Via Dolorosa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Україна
Huhut tuovat Nemoa seuraavaksi kaudeksi, mutta sillä rintamalla ei ole uutta kerrottavaa.
Neljäs kausi putkeen saman joukkueen valmentajana on liian pitkä.
Mielestäni Virralle pitäisi antaa vielä neljäs vuosi aikaa, koska ensimmäinen vuosi meni tilanteen ja joukkueen "rauhoittamiseksi".
Miten voikin yksi epäonnistunut valmentajavalinta (Vuori) pilata niin paljon. Eepiä kunnioitan, mutta samasta syystä vähän pelottaakin.
Hyvin pitkälle samaa mieltä.Jotenkin olisi loogista, että Virta jatkaa kun on kuitenkin jaksanut valmentaa ne heikotkin hetket jolloin organisaatiolla ei ollut tarjota parasta. Mutta toisaalta Virta ei ole mielestäni saanut tähän asti joukkueesta parasta irti. Yksittäisiä yllättäjiä löytyy, mutta joukkuepelaaminen ei ole vakuuttanut kahdella edellisellä kaudella.
Venyttäisin ratkaisua mahdollisimman pitkään.
Miten voikin yksi epäonnistunut valmentajavalinta (Vuori) pilata niin paljon.
Itse olen samaa mieltä kuin @sohvakoutsi, eli ensin Eepi esimerkiksi Mestikseen päävalmentajaksi, ja menestyksen mukaan katsotaan kuinka jatketaan. Ei Eepiäkään kannata suoraan valkuksi ottaa vain koska on oma seuralegenda. Kokemuksen kautta eteenpäin, jos päävalmentajan hommat Hämäläistä edes kiinnostaa.Ajatukseni ratkaisun venyttämisessä oli enemmänkin se, että jos Virralle ei jatkoa suoda niin näkisin Eepin ihan potentiaalisena vaihtoehtona jatkamaan tätä projektia. Ei varmasti olisi valmennusporukassa jollei tukisi nykyistä pelifilosofiaa ja valmentajana olisi varmasti myös täysin erilainen antamaan palautetta kuin Virta. Vaatimustaso tuskin laskisi vaan päinvastoin se voi jopa nousta. Eepin halukkuudesta päävalmentajaksi en osaa sanoa.
Itse olen samaa mieltä kuin @sohvakoutsi, eli ensin Eepi esimerkiksi Mestikseen päävalmentajaksi, ja menestyksen mukaan katsotaan kuinka jatketaan. Ei Eepiäkään kannata suoraan valkuksi ottaa vain koska on oma seuralegenda. Kokemuksen kautta eteenpäin, jos päävalmentajan hommat Hämäläistä edes kiinnostaa.
Jos Eepi päävalmentajaksi nousee tuosta roolista niin uskon Kallen olevan hyvin perillä hänen kyvyistään. Mitä sitä turhaan Mestiksen kautta kierrättämään, jos koetaan hyväksi vaihdoehdoksi. Mutta tässä onkin paino sanalla jos. En ainakaan ole valittamassa ratkaisusta, jos Eepi päätetään tuosta päävalmentajaksi nostaa. Eipä tuo Jyrki Ahollakaan huonosti alkanut, vaikka alla ei tainnut olla yhtään päävalmentajapestiä edes junnuissa? Kunhan organisaatiossa muuten asiat on hyvin niin on valmentajankin helppo siihen tulla. Vuoren keissi hiertää varmasti vähän turhankin paljon täällä porukkaa. En itse usko, että Vuori oli niin huono valmentaja kuin miltä tuo lopulta ulospäin näytti.
Jos Eepi päävalmentajaksi nousee tuosta roolista niin uskon Kallen olevan hyvin perillä hänen kyvyistään. Mitä sitä turhaan Mestiksen kautta kierrättämään, jos koetaan hyväksi vaihdoehdoksi. Mutta tässä onkin paino sanalla jos. En ainakaan ole valittamassa ratkaisusta, jos Eepi päätetään tuosta päävalmentajaksi nostaa. Eipä tuo Jyrki Ahollakaan huonosti alkanut, vaikka alla ei tainnut olla yhtään päävalmentajapestiä edes junnuissa? Kunhan organisaatiossa muuten asiat on hyvin niin on valmentajankin helppo siihen tulla. Vuoren keissi hiertää varmasti vähän turhankin paljon täällä porukkaa. En itse usko, että Vuori oli niin huono valmentaja kuin miltä tuo lopulta ulospäin näytti.
Eipä mun mielestä Vuorelle jäänyt RD:n joukkueesta kuin kärki, eli Niskala, Virtanen, Ahonen, Gagnon, Vahalahti, Koivisto ja Lähteenmäki. Oikeastaan kaikki muu maalivahdeista lähtien laitettiin kiertoon, vaikka esim. luotettavalla Turo Asplundillakin oli sopimusta jäljellä. Muita lähtijöitä oli muunmuassa Zapolski, Vauhkonen, Piitulainen, Lahti, F.Riska, Nurmi, Sipiläinen Mikkola, M.Koivisto, Tommila ja Brookbank. Tilalle hankkittiin suurin toivein Tukonen, Saarela, Mäkinen, S-P Riikola, Kähkönen, Pitkänen, Seigo ja jo kesken kauden tullut Tiivola. Eli kyllä Vuori tuota joukkuettaan aika rajulla kädellä Riston jäljilta uudisti.Syitähän on varmasti monia, miksi Vuoren kausi meni miten meni. Oliko kenties liian suuret paineet Dufvan jälkeiseen aikaan vai liian suuri pelitavan muutos, kun Riston aikaisia pelaajasopimuksia oli kuitenkin paljon vielä jäljellä.
Yhtäkaikki, Monella (itseni mukaanluettuna) on pieni pelko Virran jälkeisestä ajasta ja siitä kuka valmentaa. Pitäisi vain kuitenkin luottaa siihen, että nykypäivänä toimistolla tiedetään mikä on se kaikkein paras ja toimivin ratkaisu.
...Eli kyllä Vuori tuota joukkuettaan aika rajulla kädellä Riston jäljilta uudisti.
...Lukkohan on ilmoittanut, että valmennuksessakin pyritään menemään portaittain C->B->A->Liiga, mutta voisiko sekin olla mahdollista, että koitetaan marinoida ensin valmentajaehdokas Mestiksessä, kun on nähnyt ensin hieman Liigaa varavalmentajana.
Mielenkiintoinen huomio muuten, jota kukaan ei ole tainnut miettiä. Wellingkin ehti olemaan hyvän tovin Lukossa vaikuttamassa, joten organisaatio on tuttu, pitkä valmennustausta ja nyt steppi päävalmentajaksi Mestikseen. Aikamoinen skenaario olisi Wellingin nostaminen päävalmentajaksi, esimerkiksi Virran vuoden jatkosopparin jälkeen. Mutuilua, mutta ihan mielenkiintoista pohtimista.Ihan omaa mutuilua, mutta eikös nyt vähän näin ole jo käynyt? Eikös juuri eräs J. Welling siirtynyt Vantaalle päätirehtööriksi. Mut siis ihan vaan tuli mieleen ja en tuosta tiedä yhtään sen enempää.