löysentää otsapantaansa.

Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Aah, meidän miehiä siis.
Toiset kehittyvät, toiset eivät. Halu kehittyä on tässä a ja o. Minä en jaksa uskoa että JYPiin olisi hankittu missiokaudelle haluttomia rusettiluistelijoita (sellaiset joutuisivat ensinnäkin surutta vilttiin alkavalla kaudella JYPissä). Usko sinä Naughty S vaikka tonttuihin....tai Jokereihin.

edit:
Naughty_S kirjoitti:
edit: kummitus voisi hieman löysentää otsapantaansa.
Ja Naughty S pysyä vain vaiti jos viestien asiapitoisuus on edellisen tasoa.(katso säännöt 4 § ja 9 §)

Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
kummitus kirjoitti:
Toiset kehittyvät, toiset eivät. Halu kehittyä on tässä a ja o. Minä en jaksa uskoa että JYPiin olisi hankittu missiokaudelle haluttomia rusettiluistelijoita (sellaiset joutuisivat ensinnäkin surutta vilttiin alkavalla kaudella JYPissä). Usko sinä Naughty S vaikka tonttuihin....tai Jokereihin.

edit:Ja Naughty S pysyä vain vaiti jos viestien asiapitoisuus on edellisen tasoa.(katso säännöt 4 § ja 9 §)

Niin, minä ainakin ymmärsin tuon viestin sarkasmiksi, kun JYPillä perinteisesti on aloitukset ollut heikko kohta. Näemmä Pelicansin ohella oltiin ainut seura, jolla ei ollut yli 50 prosentin aloittajaa riveissään.

Naughty_S

Jäsen
Köpi kirjoitti:
Niin, minä ainakin ymmärsin tuon viestin sarkasmiksi, kun JYPillä perinteisesti on aloitukset ollut heikko kohta. Näemmä Pelicansin ohella oltiin ainut seura, jolla ei ollut yli 50 prosentin aloittajaa riveissään.
Niin. Osa ymmärtää sarkasmin, osa ei. Joku taas vetää herneet syvälle nenään ja ottaa terävähkön itkupotkuraivarin lähes aina kun jotain kirjoitan. Ja sitten vielä perään kaivataan asiapitoisuutta kun ollaan itse heitetty jotain "Usko sinä vaikka tonttuihin.. tai Jokereihin" -tasoista ala-asteviisautta.

Tosiaan, asiaan liittyen. Viime vuosi oli aloituksien suhteen surullinen vuosi, eikä JYP sitä aiemminkaan ole kyseisellä osastolla mitenkään loistanut. Sikäli raportit Niemen kyvyttömyydestä aloituksissa eivät lämmitä.
Kuinkahan pitkälle aloitukset ovat huipputasolla verrannollisia niiden harjoittelun määrään? Väkisinkin käynyt joskus mielessä, että aloituksien harjoittelu ei taida kuulua Alatalon treeniohjelmaan laisinkaan. Mene ja tiedä, toivottavasti kehitystä tällä osastolla olisi nähtävissä.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
kummitus kirjoitti:
Minä en jaksa uskoa että JYPiin olisi hankittu missiokaudelle haluttomia rusettiluistelijoita

Minä en jaksa uskoa että yksikään joukkue tietoisesti hankkii haluttomia rusettiluistelijoita, mutta silti niitä aina löytyy oikeastaan joka joukkueesta. Ei kannata todellakaan uskoa siihen että jokainen pelaaja on kehittynyt maksimitahdissaan kesän aikana, eikä siihen että kaikilta löytyisi jonkinlainen ylimääräinen vaihde. Osa pelaajista parantaa jonkin verran vanhasta, osa jää paikoilleen ja osa taantuu. Kaikki eivät missään tapauksessa tule saamaan sitä "kahta senttiä lisää", joten jos menestystoiveet perustaa pelkästään tuolle olettamukselle ja toiveelle, kausi tulee olemaan pitkä ja tuskainen niille kannattajille.

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valikoivaa lukemista ja ikuista pessimismiä

Naughty_S kirjoitti:
Tosiaan, asiaan liittyen. Viime vuosi oli aloituksien suhteen surullinen vuosi, eikä JYP sitä aiemminkaan ole kyseisellä osastolla mitenkään loistanut. Sikäli raportit Niemen kyvyttömyydestä aloituksissa eivät lämmitä.

PLOP - Herne nenään -

En halua kummituksen piristävää positiivisuutta liikaa puolustella, mutta kyllä nyt aina välillä tuppaa hermot menemään "itse-kullakin-taholla". Tuossa edellä kyseltiin siis Jukuri-ihmisten mielipiteitä siellä suunnalla vaikuttaneista vahvistuksista, jonka seurauksena ansiokkaasti Gianfranco ja Jape myös poikia kommentoivat. Lusikkansa soppaan upotti myös tilastonikkari Mane, jonka tilastojen paikkansapitävyyttä en epäile hetkeäkään, mutta on syytä muistaa, että siitä kun Mika Niemi liigassa pelasi, on vesi seisonut Köyhälammessa jo melkoisen reippaan aikaa. Kun vielä otetaan huomioon se, että Mika Niemi oli tuolloin(kin) sangen nuori mies, on syytä olettaa, että tuoreimmat, omin silmin Mikkelin suunnalla tehdyt havainnot eivät ole täyttä tuubaa. Kysyn siis vaan, että mitkä helkutin raportit? Joten sarkasmia tai ei, mitäpäs jos joskus jättäisimme ihan jokaisen pikkuheiton kommentoimatta -ah- aina niin ihanaisen negatiivisella äänensävyllä.

PLOP - Herne nenästä -

Oiskohan pitänyt ihan laittaa vitutusketjuun... Mutta jos JYPiin eivät usko edes omat fanit, vaan jatkuvasti pitää pientä fittuilua seuran suuntaan heittää, miten voimme vaatia uskoa muiltakaan? Tämä ilmiöhän tunnetaan suomifutiksen syndroomana...

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Musta87 kirjoitti:
Mutta jos JYPiin eivät usko edes omat fanit, vaan jatkuvasti pitää pientä fittuilua seuran suuntaan heittää, miten voimme vaatia uskoa muiltakaan? Tämä ilmiöhän tunnetaan suomifutiksen syndroomana...

Kukas tässä on sanonut ettei uskota? Pakkohan tässä on toivoa, että se potentiaali jalostetaan tehoiksi. Mutta niin varmaa se ei ole, että yli-optimistuus ja henkseleiden paukuttelu olisi järkevää..

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Kukas tässä on sanonut ettei uskota? Pakkohan tässä on toivoa, että se potentiaali jalostetaan tehoiksi. Mutta niin varmaa se ei ole, että yli-optimistuus ja henkseleiden paukuttelu olisi järkevää..

Henk.koht. en ainakaan näe uskonpuutetta ja henkseleiden paukuttelua ainoina vaihtoehtoina. Voidaan esim. odottaa ja katsoa luottamusta osoittaen ilman, että heti saadaan yli-optimistin mainetta. Sitä vain tarkoitin, että myös asioissa, jotka JYPiä koskevat, löytyy helposti aina sekä se huono että parempi puoli ja siiten se onkin itsestä kiinni kumman sieltä esiin (aina) nostaa.

Eli suomeksi: Turha tuomita Mika Niemeä aivan sysipaskaksi aloittajaksi sen perusteella mitä mies on tehnyt muutama vuosi sitten. Näillä tilastoilla myös Koposen, Korhosen, Kovasen, Immosen jne jne olisi voinut lähettää nevadaan jo ennen ensimmäistäkään JYP-ottelua.

EDIT: Kirotusvireitä

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Musta87 kirjoitti:
Henk.koht. en ainakaan näe uskonpuutetta ja henkseleiden paukuttelua ainoina vaihtoehtoina. Voidaan esim. odottaa ja katsoa luottamusta osoittaen ilman, että heti saadaan yli-optimistin mainetta.

Liika tyytyväisyys johtaa vaan pysähtyneisyyteen. Miksi kehittää kun kaikille kelpaa joten kuten. Fanien on toki aina syytä pysyä omiensa takana, mutta ei ole ollenkaan liiallista kritiikkiä jos "missiokauden" alla vähän ihmetellään missä ne sateentekijät viipyy, ja kysellään niitten tulijoiden näyttöjen ja ominaisuuksien perään.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Musta87 kirjoitti:
Henk.koht. en ainakaan näe uskonpuutetta ja henkseleiden paukuttelua ainoina vaihtoehtoina. Voidaan esim. odottaa ja katsoa luottamusta osoittaen ilman, että heti saadaan yli-optimistin mainetta. Sitä vain tarkoitin, että myös asioissa, jotka JYPiä koskevat, löytyy helposti aina sekä se huono että parempi puoli ja siiten se onkin itsestä kiinni kumman sieltä esiin (aina) nostaa.

Minä olen ilmeisesti tuossa välimaastossa sitten, odottelen rauhassa mitä kausi tuo tullessaan. Ilmeisesti osoitit kommenttisi muille nimimerkeille. Kaikki on mahdollista, mutta sen näyttää tuleva kausi. Minua epäilyttää moni asia ensi kaudesta, mutta ne eivät ole mahdottomuuksia korjata, kun saadaan palaset loksahtamaan paikoilleen.

Naughty_S

Jäsen
Musta87 kirjoitti:
Oiskohan pitänyt ihan laittaa vitutusketjuun... Mutta jos JYPiin eivät usko edes omat fanit, vaan jatkuvasti pitää pientä fittuilua seuran suuntaan heittää, miten voimme vaatia uskoa muiltakaan? Tämä ilmiöhän tunnetaan suomifutiksen syndroomana...

Ymmärrän, että osalle "oma seura" on sen verran rakas, että jokainen poikkipuolinen sana sitä vastaan tuntuu ylivoimaiselta. En nyt oikein voi sanoa muuta, kuin että koittakaa elää myös sen kriittisen palstantäytteen kanssa. Samalla tavalla täällä suunnassa kuitenkin JYP-menestystä toivotaan.

Söpösti boldaamasi raportin kaipuu vähän ihmetyttää. En ainakaan itse keskustele jääkiekosta ainoastaan tällä foorumilla.

Kerro muuten vielä kuka tuomitsi Niemen sysipaskaksi aloittajaksi?

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Ymmärrän, että osalle "oma seura" on sen verran rakas, että jokainen poikkipuolinen sana sitä vastaan tuntuu ylivoimaiselta. En nyt oikein voi sanoa muuta, kuin että koittakaa elää myös sen kriittisen palstantäytteen kanssa. Samalla tavalla täällä suunnassa kuitenkin JYP-menestystä toivotaan.

Söpösti boldaamasi raportin kaipuu vähän ihmetyttää. En ainakaan itse keskustele jääkiekosta ainoastaan tällä foorumilla.
Sinä jätit todellakin huomiotta viimeisimmät raportit, halusit vain naljailla ja viisastella ikivanhoilla nuoren miehen tilastoilla. Sarkasmia tai ei, minua on oltu häätämässä ja jäähytettykin sääntöjen rikkomisesta, mikseivät samat säännöt voisi oikeudenmukaisuuden nimissä ulottua esim. vaikka sinuunkin? Olen ymmärtänyt että minulla ei yksinkertaisesti ole enää varaa lähettää tuollaisia chat-viestejä - miksi sinulle pitäisi suoda tuollainen ilo? Olisit ollut sitten sarkastinen edes muutamalla lauseella ja kertonut pointtisi muillekin. Minulle se on jo selvinnyt aikoja sitten. Kerrottakoon nyt muillekin että se on aina sopivan tilaisuuden tullen JYPille naljailu, siis sen perusteella minkä käsityksen olen saanut vuosien varrella tämän nimimerkin juttuja seuraillessa.
Eikä meikäläistäkään hävetä tunnustaa, että minua sylettää älyttömästi tuollainen tyyli. (kiitos muuten ymmärryksestä Musta87)
Aina kun juttu on hetken positiivissävytteistä, sinulla alkaa oireilu ja näyttöön alkaa putkahtelemaan sulta noita pieruja.

Ja mikä ihmeen söpö boldaus (viestissäsi Musta87:lle)?? Kerrotko tarkemmin? Yritätköhän väittää etteivät tuollaiset viljelemäsi täysin aiheeseen liittymättömät huomauttelut olisi provosointimielessä heiteltyjä, ei menisi nimittäin läpi. Mitä yrität siis viestittää tällä boldauksen söpöydellä? Miten se liittyy aiheeseen, tai ylipäätään jääkiekkoon? Minusta kyse on trollauksesta ja oli myös siinä edellisessä chat-viestissä.

Edit: Ja jos et oikeasti ymmärtänyt miksi Musta87 boldasi sinulle tuon raportit-sanan, niin ehkä siksi että juuri ne viimeisimmät raportit Mikkelistä kertovat Niemen olevan kelpo aloittaja tätänykyä. Sinä halusit tietenkin katsoa wanhoja tilastoja, joita kutsut tässä yhteydessä raporteiksi ja jotka kertovat sinulle Niemen kyvyttömyydestä aloittajana liigassa 2006.

Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
psychodad kirjoitti:
Liika tyytyväisyys johtaa vaan pysähtyneisyyteen. Miksi kehittää kun kaikille kelpaa joten kuten. Fanien on toki aina syytä pysyä omiensa takana, mutta ei ole ollenkaan liiallista kritiikkiä jos "missiokauden" alla vähän ihmetellään missä ne sateentekijät viipyy, ja kysellään niitten tulijoiden näyttöjen ja ominaisuuksien perään.
Sinä et edes tiedä mistä tässä on kyse. Pysyttele vain omalla hiekkalaatikollasi jauhamassa asioista joista tiedät tai oletat tietäväsi. JYP ei ole pysähtyneisyyden tilassa, Rauman Lukko on.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
kummitus kirjoitti:
JYP ei ole pysähtyneisyyden tilassa, Rauman Lukko on.

Kerro toki lisää tästä, minua kiinnostaisi tietää millä tavalla lukko on pysähtyneisyyden tilassa? Mielenkiintoinen heitto. Oletko nyt aivan varma että se tietämätön tässä keskustelussa et ole sinä?

En väittänyt Jypin olevan pysähtyneisyyden tilassa, totesin vaan että liika tyytyväisyys kyllä lopulta siihen johtaa. Jos seurajohto lupailee asioita, ja asettaa selviä tavoitteita julkisesti, on fanin tehtävä vaatia että seura myös pyrkii parhaansa mukaan ne tavoitteet täyttämään. Ymmärrän hyvin skeptisempiä palstaveljiäsi, heille ei välttämättä riitä Niemen huono aloitusprosentti, ja uskaltavat sen ääneen sanoa. Ei se tee heistä yhtään sen huonompia faneja jos osaavat vaatia jotain. Kaikille ei voi myydä säkillistä perunoita kaviaarina.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
psychodad kirjoitti:
Kerro toki lisää tästä, minua kiinnostaisi tietää millä tavalla lukko on pysähtyneisyyden tilassa? Mielenkiintoinen heitto.
No vertaile vaikka Lukon parin viimeisimmän kauden liigamenestystä. Olet tosiaan oikeassa. Lukko ei olekaan pysähtyneisyyden tilassa vaan regression (taantumuksen).

psychodad kirjoitti:
Oletko nyt aivan varma että se tietämätön tässä keskustelussa et ole sinä?
Mitä siihen keskustelun aiheeseen tulee johon puutuit, niin kyllä minä melko varma olen. Tämä ei nimittäin ole todellakaan ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään kerta kun tämä aihe on noussut esille näissä JYP-keskusteluissa, enkä muista sinun aiemmin niihin osallistuneen, joten uskoisin ettet ole niitä myöskään seurannut ja täten et ole hajullakaan siitä mistä lopulta on kyse tässä ilmiössä, jota voisi kutsua vaikka "menestyksen peloksi" tai teidän malliin "yltiöpessimistisyydeksi".

psychodad kirjoitti:
En väittänyt Jypin olevan pysähtyneisyyden tilassa, totesin vaan että liika tyytyväisyys kyllä lopulta siihen johtaa.
No kivakiva. Oikein hienoa kun tulit ilmoittamaan tämän. Osaatko samalla kertoa mihin ikuinen tyytymättömyys ja uskon puute seuran koko toimintaa kohtaan lopulta johtaa?

psychodad kirjoitti:
Jos seurajohto lupailee asioita, ja asettaa selviä tavoitteita julkisesti, on fanin tehtävä vaatia että seura myös pyrkii parhaansa mukaan ne tavoitteet täyttämään. Ymmärrän hyvin skeptisempiä palstaveljiäsi, heille ei välttämättä riitä Niemen huono aloitusprosentti, ja uskaltavat sen ääneen sanoa. Ei se tee heistä yhtään sen huonompia faneja jos osaavat vaatia jotain. Kaikille ei voi myydä säkillistä perunoita kaviaarina.
Onko JYPin seurajohto luvannut Niemen olevan huippualoittaja? Tavoitteet joukkueelle on asetettu ja kauden päätteeksi nähdään onnistuttiinko niitä lunastamaan, simppeliä.
Mitä helkkarin uskallusta nyt vaatii valittaa kaikesta? Sehän opitaan jo pentuna. Kylläpä on rohkeita ihmisiä kaiken maailman yleisöpalstojen koirankakoista ja muista turhuuksista sivutyönään päätään aukovat anonyymit.
Ei sellainen kannattaja, joka vain itkee ja surkuttelee ja nälvii pelaajia, tonkii kaikesta huonoimmat puolet ja worst case -skenaariot esiin, tai ei usko menestykseen ikinä, voi minun järjen mukaan olla kovin arvokas kannattaja joukkueelleen. Joukkueen itsensäkin pitää uskoa menestykseen ja tekemiseensä. Sellaisella asenteella mitä muutamat kirjoittajat täällä esittävät, ei voitettaisi ikinä urheilussa mitään merkittävää.

Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
kummitus kirjoitti:
No vertaile vaikka Lukon parin viimeisimmän kauden liigamenestystä. Olet tosiaan oikeassa. Lukko ei olekaan pysähtyneisyyden tilassa vaan regression (taantumuksen).

Pari viime kautta on mielestäsi sopiva aikaväli, jolla kehitystä mitataan? Yhden perseelleen menneen kauden jälkeen siihen todella reagoitiin ja ostettiin käytännössä koko puolustus uusiksi, ja hyökkäyskin vaihtui suuresti. Myös uusi valmentaja nähdään penkin takana. Tämän lisäksi hallia on uusittu 6.5 miljoonalla eurolla kesän aikana, ja Jukka Koivu + hänen valitsemansa henkilöt on palkattu hoitamaan lupaavien nuorten kehitystä tavalla, jota suomessa harvoin nähdään. Panostus nuoriin pelaajiin on ollut ennen näkemätöntä (raumalla), ja siinä sivussa pyöritetään myös menestykseen tähtäävää liigajoukkuetta. Etsi sieltä itsellesi regressiota (taantumusta), minusta sitä on hivenen hankala löytää.

kummitus kirjoitti:
Mitä siihen keskustelun aiheeseen tulee johon puutuit, niin kyllä minä melko varma olen.

En minä siinä asiassa sinun tietämystäsi kyseenalaistanutkaan. Puhe oli lukon "pysähtyneisyyden tilasta" kuten veistelit. Varmasti voit itsekin tuosta ylempää lukea, että tietämyksen kyseenalaistaminen osui oikeaan.

kummitus kirjoitti:
No kivakiva. Oikein hienoa kun tulit ilmoittamaan tämän. Osaatko samalla kertoa mihin ikuinen tyytymättömyys ja uskon puute seuran koko toimintaa kohtaan lopulta johtaa?

Tulin ilmoittamaan? Enpä oikeastaan, luen muidenkin joukkueiden osioita koska olen liigasta kiinnostunut yleiselläkin tasolla. Sinun juttusi vaan pistivät silmään, koska olet niin kritiikitön verrattuna muihin. Tyytymättömyys johtaa paineisiin, paineet johtavat siihen että saadaan joko tulos tai sitten siirretään paineet muille. Suojatyöpaikkoja ei saa olla.

kummitus kirjoitti:
Onko JYPin seurajohto luvannut Niemen olevan huippualoittaja? Tavoitteet joukkueelle on asetettu ja kauden päätteeksi nähdään onnistuttiinko niitä lunastamaan, simppeliä. Valittamallako ne lunastetaan?

Ei kritiikittömällä ihailullakaan mitään voiteta. On helppo ymmärtää kannattajien skeptiset (epäilevät) mielipiteet, jos missiota toteuttamaan raahataan miehiä jotka eivät oikeastaan ketään kunnolla vakuuta.

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole Psykoisi, mutta vastaanpa nyt kuitenkin...

kummitus kirjoitti:

Viimekaudella meni perseelleen, ja kahtena edelliskautena oltiin runkosarjan viides, ja edellisvuonna taisteltiin mitaleista. En näe tässä tendiä taantumukselle. Lisäksi Lukkon on nyt satsannut joukkueeseen ja hyvään valmentajaan, sekä toteuttanut junioreille hyvät kehittymisedellytykset Jukka Koivun timanttiakademian johdolla, joten nähdäkseni Lukko menee nyt eteenpäin ja tulevaisuuteen myös panostetaan. Nyt varmaan haluat perustella näkemyksesi Lukon taantumuksesta?

kummitus kirjoitti:
Mitä siihen keskustelun aiheeseen tulee johon puutuit, niin kyllä minä melko varma olen. Tämä ei nimittäin ole todellakaan ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään kerta kun tämä aihe on noussut esille näissä JYP-keskusteluissa, enkä muista sinun aiemmin niihin osallistuneen, joten uskoisin ettet ole niitä myöskään seurannut ja täten et ole hajullakaan siitä mistä lopulta on kyse tässä ilmiössä, jota voisi kutsua vaikka "menestyksen peloksi" tai teidän malliin "yltiöpessimistisyydeksi".

Siis, jos seurajohto puhuu missiokaudesta jonka tavoitteena on mitali, ja puheet konkretisoituvat sellaiseen joukkueeseen jolla fanit eivät näe olevan edellytyksiä lunastaa lupauksia, on sinun mielestäsi kyse "voittamisenpelosta" tai "yltiöpessimistisyydestä"? Minä kutsuisin sitä terveeksi kritiikiksi ja realistisuudeksi.

kummitus kirjoitti:

Pitkällä aikavälillä kannattajien vähenemiseen ja jos tuotetta ei saada korjattua asiakkaiden vaatimalle tasolle, niin mahdollisesti edustuskiekkoilun loppumiseen.

kummitus kirjoitti:
Onko JYPin seurajohto luvannut Niemen olevan huippualoittaja? Tavoitteet joukkueelle on asetettu ja kauden päätteeksi nähdään onnistuttiinko niitä lunastamaan, simppeliä. Valittamallako ne lunastetaan?
Mitä helkkarin uskallusta nyt vaatii valittaa kaikesta? Kylläpä on rohkeita ihmisiä kaiken maailman yleisöpalstojen koirankakoista ja muista turhuuksista sivutyönään päätään aukovat.
Ei sellainen kannattaja, joka vain itkee ja surkuttelee ja nälvii pelaajia, tonkii kaikesta huonoimmat puolet ja worst case skenaariot esiin, tai ei usko menestykseen ikinä, voi minun järjen mukaan olla kovin arvokas kannattaja joukkueelleen. Joukkueen itsensäkin pitää uskoa menestykseen ja tekemiseensä. Sellaisella asenteella mitä muutamat kirjoittajat täällä esittävät, ei voitettaisi ikinä urheilussa mitään merkittävää.

Usko ja tahto ovat toki tärkeitä, sen Ässät osoittivat kaikille viimekaudella, mutta näkisin että siellä missä sinä näet itkua, nälvintää ja pessimismiä, näkevät toiset tervettä kritiikkiä seurajohtoa kohtaan.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
psychodad kirjoitti:
Pari viime kautta on mielestäsi sopiva aikaväli, jolla kehitystä mitataan? Yhden perseelleen menneen kauden jälkeen siihen todella reagoitiin ja ostettiin käytännössä koko puolustus uusiksi, ja hyökkäyskin vaihtui suuresti. Myös uusi valmentaja nähdään penkin takana. Tämän lisäksi hallia on uusittu 6.5 miljoonalla eurolla kesän aikana, ja Jukka Koivu + hänen valitsemansa henkilöt on palkattu hoitamaan lupaavien nuorten kehitystä tavalla, jota suomessa harvoin nähdään. Panostus nuoriin pelaajiin on ollut ennen näkemätöntä, ja siinä sivussa pyöritetään myös menestykseen tähtäävää liigajoukkuetta. Etsi sieltä itsellesi regressiota (taantumusta), minusta sitä on hivenen hankala löytää.
Hyvä on, Lukko rulaa ja porskuttaa!
psychodad kirjoitti:
Sinun juttusi vaan pistivät silmään, koska olet niin kritiikitön verrattuna muihin.
Kritiikitön?!?! Juurihan minä kritisoin sinua ja Naughty S:ää niin että keskustelu suorastaan tempaantui sivuraiteelle pinnojen kiristyessä. Minä en ole todellakaan säästellyt kritiikkiäni niitä kohtaan, jotka sen perusteettomalla JYP-kritiikillään tai turhalla pessimistisyydellään ansaitsevat! Olen tehnyt sitä jopa siinä määrin, että minua uhkaa lopullinen banni, jos en osaa hillitä itseäni (nimimerkki Naughty S kyllä tietää tämän ja tietää myös miten minua kannattaa yrittää provosoida, enkä voi olla oikein epäilemättä hänen tarkoitusperiään, kun tuollaisia heittoja alkaa ilmestyä - palstan ilmapiiri alkoi ilmeiseti taas olemaan liian optimistinen hänen makuun, vaikka pyrin aina rationaaliseen perusteluun optimismissani). Minut on myös nähty jakamassa kritiikkiä joitakin JYP-pelureita kohtaan ja joitakin JYPin toimintaan liittyviä asioita kohtaan. Jopa tuomaritoimintaa olen arvostellut muistaakseni kerran hyvin kriittiseen sävyyn.
psychodad kirjoitti:
Ei kritiikittömällä ihailullakaan mitään voiteta. On helppo ymmärtää kannattajien skeptiset (epäilevät) mielipiteet, jos missiota toteuttamaan raahataan miehiä jotka eivät oikeastaan ketään kunnolla vakuuta.
Mutta tällaisestako nyt oli mielestäsi siis kyse?

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
kummitus kirjoitti:
Hyvä on, Lukko rulaa ja porskuttaa!

Hyvä että saatiin se asia pois päiväjärjestyksestä.

kummitus kirjoitti:
Kritiikitön?!?! Juurihan minä kritisoin sinua ja Naughty S:ää niin että keskustelu suorastaan tempaantui sivuraiteelle pinnojen kiristyessä. Minä en ole todellakaan säästellyt kritiikkiäni niitä kohtaan, jotka sen perusteettomalla JYP-kritiikillään tai turhalla pessimistisyydellään ansaitsevat!

Anteeksi, tarkoitin kritiikittömyyttäsi Jypiä ja sen johtoa kohtaan. Kritisoit vain kritisoijia, kuin olisit jollain pyhällä missiolla (!) . Paljonko ne sulle maksaa tulipalojen sammuttelusta? Ymmärsit varmasti mitä tarkoitin kritiikittömyydellä, sarkasmi ei sitä poista.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Borgie kirjoitti:
Siis, jos seurajohto puhuu missiokaudesta jonka tavoitteena on mitali, ja puheet konkretisoituvat sellaiseen joukkueeseen jolla fanit eivät näe olevan edellytyksiä lunastaa lupauksia, on sinun mielestäsi kyse "voittamisenpelosta" tai "yltiöpessimistisyydestä"? Minä kutsuisin sitä terveeksi kritiikiksi ja realistisuudeksi.
Korjataan sen verran, ettei mission tavoitteena ollut mitali vaan mitalipelit. Minun silmissäni tuo tarkoittaa vähintään semifinaalia. Toki missiossa oli myös taloudellinen tavoite.

Sitten taas tähän kuumaan aiheeseen. Minun mielestäni seurajohtoa, valmennusta ja koko joukkuetta saa kritisoida jos siihen on aihetta. Sama pätee kehuihin. Omasta mielestäni tuota yltiöpessimismiä on täällä JYPin osiossa ja myös yltiöoptimismia. Itse olen pyrkinyt realismiin. Veikkaan, että jotkut täällä olisivat laittamassa minua tuohon toiseen ääripään kategoriaan.

Kyllä, tällä nykyisellä rosterilla minun mielestäni voidaan liiga hyvin aloittaa. Ei, mielestäni tämä joukkue ei ole vielä valmis. Silti olen valmis antamaan näille jannuille mahdollisuuden todistaa itsensä. Totuus on kuitenkin se, että esimerkiksi Wallinheimon paha loukkaantuminen saisi joukkueen pahaan liriin. Niin tärkeä mies meille on. Toisaalta, jos Sinkku pysyy terveenä JYP pystyy taas yllättämään jokaisen JYPin kannattajan.

Ja for the record, mielestäni Lukko (näin ennakkoon papereista katsottuna) tulee olemaan kova sana ensi kaudella. Tosin se wanha viisaus pätee edelleen: Mitään ei ratkota paperilla vaan kaikki ratkotaan kaukalossa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.