Pe 2.12.2011 Ässät - Lukko

  • 39 807
  • 154

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse odotan jo kovasti nimim. Tifosin asiantuntevia kommentteja heti pelin jälkeen, mutta kaveri on vähemmän yllättäen siirtynyt keskustelemaan futiksen euroturnauksesta ("muun urheilun" puolelle) pelin päätyttyä Porissa.

hieno peli Padalta.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ässät oli parempi ja ansaitsi ehdottomasti kolme pistettä. Ja mitä tulee täällä käytyyn Lindgreenin ja Dixonin vertailuun, niin Dixon oli tänään kyllä selvästi Perttua parempi. Lindgren on tosin ollut loukkaantuneena, muttei noin huonoa peliä voi joukkueen ykkössentteriltä hyväksyä. Miinus kolme tehotilastossa kertoo kyllä kaiken oleellisen. Onnittelut kuitenkin Ässille voitosta, ja mikäli Lukko ei ala tekemään nopeasti jotain muutoksia, niin länsirannikon menestymishaaveet sm-liigassa jäävät tällä kaudella Ässien harteille.
 

alias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Dixon saattaisi mahtua hyvinkin Lugun nelos kenttään. Lugu kun on paperilla kovin ikinä missään. Paperilla pelkkää betonia, maajoukkuemiestä ja NHL staraa. Tosin tänään suomen paras Bertil Lundgern hiihteli siellä tumppu suussa muitten superstrojen joukossa (ilmeisesti, numeroista päätellen, peliä en nähnyt enkä kuullut)

Näin tänään, huomennä Kärpät.

Ps. Ostakaa Zaborsky Raumalle, hinta 1 Me.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Aika nolo suoritus psychodadilta. Hävettää kaverin puolesta.

Mika suoritus? Kylla se teillekin selviaa, jostain syysta dixonin alkukausi on saanut teidat unohtamaan etta Lindgren voitti viime kaudella pisteporssin ja on tallakin kaudella ollut loukkaantumisista huolimatta huikea.

Joo, en ole koskaan nahnyt peleja. Mika on paitsio? Eikos tuollaiset "oletko koskaan nahnyt peleja" suoritukset ole niita noloimpia?

Dixonia vertaisin Beechiin, ja siina vertailussa assat voittaa jonkun verran talla hetkella. Beech on kahteen suuntaan tunnollisesti pelaava jannu joka pystynee suurin piirtein samaan tahtiin kuin Dixon hyokkayspaassa. Lindgreniin verrattavaa pelaajaa assissa ei ole.

Mutta maalinteko-osastolla teilla on selkea etumatka, kuten myos puolustuksessa. Zaborskyn huikea maalitahti saa nama Dixonitkin nayttamaan paremmalta. Vaihdetaan Bomersback tai Keranen siihen tilalle ja Zabo pertun viereen niin ei tarttis tastakaan asiasta jauhaa, kenenkaan kanssa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Zaborskyn huikea maalitahti saa nama Dixonitkin nayttamaan paremmalta.

Entäs jos Zaborskyn huikea maalitahti johtuu Dixonin hyvyydestä? Miksi Perttu ei tee laitureistaan maalitykkejä?

Turhaa vänkäämistä tämä on mutta jotain rajaa näihin "katsokaa mitä Perttu teki viime vuonna" höpötyksiin.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Zaborskyn huikea maalitahti saa nama Dixonitkin nayttamaan paremmalta. Vaihdetaan Bomersback tai Keranen siihen tilalle ja Zabo pertun viereen niin ei tarttis tastakaan asiasta jauhaa, kenenkaan kanssa.

Eli et ole nähnyt peliäkään Dixonilta tällä kaudella?

Dixon on se syy miksi Zabo hakkaa maaleja tuolla tahdilla. Zabolla on kyllä huikea maalivainu, mutta jonkun ne paikat täytyy järjestellä. Tuon täydellisempää sentteriä en pysty kuvittelemaan Zabolle tällä hetkellä, ja ei, en todellakaan vaihtaisi Lindgreniin päittäin.

Pata vei ja Lugu vikisi, hyvä että saatiin tappioputki poikki.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Mutta maalinteko-osastolla teilla on selkea etumatka, kuten myos puolustuksessa. Zaborskyn huikea maalitahti saa nama Dixonitkin nayttamaan paremmalta. Vaihdetaan Bomersback tai Keranen siihen tilalle ja Zabo pertun viereen niin ei tarttis tastakaan asiasta jauhaa, kenenkaan kanssa.
Joo, en minäkään usko että Zabo johtaisi maalipörssiä jos siinä vierellä olisi Perttu sentterinä...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joo, en minäkään usko että Zabo johtaisi maalipörssiä jos siinä vierellä olisi Perttu sentterinä...

Miksi et? Perttu on Dixonia parempi pelintekija ja syottelija. Vai onko tamakin jollekin epaselvaa?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mika suoritus?

Se, että joku kirjoitti Dixonin olevan tällä hetkellä parempi pelaaja kuin Lindgren ja sinä sanoit sitä "vuosisadan virhearvioinniksi", vaikka et ole nähnyt Dixonin koskaan edes pelaavan. Se on noloa ja hävettävää.

En lue näitä venkoiluviestejäsi. Myönnä ensin ensimmäistä kertaa elämässäsi joko a) et ole nähnyt Dixonin pelaavan ja/tai b) olleesi väärässä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Miksi et? Perttu on Dixonia parempi pelintekija ja syottelija. Vai onko tamakin jollekin epaselvaa?

Mulle on.

Mutta tämä on otteluketju, eikä mikään "kenen isillä on suurempi..." joten jätän tämän tällä erää tähän.

Ässillä on nyt 28 pelin jälkeen 56 pistettä kasassa ja ollaan hyvin aikataulussa 2p per peli tahtia ajatellen. Ässät on myös tehnyt eniten maaleja SM-liigassa (94kpl) ja näistä Tomas Zaborsky yksistään vastaa 22 maalista.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eli et ole nähnyt peliäkään Dixonilta tällä kaudella?

Kaksi pelia, ja vaikka niissa olikin heikko, en hanta niiden vuoksi suostu tuomitsemaan koska kuitenkin hyvin on muuten pelannut.

Lindgren on loukkaantumiselta palattuaan tehnyt hurjia tehoja, mutta niin vaan hanet tuomitaan taman paivan perusteella paljon mieluummin kuin tuon 2 pistetta per peli rupeaman perusteella. Siina meidan ero. Silloin kun mina olen nahnyt Dixonin pelaavan, han ei esittanyt mitaan. En silti kuvittele etta minulla olisi hanen osaamisestaan hyva kokonaiskuva noiden perusteella. Teita ei sama tietamattomyys Lindgrenin suhteen haittaa ollenkaan
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ei siinä kauheesti menneisyyden saavutukset paina kun puhutaan tämän hetken paremmuudesta.

Kyllä se keskiverto joukkueenkin pelaajat voivat loistaa, MG on loistanut koko kauden vaikka Hifk on kyntänyt syvällä.

Tällä hetkellä nyt vaan on niin että Dixon on parempi kuin Perttu Lindgren.

Edit:
Miksi Pertun piste per peli olisi jotenkin maagisempi kuin Dixonin piste per peli vauhti? Äijät latoo samaa tahtia pisteitä, ainoa ero on että Dixon on SELVÄSTI parempi omissa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Silloin kun mina olen nahnyt Dixonin pelaavan, han ei esittanyt mitaan. En silti kuvittele etta minulla olisi hanen osaamisestaan hyva kokonaiskuva noiden perusteella.
Tämän enempää sinun ei luultavasti kannatakaan tästä asiasta enää sanoa. Eiköhän tuosta jo selviä kaikille, millaisilla perusteilla sinä laitat Pertun Dixonin edelle.

EDIT: Olen nähnyt huomattavasti enemmän Lindgrenin pelejä kuin sinä Dixonin pelejä. Siinä meidän ero.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tämän enempää sinun ei kannatakaan tästä asiasta enää sanoa. Eiköhän tuosta jo selviä kaikille, millaisilla perusteilla sinä laitat Pertun Dixonin edelle.

Enkohan mina sano tasta asiasta ihan mita huvittaa. Siina vaiheessa kun kysyn sinulta etta mita ja mista saan sanoa jotain, helvetissa on jonkin verran pakkasta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän tämä sanattomaksi vetää ja kertoo kyllä paljon muistakin täällä Jatkoajassa käydyistä väännöistä PD:n kanssa. Viimeisin postaus ja "tieto" muiden perusteista Dixon-Lindgren vertailuun riitti minulle. Kiitos näkemiin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Miksi Pertun piste per peli olisi jotenkin maagisempi kuin Dixonin piste per peli vauhti? Äijät latoo samaa tahtia pisteitä, ainoa ero on että Dixon on SELVÄSTI parempi omissa.

Eikos tuolla jo ylempana olleet perustelut sille? Loukkaantumisten rikkoman alkukauden pelannut Lindgren on pelannut taysien puukasien kanssa alkukaudesta. Alkukaudesta ennen loukkaantumisia tuskailtiin etta ei nama saatanan tunarit saa pertun jarjestamista miljoonan taalan paikoista sisaan. Sitten Perttu loukkaantui ja palasi, sai edes jotenkin maalintekoon kykenevan laiturin rinnalleen ja teki jonkin aikaa 2 pinnaa per peli tahdilla.

Dixonin tilanne koko kauden osalta on aivan toinen, jos ette viela ole huomanneet. Zabo on yli 40 maalin tahdissa, eika se johdu Dixonin maagisuudesta. Lindgrenin tasoisella pelintekijalla olisi tuollaisen maalintekijan rinnalla kovemmat pisteet kuin Dixonilla.
 

Co.

Jäsen
Pelistä ei varmaan paljon lisättävää tällä kertaa, Ässät nyt vaan oli helvetin tehokas vastustajaan verrattuna. Todella viihdyttävä peli!

Ja pakko taas kehua Lukon kannattajia, edelleen viette Isomäen yleisöä ihan miten tahdotte! Tällä kertaa pääkatsomosta peliä seuranneena täytyy todeta, että ei se seisomakatsomossa suoritettava "laulu" kuulu sitten mihinkään. Tosin tänään ei kuulunut oikeastaan mitään muutakaan, jos ei viimeistä minuuttia lasketa. Ei näin.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Zabo on yli 40 maalin tahdissa, eika se johdu Dixonin maagisuudesta. Lindgrenin tasoisella pelintekijalla olisi tuollaisen maalintekijan rinnalla kovemmat pisteet kuin Dixonilla.
Anteeksi nyt vain, mutta mistäköhän vitusta sinä sen tietäisit kun olet nähnyt vain kaksi Dixonin peliä? Sinulta nyt vaan sattuu puuttumaan kaikki kompetenssi arvioida Dixonin pelaamista millään tasolla.

Minun puolestani saat edelleenkin kirjoittaa tänne ihan mitä tahansa (kuten tosiaan teetkin). Mutta älä ihmettele jos kukaan ei enää ota sinua vakavissaan...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
kertoo kyllä paljon muistakin täällä Jatkoajassa käydyistä väännöistä PD:n kanssa.

Ai joku mielipide kahden pelaajan ominaisuuksien ja tason erosta kertoo mielestasi jotain jostain taysin asian ulkopuolisista keskusteluista? Viitsitko valaista etta milla tavalla? Tahtoisin ymmartaa milla tavalla ihmisten ajatusketjut lahtevat raiteiltaan ja logiikka hanskasta.

Minulle juuri tuo lause osoitti taas sen kasittamattoman epaloogisuuden, josta olen aiemmin eri aiheissa koittanut varoitella.

Ehka olisi syyta pitaa tama ketju jaakiekossa?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Anteeksi nyt vain, mutta mistäköhän vitusta sinä sen tietäisit kun olet nähnyt vain kaksi Dixonin peliä? Sinulta nyt vaan sattuu puuttumaan kaikki kompetenssi arvioida Dixonin pelaamista millään tasolla.

Minun puolestani saat edelleenkin kirjoittaa tänne ihan mitä tahansa (kuten tosiaan teetkin). Mutta älä ihmettele jos kukaan ei enää ota sinua vakavissaan...

Te olette nahneet paljonkin enemman Lindgrenin peleja talla kaudella? Mita se on pelannut, 15 pelia? Varmaan kaikki seuraatte silma kovana Rauman Lukon peleja? Esimerkiksi viimeisen 2 viikon aikana nimimerkki Mikke on katsonut paljonkin Lindgrenin matseja?

Minulle on aivan selvaa etta minun otantani Dixonin osalta on suurinpiirtein samaa mita teilla on Lindgrenin osalta.

Ainoa ero on se, etta en sano Dixonia paskaksi vaikka onkin ollut paska kun olen nahnyt. Teille ei tuota ongelmia tehda noin viime kauden pisteporssin voittajan suhteen.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
en vitutuspäissäni viitsi lukea kaikkea mitä tänne on suollettu mutta yhdessä tekstissä joku yritti vääntää jotain sontaa tyyliin: "...lukolla 20 ulkomaalaista joten ei ihme että ässien omat kasvatit voittavat patasydämmellä..." tähän ei voi muuta vastata kuin että jos ässät voittavat sen 1/3 tai 1/4 pelistä lukkoa vastaan ni on tosi iso patasydän!!

Lukko antaa niin paljon lahjoja ottelusta toiseen että vastineeksi voisi joulupukki tuoda kahdeksan uutta puolustajaa kun yhdestäkään tämän hetkisestä ei ole mihinkään!

"...merkityksetön peli...ei me oltais haluttukaan voittaa...me ollaan silti moraaliset voittajat..."...mitä näitä nyt on...
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Ja pakko taas kehua Lukon kannattajia, edelleen viette Isomäen yleisöä ihan miten tahdotte! Tällä kertaa pääkatsomosta peliä seuranneena täytyy todeta, että ei se seisomakatsomossa suoritettava "laulu" kuulu sitten mihinkään. Tosin tänään ei kuulunut oikeastaan mitään muutakaan, jos ei viimeistä minuuttia lasketa. Ei näin.

Haha, Lukko fanien olemassaolo kuului ottelussa tänään tasan kolme kertaa, ei sillä saa kyllä edes säälipistettä...
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Te olette nahneet paljonkin enemman Lindgrenin peleja talla kaudella? Mita se on pelannut, 15 pelia? Varmaan kaikki seuraatte silma kovana Rauman Lukon peleja? Esimerkiksi viimeisen 2 viikon aikana nimimerkki Mikke on katsonut paljonkin Lindgrenin matseja?

Minulle on aivan selvaa etta minun otantani Dixonin osalta on suurinpiirtein samaa mita teilla on Lindgrenin osalta.

Ainoa ero on se, etta en sano Dixonia paskaksi vaikka onkin ollut paska kun olen nahnyt. Teille ei tuota ongelmia tehda noin viime kauden pisteporssin voittajan suhteen.
Jos sillä ei ole mitään merkitystä montako Lindgrenin peliä olen nähnyt ennen tätä kautta, niin mitä merkitystä silläkään sitten on että Perttu voitti pistepörssin viime kaudella?
Selitätkö tämän logiikan, kiitos?

Ja kuka on sanonut Perttua paskaksi?

Mitä tämä kaikki enää liittyy tähän peliin? Jatketaan muualla jos kiinnostaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai joku mielipide kahden pelaajan ominaisuuksien ja tason erosta kertoo mielestasi jotain jostain taysin asian ulkopuolisista keskusteluista? Viitsitko valaista etta milla tavalla?

Voi raukkaa, kun et ymmärrä. Valaistaan.

Laitat sanoja muiden suuhun. Kerrot esim. miksi Perttu tuomitaan vain tämän päivän perusteella, vaikka tämä ei tietenkään ole totuus.

Sinä olet omien sanojesi mukaan nähnyt 2 Dixonin peliä (oliko muuten sarjapelejä?) ja silti pystyt rehellisesti vertaamaan häntä johonkin toiseen. Tämä kertoo minulle enemmän kuin tuhat sanaa.

Pystyt näköjään väittelemään loputtomasti asioista, joista sinulla ei ole tietoa. Ymmärrätkö nyt?

Ihan oikeasti en jaksaisi tätä paskaa enempää. Jokainen joka tätä ketjua lukee tehköön omat johtopäätöksensä. Hauskaa päivänjatkoa sinne Kanadaan?
 

Co.

Jäsen
Haha, Lukko fanien olemassaolo kuului ottelussa tänään tasan kolme kertaa, ei sillä saa kyllä edes säälipistettä...

Tähän nyt taitaa olla turha sanoa yhtään mitään. Kyllä se vaan niin on, että katsomokulttuurin osalta Raumalla viedään ja täällä vikistään. Onneksi kentällä oli tällä kertaa toisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös