Häppölä on ylittänyt odotukset. Toki, tällaisessa tilanteessa sitä vaaditaankin.
Tämä on onneksi totta. Ilman Häppölää emme todennäköisesti taistelisi enää runkosarjan voitosta. Hänen ansiostaan saimme yhden tehokkaan hyökkäysketjun ja levayttä ratkaisijarintamalle, mikä on varsinkin play-offseissa erittäin tärkeää.
Vaikka täällä ollaan paljon kitisty näistä pelaajavaihdoista, niin kyllä tässä plussalle päästiin:
-Tapaus Töykkälä on sinänsä ristiriitainen homma, koska Joni ilmeisesti/luonnollisesti halusi itse isompaa roolia pienemmästä joukkueesta. Aivan oikea ratkaisu päästää mies hakemaan uralleen nostetta muualta itseni mielestä.
-Kultanen on juuri sitä mitä Blues tarvitsi. Rutinoitunut pakki. Tulee varmasti olemaan kullan arvoinen pudotuspeleissä.
-Häppölää tuossa jo hehkutinkin. Loistava hankinta. Tuskin olisimme saaneet vastaavaa pelaajaa, vaikka olisimme hakeneet jonkun ulkkarin Luigin sijaan.
- Ryhänen-Nurmi diili. Porukka täällä ei tajua, että Nurmi on ihan oikeasti pelimies. Jaskan ja Ekin ollessa poissa Bluesin kokoonpano suorastaan huutaa Nurmen kaltaista pelaajaa. Itse olen jo pidempää seuraillut Nurmen otteita ja olenkin ajatellut, että sopisi täydellisesti Bluesiin. Olisi hyväksynyt tämän kaupan ilman mitään "Ryhäsellä on asenneongelma" selitystäkin. 06-07 kaudella 17 maalia ja 07-08 siedettävät 12 maalia. Kunnossa ollessaan kovan luokan pelimies.
-Saarinen tosiaan jonkinsortin huti. Ainakin itse odotin mieheltä enemmän. Itse katselen kentällä mielummin vaikkapa Stålhammaria kuin Saarista.
-Konttinen ja Kuuluvainen. Konttinen sai ehkä vähän liikaa paskaa niskaansa ja Kuuluvainen liian vähän. Nämä kaksi eivät ole liigatason pelaajia ja näille löydettiinkin jo sopivampi liiga. Tilalle saatiinkin liigatason pakki.