Pelaajaspekulaatiot missiokaudelle 06-07

  • 232 784
  • 1 237
Tila
Viestiketju on suljettu.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
kummitus kirjoitti:
Suunnilleen samaa mieltä, mutta ei esim. Köpin kuuluttama Pihlmankaan suoraan luistellut parrasvaloihin, vaan tahkosi liigaa 108 peliä vaatimattomin tuloksin ennen läpimurtokauttaan 2002-03.

Niin, Pihlman nykytasollaan olisi sellainen pelaaja, mitä JYP tarvitsisi.
Sellaista peluria ei rivistössä nyt ole. Kukaan edellämainituista pelureista ei sellainen tällä hetkellä ole, kauden mittaan tiedämme asiasta enemmän. Itse odotan Louhivaaralta eniten tuolla saralla, hänellä siihen parhaat edellytykset ylivoimaisesti ovat.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Niin, Pihlman nykytasollaan olisi sellainen pelaaja, mitä JYP tarvitsisi.
Sellaista peluria ei rivistössä nyt ole. Kukaan edellämainituista pelureista ei sellainen tällä hetkellä ole, kauden mittaan tiedämme asiasta enemmän. Itse odotan Louhivaaralta eniten tuolla saralla, hänellä siihen parhaat edellytykset ylivoimaisesti ovat.
Juuri näin. Louhivaara taitaa olla vielä Pihlmania nopeampi luistelija. Koko ja voimapuoli ovat kehittyneet jo tarvittavaksi. Vielä ripaus röyhkeyttä ja jyvä kohdalleen (siis viimekaudella nähtyyn), niin Ozzy tekee (vähintään) pihlmanit.
 

sean

Jäsen
Mikä on jääkiekossa varmaa? EI Jypillä ole varaa hankkia "varmaa" 15 maalin miestä, jokaisessa ulkomaalaisessa on aina riskinsä. Hieno nimi ei takaa mitään. Chlubna oli Tapparan papereissa varma 15 maalin mies. Pihlmannin paluuseenkaan en ihan heti usko.

Olen Todella tyytyväinen, kun on saatu edes nämä tulevaisuuden nimet pidettyä joukkueessa. Esim Luohivaara, Vänttinen, Grunn, Piispanen, Filppula, Lahti ja Marttinen porukasta odotan neljän olevan A-Maajoukkue tasoa miehiä 1-2 vuoden sisälllä. Ellei jopa useampi. Maajoukkue tasolla tarkoitan Uhlbäckin, ja Hauhtosen tapaisia kavereita, jotka pukevat kauden aikana enemmän, kuin kerran Maajoukkuepaidan päälle.

Miehiä Löytyy jo Viiteen kenttään, enkä näin ollen usko kenenkään tulevan ennen joulua, ellei pahoja loukkaantumisia tule. Mielestäni materiaali on aikaisempia vuosia laajempi ja ei parin kaverin poissaolon takia tarvi junnuja kaivaa esiin. Minä olen valmis taistoon näillä miehillä ja valmis seisomaan heidän takanaan.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
sean kirjoitti:
Mikä on jääkiekossa varmaa? EI Jypillä ole varaa hankkia "varmaa" 15 maalin miestä, jokaisessa ulkomaalaisessa on aina riskinsä. Hieno nimi ei takaa mitään. Chlubna oli Tapparan papereissa varma 15 maalin mies. Pihlmannin paluuseenkaan en ihan heti usko.

Olen Todella tyytyväinen, kun on saatu edes nämä tulevaisuuden nimet pidettyä joukkueessa. Esim Luohivaara, Vänttinen, Grunn, Piispanen, Filppula, Lahti ja Marttinen porukasta odotan neljän olevan A-Maajoukkue tasoa miehiä 1-2 vuoden sisälllä. Ellei jopa useampi. Maajoukkue tasolla tarkoitan Uhlbäckin, ja Hauhtosen tapaisia kavereita, jotka pukevat kauden aikana enemmän, kuin kerran Maajoukkuepaidan päälle.

Miehiä Löytyy jo Viiteen kenttään, enkä näin ollen usko kenenkään tulevan ennen joulua, ellei pahoja loukkaantumisia tule. Mielestäni materiaali on aikaisempia vuosia laajempi ja ei parin kaverin poissaolon takia tarvi junnuja kaivaa esiin. Minä olen valmis taistoon näillä miehillä ja valmis seisomaan heidän takanaan.
Heh! Tämähän on kuin minun kirjoittama, vain selkeämmin ilmaistu. Tämä on positiivista realismia. Olen niin samaa mieltä koko viestistä etten ikinä ole ollut kenenkään kirjoittajan kanssa tällä palstalla, siitä tulee hyvä mieli.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Yhdyn kyllä seanin kirjoitukseen. Itse lisäisin vielä siihen sen, että joukkueella on enemmän menetettävää kuin voitettavaa mikäli hankkii "ulkomaalais vahvistuksen", kun pelaajia on tosiaan jo 5 kenttää.

Mitä enmmän olen pyöritelly joukkueen nimilistaa sitä varmempi olen siitä, että oikella tiellä ollaan ja aivan varmasti tuosta joukkueesta joku nousee ensi kaudella parras valoihin niinkuin Immonen aikoinaan. Täytyy vain toivoa, että Sinuhella paikat kestää, koska tästä pelimiehestä on paljon kiinni, onhan maalivahti tunnetusti joukkueensa tärkein pelaaja.

Kauden alkuun reilu kuukausi ja ne p*******n selostukset aarghh!!!!!
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jukiapina kirjoitti:
Yhdyn kyllä seanin kirjoitukseen. Itse lisäisin vielä siihen sen, että joukkueella on enemmän menetettävää kuin voitettavaa mikäli hankkii "ulkomaalais vahvistuksen", kun pelaajia on tosiaan jo 5 kenttää.

Mitä enmmän olen pyöritelly joukkueen nimilistaa sitä varmempi olen siitä, että oikella tiellä ollaan ja aivan varmasti tuosta joukkueesta joku nousee ensi kaudella parras valoihin niinkuin Immonen aikoinaan. Täytyy vain toivoa, että Sinuhella paikat kestää, koska tästä pelimiehestä on paljon kiinni, onhan maalivahti tunnetusti joukkueensa tärkein pelaaja.

Kauden alkuun reilu kuukausi ja ne p*******n selostukset aarghh!!!!!
Silmiä piti oikein hieraista. Jopa jukiapinakin osoittaa optimistisuutta, olen ällistynyt mutta hyvin iloinen.
Tuo Tynin selostuksen puuttuminen korpee kyllä kummitustakin sen verran, että pyrin parhaani mukaan välttelemään sen miettimistä. Olisi kuitenkin hienoa jos Canal esittäisi tulevalla kaudella vähän enemmän JYP-matseja ja (toivottavasti) Tynin selostuksella.
 

Naughty_S

Jäsen
sean kirjoitti:
Itsellä riitti yhden käden sormet tuossa hommassa.

Tjaah, itselläni on vain viisi sormea per käsi.

Paperilla parempia tiimejä (kauhea termi, edelleen) on mielestäni kahdeksan, lisäksi TPS tul(l)ee vahvistumaan hyökkäyksestään, jolloin sekin ajaa ohi. Tämä nyt ei tosin ole mikään itkun aihe, sillä kukaan tuskin odottikaan missiokauden tarkoittavan sitä, että JYPillä olisi esim. neljänneksi kovin porukka "paperilla".
 

Ändy78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, keväisin ei sympatiaa muille
Huhupuheita Helsingin herrojen puolelta

Tietääkö joku Pihlmanin tilanteesta, on todennäköisesti hakemassa uutta vauhtia Eurooapan puolelta? Ja kuulemma vaihtoehtoja on mm. Helsingin rahakkaat seurat.

Olisikohan Jypillä varaa laittaa eurot ja sentit jonoon ja hankkia jääkenttien rotikka takaisin kotiin?

Toinen asia on, onko Pile siinä kunnossa että häneen kannattaa satsata Immostyyppisesti hirveä läjä rahaa..

Toivoisin kuitenkin riskin otettavan ja sitä myöten Jypin kotimainen joukkue olisi kasassa!
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ändy78 kirjoitti:
Tietääkö joku Pihlmanin tilanteesta, on todennäköisesti hakemassa uutta vauhtia Eurooapan puolelta? Ja kuulemma vaihtoehtoja on mm. Helsingin rahakkaat seurat.

Olisikohan Jypillä varaa laittaa eurot ja sentit jonoon ja hankkia jääkenttien rotikka takaisin kotiin?

Toinen asia on, onko Pile siinä kunnossa että häneen kannattaa satsata Immostyyppisesti hirveä läjä rahaa..

Toivoisin kuitenkin riskin otettavan ja sitä myöten Jypin kotimainen joukkue olisi kasassa!
Jos Tuomaksesta tosiaan on käynnissä tarjouskilpailu Hifkin, Jokereiden, Bluesin ja Kärppien kesken, kuten tuolla Hifkin puolella huhuillaan, niin siihen mukaan ei todellakaan kannata lähteä. Pihlman ei ole enää sen hinnan väärtti. Muistissa on sitäpaitsi vielä Tuomaksen lähtiessään lausumat kommentit mahdollisesta JYPiin paluusta joskus.
 
kummitus kirjoitti:
Muistissa on sitäpaitsi vielä Tuomaksen lähtiessään lausumat kommentit mahdollisesta JYPiin paluusta joskus.

Mitä se sitten sanoi?

Olisihan se aika vinhaa nähdä Sombero-mies taas JYP-paidassa Hippoksella, mutta haaveeksi taitaa jäädä.
 

Naughty_S

Jäsen
Niin, seuraava askel JYPin uskottavuuden nostamisessa olisikin juuri nämä paluumuuttajat. En tarkoita, että seuran pitää yhtäkkiä pystyä taistelemaan kaikki korhoset, pihlmanit ja välivaarat "takaisin kotiin", mutta joka tapauksessa paluumuuttajia tarvitaan ja heistä myös pitäisi pystyä tappelemaan tosissaan muiden seurojen kanssa.
Nykyisellään JYP on harvalle jyväskyläläislähtöiselle "staralle" edes vaihtoehto. Kangasniemi oli kiva poikkeus, vaikkei tietysti mikään all stars -kaveri olekaan.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
cosmic_rodeo kirjoitti:
Mitä se sitten sanoi?
Ilmaisi ettei JYP kiinnosta jatkossa. Sanatarkasti en muista, mutta sanoma oli ainakin silloin tuo.
Kenestäkään/mistään ei ole järkeä maksaa arvoaan enempää, ei edes Tuomas Pihlmanista, niin oma poika kuin onkin (huom Naughty S). Enkä sitten tiedä tarvitaanko JYPissä edes sellaista ukkoa jonka "sydän ei syki joukkueelle", ei minun JYPissä ainakaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pihlman on harjoitellut kesäisin JYPin harjoitusryhmässä ja ihan hyvin on kuulemma viihtynyt. Noin kuukausi takaperin JYPin sisäpiiristä kerrottiin, että Pihlman jatkaa uraansa rapakon takana pohjois-amerikassa. En tiedä onko asiat sitten muuttuneet tässä ajassa.

Tarkoittaako Kummitus sitä Pilen kommenttia, jossa mies ilmoitti ennemmin helvetin jäätyvän kuin JYPin voittavan Suomen mestaruuden?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Tarkoittaako Kummitus sitä Pilen kommenttia, jossa mies ilmoitti ennemmin helvetin jäätyvän kuin JYPin voittavan Suomen mestaruuden?
Tarkoitin, ja muisti petti. Kiitos täsmennyksestä. Muistini kertoi minulle vain hänen sanoneen jotain pessimististä JYPistä ja tulevaisuudesta samassa yhteydessä ja mieleni rakensi noista yhtälön hieman pieleen. Pahoittelut. Jos mies viihtyy edelleen Hippoksella ja uskoa JYPin tekemiseen alkaisi löytyä (mistään muusta kuin voitosta ei kannata edes pukea JYP-nuttua päälle), niin tervetuloa vain takaisin minunkin puolestani. Pihlmanin ura on polkenut kyllä pahasti paikoillaan JYPistä lähdön jälkeen, että ehkä hänen olisi syytä pohtia ihan vakavissaan paluuta eurooppaan tai jotain..
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
kummitus kirjoitti:
Tarkoitin, ja muisti petti. Kiitos täsmennyksestä. Muistini kertoi minulle vain hänen sanoneen jotain pessimististä JYPistä ja tulevaisuudesta samassa yhteydessä ja mieleni rakensi noista yhtälön hieman pieleen. Pahoittelut.
Nou roplem. Muistaakseni kysymys oli aseteltu hieman huonosti Pilen näkökannalta. "Kumpi tapahtuu ensin, helvetti jäätyy vai JYP voittaa Suomen mestaruuden?" Pile vastasi, "No kai se helvetti jäätyy". Tämä oli siis puhtaasti ulkomuistista.

Noh, helvettihän on jo kuulemma jäätynyt Lordin Euroviisujen voiton myötä...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Nou roplem. Muistaakseni kysymys oli aseteltu hieman huonosti Pilen näkökannalta. "Kumpi tapahtuu ensin, helvetti jäätyy vai JYP voittaa Suomen mestaruuden?" Pile vastasi, "No kai se helvetti jäätyy". Tämä oli siis puhtaasti ulkomuistista.

Noh, helvettihän on jo kuulemma jäätynyt Lordin Euroviisujen voiton myötä...
Heh! Ehdot ovat siis täyttyneet..
Jaa vai noin se meni, siinä tapauksessa asennoidun koko asiaan tämän - minulle uuden - tiedon valossa asian mukaisesti. Tässä huomataan miten asiat voivat vääristyä kun lausuntoja irroitetaan kokonaisuudesta. Kiitos vielä näistä täsmennyksistä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
sean kirjoitti:
Käykääs katsomassa ja vertailkaapas kuinka monella on selkeästi parempi jengi paperilla kuin meillä. Itsellä riitti yhden käden sormet tuossa hommassa. Ei tarvinnu edes helmitaulua kaivaa esille.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=34020

Ihan mielenkiinnosta kysyn mitkä nämä 5 parempaa ovat? Hivenen optimistiselta arviolta kuulostaa, siis paperilla. Lopullisista sijoituksista on toki mahdoton sanoa mitään.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
JYPin miehistö on ensi kauden tuloksista riippuen joko taitavasti koottu tasavahva ryhmä tai sitten tasapaksu reunoilta palanut räiskäle, jota maistellessa kesäloma tulee liian nopeasti mieleen. Itse kallistun kuitenkin ensimmäisen vaihtoehdon kannalle.

Miksi? Joukkueena JYP voisi olla "piilonimekäs" (Seiskan lukijoille salanimekäs). Vaikka kesälomalla pinnan alle painumiset ovat pahasta, niin silti JYPissä on nyt useampi "bubbling under" -taitopelaaja kuin aikoihin. Filppula, Piispanen ja Vänttinen etunenässä. Kaikki mainitut pelaajat ovat sellaisia, joille uudet sääntötulkinnat antavat lisäetua, kun fyysinen voima ja "tahtokiekko" (os. kahvaus) ei ole repimässä paidan resorista kiekollista äijää wanhaan malliin jäähän. Tai ainakin näin oletan. Nuorille hartioille on tarjolla vastuuta, mutta Filppulahan keräsi viime kaudella Jokereissa todennäköisesti 5 kauden edestä kokemusta ja on verrattavissa melkein Raipeen...

Jos pelaajien kehitys jatkuu sellaisena kuin odotan, niin se (yllättäen) nostaa myös JYPin sarjataulukossa ylöspäin. Ehkä voidaan puhua jo Keski-Suomen HPK:sta? Mielestäni uusia pelaajia ei joukkueeseen tarvita, sillä nykyinen kokoonpano on jo laajin miesmuistiin. Ehkäpä tämä tarkoittaa, että junnuista ei ole nostettavissa ensi kaudella päteviä pelaajia liigajoukkueeseen paikkaamaan loukkaantumisia?

Joka tapauksessa JYPin kokoonpano on tasoltaan syksyn koittaessa liigan keskivaiheilla. Se on jo suhteellisen kokenut - ainakin keski-ikänsä puolesta liigan rutinoiduimpia, mikä on ainoastaan hyvä asia. Ehkäpä perinteinen pelitason hyppely kauden sisällä olisi aiempaa vähäisempää? Nykyjoukkueelle sijat 6-8 ovat normaalisuorituksella hyvinkin realismia, jota heikompi sijoitus on selkeä pettymys. Runko on pysynyt hyvin kasassa ja hyökkäävää ja eteenpäin pelaavaa pelitapaa on jo pidempään ajettu sisään joukkueeseen. Lisäksi valmennus on liigan eliittiä. Oikeastaan näyttää pelottavan hyvältä (aiempiin vuosiin verrattuna) niin talous- kuin urheilupuolella...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta Tuomas Vänttinen (vaikka onkin yliarvostettu) ja Ilari Filppula ovat loistavia signauksia. Molemmat tekivät about 25 pistettä viime kaudella ja 30 pistettä on molemmille hyvinkin realistinen pistemäärä ensi kaudella.

MUTTA sekä Vänttisen että Filppulan pisteet ovat vahvasti painottuneet syöttöihin. Kysymykseksi jääkin, että kuka ne Filppulan ja Vänttisen nappisyötöt iskee sisään? Minusta JYPin suurin ongelma tulee olemaan maalinteko. Yksi radoslavkropac tekisi tuossa porukasta jo ihan toisennäköisen.
 

sean

Jäsen
Minulla on myös muistikuva Pihlmanin halusta pukea Jypin pelipaita vielä, joskus päälle uran loppu vaiheissa. Tämmöinen kuva on myös Pesosesta. Toivon mukaan nuo tapahtuisivat kuitenkin aijemmin.
 
sean kirjoitti:
Minulla on myös muistikuva Pihlmanin halusta pukea Jypin pelipaita vielä, joskus päälle uran loppu vaiheissa. Tämmöinen kuva on myös Pesosesta. Toivon mukaan nuo tapahtuisivat kuitenkin aijemmin.

Näinhän ne ovat tainneet kaikki Jyväskylästä muille maille lähteneet pelurit kommenteissaan jo pelkistä kohteliaisuussyistä tokaista. Jari Korhonenkin piti toistaiseksi viimeiseksi jääneen JYP-ottelunsa jälkihaastattelussa paluuta Jyväskylään "erittäin todennäköisenä". Eipä ole näitä vielä Miskaa lukuunottamatta kuulunut. Tosin nuoria miehiä ovat vielä, joten onhan se toki vielä mahdollista.

Taitaa Markus Kankaanperä olla ainoa, joka kävi antipatioitaan Jyväskylää ja Jyppiä kohtaan oikein kävelykadulla asti huutelemassa...
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
cosmic_rodeo kirjoitti:
Taitaa Markus Kankaanperä olla ainoa, joka kävi antipatioitaan Jyväskylää ja Jyppiä kohtaan oikein kävelykadulla asti huutelemassa...

Mikäs tarina tämä on? :)

Joskohan Jyppiinkin löydettäisiin se yksi nobody-ulkomaalainen, tuntuu noita kuitenkin jonkin verta saapuvan Suomeen ( Peto, Sonnenberg, Chiado, Eaves...).
 
Flou kirjoitti:
Mikäs tarina tämä on? :)

Jostain kuulin tai luin (täältä?) Kankaanperän lähdön aikoihin, että ilmeisesti jokseenkin päihtynyt Markus olisi pistänyt keskustassa melkoisen näytelmän pystyyn otsikolla "Minä lähden nyt tienaamaan isot rahat, enkä takaisin tähän seuraan tai kaupunkiin ole tulossa, koskaan!". Mutta kyllähän nuori mies saa hieman uhota ja räiskähdellä, ei siinä mitään.

edit: Niin, tämähän siis oli Kankea kohtaan kohtalaisen epäreilua toisen tai kolmannen käden huhujen levittelemistä. Itse en syytä häntä mistään, kunhan vaan leveilen jostain kuulemallani tarinalla. Lukija päättäkööt, miten vakavasti stooriin suhtautuu.
 
Viimeksi muokattu:

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SergeiK kirjoitti:
MUTTA sekä Vänttisen että Filppulan pisteet ovat vahvasti painottuneet syöttöihin. Kysymykseksi jääkin, että kuka ne Filppulan ja Vänttisen nappisyötöt iskee sisään? Minusta JYPin suurin ongelma tulee olemaan maalinteko. Yksi radoslavkropac tekisi tuossa porukasta jo ihan toisennäköisen.
Niinpä. Try-outille voisi syksymmällä roudata pari maaliahnetta ulkomaanelävää. Maaliruiskua tuo rosteri todellakin kaipaa. Mieluummin monet tosin ottaisivat 10 maalin jimmyroyn kuin 30 maalin tomaschlubnan, mikä sinänsä on aika mielenkiintoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös