Olen Birkun kanssa samaa mieltä. Hire oli sydämeltään jo SaiPaan tullessaan ikibluussi, minkä hän myönsikin. Ja se on ihan ok. Paluu sinisiin tietysti houkuttaa, kun ruorissa on nyt valtakunnan kermaa ja tekemisessä toinen meininki. Sekin on minusta ok.Viestin lähetti Birkku
Mielestäni Hartza kiteyttää asian aika hyvin. Ennen kun aletaan oikein isoilla kirjaimilla kirjoittamaan pettureista, lienee hyvä muistaa että Hirvonen on Espoolaisen kiekkoilun ruumillistuma. Hire on yhtä paljon Blues kuin Kale oli SaiPa.
Timo Hirvonen oli takuulla hintansa arvoinen pelaaja pelatessaan joukkueessamme. Kaveri teki työnsä hyvällä asenteella ja oli joukkueelle hyödyksi. En näe mitään syytä lietsoa syvää vihaa miestä kohtaan. Pelaajia tulee, pelaajia menee. Minulle Timo Hirvonen on ensi kaudella yksi Blueshyökkääjä muiden joukossa. Ei sen enempää, ei sen vähempää.
Mitä tulee näiden hemmojen siirtoihin noin ylipäänsä, 2 v näyttää olevan aika yleistä per joukkue (esim. Hire, Sachl, Virkkunen, Uhlbäck, Metropolit jne.). Jos tehdään pitempiä sopimuksia, silloin on kyseessä usein jo muitakin siteitä kuin raha.
Enemmän olen harmissani tästä Nokelaisesta, jos mies karkaa inttiä käymättömänä kultaa vuolemaan (!?) alle parikymppisenä Amerikkaan... Vuosi-pari lisää kotimaisemissa ei olisi pahitteeksi Petterillekään. Tuskin pelillinen / taidollinen kehitys suuresti tyssäisi Suomessakaan... Kyllä jonkinlainen peruslojaalius kasvattajaseuraa kohtaan pitäisi olla. Mutta kai sekin on vanhanaikaista.