Pe 2.12.2011 Ässät - Lukko

  • 39 807
  • 154

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Haha, Lukko fanien olemassaolo kuului ottelussa tänään tasan kolme kertaa, ei sillä saa kyllä edes säälipistettä...

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Raumalaiset kannustivat omiaan tappioasemasta huolimatta raivoisasti alusta loppuun. Etulinjan lauluja en kuullut itse enkä tiedä miten ne kuuluivat hallissa, mutta Isomäen on uusiuduttava jos se haluaa jonkun tittelin hyvätunnelmaisesta hallista pitää. Nyt halli on aika helposti haltuunotettavissa.

Tsemppiä Etulinjalle.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mietin pitkään kannattaako tulla edes katsomaan mitä täällä jauhetaan. Ei olisi näköjään kannattanut. Voittajasta/tuloksesta riippumatta muutama vakiojankkaaja pilaa koko keskustelun. Suksikaa nyt vittuun, puolin ja toisin. Aikuiset ihmiset saatana.

Pelistä totean että paskaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mietin pitkään kannattaako tulla edes katsomaan mitä täällä jauhetaan.

Kiva kun pääsit käymään. Analyysisi pelistä oli monipuolista ja mielenkiintoista luettavaa. Tosin näkisin, että kirjoitit sen suurimmilta osin nimenomaan vierasjoukkueen näkökulmasta. Olenko oikeassa?

Mutta eiköhän pelistä tosiaan ole, varsinkin nyt tämän kettu666:n analyysin jälkeen, kaikki järkevä jo sanottu.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ainoa ero on se, etta en sano Dixonia paskaksi vaikka onkin ollut paska kun olen nahnyt..

Itse olen nähnyt kaikki Ässien pelit, joko tv:stä tai paikan päältä, enkä voi sanoa, että Dixon olisi ollut PASKA yhdessäkään pelissä. Itse asiassa vaikka muuten olisi ollut huono peli, niin juuri Dixon on pitänyt tasonsa ollen joukkueen paras pelaaja. Voit toki mainita nämä 2 peliä, niin tarkistan ne uudestaan.

Toiseksi, mistä sinä tiedät kenen ansiota nämä Zabon maalit ovat, jos et katso pelejä. Itse en usko että Zabolla olisi näin montaa maalia ilman Dixonia.

Itse pelistä sen verran, että kyllä tuntuu hyvältä voittaa pitkästä aikaa raumalaiset. Vieläpä selkeästi. Tasoero oli huikea. Järkkäri antoi Lukolle mahdollisuuden ollen tosi epävarma, antaen pari helppoa maalia. Lukon viimeinen olikin heidän ainoa kunnon maalipaikka.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haha, Lukko fanien olemassaolo kuului ottelussa tänään tasan kolme kertaa, ei sillä saa kyllä edes säälipistettä...

Ässät vei kaukalossa, mutta tämä on kyllä täyttä paskaa. Lukko fanit pitivät hienoa ääntä ottelussa, ja veivät kyllä tällä saralla voiton Ässien faneista.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rauma Bojilta (vai mikä vittu nyt onkaan) vähän parempi suoritus kuin joukkueelta kaukalossa, mutta eipä se sinne seisomakatsomon sydämeenkään kuulunut kuin kunnolla keskittymällä. Itse olin juuri Etulinjan yläpuolella tosin ja yritin tsäntteihin mennä mukaan. Mulla itse asiassa olisi loistokipaleita jo kirjoitettuna, mutta siitä enemmän Ässät-osiossa...
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Raumalaiset kannustivat omiaan tappioasemasta huolimatta raivoisasti alusta loppuun. .

Kovin oli raivoisaa, kun kolmannessa erässä ei maalin lisäksi kuulunut ainakaan seisomakatsomoon pihaustakaan, tosin jos tämä raivoisa kannustaminen tapahtui hallin ulkopuolella, mihin osa teidän porukasta raivokkaasti häipyi 5 min ennen pelin loppua, niin sitä en voi kyllä kommentoida...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Dixonin tilanne koko kauden osalta on aivan toinen, jos ette viela ole huomanneet. Zabo on yli 40 maalin tahdissa, eika se johdu Dixonin maagisuudesta. Lindgrenin tasoisella pelintekijalla olisi tuollaisen maalintekijan rinnalla kovemmat pisteet kuin Dixonilla.

Olet tässä väärässä. Zabo saa kiittää nykyisestä maalitahdistaan hyvin paljon Dixonin maagisuutta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kovin oli raivoisaa, kun kolmannessa erässä ei maalin lisäksi kuulunut ainakaan seisomakatsomoon pihaustakaan, tosin jos tämä raivoisa kannustaminen tapahtui hallin ulkopuolella, mihin osa teidän porukasta raivokkaasti häipyi 5 min ennen pelin loppua, niin sitä en voi kyllä kommentoida...

Ok. Jos et kuullut pihaustakaan niin et kuullut. En siitä lähde vänkäämään.

50 henkisestä Raumam Bojista ei lähtenyt yksikään pois ennen ottelun loppua, vaan kannustimme pelin päätyttyäkin. Varmasti joitain raumalaisia on lähtenytkin.

Selkeä selätysvoitto Bojille.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Voi raukkaa, kun et ymmärrä. Valaistaan.

Hauskaa päivänjatkoa sinne Kanadaan?

Et valaissut, koska et vastannut kysymykseeni ollenkaan. En tosin yllattynyt ollenkaan, se on nykyaan niin harvinaista etta ihmiset pystyvat seuraamaan edes omaa osuuttaan keskustelusta.

Kiitos, hyvaa yota sinne Suomeen.
 

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Et valaissut, koska et vastannut kysymykseeni ollenkaan. En tosin yllattynyt ollenkaan, se on nykyaan niin harvinaista etta ihmiset pystyvat seuraamaan edes omaa osuuttaan keskustelusta.

Kiitos, hyvaa yota sinne Suomeen.

Lindgren on aika hidas, pelisilmä on hyvä, mutta ei tällä kaudella mitenkään erikoinen. Niinkuin monesti on todettu, niin hyvän ja erinomaisen pelaajan erot ovat käytännössä todella pieniä aikaikkunoita, joita erinomainen pelaaja käyttää paremmin. Tämän kauden perusteella Dixon on parempi pelaaja kuin Perttu Lindgren. Ei Lindgren mitenkään huono ole, mutta tässä vertailussa kohdannut parempansa, tällä hetkellä. Ensi kaudella voi asiat olla eri tavalla. Lindgren on juoni pelaaja, mutta tällä hetkellä vain 70-80% siitä mitä olen nähnyt hänen olevan. Voihan olla että Lindgren on niin kyvytön ettei edes kykene nousemaan enää entiselle tasolleen. Ne ovat monesta jutusta kiinni, enkä minä lähde ennustamaan suuntaan tai toiseen.

Dixon on parempi, täysin yksiselitteisesti ja kaikilla osa-alueilla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rauman Bojat selättivät pelkästään toisensa. Eikä siitäkään saada pisteitä sarjataulukkoon.

Lukon paniikkiostoksia odotellessa. Olipas uskomaton tasoero.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
50 henkeä on pelkkä vale ja on täyttä itsensä pettämistä väittää näiden Hanupoikien pitäneen jotain ääntä. Ässiä vähättelevä lakanakin meni piiloon jo ekassa erässä. Kerran kuului joku lapskoussi-huuto mutta muuten oli lähes äänetöntä. Jos se on katsomokulttuurissa voitto että kourallinen teini-ikäisiä yrittää huutaa epäsäännöllisesti jotain, niin otan osaa. Pelistä ei varmaan jäänyt mitään epäselvää.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Olet tässä väärässä. Zabo saa kiittää nykyisestä maalitahdistaan hyvin paljon Dixonin maagisuutta.

Eri. Todella vahva eri. Tätä asiaa on nyt rummutettu sen verran, että oli pakko tarkistaa tilanne. Selasin kaikki 22 maalia mitä Zabo on tehnyt tällä kaudella. Dixonin lukema merkittävänä osatekijänä maaleihin? 4,5. Poistamalla tuon lukeman Zabo olisi edelleen selkeä maalipörssin ykkönen.

Irtiottokyky, oivaltavuus, laukaus, kehittyminen all-around -tasolla (luottomies loppuhetkillä >> tyhjiin tehdyt), maalintekijän kuudes aisti. Totta kai jokainen maalintekijä, syöttelijä, hyökkäävä puolustaja jne. tarvitsee tukea ja Dixon on huikea pelaaja, muttei todellakaan mikään selkeä yksittäinen tekijä slovakialaisen riemukululle. Väitettäsi voisi oikeastaan tulkita niin, ettei maalintekijöitä ole edes olemassakaan, Javanainen, Selänne, Kurri nyt sattuivat pelaamaan koko uransa hyvien ketjukumppaneiden kanssa ja saavat olla kiitollisia näille.

Viime kaudella jo hyvät lukemat, kehittynyt henkisesti, fyysisesti, pelillisesti. En tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta tällä vajaan parin kauden otannalla, yksi Ässähistorian kuumimmista maalintekijöistä.
 

kelmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft
Ansaittu tulos. Ässien viiden maali kertoi aika paljon pelinkuvasta.

Pelin hauskin tapahtuma oli Armian ensimmäisen erän jäähy. Jäähy oli alunperinkin kyseenalainen, mutta hauskaksi sen teki se että taklaaja oli Santavuori, eikä jäähyn saanut Armia. Onneksi mies kävi rehtinä kaverina kolmannessa erässä sitten kärsimässä jäähynsä.

Pelitapahtumien ulkopuolisiin vääntöihin vielä sen verran, että kun puhutaan nykykunnosta, puhutaan nykykunnosta. Tällä hetkellä en vaihtaisi Dixonia Lindgreniin. Dixon tällä hetkellä Ässien tärkein hyökkääjä, Zaborskyn maalitili on suurelta osin nimenomaan D:n ansiota.
Kannattajien vertailu taas on turhaa, kun vertailijat ovat olleet keskellä fanijoukkoa. Seisomakatsomoon ei kuulunut käytännössä mitään muuta kuin se perkeleen rumpu, ja pari kertaa se häpeää aiheuttava horto magiko. Mutoin ei erottanut kuin lipuista missä ovat. Lukkofanien keskuudessa varmaan vaikutti erilaiselta. Kyllähän sen vieressä seisovan ääni varmasti kuuluu paremmin kuin kymmenien metrien päässä olevan.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
50 henkeä on pelkkä vale ja on täyttä itsensä pettämistä väittää näiden Hanupoikien pitäneen jotain ääntä. Ässiä vähättelevä lakanakin meni piiloon jo ekassa erässä. Kerran kuului joku lapskoussi-huuto mutta muuten oli lähes äänetöntä. Jos se on katsomokulttuurissa voitto että kourallinen teini-ikäisiä yrittää huutaa epäsäännöllisesti jotain, niin otan osaa. Pelistä ei varmaan jäänyt mitään epäselvää.
Vittu sua hiertää, osta kunnon kalsarit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Irtiottokyky, oivaltavuus, laukaus, kehittyminen all-around -tasolla (luottomies loppuhetkillä >> tyhjiin tehdyt), maalintekijän kuudes aisti. Totta kai jokainen maalintekijä, syöttelijä, hyökkäävä puolustaja jne. tarvitsee tukea ja Dixon on huikea pelaaja, muttei todellakaan mikään selkeä yksittäinen tekijä slovakialaisen riemukululle...

Ensinnäkin Zabo ei ole oivaltava pelaaja, Dixon on. Se, että pyrkii ampumaan maalintakaa maalivahdin varusteiden kautta ei tee pelaajasta oivaltavaa. Zabon vahvuus on hänen liike ja laukaus.

Miksi Zabo sitten pääsee haastamaan jalalla vastustajan pakkeja? Miksi hän on usein yksin menossa hyökkäykseen? Siksi, koska hänellä on oikeus varastaa puolustuksesta, jopa alivoimalla. Ja tämän mahdollistaa muun kentällisen toiminta näissä tilanteissa.

Zabon on itseasiassa varsin keskinkertainen taitotasoltaan, hän vaatii jonkun joka häntä ruokkii.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Positiivista kannatuskulttuuria sietää edistää - Porissakin. Pisteitä ei tosiaan saa hyvästä kannatuksesta sarjataulukkoon yhtään ainoata, mutta todella hyvän fiiliksen eikä tappiokaan harmita likikään niin paljon. Enpä ole koskaa nähnyt noin iloista bussilastillista miehiä, vaikka tukkaan tuli kentällä selkeästi.

Jokainen kokee asiat tavallaan, mutta meille jäi helvetin hyvä fiilis. Toivon, että etulinja saa hyvää aikaan. Tarve on selkeä, sen näkee jo muutaman tänne kirjoittavan patasydämen asenteesta.

Päätty ast!
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Zabon on itseasiassa varsin keskinkertainen taitotasoltaan, hän vaatii jonkun joka häntä ruokkii.

En väittänytkään, ettei muulla kentällisellä ole merkitystä suoritukseen, mutta tää "Dixon loi Zaborskyn" on silkkaa paskaa. Kaveri osaa tehdä maaleja nopeutensa, laukauksensa, oivaltavuutensa (jos kerta se on niin helppoa niin miksei jokanen peluri vetele kiekkoa tyhjiin tai maalivahdin suojien kautta Zabon tahtiin) takia. Ei hän ole täydellinen pelaaja, maalintekijät harvoin ovat, mutta kun on kyse mustan laittamisesta maaliviivan yli, yksi monipuolisimmista ja parhaista tähän hommaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Rauman Bojat selättivät pelkästään toisensa. Eikä siitäkään saada pisteitä sarjataulukkoon.

Lukon paniikkiostoksia odotellessa. Olipas uskomaton tasoero.

Oppikirja esimerkki huonosta voittajasta. Voi vaan miettiä mikä saa noin provosoitumaan...me taidammekin kumpikin sen tietää. :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Ei hän ole täydellinen pelaaja, maalintekijät harvoin ovat, mutta kun on kyse mustan laittamisesta maaliviivan yli, yksi monipuolisimmista ja parhaista tähän hommaan.

Väärin, Zabo ei ole monipuolinen maalintekijä. Väittäisin, että kaikki hänen tekemät maalit ovat tulleet lyhyen rannelaukauksen seurauksena. Armia on monipuolinen, Zabo ei.
 

Co.

Jäsen
Rauma Bojilta (vai mikä vittu nyt onkaan) vähän parempi suoritus kuin joukkueelta kaukalossa, mutta eipä se sinne seisomakatsomon sydämeenkään kuulunut kuin kunnolla keskittymällä. Itse olin juuri Etulinjan yläpuolella tosin ja yritin tsäntteihin mennä mukaan. Mulla itse asiassa olisi loistokipaleita jo kirjoitettuna, mutta siitä enemmän Ässät-osiossa...

Ei varmasti kuulunut kunnolla seisomakatsomoon, mutta jos tarkastellaan chanttien kuuluvuutta neutraalista kohtaa hallia, kuten vaikkapa A-katsomosta, niin seisomakatsomo jäi tänään aivan jalkoihin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Väärin, Zabo ei ole monipuolinen maalintekijä. Väittäisin, että kaikki hänen tekemät maalit ovat tulleet lyhyen rannelaukauksen seurauksena. Armia on monipuolinen, Zabo ei.

Kuten sanoin, Zaborskylla on monipuolinen työkalupakki pistää laattaa häkkiin. Jos otanta on tämä kausi, ja sama vaikka viime kausikin mukaan, niin eihän Armiaa voi laittaa edes samalle viivalle Zaborskyn kanssa. Hands down.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös