Tulevaisuus
Siirsin tän tänne tuolta peliesitykset ketjusta kun tää kuuluu tänne.
Mikä takaa sen, että lisäpanostus toisi paremman lopputuloksen?
IFK:ssa voi olla x vuoden ohjelma (josta tosin vaietaan, kun tiedotus kusee huolella), jossa ei ehkä haeta yltiöpäisesti menestystä yhdeksi kaudeksi talous vaarantaen (kuten 1997-1998 ja 2004-2005), vaan pyritään kenties pidempiaikaiseen nousuun huipulle, jopa dynastian rakentamiseen, joka Oulussa on onnistunut aika hyvin.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että on muita osa-alueita, jotka pitäisi jopa kiireellisemmin laittaa kuntoon kuin peli kaukalossa ja kultamitaleita jaksaa vieläkin odottaa jonkun aikaa kunhan jokainen pelaaja antaa joka ilta kaikkensa.
Hyvin kirjoitettu. Uskon, että nimenomaan pitkäjänteisyys on Valtasen ja Nybarinkin tavoite. Kaikkeen yritystoimintaan kuuluu samat prinsiipit.
Mitä markkinoille ja työntekijöille (pelaajille) viestitään?
Mikä viesti se on millekään HIFKiin haluavalle pelaajalle tai pelaajalle kenen kanssa sorvataan jatkosopparia, että täällä pelaajakauppa on arpapeliä ja ollaan hommaamassa tammikuussa taas uutta AHL-arpaa kun edellinen epäonnistui. Viestitään siis kavereille, että tässä jengissä kaikki saa uuden mahkun. Plus, että onko HIFK jengi joka vaihtaa heti paniikissa koutsia, eli ensi vuonna kun tuut meille, niin keväällä voi olla jo uusi vetäjä! Eiks oo kivaa! Pelaajapiirit on todella pieniä. Ne kun näkee toisiaan kaiken maailman risteilyillä, niin sana kiertää missä on hyvä organisaatio, jossa pelaaja otetaan huomioon ja ajatellaan pitkäjänteisyyttä. Näin myös Kärpissä on imua. Pitkäjänteisyys on pelaajille tärkeää, koska useimmat sorvaavat parin vuoden diilejä.
Mitä olisi tapahtunut, jos Valtanen ja Nybari olisivat aikaa sitten viestineet ulospäin, että tällä pelaajistolla on pitkäjänteinen suunnitelma. Joukkuetta tullaan rakentamaan vuoteen 2010 tai 2011...
Ne jotka haluavat menestystä heti tai NHLään olisivat mahdollisesti lähteneet kauden loputtua tai väsähtäneet täydellisesti.
Nyt asia on toivottavasti hoidettu oikein, eli keskusteltu työntekijöiden kanssa, jotka voivat vielä muuttaa firman osakekurssia.
Jalonen on haastiksen perusteella pitänyt kavereiden kanssa varmaan aika pitkän palaverin tai vielä paremmin 1-1 keskustellut, että nyt tää saa riittää. Ruvetaanko värkkäämään vaihtokauppoja muualle, vai ruvetaanko me pelaamaan? Vastaus on tän päivän peli Kärppiä vastaan.
Jos sitten taasen sitä vätystelyä ja "mua ei paljon nappaa nää Bönde-jengit" asennetta ilmenee, niin sitten asiassa on se varjopuoli. Joukkue on pettänyt työnantajan ja silloin pitäisi kaverit pistää nimen omaan istumaan sinne D-päätyyn. Se on muuten tyhmää touhua. Oon itse kokenut sen ja se, että kaikki katsoo sua: Ai sä oot viltissä, on varmaan nöyryyttävimpiä kokemuksia ikinä. Useimmiten pelaaja rupeaa sen jälkeen pelaamaan.
Ainoa mikä mättää on, että asiakkaille ei viestitä (itse asiassa ei vi*** mitään.) Ei ainakaan viestitä, sitä että hätätilanteissa, kun tuote ei toimi, niin ollaan valmiina korjaamaan tuote, tai edes muista suunnitelmista. Kyllä se tuotteen pettävyys näkyi jo lokakuussa, eli silloin se olisi pitänyt korjata yhdellä "Lupallla" Hackerin sijaan, mutta jos ei ole sitä rahaa, niin ei ole.
faneillekin olisi ollut varmaan aika hyvä, että olisi kerrottu uusia hankintoja ei tehdä, koska rahaa ei ole. Tai, että tehdään minimaalisia, jos hyvä sattuu kohdalle. Sekin on hyvä viesti: Jos hyvä sattuu kohdalle.
Toivottavasti tää nyt tästä lähtee, kaikki mahdollisuutet on. Sarja on niin tasainen, että tällä jengillä voi taistella vielä kolmen sakkiin.