Ei kukaan siinä uskossa varmasti ole elänytkään. Kuitenkin, kaikista tämän kauden pelaajasopimuksista ei voi mitenkään kiittää/syyttää pelkästään Nybondasta.
Kuinka niin, onko sinulla tästä faktaa? Oletko itse Nybondas tai joku muu joka näitä sopimuksia solmii? Nybondas on UTJ, IFK:lla ei ollut montaa voimassa olevaa sopimusta ennen Nybarin tuloa ja kaikki hänen tulonsa jälkeen julkistetut sopimukset ovat hänen vastuullaan. On ainoastaan huhuja siitä, että Pena on tehnyt Hirson sopimuksen yms., mutta tämä kuulostaa uskomattomalta, koska kun Pena polttaa sillat, niin silloin ne on poltettu.
Kyse onkin siitä, että hirveä hysteria ja huuto siitä, että paskimmin käytetyt 2,5M€ ikinä, vaikkei edes kukaan tiedä, mitä kaikkia palkkoja tuo budjetti sisältää tai jos budjettia on vaikkapa sen jälkeen päivitetty alaspäin, kun se julkisuuteen ilmoitettiin.
Budjetti joka julkistetaan on nimeltään pelaajabudjetti, joukkueella on myös budjetit muille asioille. Jos pelaajabudjetti on jotain muuta kuin pelaajabudjetti tai vielä enemmän, jos sitä on päivitetty kesken kauden alaspäin, niin se on pahinta kusetusta faneja ja sidosryhmiä kohtaan.
Tässä olisikin taas yksi syy ihmetellä IFK:n toimintaa, eli laitetaan pelaajbudjetti mahdollisimman ylös, että näyttää siltä, että meidän budjetit on muiden luokkaa ja sitten alennetaan sitä kesken kauden eikä kerrota siitä kenellekään ja kaiken lisäksi maksellaan niistä kaikki muutkin kulut?
Oletko tosissasi?
Näihin mainitsemiisi "betre folkin" rahoituksiin ei ole mitään viitteitä ja jos, kuten sanoit "piikki on auki myöskin tarvittaessa.", niin tuntuu perin oudolta, että osakeyhtiön tase on päästetty noin huonoon jamaan, missä se oli viimeisimmässä tilinpäätöksessä. Ja miksi ylipäätään kukaan antaisi rahoitusta HIFKn omistamalle r.y.:lle?
Varmasti näet tilinpäätöksestä osakeyhtiön asiat, mutta et varmasti näe mikä on "ry":n omaisuus, kuka sitä tukee jne. Näetkö sieltä, onko "ry":ltä tullut "Oy":lle rahallista panosta pääomiin näinä kahtena kautena? Tottakai tavote on se, että osakeyhtiö pärjää yksin, niin kauan kuin mahdollista ja tuottaa tätä kautta omistajilleen rahaa. Omistajahan on ollut kokonaisuudessaan tähän asti "ry", jonka tavoite ei ole tuottaa voittoa ja tämän "ry":n johdossa Frank, Kife jne. Luuletko, että he ovat tuolla vain rakkaudesta jääkiekkoon ja silloin kun osakeyhtiö on tarvinnut rahoitusta omistajaltaan, niin jostain kumman syystä Frank ja Kife on kaivanut kuvetta, vaikka eivät edes omista osakeyhtiötä.
Osakeyhtiön omistava "ry" saa tukea monilta tahoilta, niin kuin kaikki järjestöt suomessa, tässä ei nyt ole mitään ihmeellistä. Rikkailla on rikkaiden harrastukset.
Edit. Ai niin.. Suomenruotsalaisuus on yksi HIFKn perusarvoja, joten ei se nyt ihan sama ole, puhuuko fani suomenruotsalaisista vai ruotsinsuomalaisista, jotka on kuitenkin 2 ihan eri asiaa.
Luuletko, etten tätä tiedä. Tartutpa sinä naurettaviin asioihin. Voin kertoa, että minulle sattui kirjoitusvirhe tuossa, koska oli kiire töistä kotiin, huoh!
Olen täysin sevillä HIFK:n suomenruotsalaisuudesta vaikka en itse olekaan suomenruotsalainen. Olen monet tappelut käynyt suomenruotsalaisten ja HIFK:n puolesta pienenä koulussa ja jääkiekkojoukkueessamme, eli vaikka en monesta suomenruotsalaisesta jämähtäneestä asiasta suomessa pidäkään (esim. pakkoruotsi), niin IFK:n puolesta olen aina taistellut ja tätä kautta myös suomenruotsalaisten puolesta. Huh, huh miten naurettavaa, pieniin virheisiin tarttumista!
Ps. Olisi myös kiva tietää, miksi ihmettelet toisessa ketjussa Bluesin Holtarin tulemisen jälkeen, Bluesin menestymättömyyttä vaikka Holtari tuli vasta keväällä sekä laitat siellä kaikki Holtarin piikkiin? Vastaavasti täällä puolustelet Nybaria ja sitä, ettei ole syyllinen kaikkiin pelaajahankintoihin vaikka on ollut organisaatiossa pitkään ja myöskin UTJ:n rooliin tuli uudenvuoden jälkeen.
Edit: Niin ja tämä ketju on pelaajaliikenne, joten kirjoitetaan tästäkin jotain. Edelleenkin IFK:n on hommattava ne kaksi puolustajaa joukkueeseen. Täysin käsittämätöntä luovuttaa tässä vaiheessa kautta, ei siis mitään järkeä. Toisaalta jos rahat on loppu, niin tässä nähdään Nybarin pahat virheet, mutta itse en kyllä pysty millään sanomaan, että Pena olisi ollut jotenkin parempi. Epäammattimaista toimintaa molemmilta ja koko HIFK organisaatiolta jälleen kerran, mutta tämähän on yksi organisaation tavaramerkki.