Vielä vähän Skrikosta
Viestin lähetti Murmeli
Kauttaaltaan hyvä kirjoitus ja olen asioiden kanssa pääsääntöisesti samaa mieltä paitsi tästä kohdasta.
Samaa mieltä, että Tepan kirjoitus oli hyvä ja samoja mielipiteitä Kaarna minussakin herättää. Teki paljon hyvää työtä, mutta parin viimeisimmän kauden epäonnistumiset jättivät pahan jälkimaun varsin monelle.
Viestin lähetti Murmeli
Petri Skrikon aikana SaiPan pelaaminen oli lähes jatkuvasti päämäärätöntä eikä minkäänlaista pelitapaa tuntunut löytyvän. Skriko ei osannut tehdä SaiPalle toimivaa pelitaktiikkaa. Skrikon pelitapa toimi Tanskassa hyvin, kun hänellä oli joukkue, joka oli materiaaliltaan selvästi sarjan parhaimmistoa - ellei jopa paras.
Itse tykkäsin Skrikon pelitavasta periaatteena, mutta joukkueen taitotaso ei ollut lähelläkään sitä mitä pelitavan toteuttamiseen olisi vaadittu. Sitten kun sitä alun jälkeen alettiin muuttamaan, niin puurot ja vellit menivät täysin sekaisin ja kentällä oli totaalinen kaaos vieläkin huonommilla pelaajilla, kun parhaat myytiin pois päältä.
Viestin lähetti Murmeli
Skriko ei pystynyt missään vaiheessa ajamaan SaiPalle sopivaa pelitapaa vaikka käytössä oli SaiPan mittapuulla erinomainen rosteri. Kaudella 1999-2000 mukana oli mm. Saarikoski, Machulda, Kuznetsov, Määttänen, Richter, Tirkkonen, Myllykoski, Jokela... Seuraavalla kaudella Machulda, Krayzel, Immonen, Kuznetsov, Tuominen, Tirkkonen, Kokko, Richter, Jokela...
Kuten yllä pelitavasta. SaiPalle täysin väärä, jossain muualla olisi voinut toimia missä pelaajamateriaali olisi kunnollinen.
Tuo ylläoleva pelaajalista sen sijaan ei päde. Tai pätee sinänsä, että noilla kausilla oli nuo pelaajat, mutta ei Skriko vielä tuolloin valmentanut. Teisa Räsänen tuli SaiPaan kaudelle 2001-2002 ja Skriko silloin hänen apulaisekseen. Räsänen sai potkut muistaakseni tammikuussa 2002, jonka jälkeen Skriko astui puikkoihin kunnes Mälkiä korvasi hänet joulun alla 2003. Siitä lähti sitten käyntiin tämä nykyinen projekti.
Kaudella 2002-2003 eli Skrikon ainoalla täydellä kaudella joukkue oli kuitenkin ihan kohtalainen lukuunottamatta lähes katastrofaalisen huonoa puolustusta, joka olisi ollut Skrikon nopean suunnanmuutospelin kivijalka.
Viestin lähetti Murmeli
Skrikoa en jäänyt kaipaamaan mutta Reijo Mansikka olisi mielestäni pitänyt aikanaan pitää pidempään. Mansikka luotsasi SaiPan kahdella äärimmäisen vaikealla kaudella vain muutaman pisteen päähän pudotuspelipaikasta ja peli näytti sentään joltain muulta, kuin päämäärättömältä ryntäilyltä.
Tämä nyt meni aiheen ohi mutta menkööt.
En minäkään Skrikoa kaipaamaan jäänyt eikä Mansikkakaan suuria intohimoja aiheuta. Aikamoinen taktikko ja velho saisi valmentaja tällä hetkellä olla, että tuon pelaajanipun saisi menestymään. Itse olen nyt sitä mieltä, että vaihetaan pelaajat eikä valmentajaa. Suurimmat ongelmat on kentällä eikä vaihtoaition takana.
Aiheen ohi meni tämäkin, mutta meni jo.