Joo palkanmaksu varmasti katkeaa, mutta eikai se Walshkaan niin tyhmä olisi että ihan ilman korvausta "antaisi olla". Itse kyynisesti ajattelen kuitenkin, että miksi Walsh tekisi tappiota ratkaisulla purkaa sopimus? Empatialla ja busineksellä kun ei tunnetusti ole kauheasti tekemistä toistensa kanssa. Ehkä IFK:n etu sopimuksen ulos ostossa on henkisellä puolella. Vapaamatkustajat pois ja niin edelleen...
Niin, spekulaatiotahan tämä kaikki on, koska suoranaisia numeroita ei ole julkisessa tiedossa. Itse olettaisin, että Walshin sopimuksen purkamisen johdosta saavutettiin ainakin jonkinverran taloudellista hyötyä vaikka korvausta siitä ilmeisesti maksettiinkin. Sopimuksenhan voi purkaa joko "yhteisymmärryksessä" tai sitten johonkin pätevään syyhyn vedoten. Vaikka loukkaantuminen ei juridisista syistä voi olla tämä syy, niin käytännössä aina on joku teknisesti pätevä syy löydettävissä.
Ja tuon mallinen Batesin sopimus kuulostaa kyllä suhteellisen laittomalta. Ja jos näin olisi, niin miksei Batesia olisi myös päästetty kotio kuntouttelemaan itseään? Vai odotetaanko ihmeparantumista, ja jatketaan sitten palkanmaksua?
Bateshan on tällä hetkellä kotonaan kuntouttamassa itseään. Minulla ei ole henkilökohtaisella tasolla minkäänlaista faktatietoa Batesin sopimuksen sisällöstä, ja tämän takia kysyinkin, että missä muodossa se "tryout-pykälä" olikaan?