Pekka Virta – Lukon päävalmentaja

  • 653 151
  • 3 414

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Johtaja Virta tuskin tätä palstaa lukee mutta tsemppiä ja voimia herralle. Uskon että löytyy takataskusta pelikirja tämänkin taudin kaatoon.
Naamakirjassa taisi Johtaja olla hyvinkin aktiivinen, eli sieltä kannattaa terveiset lähettää. Pitäisikö palstalla järkätä joku yhteinen "parane pian"-jutska Virralle?
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muuten edellisessä pelissä oli Ikalla tosi hyviä kommentteja niistä pienistä asioista joita kokemus tuo tullessaan. Tällaisia oli mm. kyky huomioida pieniä asioita esim. vastustajan ryhmityksessä ja miten siihen reagoidaan ja miten oma joukkue ehken vähän "varastaa" sovitusta ja mitkä sillä on vaikutukset. Aktiivisuus käydä niitä pieniä asioita uudelleen ja uudelleen läpi, sekä muistuttaa mihin ollaan sitouduttu ja mitä pitää tehdä.

En ite koskaan ole penkillä pelaajana missään lajissa ole istunut, mutta aika monessa organisaatiossa olen ollut mukana johdettavana ja johtajana. Tärkeitä pointteja mielestäni Ikalla juurikin johtamisestä ja johtajuudesta yleensäkin ja mitä toivon että tuuraajat myös tekevät. Toki kun nyt olen pelkän videokuvan varassa, niin en tiedä että tehdäänkö, mutta toivottavasti tehdään. Moni johdattava kovasti aina kritisoi tuota jatkuvaa saman toistamista, mutta sillä nyt vaan on iso merkitys koko organisaation toiminnalle. Tämän olen niin monasti nähnyt ihan konkretian osalla, että uskoisin tuon olevan sama merkitys joukkueurheilussa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen ollut havaitsevinani myös Eepilta ja Kauvolta pientä avautumista/rentoutumista. Eepihän kehtasi jopa ottaa tuomarit puhutteluun just jossain pelissä. Tämä ehkä sellainen osio jossa on annettu paljon tasoitusta myös, eli Pekanhan ei tarvinnut kuin virnuilla ja heilautta kättä kentälle päin niin seuraava jäähy tuli vastustajalle. No ehkä vähän liioittelin.
Muutenkin tuntuu että puhe penkin takana lisääntynyt, tämä toki vain täysin satunnaisen videokuvan perusteella. Sen voinee ainakin sanoa, että Eepin valmennuspreesensiä ei voi arvioida haastatteluesiintymisten perusteella.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko Pekan tilanteesta kuulunut mitään tietoa? Virta oli edellisen kerran vaihtoaitiossa 30.1, joten siitä on aikaa jo n. 1,5 kk.

Huhuja on liikkunut joka lähtöön, niitä on parempi olla jakamatta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko Pekan tilanteesta kuulunut mitään tietoa? Virta oli edellisen kerran vaihtoaitiossa 30.1, joten siitä on aikaa jo n. 1,5 kk.

Huhuja on liikkunut joka lähtöön, niitä on parempi olla jakamatta.

★ KOLUMNI: Pekka Virran työ on julkista, mutta hänen terveysasiansa eivät silti ole – mikäli hän ei itse niin halua

Virta tulee takaisin, kun Virta tulee takaisin. Kenelläkään tuskin on oikeaa tietoa ja loppupeleissä ei se edes ole meidän asia miettiä huhuja sekä vaihtoehtoja, että mikä mahtaa olla Johtajan tila.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Onko Pekan tilanteesta kuulunut mitään tietoa? Virta oli edellisen kerran vaihtoaitiossa 30.1, joten siitä on aikaa jo n. 1,5 kk.

Huhuja on liikkunut joka lähtöön, niitä on parempi olla jakamatta.
Eipä ole mitään julkista kuulunut. Eiköhän se ole sitten Pekan tai Pekan läheisten asia sitten aikanaan tulla julki tämän asian tiimoilta.
Huhuja on kyllä kuulunut kaikennäköistä. Itse haluan uskoa siihen Turusta päin kuuluneeseen huhuun, että sitkeästi näyttää positiivista ja olo on muuten hyvä. Mutta tämäkin on vain huhu. Kai nämä joskus sitten julkisuuteen tulee, jos on tullakseen.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
..., että sitkeästi näyttää positiivista...
Jos on sairastanut koronan, niin testit voivat vielä kuukausienkin jälkeen antaa positiivisen tuloksen eli testeillä/testituloksilla ei silloin ole enää merkitystä.
 

Veterano

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka olen itse seurannut jääkiekkoa pitkään, niin valmentajia en ole kovin paljoakaan seuraillut tai niiden tekemisiä tarkemmalla suurennuslasilla katsellut. Pekka Virtakin on ollut vain yksi niistä valmentajista, jotka on aina jonkun joukkueen peräsimessä, mutta eivät koskaan saavuta mitään. Tai juuri mitään.

Mutta, mutta. Olen nyt yrittänyt tutkailla hieman tarkemmin tuota Pekan kuviota ja alkanut arvostaa yhä enemmän Pekan touhuja. Aikanaan taisi olla jopa hieman huumoripitoinen juttu tuo "jätönjätönjättö", kun mm. JYP pelasi sitä "ryskeellä suoraan kiekon perään" -kiekkoa (RD). Mutta nyt kun asiaa pohtii, niin hän on KalPa:n ja Lukon saanut pelaamaan oikeasti todella hyvää lätkää ottaen huomioon lähtökohdat ja budjetit.

En kuitenkaan löytänyt Pekan uralta minkäänlaisia maajoukkuepelejä. Onko siis niin, että Pekan proggikset vaativat aina sen muutaman vuoden, ennen kuin pelaajat sen riittävän hyvin sisäistävät ja tulosta alkaa syntyä? Vai onko jostain muusta kyse? Eikö Pekkaa vain kiinnosta 1 tai 2 vuoden lyhyen sopparit?

Miesten maajoukkue on pärjännyt hyvin, ei siinä mitään, mutta voisiko se pärjätä vielä paremmin tuollaisella "Pekka Virta" -tyylisellä pelitavalla? Vai onko se jo nyt lähempänä sitä kuin ennen (tuntematta sen tarkemmin maajoukkuevalmennusta)? Eli olisiko siinä ideaa, että jossain vaiheessa siis Suomen maajoukkueen DNA alkaisi olla tuollaista Virtamaista jo automaattisesti?

Ajatuksia aiheesta, jos ja kun tietoa löytyy...
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Väitän että Virran tapa ei sovellu maajoukkueisiin lyhyille stinteille, vaatisi punakonemaisen ”maajoukkue liigassa”-tyylisen ratkaisun. Eli vaatii selkeästi sisäänajoa ja välillä peli näyttää olevan aivan sekaisin ja paikkoja aukeaa vastustajalle, jos joku pelaajista ei pelaa pelitavan mukaan. Jotain trappia pysytään helposti pyörittämään, eikä virheet kostaudu tai näyttäydy niin helposti.
 

Veterano

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli vaatisi silloin sen, että kaikki Liiga-joukkueet pelaisivat enemmän tai vähemmän tuon tyylistä kiekkoa, jolloin maajoukkueen pelitapa olisi jo sisäistetty. Millä muilla joukkueilla on samantyyppisiä pelitapoja käytössä tällä hetkellä? Miettisen KalPalla? Mites muiden maiden sarjoissa? Minkä verran siellä pelataan tuon tyyppisellä pelitavalla?
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No jos tulosta tulee kannun muodossa niin luulen että tän tavan valmentajia alkaa tulemaan enemmänkin. Eihän tuo kuitenkaan mitään salatiedettä ole.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
No jos tulosta tulee kannun muodossa niin luulen että tän tavan valmentajia alkaa tulemaan enemmänkin. Eihän tuo kuitenkaan mitään salatiedettä ole.
Toki ei riitä pelkästään pelitapaa toteuttava valmentaja, vaan lisäksi tarvitaan myös kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä organisaatiolta sekä oikein valikoitu, pelitavan ostava pelaajisto. Pikavoittoja näillä ei pysty hakemaan.

Pekka Virta myi minulle tämän pitkäjänteisyyden ja "valmentajan projektin" ihan viimeisen päälle. Siinä missä Dufvan projektin viimeinen kausi alkoi olla jo väkinäistä tarpomista, niin tämä kausi on käytännössä ollut suoraa jatkoa viime kauden lopusta, kun palaset tuntuivat lopullisesti loksahtavan kohdalleen. Onneksi organisaation kärsivällisyys riitti hankalien alkuaikojen ohi. Toki paljon kiitosta ansaitsee myös Killeri.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Onko Pekan tilanteesta kuulunut mitään tietoa? Virta oli edellisen kerran vaihtoaitiossa 30.1, joten siitä on aikaa jo n. 1,5 kk.

Huhuja on liikkunut joka lähtöön, niitä on parempi olla jakamatta.
En ymmärrä miksi tästä nyt kysellään jatkuvasti. Antakaa Pekan tervehtyä rauhassa ja palata kun palaamisen aika on.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Eikö ole luonnollista, että päävalmentajan paluun aikataulu kiinnostaa? Pekan toipumiseen tämä ei vaikuta millään tavalla. :)
Miksi asiaa pitää vatvoa? Ei siitä ainakaan mitään positiivista saa irti että kysellään ja levitellään huhuja.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Mitään pois Eepiltä ja Kauvolta ottamatta, mutta Pleijjarit ilman Pekkaa voi hyvin suurella todennäköisyydellä olla ekan rundin jälkeen ohitte.
Pekka on taktiikan ja pelikirjan luonut ja reagoi jokaiseen vastustajan liikkeeseen omalla tavallaan ja Eepi ei ehkä ole valmis pääkäskijäksi pleijareihin toisen koutsin pelikirjalla.

Tämä mielessä ainakin itseäni kiinnostaa kovastikkin Pekan terveystila, toki ihan muutenkin toivon herralla kaiken olevan kondiksessa ettei nyt ihan urpoksi minua luulla.

Mutta kuten aikakin jo sen kertoo niin ei siellä nyt ihan perus nuhakuumetta ja sen jälkitauteja podeta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pleijarien rakennetta ja päivämääriä ei ole vielä taidettu julkistaa varmaksi, mutta runkosarja loppuu jo alle kuukauden päästä.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Mitään pois Eepiltä ja Kauvolta ottamatta, mutta Pleijjarit ilman Pekkaa voi hyvin suurella todennäköisyydellä olla ekan rundin jälkeen
Tähän en usko, pisteitä on tullut lähes samaan tahtiin kuin Pekan kanssa. Ei Lukko valmennukseen kaadu, Pekka vaikuttaa taustalla edelleen. Pelin aikainen reagointia tapahtuu yhtälailla nytkin, se vain tehdään eri tyylillä kun Eepi ja Kauvo on personaltaan Pekan vastakohtia.
Minä taas uskon että joukkue kääntää Virran poissaolon voimavaraksi ja pelaa Pekalle kun pudotuspelit alkaa on Virta aitiossa tai ei.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Tähän en usko, pisteitä on tullut lähes samaan tahtiin kuin Pekan kanssa. Ei Lukko valmennukseen kaadu, Pekka vaikuttaa taustalla edelleen. Pelin aikainen reagointia tapahtuu yhtälailla nytkin, se vain tehdään eri tyylillä kun Eepi ja Kauvo on personaltaan Pekan vastakohtia.
Minä taas uskon että joukkue kääntää Virran poissaolon voimavaraksi ja pelaa Pekalle kun pudotuspelit alkaa on Virta aitiossa tai ei.
Toivottavasti näin.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Miksi asiaa pitää vatvoa? Ei siitä ainakaan mitään positiivista saa irti että kysellään ja levitellään huhuja.

Outoo funteeraamista. Kai se nyt ihmisen mieltä piristää, kun tietää, että muut ovat kiinnostuneita hänen voinnistaan.

Huhut eivät synny tiedosta, vaan tiedon puutteesta.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi asiaa pitää vatvoa? Ei siitä ainakaan mitään positiivista saa irti että kysellään ja levitellään huhuja.

Tää ja lujaa. Aina kun tää ketju on noussut, niin luulen jotain uutisia tulleen. Nyt vaan jatkuvasti uteluja tilasta. Ihan kun ei ilmoitettaisi, kun sopiva hetki on. Kyllä mullakin on Pekkaa ikävä ja toivon kaikkea hyvää, mutta odotetaan rauhassa.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Hiljaiseksi menin. 27 päivää teholla ja tänään herätys tavallisella osastolla kaamoksesta. Muuten en vähimmissäkään määrin tällaista asiaa jakaisi, mutta kun Pekka itse asian julki toi sosiaaliseen mediaansa. Voimia ennen kaikkea Pekalle toipumiseen ja hänen perheelleen. Tsemiä myöskin koko Lukkoperheelle.

Toivottavasti myös kiekkoperheen viimeisetkin vähättelevät tuomaat tiedostavat nyt tilanteen vakavuuden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös