Pelaajahankinnat kaudelle 07-08

  • 41 232
  • 132
Tila
Viestiketju on suljettu.

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä en ole näihin uusiin hankintoihin sinänsä pettynyt, mutta mitään syytä tyytyväisyyteenkään ei ole. Viime kaudella joukkueen sisäinen tavoite oli 6. sija. Oletettavasti tuota 6. sijaa lähdetään myös ensi kaudella tavoittelemaan. Viime kaudella kuitenkin nähtiin, ettei materiaali riittänyt tuohon tavoitteeseen, joten joukkuetta oli ilmeisesti tarkoitus vahvistaa, jotta tavoite olisi realistisempi. Onko joukkue nyt sitten vahvistunut? Mielestäni ei.

Nykyisellä kokoonpanolla taistellaan varmasti taas 10. sijasta siinä missä viime kaudellakin, mutta suora pudotuspelipaikka tuntuu ainakin tällä hetkellä utopistiselta. Kaarna kertoi kuitenkin tänään lehdessä, että paalua jätetään kesken kauden tuleville vahvistuksille vielä varastoon, joten mahdollisuuksia tämän kautista parempaan menestykseen saattaa olla olemassa. Mutta tälläkin rosterilla pitää jo päästä "hyviin kyttäysasemiin", jotta mahdollisista kesken kauden tulevista vahvistuksista on jotakin käytännön hyötyä.
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
Ladea pukkaa. Itsekin täytyy kyllä myöntää, että hieman olen pettynyt tähän ensi kauden alakertaan. Pitää kuitenkin muistaa , että tämän hetkinen tarjonta kotimaisista pelaajista ei ole mikään hurja ja Aran ja Kaarnan halu pelata mahdollisimman kotimaisella ja lahtelaisella rosterilla on huomattu kilometrien päähän. Hankinnat ovat suhteellisen hyvät tätä faktaa silmällä pitäen.

Siinä olen samaa mieltä, että jos viime kauden tavoitetta (6. sija) lähdetään uusimaan "vahvistetulla joukkueella" ei sinne mennä tällä porukalla. Edelleenkään.

Hyökkäykseen olen jokseenkin tyytyväinen. Siellä riittää laajuutta, jos vain omat pojat (lähinnä Jeppe ja Tupe) palaavat tasolleen. Vielä kun se jo vuosia toivomani ykkössentteri tulee, niin hyökkäys ei kalpene kovinkaan monelle seuralle. Noin niinkun taidollisesti. Turkoosien lasien läpi katsottuna tietty.
Ju nou.

Palatakseni vielä pakistoon. Haluan sanoa, että olen tyytyväinen Latvalan paluuseen. Lade on hyvä hankinta ehdottomasti. Pakiston kokonaisuuteen en niinkään ole tyytyväinen. Ja syyn siihen Kaarna tämän päivän Etlarissa kertookin. Kiire saattaa omille pojille syksyllä tulla.

Täyden tukeni annan silti joukkueelle ja kaikki pelit jotka vain ehdin tulen katsomaan niin kauan, kun kiekkoa lahessa pelataan ja itse täällä vaikutan.

Ja kriittinen saa ja pitää olla, jos siihen on aihetta. Ei kaikkea pidä niellä..purematta ainakaan..

Hyvät kesät.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voisi pakisto kovempikin olla. Kuitenkaan ei mun mielestä kauheasti huonompaan olla menty. Salmelasta ei kauheasti apuja ollut hurjan syksyn jälkeen. Hunkes ei säväyttänyt. Glad ja Saksinen taas on hyvin helposti korvattavissa.

Uudet äijät Lade ihan jees, jos saa koneen käyntiin niin roolia on varmasti ainakin tarjolla. Mäkelä on mulle täysi kysymysmerkki samoin kuin tämä Italia-ihme.

Se täytyy vielä sanoa, että ei viime kaudella pääsääntöisesti pisteitä menetetty puolustuspelin takia. Jos vastustaja tekee 1-2 maalia ja me ei saada yhtään niin vaikeaa on...
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kieltämättä ihmettelen minäkin että kun kerran budjetti nousee, mutta joukkue, niin ikävää kun se onkin sanoa; heikkenee.

Katsotaanpas tätä nyt vielä:

POIS:
Helenius, Saksinen, Glad, T. Sihvonen, Hunkes, Yetman, Salmela jne..

TILALLE:
Latvala, Mäkelä ja Laurila..

Ei kuullosta lupaavalta, eihän? Tarkistellaanpa silti hieman tarkemmin..

Salmela: En tiedä tai muista tarkkaan, mutta eikös Tappara maksanut osan palkasta? Ei siis rasittanut juurikaan palkkabudjettia.. [jos olen oikeassa, jos]

Hunkes: Lukko taisi maksaa aika suuren osan pelaajan palkasta, eipä siis Jirikään vienyt leipää muilta ja ei ollut alkukaudesta mukana, vaan vasta lopussa.

Yetman: Sama juttu, ei alussa mukana ja luulen ettei pyytänyt ihan liikoja rahaakaan, kunhan sai näyttöpaikan. Nyt voisi olla jo liian kallis, en tiedä..

Helenius: Ei sitten VARMASTI halpa mies. Piste.

Glad: Liigan keskitasoa luultavasti palkassa: kokenut, luotettava, mutta ei vielä perässä raahattava. Hintalaatu kenties melko hyvä.

Saksinen: Sama kuin Gladilla, mutta ei vielä kovin kokenut. Potentiaalin raja mielestäni aika lähellä nykytasoa.

Ja sitten tulleet..

Latvala: Vielä alle vuosi sitten pyysi kuulemma itsestään aivan liian paljon rahaa, TOIVOTTAVASTI nyt pelicansin johto ei painanut paniikkinappulaa yv-pakkia ostaessaan, maksoi mitä maksoi. Ei saa missään nimessä saada pesoakaan enempää kuin Glad sai.

Mäkelä: Pelottava pelaaja, kiekollisena täysin vailla käyttöä. Ei aina kykene edes rännittämään, kuten Helge sentään teki. Ei silti huono, osaa puolustaa vartalollaan ja pommittaa välillä kovia pommeja. Jos Saksisen palkkashekin voi ohjata suoraan Tuukalle, hyvä.

Laurila: Olen aina nähnyt tiettyä potentiaalia, mutta en tiedä miksi se ei ole tullut koskaan täysin esille. Aikoinaan odottelin Henristä uutta Kakkoa, kun oli mittaa, rohkeutta ja ah-niin-taivaallinen laukaus. Ylivoimalla käyttöä pommittajana, Latvalan parina kenties, Latvalalla kun ei ole hääppöinen tykki, mutta kiekkoa osaa jakaa. Luulen että Laurila on hinta-laatusuhteeltaan hyvä hankinta.


Eli niin, mikä on saldo? Miten budjetti voi nousta, vaikka pelaajia vaan lähtee, eikä 'juuri ketään' tule?

Salmela, Hunkes ja Yetman eivät juuri maksaneet mitään ja kaksi jälkimmäistä eivät olleet mukana kuin pari kuukautta.
Runkopelaajien sopimuksia korotettiin ja jatkettiin.
Sentteri on vielä tulossa[?].



Lopputulos on se, että puolustukseen on vaikea hankkia enää ketään, niin paljon on pelaajia, jos nyt tarkoituksena on siis antaa junioreille tilaa ja kyllä, heissä on valtavasti potentiaalia, mutta että vuodessa playoff -joukkueen tukipilareiksi.. Huh! Laajuutta on, eikä tilanne aivan niin surkea ole kuin luulisi, mutta aika tasapaksua on. Jollei Jalvanti [tai Kousa] yhdessä kesässä kasva liigajoukkueen ykköspakiksi tai Uusitalo kasvata uusia käsiä, jalkoja ja päätä, kukaan ei osaa nimetä ykköspakkia pelicansista.
Hyökkäys sen sijaan näyttää aikalailla samalta kuin aiemmin, ikänumerot vaan vaihtuvat taas, joten vanhat ovat vieläkin vanhempia ja nuoret lähestyvät parasta ikäänsä. On taitoa, on johtajuutta on taistelua.. TOSIN, aika paljon johtajuutta lähti paitojen Helenius, T.Sihvonen ja Glad sisällä.. Saa nähdä.

JOS.. Jos sentteri [jos sieltä nyt edes sentteri tulee] on joku sellainen romansimicek tai ericperrin, joka parantaa ketjukavereitaankin osaamisellaan ja karismallaan, niin sitten näyttää hyvältä, hyökkäämällä selviää, jos puolustaminen ei suju, mutta..
JOS.. jos sentteri on joku tyyliin saipan ruotsalaiset tai vastaava, niin kyllä saa nuorisokaarti nostaa HIEMAN tasoaan, jos meinataan nousta pudotuspeleihin.


Kello käy.
 

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
egar kirjoitti:
Eli niin, mikä on saldo? Miten budjetti voi nousta, vaikka pelaajia vaan lähtee, eikä 'juuri ketään' tule?

Eiköhän esim. Niemen, K. Koivusen ja Heinon uudet sopimukset ole aika eri luokkaa kuin ne vanhat, vähäisemmillä meriiteillä solmitut sopimukset. En muista koska Santavuori ja Je. Saarinen tekivät omat jatkosopimukset, mutta voisi kuvitella, että niissäkin on neuvoteltu nousevat liksat.

Selittänee osan palkkakulujen noususta.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
redruM kirjoitti:
Eiköhän esim. Niemen, K. Koivusen ja Heinon uudet sopimukset ole aika eri luokkaa kuin ne vanhat, vähäisemmillä meriiteillä solmitut sopimukset. En muista koska Santavuori ja Je. Saarinen tekivät omat jatkosopimukset, mutta voisi kuvitella, että niissäkin on neuvoteltu nousevat liksat.

Selittänee osan palkkakulujen noususta.

Niin eikös Niemi ja K Koivunen pelanneet lähes nälkäpalkalla?
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Niin, tietenkin, myöskin osalla pelaajista luultavasti on sopimuksia joissa palkka noussee automaattisesti joka vuosi. Silti, jos joukkueen varmasti kallein puolustaja plus pari-kolme kannuksensa jo hankkinutta veteraania lähtee PLUS että budjetti nousee, niin saa nähdä millaiseen hyökkääjään on varaa.. Mielestäni raha joka pelaajaan pistetään ei mene hukkaan, vaan pelaajan pitää pystyä tienaamaan se raha myös takaisin joukkueelle, tavalla tai toisella. Positiivista on että harva joukkue on tähän mennessä kunnolla vahvistunut, eikä yksikään joukkue taida olla ihan täysin kasassa vielä.

Nyt tärkee kyllä on että Pelicans tajusi pitää kiinni Santavuoresta, Jesse Saarisesta, Niemestä jne.
He tienaavat kyllä rahansa takaisin.
 
Pelicans-osioonkin tiedoksi. Pyrkikää vain rohkeasti avaamaan uusia ketjuja. Uuden ketjun ansaitsevat esimerkiksi kaikki uudet pelaajasopimukset.

Jatkoajan ohjeistuksissa on mainittu että megaketjuista pyritään pääsemään eroon. Niin ei tapahdu mikäli uusia ketjuja ei avata.

Terveisin, Moderaattorit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös