Pelaajaliikenne kauden 08/09 aikana

  • 172 167
  • 799

stones

Jäsen
Kyllä minulla oli nimenomaan se taka-ajatus että A-junnuissa pelaaminen kehittäisi, eivät nuo pojat nyt vielä ole ylipäteviä siihen sarjaan. J. Lajunen on nyt hakannut nollanollaa koko syksyn ajan, nyt voisi olla hyvä paikka pelata isossa ja hyökkäävässä roolissa. Ja A-junnujen pleijarit ovat mielestäni ihan varteenotettvia pelejä pelaajan kehityksen kannalta - niissä peleissä on jo selkeästi paineita ja onhan yksi jos toinenkin stara hyytynyt niissä peleissä.

Tietenkin nämä jutut ovat aina kovin yksilöllisiä, mikä sarja kehittää mitäkin pelaajaa eniten.

Sellainen pieni pelko mulla on että Sallinen on jo ajautunut liian syvästi kiinni puolustavan sentterin rooliin. Junnujen MM-skaboissa tarjolla oli johtava rooli, mutta mitä minä olen ymmärtänyt niin Tomi ei oikein pystynyt siihen tarttumaan. Että ehkä se kiekollinen luovuus olisi kehittynyt vähän paremmalla tavalla jos Sallinen olisi välillä käynyt junnuissa tai Mestiksessä? En tiedä.

Mutta Lajusen ja Nättisen kanssa pitäisi nyt joka tapauksessa olla tarkkana ettei koulita niistä puukäsiä, sellaisista ei ole pulaa tällä hetkellä.

Näin minäkin asian näen. Kyllä tuo A-SM on ihan tarpeeksi vaativa paikka näille jätkille hakea sitä voittamisen kulttuuria! Se pleijarisarjan voittaminen ei ole mikään helppo homma vaikka olisi kuinka ylivertainen jengi, se on nähty Espoossa monta kertaa esim. -84 ja -76 ikäluokkien kanssa!

Kyllä se kavereita kehittää voittamaan ja pelaamaan nimenomaan tuota hyökkäävääkin peliä eikä vain rikkovaa roolia neloskentässä. Meillä on tarpeeksi näitä töykkälöitä nähty, jotka jäävät polkemaan paikalleen.

Tuossa liigajengin pelissäkin olen myös Blågulan kanssa samoilla linjoilla eli siinä, että ennemmin näen tuon meidän pelisysteemin hajonneen täysin ja siitä johtuu nämä viimeaikaiset tulokset.

Minun mielestä syksyn Lukkoa vastaan pelatun kotimatsin jälkeen paketti hajosi jotekin. Viisikko jotenkin hajoaa eikä pysy enää kasassa ja omista lähdöissä ei enää uskalleta syöttää sitä pientä ensimmäistä avaavaa syöttöä vaan useasti roiskitaan kiekkoa viivan yli. Samoin keskialueella syötöt ovat jääneet vähemmälle ja kiekkoa roiskitaan turhaa päätyyn. Jotenkin vain puuttuu se rohkeus kiekon kanssa. Kyllä tuolla jengillä pärjätään ihan hyvin, kun kaikki on terveinä ja saadaan peli kulkemaan kuten alku syksystä.

Huomenna ja lauantaina on erittäin tärkeät pelit Jokereita ja HPK:ta vastaan, jotka mielestäni näyttää onko tuosta CHL:stä päästy yli.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Painu sinä nyt vittuun täältä jo, aina vituttanut nuo ikuiset itkusi. Pidä vittu pääs kiinni tai kestä se kuin mies. Älä ulise.
Koska keskustelun taso on tätä luokkaa ja oman mielipiteensä ilmaiseminen tuomitaan pystyynä, en koe, että minulla on enää mitään annettavaa tälle sivustolle (en tosin tiedä, onko sitä koskaan ollutkaan).
Hetkellisiä ylilyöntejä ja rikastimenhirttämisiä tulee minullakin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olen erittäin huolissani rakastamani seuran tulevaisuudesta ja peliotteista.
En ilmeisestikään tuo mitään lisäarvoa tälle sivustolle, eikä elämäni ole onneksi mitenkään riippuvaista jatkoajan seuraamisesta.
Näin ollen kiitän, kumarran ja poistun tältä sivustolta toistaiseksi. Tahdon kiittää niitä palstaveljiä, jotka olen tavannut ja niitä, joiden kanssa olen asiallisesti keskustellut.
Jatkakoon Shayne siitä, mihin minä jään.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Hetkellisiä ylilyöntejä ja rikastimenhirttämisiä tulee minullakin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olen erittäin huolissani rakastamani seuran tulevaisuudesta ja peliotteista.
Pessimismi on siitä jännä juttu että se(kin) ruokkii itseään. Erilaisia mielipiteitä saa ja pitääkin olla mutten pysty näkemään miten ja miksi tällä hetkellä pitäisi olla olla huolissaan Bluesin tulevaisuudesta kun miehistöön puskee lähivuosina isompiin rooleihin Salliset, Lajuset, Nättinen, Näkyvä, Blomqvist jne. Siitä Blågulan kanssa samoilla linjoilla että nyt nämä herrat tietyin poikkeuksin A:han isoille minuuteille ja liigaan tarvittaessa.

Se on sitten eri asia mitä mieltä ollaan tämän hetkisistä peliotteista, siihen tuskin kukaan on tyytyväinen. Nyt pitää kuitenkin muistaa että keskiviikon ZSC-peli oli oikeastaan ensimmäinen joka pitkästä aikaa pelattiin lähes täydellä miehistöllä. Ketjut hakevat vielä muotoaan ja nyt on oikea kilpailutilanne joukkuessa. Kyllä, minäkin haluaisin sen yhden kiekollisen hyökkääjän lisää mutta vaihtoehdot ovat kieltämättä vähissä. Jos nyt Keller pelaa loppukauden keskellä eikä ketään hankita niin en nyt kuitenkaan tiedä onko tämä hyökkäys jolla pitää hirveästi vertailuissa hävetä muille:

Uhlbäck-Öhman-Lammassaari
Rajamäki-Keller-Puustinen
Kähkönen-Ryhänen-Miettinen
Sandell-T.Sallinen-Tolsa
+Lostedt, Kuuluvainen, Saarinen jne
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pessimismi on siitä jännä juttu että se(kin) ruokkii itseään. Erilaisia mielipiteitä saa ja pitääkin olla mutten pysty näkemään miten ja miksi tällä hetkellä pitäisi olla olla huolissaan Bluesin tulevaisuudesta kun miehistöön puskee lähivuosina isompiin rooleihin Salliset, Lajuset, Nättinen, Näkyvä, Blomqvist jne. Siitä Blågulan kanssa samoilla linjoilla että nyt nämä herrat tietyin poikkeuksin A:han isoille minuuteille ja liigaan tarvittaessa.
Olen tiiviisti lueskellut tätä keskustelua siitä kuinka huono Bluesin tilanne on. Toki tilanne ei ole aivan sitä minkälaiseksi monet sen kuvittelivat kesällä tai vielä syksyn ensimmäisten kierrosten aikana. Moneen kertaan olen meinannut asiaa kommentoida, mutta järjestäen Nikke on tehokkaasti vienyt sanat suustani erinomaisilla kirjoituksillaan. En voisi paljon enempää olla samaa mieltä Niken kanssa.

Täällä on valloillaan valtava alakulo ja joillakin kirjoittajilla mopo karkaa toden teolla käsistä. Olisiko tässä syytä palata takaisin Ruutun aikoihin, jolloin reagoitiin tämän tapaisiin tilanteisiin? Silloinhan Ruutu pyrki olemaan aktiivinen ja paikkaamaan loukkaantumisia. Toki kaikki ei kuitenkaan aivan niin hyvin kuin nyt.

Holtarin ratkaisuista valtaosa on kuitenkin kiistattomasti ollut erittäin hyviä ja itse en näe syytä epäillä Holen osaamista. Kaikki tuntevat hyvin tilanteen pelaajamarkkinoilla. Näin ollen joukkuetta on turha lähteä rikkomaan muuta kuin "varmoilla" vahvistuksilla. Lisäksi aina puhutaan myös siitä kuinka Bluesin toiminta pitäisi jotenkin saada taloudellisesti kestäväksi.

Luulisi tästä Bluesin tilanteesta siis löytyvän positiivista aivan eri tavalla kuin mitä vielä joitakin vuosia sitten. Muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta Bluesin tilanne usean vuoden perspektiivillä vaikutta erittäin hyvältä. Joukkueen toiminta on kaikissa muodoissaan hyvin johdonmukaista ja pitkäjänteistä. Toki pahimmassa tapauksessa tämä kausi kaatuu siihen, että joukkueen pelitapa ei palautunutkaan kesken kauden ja Eavesin jättämää aukkoa ei pystytty paikkaamaan.

Siitäkin huolimatta asioita pitäisi pystyä käsittelemään hieman suuremmassa mittakaavassa. Vaikka tämä kausi menisi kuinka mainiosti, ei tulevasta ole mitään takeita, jos siihen ei varauduta hyvissä ajoin. Bluesin tapauksessa, koko johtoporras selvästi ottaa myös tulevan huomioon kaikissa ratkaisuissaan.

Siinä olen samaa mieltä Niken ja Blågulan kanssa, että valtaosaa nuorista voisi peluuttaa enemmän A-nuorissa kuin liigan jämäminuuteilla. Toisaalta jossain vaiheessa se suurempi hyppäys liigaan tulee tehdä ja se ei tapahdu suinkaan suoraan A-nuorten avainpelaajasta, kuin aivan lahjakkaimmilla kavereilla. Nyt kuitenkin Lajusta ja Nättistä on ajettu jo hyvin sisään liigarinkiin ja vastuunhaku A:sta tai Mestiksestä tekisi varmasti terää. Näkisin, että melkein kaikkien Bluesin nuorten kohdalla asteittainen vastuun lisäys olisi ihan hyvä vaihtoehto. Miettisenkin kohdalla on hyvä muistaa, että tämä on vasta toinen täysi kausi liigassa. Nytkin hän on jo 21 pelissä tehnyt samat tehot kuin viime kaudella 46 pelissä. Nuorten kaverien kohdalla on hyvä muistaa kärsivällisyys. Harvojen kohdalla yhdessä kesässä tapahtuu ihmeitä ja tasaisen kehityksen myötä niin Kurki kuin Miettinenkin voivat muutaman vuoden sisällä edelleen olla varsin päteviä hyökkäävässä roolissa.

Huoli Tomi Sallisen kohdalla on monella tapaa todellinen, joskin uskon valmennuksen tiedostavan tilanteen. Nouseminen kolmeen ensimmäiseen ketjuun vastuulliseen rooliin on vaikeaa, mutta onhan Salliselle annettu loukkaantumisten myötä mahdollisuuksiakin. Asian voi myös nähdä niin, että tällä kaudella Sallinen saa asteittain kokeilla kiekollisemmassakin roolissa, mutta pelaa pääsääntöisesti puolustavammassa roolissa. Ensi kaudella annetaan sitten selkeä tilaisuus ottaa kiekollista vastuuta hyvien pelaajien kanssa. Mikäli sekään ei onnistu, löytyy peliaikaa pienemmässäkin roolissa. Pikku hiljaa Sallinen varmasti kehittyy, toivon mukaan lopullinen läpimurto tapahtuu juuri Bluesin riveissä.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Koska keskustelun taso on tätä luokkaa ja oman mielipiteensä ilmaiseminen tuomitaan pystyynä, en koe, että minulla on enää mitään annettavaa tälle sivustolle (en tosin tiedä, onko sitä koskaan ollutkaan).
Hetkellisiä ylilyöntejä ja rikastimenhirttämisiä tulee minullakin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olen erittäin huolissani rakastamani seuran tulevaisuudesta ja peliotteista.
En ilmeisestikään tuo mitään lisäarvoa tälle sivustolle, eikä elämäni ole onneksi mitenkään riippuvaista jatkoajan seuraamisesta.
Näin ollen kiitän, kumarran ja poistun tältä sivustolta toistaiseksi. Tahdon kiittää niitä palstaveljiä, jotka olen tavannut ja niitä, joiden kanssa olen asiallisesti keskustellut.
Jatkakoon Shayne siitä, mihin minä jään.

Älä nyt viitsi marttyyriksi ruveta, aikuinen mies. Samalla tavalla täällä on muilla oikeus esittää mielipiteensä muiden kirjoituksista kuin kaikilla niitä tuottaa. Vähän paksuutta siihen nahkaan, tollanen vässyköinti ei pue ketään.

En muutenkaan tajua tätä itkuvirttä, jonka mukaan kausi on hävitty, pelaajien urat ohi ja muuta yhtä hillitöntä. Onko kannattajan muisti todellakin näin lyhyt? Ei tästä niin montaa vuotta ole kun peli oli oikeasti kuraa ja kausi ohi joka kerta kun päävalmentajan nimi julkaistiin. Blues on selkeässä pelillisessä lamassa tällä hetkellä, mutta so not, mitään ei ole menetetty. Nyt vain voittoja voiton perään, niin tasaisessa sarjassa ollaan pian taas toisena. Jos ei niin sitten ei, mutta ihan turhaa täällä on tuhkaa niskoille heitellä. Luulisi päivittäisten uutisten oikeasta elämästä riittävän siihen.

Jotain rotia.
 

MacLean10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terveet pelaajat, Espoo Blues
Komppaan Zoomia. Onhan tuo hälyyttävää, jos joukkue häviää jatkuvasti ja sääliviiva on enää parin tappion päässä. Eiköhän se ole vaan raaka fakta, että joukkue tarvitsee nyt selvän ykkössentterin Messiaan poistuttua. Öhmanista siihen ei ole, eikä Ryhäsestäkään. Ja sitä paitsi en usko, että Öhman kestää koko kautta terveenä (selkä pettänee viimeistään poffeissa). Eavesin menetys oli niin kova taidollisesti, että sitä on edes vaikea kuvitella. Korvaaja on löydettävä.

Ongelmaan on kuitenkin yksinkertainen ratkaisu: Maclean tänne laukomaan kiekkoja ylämummoon. Niin helppoa se olisi.

En tajua, jos sitä hankintaa ei tule. On aivan turha kuvitella, että tällä joukkueella ja näillä loukkaantumismäärillä joukkue taistelisi mestaruudesta tosissaan.

e. Niin ja Petu voisi laittaa paketin taas kuntoon. Hirveätä räpellystä ollut peli viime aikoina.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Ongelmaan on kuitenkin yksinkertainen ratkaisu: Maclean tänne laukomaan kiekkoja ylämummoon. Niin helppoa se olisi.

MacLeanhan sopisi läskinä ja hitaana Blegin pelityyliin kuin pulisongit sialle... Lopetan Bluesin pelien katsomisen kokonaan, jos se possu tulee takaisin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Komppaan Zoomia. Onhan tuo hälyyttävää, jos joukkue häviää jatkuvasti ja sääliviiva on enää parin tappion päässä. Eiköhän se ole vaan raaka fakta, että joukkue tarvitsee nyt selvän ykkössentterin Messiaan poistuttua.
Sanoisin kyllä, että pelitapa on korjauslistalla (vai hakulistalla?) ensimmäisenä. Omalla pelitavalla päästään vähän eteenpäin. Pelitavan puute saa hyvänkin pelaajan näyttämään huonolta eikä meidän keskinkertaisuuksiakaan imartele. Pelitapa ja sen löytyminen ei kuitenkaan poista taidon puutetta. Mitalipeleihin ei tällä taitotasolla taida olla asiaa, koska siellä olevilla joukkueilla on myös pelitapa hanskassa, jolloin yksilötaito nousee ratkaisevaksi tekijäksi.

Muuten vähän ihmetyttää tuo ZOOMin dissaaminen. Tilastot ja pelin kuva tukevat ZOOMin näkemyksiä täysin. Asia on oikea, vaikka turhautuneisuus paistaakin selvästi läpi.

Korjauslista (Matikainen):
1) pelitapa/sen löytäminen uudestaan
2) oikean pelitavan löytäminen sumputtavia joukkueita vastaan, koska pudotuspeleissä niitä tulee jatkuvasti vastaan
Korjauslista (Holtari):
1) ykkössentteri
2) jämäkkä pakki
Korjauslista (yksittäiset pelaajat):
1) Brücks omalle tasolleen
2) Alanko omalle tasolleen
3) Kokko omalle tasolleen
4) Kähkönen omalle tasolleen
 

trap

Jäsen
Eaves oli loistava pelaaja, mutta ei hänen lähdöllään ole oikeastaan mitään tekemistä viime aikojen heikomman menestyksen kanssa. Ben pelasi syksylläkin vain 12 ottelua. En siis sano etteikö Eavesin puuttuminen tee isoa lovea joukkueeseen, mutta melkein koko ajanhan Blues joutui pelaamaan ilman Eavesia jo ennen hänen lopullista lähtöään.

Donald MacLean ei tosiaan oikein Bluesin nykyilmeeseen sovi, ja kun ulkkarikiintiökin on täynnä niin aika älyttömältä sekin kuulostaisi.

Edit: Oho, aika pelottavaa kyllä että Eavesin pelatessa tuli 10/12 voittoa ja ilman on tullut vain 7/22.
 
Viimeksi muokattu:

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Itse olen sitä mieltä ettei tänne kannata tässä vaiheessa hommata ulkomaalaista pelaajaa missään tapauksessa. Sen sijaan pikkuhiljaa voisi yrittää alkaa löytämään niitä valmiita hyökkäyskenttiä ja tutkapareja. Aikaa niiden löytämiseen ennen play-offeja ei ole enää kuin reilu 20 peliä.

Neljän ulkomaalaisen taktiikka oli alunperinkin täysin kuolleena syntynyt idea Bluesin tapauksessa, kun jokainen oli omalla paikallaan täysin välttämätön pelaaja. Neljällä ulkomaalaisella leikkiminen kävisi jos ulkomaalaiset olisivat hacker/walsh tasoa, mutta jos ne on ykkössentteri, paras pelaaja, joukkueen ainoa liigatasolla todella hyvä pakki ja ykkösmaalivahti niin enää ei missään tapauksessa kannata edes ajatella mitään ulkomaalaisvahvistuksia.

CHL:ää ajatellen neljässä ulkkarissa oli pointtinsa, vaikkei yhdessäkään CHL pelissä niitä sitten pystytty/haluttu käyttää ja ilmeisesti kaikkien kanssa oli sopimukset viime talvena jo siinä vaiheessa, kun päätettiin että kolmea vain saa käyttää. Kokonaisuudessaan joukkue oli pitkään liigaan ja tälläisillä loukkaantumishistorioilla varustetuilla pelaajilla liian roolitettu ja huippukokoonpano typerän kiintiön vastainen.

Lisäksi Laatikaisen lähdöstä varoitin jo viime keväänä kun sanoin ettei miehen arvoa, vaikka liigan parhaaksi pakiksi valittiinkin, melkein kukaan osannut ymmärtää ennen kuin Lada oli poissa. Väitän että mikäli Laatikainen olisi pelannut tällä kaudella joukkueella olisi liigassa 15-20 pistettä enemmän koossa. Yli 25 minuuttia joka pelissä tähän liigaan aivan uskomattomalla tasolla pelaava pelaaja joka oli aina mukana tärkeissä maaleissa ja johon aina pystyi luottamaan kun piti johtoasemaa puolustaa tai pitää. Itse olen ollut aivan vitun pettynyt Kokkoon koska odostuksissa oli mies joka korvaisi Ladan edes hyökkäyspäässä, mutta pelkkä sukka saatiin.

Nyt joukkue huutaa ykkössentteriä, mutta sen on siis oltava ehdottomasti kotimainen ja mistä sellaisen sitten enää löytäisi. Tietysti Kellerin pelatessa keskellä kotimainen laiturikin käy, mutta pelimies pitäisi olla.

Eli näillä ilmeisesti mennään:
Rajamäki-Öhman-Lammassaari
Uhlbäck-Keller-Sandell/Miettinen
Kähkönen-Ryhänen-Puustinen
loput...

Toisaalta boldatuista pelaajista saisi rakennettua kaksi helvetin hyvää hyökkäyskenttää ja puukäsistä voisi sitten koota kaksi nolla nollaa pelaavaa vitjaa. Toinen Sallisen ympärille, koska on aivan turhaa pään hakkaamista seinään laittaa maalintekoon pystyviä kavereita tälläisen sentterin ympärille joka ei osaa pelata kiekkoa katsomatta sitä kokoaikaa. Sääli vaan että Töykkälä myytiin helvettiin koska Joni olisi ollut (mikäli olisi vielä osannut aloittaa vähän paremmin) melko täydellinen pelaaja nykyaikaisen menestyvän joukkueen nelossentteriksi.

Kyllä tuon mitaleille pitäisi riittää jos peli vain saadaan kuntoon. Siinä on Matikaiselle ja kumppaneille haastetta. Pakisto ja maalivahti kaksikko on materiaaliltaan ehkä JYP:n jälkeen liigan paras kuitenkin jo nykyisellään. Nyt pitäisi mielestäni vain lyödä ainakin kaksi hyvää kenttää kasaan ja yrittää löytää jonkinnäköiset vakio kokoonpanot. Löytyisi edes se ykköskenttä. Ei jokaiseen otteluun voi enää tässä vaiheessa kautta lähteä eri hyökkäysketjuilla.
 
Viimeksi muokattu:

Kapo

Jäsen
Koska keskustelun taso on tätä luokkaa ja oman mielipiteensä ilmaiseminen tuomitaan pystyynä, en koe, että minulla on enää mitään annettavaa tälle sivustolle (en tosin tiedä, onko sitä koskaan ollutkaan).
Hetkellisiä ylilyöntejä ja rikastimenhirttämisiä tulee minullakin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olen erittäin huolissani rakastamani seuran tulevaisuudesta ja peliotteista.
En ilmeisestikään tuo mitään lisäarvoa tälle sivustolle, eikä elämäni ole onneksi mitenkään riippuvaista jatkoajan seuraamisesta.
Näin ollen kiitän, kumarran ja poistun tältä sivustolta toistaiseksi. Tahdon kiittää niitä palstaveljiä, jotka olen tavannut ja niitä, joiden kanssa olen asiallisesti keskustellut.
Jatkakoon Shayne siitä, mihin minä jään.

Tauko voi olla aina välillä ihan paikallaan. Tulet takaisin tammikuun lopulla kun on nähty että suht.koht terveellä rosterilla ilman CHL-rasitusta ei pelillinen hätä ole ollenkaan niin iso kuin täällä monet maalailevat, eiks jeh.
-------------------

Blues muuten voitti 10 niistä 12 pelistä joissa Eaves pelasi. Aikalailla pakkohankinta se semmoinen ykkössentteri on jos mestaruudesta halutaan pelata. Mitaleille on tälläkin porukalla täydet mahdollisuudet jos rahaa ei sentterihankintaan ole tai sopivaa kaveria ei löydy.
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Stadin kundi, kalakukkoaromilla

Savosta on ilmeisesti matkaamassa lisämiehitystä Bluesin vajaaseen rosteriin. Ja vieläpä loppukaudeksi. Tämä järjestely on kaikkien kannalta hyvä ratkaisu, kun tuntuu tapahtuvan molemmissa päissä samaan aikaan, luonnollisesti.

Ensi viikolla ollaan kaikki hieman viisaampia tämän asian tiimoilta.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ensi viikolla ollaan kaikki hieman viisaampia tämän asian tiimoilta.
Kalpalla on näköjään info maanantaina, että silloinko pamautetaan siirrot koko maailman tietoon?

Toni Häppölä tulee ensimmäisenä mieleen, ja onhan siellä lukuisia helsinkiläispakkeja.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Toni Häppölä tulee ensimmäisenä mieleen, ja onhan siellä lukuisia helsinkiläispakkeja.

Häppölä kelpaisi, jos kerran Kontiolaa ei sentteriksi saada. Toni on ollut Kalpalle pettymys. Pakkikalustoon ei varmasti tule ketään eikä tarvitakaan,
 

Focker

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Medveščak Zagreb, Alaska Aces
KalPahan kaipaisi puolustajaa jos olisi vaihtokauppa. Mutta en tuolta Blues puolustuksesta mitään järkevää, realistista keksi. Tuo Häppölän siirto toteutunee, tais olla tiedotustilaisuus klo.13.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
KalPahan kaipaisi puolustajaa jos olisi vaihtokauppa. Mutta en tuolta Blues puolustuksesta mitään järkevää, realistista keksi. Tuo Häppölän siirto toteutunee, tais olla tiedotustilaisuus klo.13.

Häppölä Bluesiin ja Kalpaan sitten Konttinen ja Rönnberg vaikka. Kyllähän tuo hyvältä vaikuttaisi. Jos on tosiaan Häppölästä kyse, niin kelpaa...
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Kyllähän Kuopiossa vahvoja epäilyjä Häppölän siirtymisestä Bluesiin on, mutta muitakin seuroja on ollut esillä. Mutta enpä usko, että vaihdossa menisi Kuopioon ketään, koska kaikki merkit viittaavat siihen, että KalPalla on hankittuna huippumies, josta videoitava tiedotustilaisuus maanantaina klo 13. Ja tällaisiahan ei neloskentän puurtajille järjestetä.
 

MacLean10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Terveet pelaajat, Espoo Blues
Jos tässä nyt tosissaan aletaan ykkösentterin vajetta korvaamaan jollain häppösillä, niin saanen nauraa. Häppölä kun todellisuudessa vastaa yhtä kiloa paskaa. Ei mitään käyttöä, ei tuo mitään uutta. Korkeintaan vie meiltä ne viimeisetkin pisteet tullessaan.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Häppölästä en osaa sanoa mihin rooliin häntä suunniteltu. Ehkä Nättinen halutaan vielä pitää A:ssa.

Illan pelissä Jokereita peli näytti ajoittain hyvältä. Omassa päässä oli edelleen vaikeuksia, mutta keskialue sumputettiin hyvin. Keskialueen ylitys taas oli melko vaikeata, mutta pitää muistaa, että Jokerit tässä liigan parhaita joukkueita. Hyökkäysalueella kuti jäi turhan usein piippuun eikä maski oikein saatu aikaan, mutta oli sentään paikkoja. Vähän näkyi fyysisyyden puute. Jokerit vei yli puolet kaksikamppailuista.

Lajunen oli vaihteeksi ja Keller taas suorastaan maaginen. Ensimmäinen maali Brücksin piikkiin ja taas oli sähellystä mailapelissä, mutta muuten ihan kohtuullinen suoritus. Koskinen oli varma, muttei tosin joutunut kovinkaan koville. Saarinen ja Kuuluvainen yrittivät pirusti, mutta tulos oli aika laiha. Aika näyttää miten herrat sopeutuvat.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Jos tässä nyt tosissaan aletaan ykkösentterin vajetta korvaamaan jollain häppösillä, niin saanen nauraa. Häppölä kun todellisuudessa vastaa yhtä kiloa paskaa. Ei mitään käyttöä, ei tuo mitään uutta. Korkeintaan vie meiltä ne viimeisetkin pisteet tullessaan.

Kuka olisi parempi hankinta? MacLean ei oikein käy, koska ulkkaria ei tähän jengiin enää hankita.

Mulle Häppölä kelpaisi mainiosti, loistava kolmosen sentteri. Pk-seudun kirkkaat valot ei myöskään häikäise. No, kuitenkin sieltä tulee joku Joonas Riekkinen tänne kehittymään.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Tähän maailman tilanteeseen olen todella todella tyytyväinen jos Häppölä tänne saadaan. Ei varmasti mikään sateentekijä mutta käytännössä jonkun Viitaluoman tasoinen pelaaja. Tottahan joku Kontiola olisi ollut nannaa, mutta jos ei ole saatavissa niin ei ole saatavissa. Pirnes, N.Kapanen? heitetään miljoona kehiin mafialle yhdestä pelaajasta loppu kaudeksi. Realismia???

Kyllä sentterikolmikolla Öhman, Ryhänen, Häppölä voi jo lähteä finaali paikasta pelaamaan. Kokonaisuutena kannattaa muistaa ettei Eavesin mukana sinänsä menetetty mitään ainakaan jos Brücksin ajatellaan vielä pelaavan. Kuka laittaisi Kellerin tai Clarken nykyään katsomoon? Rotaatio kokonaisuudessaan paska systeemi.

Rajamäki-Öhman-Keller
Uhlbäck-Ryhänen-Lammassaari
Kähkönen-Häppölä-Puustinen

Kyllä minulle ainakin kelpaa. Jollain MacLeanillä ei olisi tehty mitään jos Brücks pelaa. Siinä olisi saatu sata kiloa paskaa syömään poppareita katsomoon.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Valitettavasti Öhmanin uusi loukkaantuminen on vain ajan kysymys, olen erittäin pettynyt jos Blues ei hanki Häppölää parempaa sentteriä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös