Pekka Virta – Lukon päävalmentaja

  • 653 172
  • 3 414

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos miettii tuota Lukon rosteria, niin siellä pelaa isossa roolissa paljon pelaajia, jotka on täksi kaudeksi hankittu. Pakeista Press, Nemecek, Klok jaHeikkinen. Heinola ja Reunanen eivat treenanneet kesällä Lukon mukana.

Hyökkäyksessä uusia pelaajia Westerholmit, Pospisil, Tammela, Repo ja Sopanen tuli viime kuuden lopulla. Ihan sama vaikka Pekka on ollut 2,5 vuotta koutsina, jos käytännössä lähes koko puolustus ja lähes kaikki top-6 hyökkääjät on uusia. Lukon pitäisi rakentaa hyvä runko, johon muutamilla hyvillä hankinnoilla rakennetaan voittava joukkue.
Tämä on tietysti totta joka sana myös, ja sen takia minä henk.koht. pidin helvetin huonona sitä että viime kaudella jopa yllättävän hyvin pelannut porukka hajosi kesällä aika pahasti. Lähti hyökkääjistä DeFazio, Ilomäki, Keränen, Saarela ja Vidgren ja pakeista Krejcik sekä Ahonen. Nämä kaikki olisin halunnut nähdä tämänkin kauden Lukossa, mutta siihenkin vaan todettiin palstalla että ei hätää, kyllä Kalle hankkii tilalle semmoisia pelaajia ettei ole tosikaan.

Muitakin sieltä lähti mutta nämä siis niitä jotka minä olisin halunnut pitää.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mitä Eepi on saanut oikeastaan aikaan koko apuvalmentajan urallaan? Mä en tiedä. Tiedätkö sinä?

En minä tiedä. Kunhan otin kantaa siihen, että koko valmennukselle pitäisi antaa kenkää ja ilmeisimmin viimeaikaisten tulosten perusteella. Kiva kun kaikki tarttee vääntää rautalangasta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
En minä tiedä. Kunhan otin kantaa siihen, että koko valmennukselle pitäisi antaa kenkää ja ilmeisimmin viimeaikaisten tulosten perusteella. Kiva kun kaikki tarttee vääntää rautalangasta.
No parempi se on uudistaa koko setti kerralla. Omat vastuualueet siellä on jokaisella. Vuorio ehkä ainoa, jonka näytöt riittää.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitä muuten Peksin pelikirjan mukaan kuuluu pakkipakin jälkeen tapahtua? Tuntuu että hyökkääjät ja pakit ovat eri sivulla tuon jälkeen, jolloin Peksin pelikirja on helppo tuhota karvauksella. Ellei sitten yksilösuorituksilla (JD) saada kiekkoa tuotua ylös. Eikä niitä Peksille ominaisia nopeuseroja kauhesti tunnuta luovan keskialueelle.

Eli ne parhaimmat pelitavalliset asiat ovat kadonneet ja pahimmat pahentuneet (tuntuu menevän vielä enemmän näpräilyksi hyökkäysalueella ja pakiston kiekollinen rooli ei nyt vain toimi).
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Virta jutteli lehdistötilaisuudessa, että ollaan tiiviin träpin kanssa ongelmissa ja ollaan oltu ennenkin. Ei lupaa hyvää maanantaiksi.

Itse olen ollut Pekka-kiekon träp heikkoudesta siitä asti tietoinen, kun RD oli Lukon penkin takana. RD joskus totesi, että meni suunnitelmien mukaan. Annettiin Kalpan pyöriä ja iskettiin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Virta jutteli lehdistötilaisuudessa, että ollaan tiiviin träpin kanssa ongelmissa ja ollaan oltu ennenkin. Ei lupaa hyvää maanantaiksi.

Itse olen ollut Pekka-kiekon träp heikkoudesta ollut siitä asti tietoinen, kun RD oli Lukon penkin takana. RD joskus totesi, että meni suunnitelmien mukaan. Annettiin Kalpan pyöriä ja iskettiin vastaan.
No kohta kolme kautta on ollut ongelmia tuon kanssa. Kannattaisiko sitä jotenkin muuttaa? Niin kuin YVn kanssa?

Kukas vastaa siitä että ongelmat ratkeaisivat.

Tekemällä asioita samalla tavalla ja toivomalla toisenlaista tulosta tulee jotenkin hmm... ääliömäinen olo suorittajan puolesta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pekka Virta, syyskauden 4. paras valmentaja Liigassa, takanaan mm. Jouko Myrrä.


Kännissäkö näitä arvioita raapustellaan?

"Virta on parhaimmillaan loistava, pahimmillaan riippa joukkueelle. Tällä hetkellä ensin mainittua, kun homma toimii kuin se kuuluisa junan vessa."

Mitähän se sitten on pahimmillaan, jos nyt toimii kuin junan vessa?
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainut mikä tässä toimii, kuin junan vessa on vedonlyöntikertoimien asettelu Lukon peleissä. Huomennakin saa lyödä hyvällä kertoimella altavastaajaksi arvioitua Sportia.

Olen vähän sitä mieltä, että yli kahden promillen kahvassa tuo analyysi on kirjoitettu tai sitten vaihtoehtoisesti pari vuotta myöhässä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Välipäivien viinapullot korkattu ja sitten kieliposkessa kirjoitetaan mitä sattuu. Helppohan se on heittää arvio taivaan ja helvetin välillä. Viimeksi muuten kun ahtauduin paikallisjunaan mennessäni isolle kirkolle, niin se junan vessa ei toiminut.
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
Kuka ikinä tuon jutun kirjoittikin:

Jos otat, ota myös päikkärit ennen kuin alat vetämään hetken mielijohteesta jotain aivan fakiirisettiä tietämättä jääkiekosta hölkäsen vitun pöläystä, sekä ole hyvä ja oksenna lähimpään metsään täi pönttöön äläkä jatkoajan sivustolle.

Edit: Tuu ny Lajune ite selvittää jatkoajan keskustelupalstal voi sen kertoo sen historian.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu toimii kuin junan vessa... Oliko v94 ku matkustin lomilta takasin palvelukseen ja järkyttävä pakkanen. Arvatkaa toimiko vessa kun se suora putki kiskoille oli bout 140km/h tuiverruksessa nuin 28-35 pakkasessa? No ehkä yhtä hyvin kuin Virran pelikirja... Paskaa oli koko tuutin täydeltä jäässä ja kusi lillui jäälauttoina siinä päällä. Jäi käyttämättä sillä kertaa.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Päävalmentaja oli Porissa kovasti mukana ottelussa oikein ulkomaan kielellä, mikä kertoo välittämisestä. Vai kertooko se vain päävalmentajan hermostuneisuudesta? Kontrasti Ässien Seliniin oli niin selvä, että sitä kommentoivat monet.

Hermosteneisuuteen on syytäkin, sillä se kuudes sijakin alkaa loittonemaan, jossei voittoja ala tulemaan pikapuoliin ja monta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Päävalmentaja oli Porissa kovasti mukana ottelussa oikein ulkomaan kielellä, mikä kertoo välittämisestä. Vai kertooko se vain päävalmentajan hermostuneisuudesta? Kontrasti Ässien Seliniin oli niin selvä, että sitä kommentoivat monet.

Hermosteneisuuteen on syytäkin, sillä se kuudes sijakin alkaa loittonemaan, jossei voittoja ala tulemaan pikapuoliin ja monta.

Paskat. Mitään hermostuneisuutta ei ole, kysehän on ainoastaan taktiikasta kevätkautta ajatellen. Onhan kyseessä sentään liigan TOP 4 valmentaja, lue vaikka jatkoajan listauksesta. Ihan pikkiriikkinen mahdollisuus on sille, että RD kyykyttää Pekkaa toisen kerran reilun viikon aikana Raumalla, mutta mahdollisuus on tosiaan häviävän pieni. Noin käydessä kyse ei tietenkään ole Pekan valmennusosaamisesta, vaan pelaajat ovat vaan yksinkertaisesti niin paskoja, eikä yleisökään anna joukkueelle rauhaa keskittyä, vaan metelöivät perkeleet. Kehtaatkin epäillä meidän Virran taitoja.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Mun mielestä nyt on Pekan tärkein näytönpaikka tämän kauden Lukossa. Jos tänään tulee tappio (toistamiseen Sportille kotona pienen ajan sisällä), niin Pekka pitää vapauttaa tehtävistään välittömästi. Eivätkä nuo Sport tappiot tietenkään olisi ainoat syyt, mutta kokonaisuudessaan kamelin selkä katkeaisi siihen paikkaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos Peksi haluaa kolme tasaista tulosta tekevää ketjuja ja selkeän ”jarruketjun”, niin olisihan se kiva että ketjuja voisi vähän muokata sitten sen mukaan. Käytännössä Tammela vahvistaa jokaista ketjuja, M.Petman on todistanut pysyvänsä liigavauhdissa ja näinollen Ruotsi on ainoa jolla taso ei välttämättä riitä. Ylitalo on vielä kysymysmerkki. Mutta eikö Ruotsia voisi sitten peluuttaa esimerkiksi Tammelan ja Petmanin kanssa, jolloin Ylitalo voisi mennä vaikka Patun ja Repon kanssa. Eli Tammela ja Ylitalo vaihtavat paikkaa. Heti on nelonen selvästi vahvempi ja sitäkin pitäisi uskaltaa peluuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös