Tätä olen myös itse painottanut jo jonkin aikaa, mutta vähän särähti korvaan lehdistötilaisuudesta tuo Virran kommentti, jossa hän totesi, että jos asiat eivät jollain osa-alueella ole tällä hetkellä hyvin niin siihen pitää reagoida jonkun muun kuin hänen. Itse ainakin luin rivien välistä tuon kommentin olleen "jos ette ole tyytyväisiä minuun, niin antakaa potkut".
Korvakuulolla kommentti meni jokseenkin sanatarkasti näin: "Jostain syystä pelaaja viestittää seurajohdolle tai johonkin että näin ei ole hyvä olla tai jotain niin silloinhan pitää jonkun muun reagoida tähän asiaan ku mun, et mä oon kuitenkin sillä tavalla niinku subjektiivinen näkökulma tähän kaikkeen"
Kyllähän tuo aika kryptiseksi jää. Itselle tulkitsen tuon niin, että kommunikaatio pelaajien, valmennuksen ja seurajohdon välillä kusee jotenkin, ja ehkä Virta kokee että jos pelaaja suuntaa viestinsä seurajohdolle eikä hänelle, niin hänen on jotenkin vaikea vastata viestiin joka on lähetetty hänen ohitseen, tai että asiassa tarvitaan jotain "tuomaria" osapuolien välille.
Onko sitten niin, että Virran olemus herättää jossain nuoremmissa pelaajissa jonkinlaista pelkoa, tai onko aiempiin huolenaiheisiin vastattu liian kärkevästi, ettei uskalleta sanoa että ei ole hyvä olla? En tiedä, mutta tuntuu että joukkueessa edelleen ammottaa se Ville Kohon kokoinen aukko, pelaajan joka liimaisi joukkuetta yhteen. Sitä johtajatyyppiä ei oikein löydy, kun esimerkiksi pitkän linjan saipalaisista Koskiranta, Riikola, Maalahti kaksi on rikki, ja onko kellään heistä Kohon kaltaista hiljaista karismaa? Oli miten oli, kyllä tuon Virran kommentin jälkeen pitää jo hälytyskellojen soida organisaatiossa ja jonkinlaista vähintään puolijulkista ilman puhdistamista tapahtua.