Pe 16.11.2012 JYP - Tappara

  • 33 482
  • 154
On muuten huvittavaa kuinka jypin fanit siellä hallilla vaativat jokaisesta jypin pelaajan kaatumisesta jäähyä Tapparalle ja jokainen jypin pelaajalle tuomittu jäähy on väärin. Sen lisäksi maassa makaava, tai kasvojaan pitelevä vastustaja on pelle. En ole missään muulla paikkakunnalla kuullut yhtä montaa "HEEEEEEEEEEI!" huutoa kuin jykylässä.

Eipä ole sinullakaan pitkä muisti. Samaa tapahtui Tampereella Tappara-TPS pelissä. Yhtä huvittavaa oli silloinkin!
 

Ändy78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, keväisin ei sympatiaa muille
Krapula hellittää ja on aika purkaa ajatuksia

RDn ja Ahon aikana olen käynyt katsomassa n. 5-10 peliä kaudessa. Ja loput pelit olen kuunnellut radiosta.

Eilen Tapparaa vastaan luisteli munattomin JYP, mitä olen näinä kertoina nähnyt. Jotenkin hävetti. Olen tottunut siihen, että KOTONA:
1) taistellaan
2) pärjätään jalalla
3) taklataan vastustajaa

Olen varmaan tottunut liian hyvään, sillä saatua 2 pistettä en juuri lämmöllä muistele. Käteen jäi fiilis, että kausi on taputeltu, jos homma ei tästä paljon parane.

Välivaara.. Miten voi kausi Venäjällä tehdä puolustuksen johtajasta puolustuksen täytemiehen?

Auvinen - väärä sarja toistaiseksi. Voiko Viitanen olla vielä huonompi?

Patonki - heikko esitys. Pari väläystä, paljon perusvirheitä.

JYPin viivapelaaminen - Ei ju...auta voi olla noin vaikeaa laittaa pakki-pakki -syöttöä lapaan? Eilisen perusteella näköjään voi.

Tarkki - näyttävä maalivahti, mutta helposti meni Niemisen maali.
 

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Samalla logiikalla tämänpäiväinen Jokerien Lindbohmin potku ei olisi ollut ulosajon/jäähyn arvoinen. "Ei se kovaa potkassu!".

Pikkusika maalin edessä tulee yllätyksenä? Potku muuten kuin itsensä tai kiekon liikuttamiseen saisi mun mielestä tuoda vaikka 500 pelin kiellon, maalin edessä tökkimisiä tapahtuu joka pelissä eikä tuo Näkyvän temppu ollut edes törkeimmästä päästä viheltämättä jääneistä kooruuksista. Joo varmasti tuntuu ilkeältä ja sehän siinä varmaan oli pointtikin: tuntuu ilkeältä mutta on äärimmäisen epätodennäköistä että tulee mitään kypärän nirhaamaa ihoa isompaa vastaanottajalle.
 

OlviTenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
AVS
Pikkusika maalin edessä tulee yllätyksenä? Potku muuten kuin itsensä tai kiekon liikuttamiseen saisi mun mielestä tuoda vaikka 500 pelin kiellon, maalin edessä tökkimisiä tapahtuu joka pelissä eikä tuo Näkyvän temppu ollut edes törkeimmästä päästä viheltämättä jääneistä kooruuksista. Joo varmasti tuntuu ilkeältä ja sehän siinä varmaan oli pointtikin: tuntuu ilkeältä mutta on äärimmäisen epätodennäköistä että tulee mitään kypärän nirhaamaa ihoa isompaa vastaanottajalle.

Voit siis ihan vakavalla naamalla väittää, että ei ole riskinä käydä vakavasti kun tullaan tuuppimaan niskanikamiin poikittaisella mailalla vielä niin, että vastustaja makaa maassa ja jää toimii vastuksena pään liikkeelle eteenpäin?

Värilasit pois päästä ja herätys.

Jo korkealla mailalla (kyllä, ihan selvä tapaus) tehty maali oli huvittava, mutta kyllähän dumarit jatkoajalla paskantivat Hippoksen paineessa lopullisesti ripulit housuun. Niemisen käytösrangaistukset ymmärrän ja olivat paikallaan, mutta tuohtumisen ymmärtää kun muutenkin oli jo kolmen pisteen voitto vääryydellä viety. Ikävä homma, mutta näitä tapahtuu aika paljon nykyään. Neljä silmää ei näekään (tai ei tahdo nähdä) kaikkea, vaikka niin piti olla...

Olen jo muuten useasti miettinyt, miksi paikalliset tuomarit saavat viheltää linjamiehinä SM-Liigan peleissä? Kustannuskysymys?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voit siis ihan vakavalla naamalla väittää, että ei ole riskinä käydä vakavasti kun tullaan tuuppimaan niskanikamiin poikittaisella mailalla vielä niin, että vastustaja makaa maassa ja jää toimii vastuksena pään liikkeelle eteenpäin?

Värilasit pois päästä ja herätys.

Kuin myös. Kyllä siinä kakkosen arvonen poikkari oli, mutta se tuli siinä vaiheessa, kun Näkyvä kaatoi Niemisen, vaan ei noista aina vihelletä, se taas ei mun mielestä ollut siinä mielessä poikkari, että Näkyvä tilanteessa menetti myös tasapainonsa ja otti vaan vastaan mailalla reaktionomaisesti, ettei mätkähtäisi Niemisen päälle koko painollaan. Tämä ei poista sitä, etteikö Nieminen olisi sitä poikkarina kokenut, silmiä kun ei ole selässä, joten ymmärrän reationsa todella hyvin. Kuitenkin, jos Näkyvä ei mailallaan olisi pyrkinyt tasapainoaan palauttamaan riski myös Niemisen loukkaantumuseen olisi ollut suurempi. Niemisellä vaan taisi olla jo ennen tuota sen verran paljon asiaa tuomareille, että kuppi täyttyi ja kymppi tuli.

Itse pelissä toivotin tervetulleeksi sen tapparan poikapaini painiskelu identiteetin paluun, nyt se on taas sitä, mihin vuosien varrella on totuttu, tai ainakin Rautakorven hanikoissa ollessa. Tapparan puolustuspäässä meno oli hetkittäin niin hillitöntä, ettei voinut ihailla, kuinka tuota voi tehdä ilman jäähyjä. Joku haukkuisi tuomareita, minä en, hyvät osaa pelata niin, ettei tuomarit tajua, joten eiköhän Tapparakin pitkästä aikaa ilmoittaudu mukaan kärkikahinoihin, tässä valossa tämä kirjoittelijoiden itkuntuherrus kuulostaa turhalta paskanjauhamiselta, nyt meni tuomiot näin, mutta mestaruusmahdollisuuksiin Tapparankaan mahdollisuudet ei heikentynyt sinne eikä tänne. Olkaa iloisia, että teillä jengi pelaa hyvin ja mahdollisuudet on vaikka mihin, pitkästä aikaa.
 

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Kotitehtävä: selvittäkää mitä tarkoittaa sanonta "erittäin epätodennäköistä" ja tarkoittaako se samaa kuin sana "mahdotonta". Mitäs jos ette laittaisi sanoja mun suuhun vaan luette kirjoitukseni kirjaimellisesti eikä omien värilasien läpi?
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Ei se mikään korkeamaila ollut. Kyseessä oli vain muuttunut tulkinta korkeasta mailasta, mikä muuttui kurinpitäjän tekemän linjauksen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Tapparalla oli samat mahdollisuudet ottaa lisäpiste jatkoajalla, kuin JYPilläkin. Tuomarit eivät lahjoittaneet kuin yhden pisteen, Eller hommasi toisen JYPille voittomaalikisassa.

Rautalangasta...jatkoajalle ei olisi edes välttämättä menty ilman tuota laitonta maalia?
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki varmasti ymmärtävät mistä se kymppi tuli, mutta on se nyt kumma, jos tuomarilla ei riitä pokeri tuollaisessa tilanteessa antaa jäähyä. Näkyvän poikittainen oli todella halpamainen enkä ihmettele yhtään, että näin kiihkeässä pelissä, jossa tunteet ovat muutenkin pinnassa, Niemisen kaltainen pelaaja hermostuu moisesta.
Oliko edellinen vaihto ja Kankaanperä veti Koskista 2 kertaa päähän, ei jäähyä. Välillä siellä oman maalin edessä pelataan kovaa. Eikä tosiaa ole kuin pikkuhipaisu tuossa maalilla. Nieminen itse pelaa paljon kovempaa. Miksi Nimeinen valittaa joka tilanteesta?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Rautalangasta...jatkoajalle ei olisi edes välttämättä menty ilman tuota laitonta maalia?

Minä taas sanon, että olisi menty. Heti keskialueen aloituksen jälkeen Malmivaara olisi kiekotellut Koskisen kanssa itsensä maalipaikkaan ja heittänyt ilmaveivillä yläriman kautta Metsolan selkään ja siitä maaliin.
Maali oli korkea maila, mutta meinaatko ettei vahvasti hallinneella joukkueella olisi ollut saumaa enää laisinkaan. Että peli olisi päättynyt ajassa 59 ja 4 sekuntia päälle?

Valoja tauluun! Jossittelulla ei voi todistaa mitään, joten on parempi tyytyä faktaan, että nyt meni näin. Käsittääkseni kuitenkin kaikenkaikkiaan JYP oli vahvempi joukkue perjantaina.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Tää alkaa mennä jo hassuttelun puolelle. Täällä muiden joukkueiden fanit eli puolueettomat katsojat käy vuorotellen sanomassa miten oli selkeä korkea maila ja jyppi sai tuomarien sulamisen ansiosta 2 pistettä, mutta silti te jyppiläiset jaksatte valittaa Tappara-fanien "itkuista" ja pokerinaamalla väitätte, että mitään tuomarivirhettä ei tapahtunut. Eiköhän anneta tän asian olla? Jos ei muuta, niin ollaan jälleen todistettu valtra-lasien vahvuus.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää alkaa mennä jo hassuttelun puolelle. Täällä muiden joukkueiden fanit eli puolueettomat katsojat käy vuorotellen sanomassa miten oli selkeä korkea maila ja jyppi sai tuomarien sulamisen ansiosta 2 pistettä, mutta silti te jyppiläiset jaksatte valittaa Tappara-fanien "itkuista" ja pokerinaamalla väitätte, että mitään tuomarivirhettä ei tapahtunut. Eiköhän anneta tän asian olla? Jos ei muuta, niin ollaan jälleen todistettu valtra-lasien vahvuus.
Onhan täällä myönnetty että tasoitusmaali kyseenalainen oli ja olisi voitu hylätäkkin.
Teiltä ei sen sijaan ole tullut mitään muuta kahteen peliin kuin, että tuomarit sitä ja tätä. Kai se tampereen pelikin oli tuomareiden vika, kun voittomaali tuli ylivoimalla?

Barkov oli muuten ihmeen vaisu tässä pelissä, toivottavasti nuorta kaveria ei rupea väsyttämään. Kaverille lepoa ja verkot tötterölle vaan!
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Niin ja silloin tuomarit olisivat vieneet Tapparalta 0 pistettä. Nyt veivät yhden. Ei tämä ole mitään rakettimatematiikkaa.

Ööö...jaa, taidan kaivaa vanhan helmitauluni esiin, sen verran keski-suomalaista matikkaa, ettei näin hämäläiselle aukene. Hmm...miten mää saan kolmesta nollan...jäänpä pähkäilemään sitä...hyvää alkavaa talvea kuitenkin sinne, toivottaa hän:)
 

SjV

Jäsen
Ellerin tasoitusmaali NelonenPron sivuilla ajasta 2.16 eteenpäin.
Minä en ainakaan näe mihin kohti mailaa kiekko osuu tuosta Nelosen pikseliviidakosta. Tilanne näkyy vähän paremmin tästä Keskisuomalaisen videosta (ajassa ~5:10), edeleenkään tuosta ei saa selvää onko osumakohta yläriman ylä- vai alapuolella (kun se nyt kerran menee suoraan maaliin). Jos se osuu lapaan eikä varteen, niin sitten se voi kyllä olla yläputken väärällä puolella.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö tämä vääntö voisi jo loppua? Tässä on pelattu yksi kierros kiekkoa välissä ja huomenna taas jatkuu. Vaikka olisi kuinka vääryydellä ja viekkaudella Tapparalta pisteistä viety, niin voihan se nyt ketuttaa hetken aikaa, mutta ei kai nyt enää tarvitse asiasta vääntää. Ei ne pisteet enää mihinkään muutu.
Niin ja eroa joukkueilla on enää 7 pistettä, eli kohtaa mennään kuitenkin Jypistä ohi niin että heilahtaa.

Eli turha vääntö loppukoon ja pelit jatkuu...
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Oliko edellinen vaihto ja Kankaanperä veti Koskista 2 kertaa päähän, ei jäähyä. Välillä siellä oman maalin edessä pelataan kovaa. Eikä tosiaa ole kuin pikkuhipaisu tuossa maalilla. Nieminen itse pelaa paljon kovempaa. Miksi Nimeinen valittaa joka tilanteesta?

No itse olet pikku hipaisu. Minulle tuossa ei ole kahta sanaa kuka teki virheen. Tämä matsi on kuitenkin jo ollutta ja mennyttä, Tappara voitti juuri Pelicansin 6-1, joten otamme hyvät fiilikset siitä. Kyllä se JYPikin vielä kerran kaatuu!

Ja Ville on aivan huikea pelaaja ja hieno mies kaikinpuolin, se asia ei muutu mihinkään, vaikka kuinka yrität provoilla. Siinä on pelaaja joka pelaa lätkää täydestä sydämestään.
 

Handyy

Jäsen
Ööö...jaa, taidan kaivaa vanhan helmitauluni esiin, sen verran keski-suomalaista matikkaa, ettei näin hämäläiselle aukene. Hmm...miten mää saan kolmesta nollan...jäänpä pähkäilemään sitä...hyvää alkavaa talvea kuitenkin sinne, toivottaa hän:)
No tämähän on jo niin alkeellista tasoa, että pakkohan se on vielä vääntää ihan paksusta rautalangasta huumorin varjolla.

- Jos ottelu ei olisi mennyt jatkoajalle, eli tuomarit olisivat hylänneet JYPin tasoitusmaalin, Tappara olisi saanut 3 pistettä = Tuomarit olisivat vieneet 0 pistettä.
- Koska ottelu meni jatkoajalle, JYP sai sen ansiosta ajassa 60:00 yhden pisteen, joka oli pois Tapparan mahdollisesta 3 pisteen saldosta. Näinollen tuomarit veivät Tapparalta 1 pisteen.
- Voittomaalikisassa oli tämän jälkeen tarjolla vielä voittajalle 1 piste, jonka JYP vei tehden yhden maalin Tapparan nollaa vastaan. Tuomarit eivät vaikuttaneet voittomaalikisan tapahtumiin virheellisesti.

Helppoa, eikös juu? :)
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
- Jos ottelu ei olisi mennyt jatkoajalle, eli tuomarit olisivat hylänneet JYPin tasoitusmaalin, Tappara olisi saanut 3 pistettä = Tuomarit olisivat vieneet 0 pistettä.

Helppoa, eikös juu? :)

No juu, nyt aukesi:)
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No itse olet pikku hipaisu. Minulle tuossa ei ole kahta sanaa kuka teki virheen. Tämä matsi on kuitenkin jo ollutta ja mennyttä, Tappara voitti juuri Pelicansin 6-1, joten otamme hyvät fiilikset siitä. Kyllä se JYPikin vielä kerran kaatuu!

Ja Ville on aivan huikea pelaaja ja hieno mies kaikinpuolin, se asia ei muutu mihinkään, vaikka kuinka yrität provoilla. Siinä on pelaaja joka pelaa lätkää täydestä sydämestään.

No johan nyt on.

Olisi siitä voinut Näkyvälle antaa 2 min (itse en olisi antanut, koska nuita maalinedushässäköitä tuossa pelissä oli). Ulosajoa ei missään nimessä.
Voihan sen pelin nähdä aina niin, että tuomarit on teitä vastaan ja oma joukkue ei riko koskaan.

Mielipiteeni vain on että, Nieminen sai maistaa vähän omaa lääkettään. Taklasi 2 kertaa vihellyksen jälkeen, ärsytti ja puhui tuomareille paljon. Loistavaa työtä Niemiseltä siis.

Ymmärtänet, että kun tekee pieniä koiruuksia niin kyllä pitää itse kestää niitä myös. Näkyvä antoi vähän poikkaria ja Niemiseltä meni kasetti --> Hetkonen jos Lars olisi suuttunut Villen tilanteen jälkeen ajamisesta puhuttaisiin miten hyvää työtä Ville tekee..

Kyllähän kapteenisto puhuu paljon tuomareille, mutta Niemisen kannattaa vähän rauhoittua. Ei siellä kannata aina huutaa, levitellä käsiä hakata mailaa jäähän yms. Tuomaritkin sietää enemmän rauhallisempaa puhetta.
Tämä siis koski tätä peliä, en osaa sano miten muuten kaveri hoitaa homman.

Se Niemisestä ja mukava nähdä mies takaisin liigajäillä ja arvostan kaveria paljon. Se ei kuitenkaan estä minua kommentoimasta kaverin otteita myös negatiivisesti.


Todennäköisesti menette meidän ohi nopeasti ja onnea jatkoon. Pelaatte viihdyttävää peliä ja hyvin on paketti kasassa tällä hetkellä. Myös Barkovia seuraan mielenkiinnolla paljon. Toivottavasti kaveri kehityy vielä, vaikka onhan tuo jo nyt pelimies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös