Pekka Virta – Lukon päävalmentaja

  • 654 059
  • 3 414

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä nyt on Pekan tärkein näytönpaikka tämän kauden Lukossa. Jos tänään tulee tappio (toistamiseen Sportille kotona pienen ajan sisällä), niin Pekka pitää vapauttaa tehtävistään välittömästi. Eivätkä nuo Sport tappiot tietenkään olisi ainoat syyt, mutta kokonaisuudessaan kamelin selkä katkeaisi siihen paikkaan.
Itse en ihan näin jyrkkä, vaan että tämä viikko on Pekalla näytön paikka. Kolme ottelua bottom-4 joukkeita vastaan ja kaksi kotona. Lisäksi Danford saadaan kahteen jälkimmäiseen. Tästä viikosta on tultava ainakin kaksi voittoa tai selityksiä ei usko enää edes Pekka itse.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika rumalla tavalla on paljastunut viimeisen viikon aikana, että ne vähätkin hyvät asiat pelissä linkittyy tavalla tai toisella Justin Danforthiin.

On kyllä niin aneemista jääkiekkoa, että on se nyt perkele jos jotain ei tapahdu. Kaikki syyttävät sormet osoittaa tällä hetkellä Pekka Virtaan.
 
Perkele.

Nyt palo niin sanotusti hermo. Positiivisesti olen koittanut suhtautua vaikeinakin aikoina Lukkoon ja jääkiekkoon, mutta vittu alkaa pikkuhiljaa riittämään tämä taaperrus. Jos meillä on pelaajisto kunnossa niin silloin valmentaja on surkea, jos meidän valmentaja on hyvä pelaajisto on paska. Ei jumalauta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos suoralla tappiolla oltaisiin oltu lähempänä The Tiedotetta, niin olisin ottanut sen mielihyvin vastaan.

Vain rimaa hipoen lisäpiste Sportilta kotona, jota siivitti aivan järkyttävä kolmas erä. Jälleen kerran oli Lukon peli aivan kauheaa katsottavaa ja tälläinen löysässä hirressä roikkuminen vituttaa vain kahta kauheammin.

Edit. Lehdistötilaisuudessa oli kyllä mielestäni elekielellä erottuva, erittäin hermostunut Pekka Virta. Taitaa mies itsekin tietää, että ei nyt kovin helppoa ole.
 
Viimeksi muokattu:

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Juuri julkaistiin vuoden jatko, aika suuri kynnys antaa kenkää heti perään. Pekka jatkaa.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Eiköhän Virtanen aloita jo ensi kaudella liigajoukkueessa, jos tämä kausi menee plörinäksi.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On se jumalauta, että joukkueen ryhmäytymisessä on edelleen haastetta vaikka kausi on yli puolivälin. Ja joukkue ei ole rento.
Mutta valmennuksen osuudesta ei taas maininnut sanaakaan.
Selitykset jatkuu ja pitihän se tarinakin taas mainita.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis mitähän tässä enää sanoisi. Herra puhelee edelleen jostain saatanan tarinoista ja että ryhmäytymisen kanssa on haasteita diipadaabadaa. Pyytää uskoa ja tukea meiltä niin kyllä se tästä kääntyy ja onnellinen loppu on kohtalomme.

Niin kuin ei ikinä aikaisemminkaan, ei tänäänkään maininnut sanallakaan valmennuksesta. Mikään näistä Lukon ongelmista ei johdu siitä. Sehän on selvää.

Onko tää Virta joku stand up koomikko vai mitä helvettiä?
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Menestys on kohtalomme." Toivottavasti tuo pitää yhtä hyvin kutinsa kuin Virran ensimmäisellä kaudella heitetty kommentti, että eiköhän Ässät kohdata myöhemmin(keväällä).

Mutta joo Pekka puhuu tällä hetkellä rentoudesta ja jotenkin jäi sellainen kuva, että pitää itseluottamuksen puutetta ongelmana. Eiköhän se katoakin usealla, jos me ei pelitavallisesti keksitä lääkkeitä vastustajia vastaan. Ehkä sitä malttia pitäisi saada tuonne myös. Ei pidä menettää uskoa, jos vastustaja träppää hyvin.

Vaikea nähdä, että Lukko pääsisi suoraan pudotuspelipaikkaan ellei joku edessä ota täyttä katastrofia loppukauden ajan. Tällä samalla siis tarkoitan myös sitä, että vaikea nähdä menestystä tältä kaudelta. Jos välillä tuntui RD:n kausien aikana, että eväät olisi syöty keväällä niin tällä hetkellä tuntuu juuri siltä, että eväät on täysin syöty ja ollaan puolessa välissä kautta.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo kyllä tää touhu alkaa olla sillä tasolla että on todella vaikea nähdä Peksin saavan peliä radikaalisti muutettua parempaan suuntaan. En ihmettele että mitään suurempia selityksiä ei tänään tullut, aika mahdoton meinaan niitä keksiä.. Sarjajumbo vastassa, halli lähes täynnä, ihmisillä pinna kireällä että "yrittäkää nyt perkele", Ässiltä viime matsissa turpaan. Mutta mitä tekee Lukko jolla on materiaaliero suhteessa vastustajaan 6-0. Tämän olisi todellakin pitänyt olla semmonen matsi missä sitä pelaamista ei olisi saanut missään vaiheessa lopettaa ja taululle olisi pitänyt lyödä vastustamattomat 6-0 lukemat ja uskoa siihen että "Perkele täältä vielä loppukaudella tullaan!" mutta kun ei niin ei. Puristaa mailaa ja jännittää ja voivoivoi...

Ei ole Kallellakaan helppo tilanne kun pitäisi tehdä kovia päätöksiä ja mahdollisesti kenkiä vanha tuttu, jonka kanssa hommaa on rakennettu pian 3vuotta. Eikä varmaan painetta helpota se että tällä kaudella valmentajaa vaihtaneet joukkueet ovat sen jälkeen parantaneet tuloksiaan. Ei varmasti ollut Tampereella helppo päätös potkia Kiveä pois, mutta sen kovan päätöksen tekivät ja kausi saatiin pelastettua(näillä näkymin).

Tässä nyt on Pekkaa jo sen verran haukuttu, että pitää miehelle antaa kiitosta myös että on saanut hommaa ns. ravisteltua ja nuoria ajettua sisään. Ei varmasti ollut helppo tilanne tulla organisaatioon vajaa 3vuotta sitten. Mutta valitettavasti tämä on myös tulosurheilua ja tulokset ovat tällä hetkellä sanalla sanoen surkeita sekä pelaajista huokuu jonkinasteinen aneemisuus. Mennäänkö Pekalla ja jossitellaan kun tiputaan Kalpalle sääleissä vai vaihdetaanko ja tiputaan Kalpalle sääleissä? Tai sitten saadaan vaihdolla, hyvällä buustilla ja ilman puhdistuksella toi joukkue pelaamaan potentiaalinsa tasolla? Valitettavasti kun nyt myös kaksi potentiaalista "turnaus valmentajaa" Kivi ja Nieminen on vapaana niin tätäkin vaihtoehtoa on pakko miettiä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mennäänkö Pekalla ja jossitellaan kun tiputaan Kalpalle sääleissä vai vaihdetaanko ja tiputaan Kalpalle sääleissä?
Vaihtoehdot ovat ennemminkin nämä:

A) Luotetaan Virran systeemiin ja toivotaan, että Lukko on pari voittoa parempi loppukauden osalta kuin KooKoo ja HPK. Playoffseissa kaikki on jälleen auki.
B) Potkitaan Virta ja palkataan tilalle... kuka? Tsemppivalmentaja peluuttamaan mother nature hockeya ja heittämään juomapulloja jäälle? Aikaa pelisysteemin omaksumiseen: kolme kuukautta.

Itse kannatan edelleen vaihtoehtoa A. Pidän sitä myös selkeästi todennäköisempänä mestaruuden kannalta.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Samoin kannatan vaihtoehto A:ta, tämä kortti on parempi katsoa kauden loppuun asti, kävi miten kävi.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen verran tohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon niin en pidä kumpaakaan (Kiveä tai Niemistä) tuollaisena "raimosummas" maisena koutsina miten vaihtoehdossa kuvailit. Uskon että jos Liigasta saisi nyt ottaa esimerkiksi minkä tahansa joukkueen valmentajan niin joukkue saataisiin suorittamaan paremmalla tasolla. Esim pidän Villeä ja Kiveä sen verran ihmisläheisenä koutsina että varsinkin täysin lukossa olevan Reunasen peli voisi aueta( voihan se aueta vaikka ketään ei edes vaihdettaisi).

Olen itse myös enemmän sen kannalla että mennään Peksillä mutta kyllä muitakin vaihtoehtoja nyt herranjestas pitää edes fanien keskuudessa pohdiskella. Ja nyt olen muutamasta suunnasta kuullut Pekan käytöksestä muita hallilla pyöriviä kohtaan niin onhan se vähän ylimielistä touhua jos ei voi edes "Huomenta" sanoa. Ero esimerkiksi RD:een käytökseen on kuulemma aikamoinen
 
Ei kai kukaan enää tosissaan mieti, mitä kannattaisi tehdä mestaruuden kannalta?

Kalle on kätensä sitonut tämän kauden osalta.
Virtasen starttia voidaan aikaistaa, jos Kalle näin katsoo parhaaksi.

Muuten näillä tullaan menemään.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Siis mitähän tässä enää sanoisi. Herra puhelee edelleen jostain saatanan tarinoista ja että ryhmäytymisen kanssa on haasteita diipadaabadaa. Pyytää uskoa ja tukea meiltä niin kyllä se tästä kääntyy ja onnellinen loppu on kohtalomme.

Niin kuin ei ikinä aikaisemminkaan, ei tänäänkään maininnut sanallakaan valmennuksesta. Mikään näistä Lukon ongelmista ei johdu siitä. Sehän on selvää.

Onko tää Virta joku stand up koomikko vai mitä helvettiä?

Siis nuo tarinat ja uskot ja menestys on kohtalomme ovat täysin sitä samaa jatkoa, mitä Riston suusta kuultiin neljä vuotta. Lopputulemana Virta on koomikko ja RD nero taktikko.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis nuo tarinat ja uskot ja menestys on kohtalomme ovat täysin sitä samaa jatkoa, mitä Riston suusta kuultiin neljä vuotta. Lopputulemana Virta on koomikko ja RD nero taktikko.

Siinä on vaan se pieni ero, että toinen oli voiton päässä finaaleista, toinen melkeen pääsee 6 joukkoon.

Enkä minä ole täällä Dufvaa miksikään neroksi koskaan sanonut.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Siinä on vaan se pieni ero, että toinen oli voiton päässä finaaleista, toinen melkeen pääsee 6 joukkoon.

Luonnollisesti materiaaleissa ja vastustajissa on myös eroa. Sekä sillä että Riston kausia arvioidaan jälkikäteen ja Virran keskeneräisinä.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luonnollisesti materiaaleissa ja vastustajissa on myös eroa. Sekä sillä että Riston kausia arvioidaan jälkikäteen ja Virran keskeneräisinä.

Edelleen, en ole koskaan ylistänyt Dufvaa tällä palstalla. Mutta kun otit sen nyt kerran puheeksi, niin hänen sijoituksensa olivat Lukon aikana 4,3,4 ja 6. On Virralla aika paljon matkaa näihin.

Ja kyllä, Virran ”tarina” on vielä kesken. Jäädään seuraamaan jääkö tämä tarina ikuisesti kesken vai saako aikaan edes jonkinnäköistä menestystä Raumalla. Totta kai sitä itsekin toivon, mutta huonolta näyttää. Eniten Virrassa tympii (varmaan useampaakin kirjoittajaa tällä palstalla) hänen ulosantinsa Lukon joukkueesta/pelistä. Aina on valmiina joku ihme selitys miksi jälleen hävittiin ja peli näyttää järkyttävältä.

Fakta on se, että Lukolla on kovin joukkue kenties kymmeneen vuoteen ja Virta on saanut nyt 2,5v työstää tarinaansa, eikä tämmöiset liirumlaarum selitykset pelin huonoudesta uppoa enää meihin.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyty

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Mitä Virran pitäisi sitten sanoa, liirum laarum jargonia vai pyydellä "anteeksi, että olen olemassa ja anteeksi myös, että olen Lukon päävalmentaja". Kaveri on tunteella mukana ja kertoo avoimesti pelin kulusta. Minulle OK olla sitä mitä on. Tuskin kukaan valmentaja lähtee pelikirjaansa vähättelemään. Voisi ehkä myöntää, että psyykkaus ei onnistunut erätauolla tms., mutta toisaalta hänen ajatuksensa ehkä on, että joukkueesta se lähtee, jos on lähteäkseen.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei mua periaatteessa pänni Virran ulosanti niin paljoa. Jopa se Reunanen keissi mulla menee jotenkuten läpi, kun toimittajat hiillosti. Tietysti ei siltikään tarvisi noin sanoa, mutta joo. Ei se pahimmasta päästä silti ole.

Eniten mua vituttaa se, että Virta ei saa tolkkua joukkueen pelaamiseen. Jos peli kulkee kentällä niin mulle on ihan sama, vaikka Virta kertoisi baari-illoistaan haastatteluissa.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Pekka Virta on minun mielestäni yksi ilman muuta Liigan ja Suomen parhaita valmentajia tällä hetkellä. Lukolta oivallinen valinta pitkäjänteiseen projektiin. Virta on lausunnoissaan lisäksi ehdottoman rehellinen vaikka aina voikin kysyä mitä missäkin kannattaa sanoa.

Lukon ongelma, ainakin yksi isoimmista, on suuri vaihtuvuus. Silloin Virran rakennustaidot eivät ole parhaimmillaan kun kärsivällisyys on tiukoilla aina uusien oppilaiden kanssa. Ainakaan Elo ei oppinut. Osa opettelee edelleen.

Lottovoitolta tuntunut pakkien paluu änärin unelmatarhoista on ainakin tilapäisesti vain heikentänyt Lukon pelitasoa, koska pojat pelaavat liikaa omaa peliään, mikä ei nykyisessä Liigassa vetele. Pojat on pakko saada ruotuun, mutta Heinola on taas jossain muualla.

Virta on jääräpäinen mies ja tossa Porin pelissä Lukko näytti puskevan päätään turhan yksipuolisesti Ässien trappiin. Sport rosvosi Raumalta neljä pistettä. Jokainen peli on pirun vaikea, myös huominen Jukuritpeli, ihan turha muuta luulla.

Virta sanoi, tietysti myös viran puolesta, että uskoo parempien pelien nyt kohta koittavan, kun päästään kevättä kohti. Toivon itsekin samaa.

Ensi vuonna ei ole Danforthia eikä ehkä joitakuita muitakaan, ja homma alkaa taas uudelleen, vaikka kuinka nimekkäitä uusia tulijoita Kalle löytäisi. Näin se vaan menee.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pekka Virta on minun mielestäni yksi ilman muuta Liigan ja Suomen parhaita valmentajia tällä hetkellä. Lukolta oivallinen valinta pitkäjänteiseen projektiin. Virta on lausunnoissaan lisäksi ehdottoman rehellinen vaikka aina voikin kysyä mitä missäkin kannattaa sanoa.

Missä asioissa se näkyy, että Pekka Virta on Liigan ja Suomen parhaimpia valmentajia? Se, että Pekka oli hieman aikaansa edellä pelitavassa aluksi ei näy enää millään tapaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös