Peksille kenkää!

  • 257 952
  • 1 011

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näet sarjataulukon ja kerrot, että et ole tyytyväinen Ässien tilanteeseen tai tuloksiin.. Et siis halua tai kykene fanittamiseltasi näkemään Ässien ongelmien syytä, vaikka seuraukset ovat silmiesi nähtävillä.

Huikeaa analyysia. Voit ajatella minusta mitä haluat, mutta pidän hyvin halpamaisena sitä että käytät minun mielipiteisiini liittymätöntä kannattajaryhmää toistuvasti lyömäaseena.

Pystyn hyväksymään ja allekirjoittamaan kritiikin siitä että valittu pelitapa ei ole ollut materiaalille paras mahdollinen, että pelitavan toteutuksessa on ollut ongelmia ja että Virta ei ole yksilötasollakaan saanut materiaalista kaikkea irti. Eri mieltä olen johtopäätöksistä. Kaikki ei ole vain Virran huonoutta vaan olosuhteista johtuvaa. Virta on uusi valmentaja kaupungissa, käsissä on tavanomaista vähemmän kesällä treenannut joukkue jossa on ollut runsaasti vaihtuvuutta ja osa joukkueen materiaalissa tapahtuneista muutoksista on ollut sellaisia ettei niitä korvata tuosta vain ellei pelaajien hankinta onnistu 150 prosentin teholla. Raanta, Hehska, Uusikartano, Dixon... Joukkueessa on monta pelaajaa jotka hakevat yhä rooliaan ja joille täytyy antaa aikaa kasvaa roolinsa mittoihin. Aikaa ja työrauhaa peräänkuulutan myös Virralle. Valmentamisessa on kyse pitkistä prosesseista.

Kuka näki esim. tällä palstalla Niklas Hagmanin tulon Ässiä vahvistamaan?

Ai nyt sinä olet jo ennustajakin? Muistan kyllä fantasiarosterisi jossa Hagmanin lisäksi olivat Masi Marjamäki, Kristian Kuusela ja Miikka Salomäki. Mielestäni tämä ajatuksenlento kertoo sinun asiantuntemuksestasi paljon enemmän kuin se että Piritta halusi takaisin Poriin ja veti Niklaksen mukanaan. Kyse oli enemmän tuurista kuin kenenkään asiantuntemuksesta. Unelmat unelmina, mutta tuollaista ei olisi kukaan kyennyt etukäteen ennustamaan.

Kirjoitat taas puutaheinää, missään en ole todennut, että yksin Toivola Virran pään pelitavassa olisi kääntänyt. Virta ei Toivolan käskystä ole pelitapaansa muuttanut, vaan kannattajien taholta tulevasta julkisesta paineesta.

Jos näin on todella käynyt, rupean minäkin kohta vaatimaan Virralle potkuja. Jos ammattivalmentaja ruuvailee pelikirjaansa kannattajien paineen takia, hänestä ei yksinkertaisesti ole ammattivalmentajaksi. Huvittavaa muutenkin että toisaalta pidät Virtaa jääräpäisenä ketään kuuntelemattomana mulkkuna, mutta samalla väität hänen kääntäneen muutamassa päivässä kelkkaansa kannattajien paineesta. Ja mitään faktaahan sinulla ei Virran mielenliikkeistä tietenkään ole, omia luuloja vain. Vaikka sinä toistelisit käsityksiäsi täällä, ne eivät tule muuttumaan yleisiksi totuuksiksi joiden mukaan koko maailma pyörii. Hyväksy se, pääset elämässä helpommalla.

Olen selvästikin päässyt jostain syystä tässä aiheessa ns. sinun ihosi alle, kun nostat nimimerkkini toistuvasti kirjoituksissasi esille ja yrität tällä keinoin jotenkin todistella näkökantaani vääräksi.

Paraskin puhuja, sinulle on tässäkin ketjussa vastannut useampi nimimerkki, silti tartut aina vain minun kirjoituksiini. Näkökantojasi todistelen vääriksi koska ne pääosin ovat vääriä, olethan mm. väittänyt että Kaukoranta olisi hyvä päävalmentaja ja että Toivola voisi ihan hyvin valmentaa Ässiä joukkueen kasaamisen ohessa. Ynnä muuta ynnä muuta. Harvoin olen nähnyt kenenkään olevan yhtä montaa kertaa peräkkäin noin pahasti väärässä joten pakkohan minun on kommentoida. Ei ole kivaa kun joku on väärässä ja vieläpä uskoo juttuihinsa tosissaan.
 
Viimeksi muokattu:

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Kuka näki esim. tällä palstalla Niklas Hagmanin tulon Ässiä vahvistamaan? Osa palstan Ässäkannattajista tyrmäsi asian ja kirjoitti pää märkänä sen mahdottomuudesta leimaten ko. pelaajan menneeksi suuruudeksi, nimim. Vellihousu etunenässä. Ässien nykyisen valmennuksen osaamisen riittämättömyydestä toin myös kantani ja näkemykseni esille, vaikka tiesin vallan hyvin mikä huutomyrsky kritiikistä nousee täällä palstalla, näiden toisiaan selkään taputtelevien ja fanikatsomoiden huutosakeissa lakanoiden & lippujen kanssa kährästävien nuorten värilasikannattajien keskuudessa.

Kirjoitat taas puutaheinää, missään en ole todennut, että yksin Toivola Virran pään pelitavassa olisi kääntänyt. Virta ei Toivolan käskystä ole pelitapaansa muuttanut, vaan kannattajien taholta tulevasta julkisesta paineesta. Kokemattomuutesi näissä asioissa paistaa läpi, kun nostat värilasifanittamaasi seuraa tai itseasiassa sen valmennusta kohtaan esitetyn kritiikin selvästi henkilökohtaiselle tasolle kirjoituksissasi.

Selkeitä kysymyksiä esitettiin, vastausta odotan edelleen. Se että pidit mahdollisena Hagmanin tuloa Ässiin keräsi kritiikkiä kaiketi sen johdosta, että olisi luullut vielä hintalapun merkitsevän enemmän vs. vaimon sana. Onneksi näin ei käynyt. Kilpesi alkaa nyt tahraantua, koska selkeästi lähdet provoilemaan jo toistamiseen. Se vaan tuppaa viemään pohjan pois kun yrittää mielipidettään pönkittää.

Ei kai kukaan ole Ässien valmennuksen suorittamiseen tyytyväinen. Allekirjoittaneella tyytymättömyys alkoi jo nimen julkistamisen jälkeen. Melkoista puuta heinää on silti se, että yritetään sälyttää kaikki mahdollinen valmennuksen piikkiin, kuten julistuksessasi teit. Nyt kirjoitat että Virran "pelikirjan" muutti kannattajien antama julkinen paine... Juuri näiden edellämainittujen syiden takia taitaa se lakanoissa kähristelevä värilasipoikien joukko olla kuitenkin asiassaan objektiivisempi kuin keski-ikäinen makkaraa popsiva penkintäyttäjä.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ai nyt sinä olet jo ennustajakin? Muistan kyllä fantasiarosterisi jossa Hagmanin lisäksi olivat Masi Marjamäki, Kristian Kuusela ja Eemeli Salomäki.

Eemeli Salomäki on seiväshyppääjä, tuskin häntä kukaan on fantasiarosteriin laittanut, mutta olisiko ollut kyse Kärppien Miikka Salomäestä?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Paraskin puhuja, sinulle on tässäkin ketjussa vastannut useampi nimimerkki, silti tartut aina vain minun kirjoituksiini. Näkökantojasi todistelen vääriksi koska ne pääosin ovat vääriä, olethan mm. väittänyt että Kaukoranta olisi hyvä päävalmentaja ja että Toivola voisi ihan hyvin valmentaa Ässiä joukkueen kasaamisen ohessa. Ynnä muuta ynnä muuta. Harvoin olen nähnyt kenenkään olevan yhtä montaa kertaa peräkkäin noin pahasti väärässä joten pakkohan minun on kommentoida. Ei ole kivaa kun joku on väärässä ja vieläpä uskoo juttuihinsa tosissaan.

Tähän on pakko puuttua, siis miten voit tuomita Kaukorannan, vaikka mies ei ole peliäkään vetänyt liigaryhmää. Tällaiset jyrkät kannanotot tuomita jonkun mielipide vääräksi jo etukäteen on täysin turhaa. Kaukoranta antaa nyt vahvoja näyttöjä nuorissa, mutta siihen, tuleeko hänestä koskaan liigavalmentajaa on aikaista sanoa mitään saati siihen, pärjäisikö hän siinä hommassa. Mielipiteitä puolesta ja vastaan voi olla jokaisella, mutta väärää mielipidettä ei ole, ennen kuin se todistetaan sellaiseksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tähän on pakko puuttua, siis miten voit tuomita Kaukorannan, vaikka mies ei ole peliäkään vetänyt liigaryhmää.

Miehen urakehitys ja asioista perillä olevien nimimerkkien kommentit miehen persoonasta ovat saattaneet minut tähän näkemykseen. Ura on pitkä, mutta jos tuolla kokemuksella ei ole vielä päävalmentanut miesten joukkuetta, on häntä vaikea nähdä oikeana ratkaisuna.

Enkä minä ymmärrä mitä "väärää" on etukäteen vääräksi tuomitsemisessa, tyrmätäänhän eri pelaaja - ja valmentajavaihtoehtoja tuon tuostakin, kaikkien toimesta. Kaukorannan ovat tyrmänneet monet muutkin kuin minä.

Lisäksi tämän yhden nimimerkin hinku saada Virta pois on sitä tasoa etten pidä häntä kovin objektiivisena kommentaattorina. Kuten olen ennenkin kirjoittanut, en muista kenenkään vitsinäkään ehdottaneen Kaukorantaa aiemmin päävalmentajaksi, mutta nyt kun Virta pitää saada ulos, kaikki vaihtoehdot kelpaavat.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Huikeaa analyysia. Voit ajatella minusta mitä haluat, mutta pidän hyvin halpamaisena sitä että käytät minun mielipiteisiini liittymätöntä kannattajaryhmää toistuvasti lyömäaseena.

Enhän minä sitä lyömäaseena käytä, tuon vain julki sen, että mielessäni kuulut tähän fanittajien kategoriaan. Hyvä asiahan se on, että katsomossa kannustusta riittää. Sinun tulisi vain nähdä fanituksesi läpi myös joukkueen todelliset ongelmat.

Pystyn hyväksymään ja allekirjoittamaan kritiikin siitä että valittu pelitapa ei ole ollut materiaalille paras mahdollinen, että pelitavan toteutuksessa on ollut ongelmia ja että Virta ei ole yksilötasollakaan saanut materiaalista kaikkea irti. Eri mieltä olen johtopäätöksistä. Kaikki ei ole vain Virran huonoutta vaan olosuhteista johtuvaa. Virta on uusi valmentaja kaupungissa, käsissä on tavanomaista vähemmän kesällä treenannut joukkue jossa on ollut runsaasti vaihtuvuutta ja osa joukkueen materiaalissa tapahtuneista muutoksista on ollut sellaisia ettei niitä korvata tuosta vain ellei pelaajien hankinta onnistu 150 prosentin teholla. Raanta, Hehska, Uusikartano, Dixon... Joukkueessa on monta pelaajaa jotka hakevat yhä rooliaan ja joille täytyy antaa aikaa kasvaa roolinsa mittoihin. Aikaa ja työrauhaa peräänkuulutan myös Virralle. Valmentamisessa on kyse pitkistä prosesseista.

Virralla on ollu aivan riittävästi aikaa ja työrauhaa. Poriin on saapunut aikojen saatossa ennenkin samanlaisiin olosuhteisiin valmentajia, jotka ovat saaneet huonompitasoisempiakin rostereita pelaamaan.

Ai nyt sinä olet jo ennustajakin? Muistan kyllä fantasiarosterisi jossa Hagmanin lisäksi olivat Masi Marjamäki, Kristian Kuusela ja Eemeli Salomäki. Mielestäni tämä ajatuksenlento kertoo sinun asiantuntemuksestasi paljon enemmän kuin se että Piritta halusi takaisin Poriin ja veti Niklaksen mukanaan. Kyse oli enemmän tuurista kuin kenenkään asiantuntemuksesta. Unelmat unelmina, mutta tuollaista ei olisi kukaan kyennyt etukäteen ennustamaan.

Seiväshyppääjä Eemeli Salomäkeä en sentään tainnut tuohon rosteriin ehdottaa..? Miikka Salomäkeä kenties, jonka olisi huutaen ottanut jokainen liigaseura. Nuorukainen päätyi kuitenkin aivan oikeaan ratkaisuun ja lähti rapakon taakse ja on pelannut tällä kaudella AHL-seura Milwaukee Admiralsissa 17 peliä tehoin 3+9. Näillä kahdella muulla jantterilla olikin jo takanaan Ässä-historiaa ja ovat hyvän tason pelaajia. Hagmanin siirron Ässiin osasi nähdä jokainen omilla aivoillaan ajatteleva, eritoten kun hänen vaimo ja lapsensa asuivat Porissa.

Jos näin on todella käynyt, rupean minäkin kohta vaatimaan Virralle potkuja. Jos ammattivalmentaja ruuvailee pelikirjaansa kannattajien paineen takia, hänestä ei yksinkertaisesti ole ammattivalmentajaksi. Huvittavaa muutenkin että toisaalta pidät Virtaa jääräpäisenä ketään kuuntelemattomana mulkkuna, mutta samalla väität hänen kääntäneen muutamassa päivässä kelkkaansa kannattajien paineesta. Ja mitään faktaahan sinulla ei Virran mielenliikkeistä tietenkään ole, omia luuloja vain. Vaikka sinä toistelisit käsityksiäsi täällä, ne eivät tule muuttumaan yleisiksi totuuksiksi joiden mukaan koko maailma pyörii. Hyväksy se, pääset elämässä helpommalla.

En pidä Virtaa mulkkuna niinkuin kirjoitit, mutta pelikirja hänellä ei ole nykyisen Liigan vaatimalla tasolla. Ei tarvinnut katsoa äskettäin kuin Marjamäen valmentaman Kärppien ja Rautakorven valmentaman Tapparan välinen Liigan kärkiottelu, niin Ässät ei olisi pystynyt vastaamaan Virran opeilla millään osaalueella näiden valmentajien pelitaktiikoita vastaan. Ulkoisen paineen takia Virta on Ässien pelitapaa suoraviivaistanut, Hän tiedostaa irtisanomisuhkan ja potkujen tullessa ura liigajoukkueiden valmentajana olisi jatkossa epätoden-näköinen.

Paraskin puhuja, sinulle on tässäkin ketjussa vastannut useampi nimimerkki, silti tartut aina vain minun kirjoituksiini. Näkökantojasi todistelen vääriksi koska ne pääosin ovat vääriä, olethan mm. väittänyt että Kaukoranta olisi hyvä päävalmentaja ja että Toivola voisi ihan hyvin valmentaa Ässiä joukkueen kasaamisen ohessa. Ynnä muuta ynnä muuta. Harvoin olen nähnyt kenenkään olevan yhtä montaa kertaa peräkkäin noin pahasti väärässä joten pakkohan minun on kommentoida. Ei ole kivaa kun joku on väärässä ja vieläpä uskoo juttuihinsa tosissaan.

Tartuin tässä kirjoitukseesi, koska sinä olet jostain kumman syystä nostanut kritiikkini valmennusta kohtaan henkilökohtaiselle tasolle kirjoituksissasi. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, niinkuin minullakin. Ässien valmennukseen minä olen kritiikkini kohdistanut, en sinuun. Väitätkö tosissasi, että Kaukoranta ei ole hyvä päävamentaja? Hän on tällä hetkellä valmentamiensa Ässien A-junioreiden kanssa tuon ikäluokan SM-sarjan kärkijoukkueita ja Kiven apuvalmentajana Suomenmestaruus, sitä älä väheksy. Toivolan taas olen tuonut esille yhtenä vaihtoehtona valmentajaksi oman organisaatin sisältä jos Virta saa lähteä, eli missä kohtaa olen tässä väärässä? Ihmettelen, jos Ässien organisaatio jaksaa loppukauden katsella nykyisen kaltaista suorittamista tuon tason joukkueelta. Valmentaja yleensä kantaa vastuun joukkueen peliesityksistä.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Väitätkö tosissasi, että Kaukoranta ei ole hyvä päävamentaja?

Tätä ei kukaan voi varmuudella sanoa ennen, kuin on valmentanut jossain Liiga -joukkueessa. Itse toivon, ettei se ole ainakaan tänä vuonna Ässissä. Paljon pahempaan paikkaan tulokaspäävalmentaja ei voisi hypätä kuin floppaava mestari.

Toivolan taas olen tuonut esille yhtenä vaihtoehtona valmentajaksi oman organisaatin sisältä jos Virta saa lähteä, eli missä kohtaa olen tässä väärässä?

Toivola ei missään nimessä saa olla edes hätäratkaisu. Toivolan tehtävä on rakentaa ensi vuoden joukkuetta ja vahvistaa tämän vuoden joukkuetta, jos loukkaantumiset eivät ala helpottamaan. Päävalmentaja/joukkueenrakentaja ei toimi ja siinä pahimmillaan ryssitään seuraavan kauden joukkueen rakennuskin...
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Enkä minä ymmärrä mitä "väärää" on etukäteen vääräksi tuomitsemisessa, tyrmätäänhän eri pelaaja - ja valmentajavaihtoehtoja tuon tuostakin, kaikkien toimesta. Kaukorannan ovat tyrmänneet monet muutkin kuin minä.

Mielipiteistä voi olla eri mieltä, mutta et voi ottaa ansiolistallesi sitä, että joku esittää Kaukorantaa valmentajaksi, sinä olet eri mieltä ja esiinnyt sen jälkeen ikäänkuin voittajana. Itse en täysin tyrmää Kaukorantaa pääkoutsina jossain vaiheessa Virran jälkeen, mutta keskittyköön nyt viemään A-junnut menestykseen, viimeisestä mestaruudestakin kun tulee jo 34 vuotta.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
..Ei tarvinnut katsoa äskettäin kuin Marjamäen valmentaman Kärppien ja Rautakorven valmentaman Tapparan välinen Liigan kärkiottelu, niin Ässät ei olisi pystynyt vastaamaan Virran opeilla millään osaalueella näiden valmentajien pelitaktiikoita vastaan.

Juurihan Ässät pelasi Oulussa ja paikoin jopa hallitsi ottelua, vedettiin ilmeisesti jollain muulla kuin Virran ohjeilla? Lopputulos on sivuseikka tässä kohtaa kun puhutaan vaan siitä mitä kentällä tapahtui ja miltä peli näytti. Tähän päälle kun lisätään se, että ehdotat ilmeisen tosissasi että Aravirta ottaisi paikan ensi kauden Ässissä, niin ei voi todeta kuin hyvää yötä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Saa nähdä vaatiiko Peksi Toivolalta uutta sentteriä. Niemi/Kreps eivät ole oikein kärkisenttereinä täydellisesti onnistuneet. Heino/Sillanpää taas ovat pitäneet kutinsa, ongelmat ovat nimenomaan olleet ensin mainituissa. Ässien maalinteko (tai varsinkin sen sietämätön vaikeus) on levännyt liikaa Hagmanin (ja nyt vielä poissa) ja Lähteenmäen niskassa, tukea tarvitsisi tulla myös kärkisentteriosastolta.

Ongelma lienee vain siinä, että suunniteltu budjetti on jo käytetty ja uusi potentiaalinen 1/2.sentteri maksaisi sen verran rahaa, että Kreps jouduttaisiin myymään alta pois ja silti palaisi euroja.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen edelleen sitä mieltä, että Ässien kannattaisi ottaa Rautakallio päävalmentajakseen. Jos Virran kanssa ei kurssi käänny, on syytä tehdä käytännön johtopäätöksiä. Rautakallion näytöt ovat mielestäni Ässien kohdalla kiistattomat. Mihin taas viime kerralla välirikko liittyi, siitä on erilaisia versioita. Kuten täällä aikaisemmin joskus taisin kertoa, kuulin kaveriltani hänen jutelleen Rautakallion kanssa henkilökohtaisesti. Pekka oli kertonut, että olisi ollut valmis jatkamaan Ässien päävalmentajana, mutta olisi halunnut useampi vuotisen sopimuksen. Tähän ei ilmeisesti tuolloin oltu taivuttu. Nyt jos mietitään, niin mieluummin Rautakallion kanssa 3-vuotinen kuin Virran kanssa 2-vuotinen.
 

Fordél

Jäsen
Eipä tullut minkäänlaisena yllätyksenä tämä Ässien sukellus alkukaudesta. Tuolla Liigajoukkueiden voimasuhteet -ketjussa ennustelin Ässille heikkoa alkukautta, mikä aiheutti ainakin silloin muutaman Ässä-nimimerkin toimesta ihmetystä. No ihan selkeät perusteluthan sille oli eli uusi valmennus uusine pelitapoineen, pelaajavaihdokset tärkeillä pelipaikoilla ja mestaruuskrapula. Vaikka en kuulu millään tavalla Pekka Virta -faneihin ja ihmettelin hänen valintaansa Ässien valmentajaksi, on tämä konttaamisjakson pituus tullut vähän yllätyksenä. Itsekin jo luulin tossa yhdessä kohdin, että käänne parempaan olisi tapahtunut, mutta näköjään vaikeudet jatkuvat edelleen.

Näin ollen keskustelu Virran jatkosta ja mahdollisuuksista nostaa Ässät kaivatulle tasolle on kyllä ihan kyllä ajankohtaista. Kolmasosa kaudesta on kuitenkin kohta takana ja analyyseille alkaa olla jo riittävästi tietopohjaa. Myös muutosprosessin pitäisi olla jo aika pitkällä ja tuloksia pitäisi voida alkaa jo odottamaan. Ite en ole pitkään aikaan nähnyt Ässien peliä, joten vaikea sanoa missä ne viat ovat ja mennään pelin suhteen. Onko edes järkevää odottaa Ässiltä nousua seuraavan parin kuukauden aikana vai jatkuvatko vaikeudet? Onneksi tällä viikolla taitaa töllöstä tulla pari ottelua niin pääsee päivittämään näkemystään.

Ässien johdon uskon olevan hyvin kärsivällisiä Virran suhteen. En usko, että siellä pyöritellään tällä hetkellä valmentajien nimiä. Eiköhän joukkueen muokkaamista jatketa ja haeta muutosta ensisijaisesti pelaajistosta. Ketjun otsikkoon liittyen niin siis tuskin ainakaan ennen joulutaukoa päästään seuraamaan Peksin potkuja.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Saa nähdä vaatiiko Peksi Toivolalta uutta sentteriä. Niemi/Kreps eivät ole oikein kärkisenttereinä täydellisesti onnistuneet. Heino/Sillanpää taas ovat pitäneet kutinsa, ongelmat ovat nimenomaan olleet ensin mainituissa. Ässien maalinteko (tai varsinkin sen sietämätön vaikeus) on levännyt liikaa Hagmanin (ja nyt vielä poissa) ja Lähteenmäen niskassa, tukea tarvitsisi tulla myös kärkisentteriosastolta.

Ongelma lienee vain siinä, että suunniteltu budjetti on jo käytetty ja uusi potentiaalinen 1/2.sentteri maksaisi sen verran rahaa, että Kreps jouduttaisiin myymään alta pois ja silti palaisi euroja.

Toivotko että Peksi olisi vaatimassa? Eihän sitä toki silti kukaan varmasti kiistä, etteivätkö ongelmat oikein kulminoituisi sentteriosastolle. Mutta sitä voi luvan kanssa kysyä, että johtuvatko ne sitten Pekan pelitavasta (jota nyt tosin on muutettu, kuten kaikki tiedämme), vaiko siitä että kyseiset yksilöt ovat epäonnistuneet?

Niemestä ei varsinaista maalintekijää saa vaikka itkisi miten, tämähän on tiedossa. Odotin häneltä itse noin kymmentä maalia, mutta tällä hetkellä kaveri on iloisessa neljän maalin vauhdissa, joten pettymyshän tuo on ollut. Heino on ollut heikompi, etenkin tehojen valossa, kuin kukaan varmaankaan odotti, ja Krepsillä ei ole lähtenyt kone käyntiin lainkaan (etenkään tehojen valossa hänelläkään). Sillanpää pelaa tästä nelikosta yksin tasollaan.. mutta siltikään ei ainakaan hätiköiden pidä toimia, monettakohan kertaa nyt sanon tämän

Kreps lienee joka tapauksessa myyntilistalla ensimmäisenä, jos jota kuta oikeasti lähdettäisiin kauppaamaan..
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toivotko että Peksi olisi vaatimassa?

Mun toiveilla ei ole mitään merkitystä. En vain haluaisi nähdä päävalmentajan saavan kenkää ilman, että on ensin yritetty korjata rosterissa olevia puutoksia.

Olisiko joku toinen valmentaja saanut enemmän irti hyökkääjistä? Vaikea sanoa, mutta kuten jo todettua pelaajat itse hoitavat viimeistelyn ja jossei rankuistakaan mene sisään niin ei siinä valmentajan vaihto paljoa auta.

Ässien johdon uskon olevan hyvin kärsivällisiä Virran suhteen. En usko, että siellä pyöritellään tällä hetkellä valmentajien nimiä. Eiköhän joukkueen muokkaamista jatketa ja haeta muutosta ensisijaisesti pelaajistosta.

Samansuuntaisia ajatuksia täälläkin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ässien johdon uskon olevan hyvin kärsivällisiä Virran suhteen. En usko, että siellä pyöritellään tällä hetkellä valmentajien nimiä. Eiköhän joukkueen muokkaamista jatketa ja haeta muutosta ensisijaisesti pelaajistosta.

Uskon myös Virran työrauhaan, mutta Toivolan tuntien pelaajistoon ei ole myöskään muutoksia odotettavissa. Tuskimpa kukaan saa ainakaan kenkää, koska oikeastaan ainoa pelaaja joka on potku-uhan alla on Kreps joka ei ole täyttänyt odotuksia. Hänkin on loukkaantuneena joten ei varmasti kelpaa minnekään. Ässien budjetti on kuta kuinkin käytetty joten eiköhän jatketa A-junnujen kierrätyksellä ja odotella kokeneempien kavereiden heräilyä.

Toivola on tullut Ässissä tutuksi nimenomaa kärsivällisyydestä hankintojen suhteen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toivola on tullut Ässissä tutuksi nimenomaa kärsivällisyydestä hankintojen suhteen.

Oliko niin, että pika-apuhaku Ribben tuli nimenomaan Virran pyynnöstä vai miten tämä hankinta meni?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En näe tarpeelliseksi jatkaa pienoisromaaniksi paisuvaa väittelyä joten otan kantaa vain siihen mikä liittyy ketjun aiheeseen.

Eli:

Virralla on ollu aivan riittävästi aikaa ja työrauhaa. Poriin on saapunut aikojen saatossa ennenkin samanlaisiin olosuhteisiin valmentajia, jotka ovat saaneet huonompi tasoisempiakin rostereita pelaamaan.

Jos aika ja työrauha tarkoittaa sitä että 20 pelin jälkeen ruvetaan huutamaan potkuja, niin sittenhän asia on näin. Käytännössä kyse on kuitenkin sinun tulkinnoistasi ja sinun mielihaluistasi tilanteen suhteen. Tuollaista on tietysti helppo väittää kun ei itsellä ole päätöksiä tehtävänä eikä paineita kannettavana, viime kädessä Virta itse tietää parhaiten onko hän saanut riittävästi aikaa ja työrauhaa vai ei.

Näistä samanlaisista olosuhteista ja huonommista joukkueista kaipaisin kyllä esimerkkejä. Koska Ässät on viimeksi lähtenyt puolustamaan mestaruutta? Entäs koska kesätreeneihin on viimeksi menty toukokuun lopulla? Ihan helpoin lähtötilanne ei ole valmentajalle se, että ensin treenataan kuukausi, sitten on on kuukauden omavastuuaika ja sitten jo ekat treenipelit. Siinä voi jäädä joukkueeseen tutustuminen turhan vähälle ja tästä voi vetää suorat yhtymäviivat Virran ketjulottoon ja pelitavallisiin ongelmiin.

On tietysti totta ettei Virta ole onnistunut eikä nykytilanteeseen voi olla tyytyväinen, mutta kyllä minä edelleen myös katson rosterissa tapahtuneita muutoksia tässä ja mietin onko se JOUKKUE kuitenkaan niin hyvä kuin miltä se paperilla näyttää. Todellinen pelejä voittava ykkösvahti puuttuu, kiekollinen ykköspakki puuttuu, Steve Dixon-tason ykkössentteri puuttuu, maalintekijöitä puuttuu... Ei ole ollut helppo palapeli Virralla poikkeuksellisen lyhyen treenikesän jälkeen. Vaikka kuinka on mestaruus alla, näen että tässä ollaan kuitenkin uuden projektin ja prosessin, jos ei nyt enää ihan alussa, niin melko alussa kuitenkin. Siksi en hätäilisi minkään potkujen kanssa, varsinkaan kun niitä oikeasti hyviä korvaajia vaihtoehtoja ei ihan joka oksalla kasva.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielipiteistä voi olla eri mieltä, mutta et voi ottaa ansiolistallesi sitä, että joku esittää Kaukorantaa valmentajaksi, sinä olet eri mieltä ja esiinnyt sen jälkeen ikäänkuin voittajana.

Minä totesin Jack on Spadesille että hän on mielestäni tässä asiassa väärässä, kaikki muu on sinun omaa tulkintaasi.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Olen edelleen sitä mieltä, että Ässien kannattaisi ottaa Rautakallio päävalmentajakseen. Jos Virran kanssa ei kurssi käänny, on syytä tehdä käytännön johtopäätöksiä. Rautakallion näytöt ovat mielestäni Ässien kohdalla kiistattomat. Mihin taas viime kerralla välirikko liittyi, siitä on erilaisia versioita. Kuten täällä aikaisemmin joskus taisin kertoa, kuulin kaveriltani hänen jutelleen Rautakallion kanssa henkilökohtaisesti. Pekka oli kertonut, että olisi ollut valmis jatkamaan Ässien päävalmentajana, mutta olisi halunnut useampi vuotisen sopimuksen. Tähän ei ilmeisesti tuolloin oltu taivuttu. Nyt jos mietitään, niin mieluummin Rautakallion kanssa 3-vuotinen kuin Virran kanssa 2-vuotinen.

Jos tämä vain olisi mahdollista niin Porin torilla pulutkin kusisivat hunajaa. Todellisuus on vain se, että Pekalla mennään niin pitkälle kuin vain on tarve. Se voi olla hyvä tai huono. Joko koetellaan toimiston kärsivällisyyttä (tappioiden merkeissä) tai siihen että Pekan (muutettu?) pelikirja alkaa puremaan sekä tuomaan tulosta. Itkeä saa ja mielipiteensä ilmaista, mutta mitään ei tule tapahtumaan ilman isoa ihmettä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Olen edelleen sitä mieltä, että Ässien kannattaisi ottaa Rautakallio päävalmentajakseen. Jos Virran kanssa ei kurssi käänny, on syytä tehdä käytännön johtopäätöksiä. Rautakallion näytöt ovat mielestäni Ässien kohdalla kiistattomat.

Niin, Rautakallio valmensi Ässät ekalla kaudellaan huikeasti sijalle 13. Seuraavalla kaudella toki runkosarjan kakkoseksi pitkään rakennetulla pelaajarungolla, mutta pleijareissa tulikin kunnon mahalasku. Pekka Virtaa ja Rautakallion koko Ässät -pestiä on tässä kohtaa vielä turha edes laittaa rinnakkain, koska toinen on projektin alussa ja toinen lähti lopulta menemään melkoisen kitinän saattelemana. Mies joka halusi tehdä töitä rennosti kotoa käsin on nyt taas joku messias mikä otettaisiin takaisin hinnalla millä hyvänsä, moneksi vuodeksi? Luulisi että torin pulutkin ymmärtävät että kolikolla on kaksi puolta, mikäli hunajan kusemiseltaan kerkiävät. Jasseri tuskin olisi lääke mihinkään akuuttiin ongelmaan.

edit:

Silti joka ainoan olisi hyvä muistaa, että nyt on käynnissä kausi jolloin rakennetaan uutta pohjaa seuraavalle menestyshuipulle. Ei kausi jolloin on menestyttävä hinnalla millä hyvänsä.

Näinpä, tuossahan se on viisaus kiteytettynä. Kiellettyä ei ole menestyä heti ja nyt, mutta se realismi.
 
Viimeksi muokattu:

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
En kovin herkästi sellaista tilannetta näe tapahtuvan, että Virta kesken kauden sivuun joutuisi.

Ensi kaudesta eteenpäin Virran kanssa jatkaminen onkin sitten oma juttunsa. Olennainen kysymys on se pystyykö Virta muuttumaan tarvittaessa, sillä tietynlainen jääräpäisyys on syynä siihen miksi kauden startti muuttui hankalasta katastrofaaliseksi.

Silti joka ainoan olisi hyvä muistaa, että nyt on käynnissä kausi jolloin rakennetaan uutta pohjaa seuraavalle menestyshuipulle. Ei kausi jolloin on menestyttävä hinnalla millä hyvänsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös