Patrik Lostedt

  • 181 478
  • 595

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ton noutamis huudon voisi jo lopettaa.. Jos joku pelaaja joka on Patea huonompi pelaa ja syntyy tappelu Lostedin ja Mr.X:n välille niin onko meillä sitten oikeus huutaa täällä että hän nouti Paten pois.. Naurettavaa!.. Joukkue on hyvin roolitettu tällä hetkellä.. Tai varmaan näkisit mielummin Salmelaisen noissa nujakoissa.. Noutaja-Tony voisi vaikka noutaa Ben-Amorin pois seuraavassa pelissä.. Laitetaan vielä Hauhtonen maaliin ja Lundell ja Askey laitahyökkääjiksi Whiten keskelle niin varmaan syntyy tulosta.. Kysymys: Ootko koskaan kuullu rooleista? Muistaakseni olet sama henkilö joka ehdotti että joukkueessa pitäisi olla 4 hyökkäävää ketjua eikä jarrukenttää ollenkaan.. Naurettavaa!!.. Alan oikeasti epäilee että Pate on tuhonnut hiekkalinnasi aikoinaan.. Lostedt ei ole mikään Kovalchuk kentällä mutta sentään painaa 100 lasissa aina ja yrittää taklailla ym.. Tekee sentään parhaansa, ja ottaa nyrkkiä naamaan jos se on joukkueen etu.. Mitä muuta häneltä voi vaatia, maalikuningkuus vai?
Wake up..
 
Viimeksi muokattu:

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
CaGe kirjoitti:
Mitä muuta häneltä voi vaatia, maalikuningkuus vai?
Wake up..
Ei varsinaisesti Lostedtin syy, mutta itse ajattelin että joukkueen 7. puolustaja pelaisi neljän pakin vajeessa. Saisi Hirsokin pelailla siellä hyökkäyksessä eikä joutuisi stunttaamaan puolustajia.

Ehdotankin että kaikki ajattelevat Lostedtin olevan ylimääräinen hyökkääjä eikä 7. pakki. Sehän se Lostedtin pelipaikka tuntuisi olevan, eikä näin ollen aiheuttaisi samanlaista hämmennystä. Siinä ylimääräisen hyökkääjän hommassahan se on ihan hyvä.
 

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Niin...pelkkää sattuumaahan se vain on, että Lostedt ajautuu tappeluihin vain huippupelaajien kanssa. Eikä yksikään tappelu ole ikinä ollut Lostedtin aloitama....

Onko Jämtin huippupelaaja? Ja Nickerson varmasti halusi tapella ihan yhtä paljon kuin Lostedtkin. Ainut "huippupelaaja", jonka Lostedt on "noutanut", on Schneider, joka itse iski ensimmäisen iskun. Sulle nauraa jo kaikki, keksi uus valituksen kohde.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
CaGe kirjoitti:
Ton noutamis huudon voisi jo lopettaa.. Jos joku pelaaja joka on Patea huonompi pelaa ja syntyy tappelu Lostedin ja Mr.X:n välille niin onko meillä sitten oikeus huutaa täällä että hän nouti Paten pois.. Naurettavaa!.. Joukkue on hyvin roolitettu tällä hetkellä.. Tai varmaan näkisit mielummin Salmelaisen noissa nujakoissa.. Noutaja-Tony voisi vaikka noutaa Ben-Amorin pois seuraavassa pelissä.. Laitetaan vielä Hauhtonen maaliin ja Lundell ja Askey laitahyökkääjiksi Whiten keskelle niin varmaan syntyy tulosta.. Kysymys: Ootko koskaan kuullu rooleista? Muistaakseni olet sama henkilö joka ehdotti että joukkueessa pitäisi olla 4 hyökkäävää ketjua eikä jarrukenttää ollenkaan.. Naurettavaa!!.. Alan oikeasti epäilee että Pate on tuhonnut hiekkalinnasi aikoinaan.. Lostedt ei ole mikään Kovalchuk kentällä mutta sentään painaa 100 lasissa aina ja yrittää taklailla ym.. Tekee sentään parhaansa, ja ottaa nyrkkiä naamaan jos se on joukkueen etu.. Mitä muuta häneltä voi vaatia, maalikuningkuus vai?
Wake up..

Mistä löydät tällä hetkellä Losea huonomman pelaajan? Et ainakaan tästä liigasta...( helenius tai valtonen pääsevät lähelle).

Mutta kyse onkin siitä, että tarvitseeko HIFK räyhä-jaakkoa? Ei todellakaan! Olet oikeassa siinä, että erilaisia roolipelaajia tarvitaan, mutta ei show-tappelijaa. En ole 4 hyökkäävää ketjua koskaan ehdottanut, mutta mikä puolustava pelaaja sellainen on, joka sählää itsensä ulos heti ensimmäisessä vaihdossa? Hyvänä puolustavana pelaajana voidaan pitää Toni Häppölää tai Kim Hirsovitschia. He eivät sählää itseään ulos, mutta pystyvät kuitenkin pelaamaan vastustajan ykköskenttiä vastaan.
T.Salmelaismaista maalintekoa en vaadi, mutta Lostedtissa saattaisi olla aineksia kohtalaiseen puolustavaan. Mutta se vaatisi kuitenkin pelleilyn lopettamista. Pellellä HIFK ei tee mitään, mutta hyvistä puolustavista pakeista on pulaa.
 

Stigu

Jäsen
KukaMitäHäh? kirjoitti:
T.Salmelaismaista maalintekoa en vaadi, mutta Lostedtissa saattaisi olla aineksia kohtalaiseen puolustavaan. Mutta se vaatisi kuitenkin pelleilyn lopettamista. Pellellä HIFK ei tee mitään, mutta hyvistä puolustavista pakeista on pulaa.

Täysin eri mieltä. Kyllähän Pate noudattaa niitä valmennuksen ohjeita kuuliaisesti, eli on kyllä kaukana pellestä. Ei Pate ole lähelläkään liigan turhinta pelaajaa, se kylläkin löytyy samasta joukkueesta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Mistä löydät tällä hetkellä Losea huonomman pelaajan? Et ainakaan tästä liigasta...( helenius tai valtonen pääsevät lähelle).
Kim Hirsovitsin vahvuus ei ole puolustuspelissä, vaikka kaveri sitäki leiviskää on tällä kaudella kiitettävän hyvin hoitanut vaan näen enemmänkin Hirson vahvuuden juuri hyökkäyspäässä.

Mitä tulee näihin kahteen melkein huonoimpaan pelaaajaan niin joko suomalaisen kiekon taso on tosi hyvä tai Lostedt vaan on niin perhanan hyvä pelaaja, sillä varsinkin Valtonen on ihan mukiinmenevä pelimies, mistä kertovat myös maajoukkue-kutsut yms.
 

TheHub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Freadrich#43 kirjoitti:
Kyllä tällaisiakin poikkeuksia taitaa vielä nykypäivänä muutama löytyä katsomosta.

On se kumma kun jengi jaksaa täällä itkeä siitä kuinka turha pelaaja Lostedt on. Sheddenillä ainakin tuntuu miehelle paikka löytyvän ja fanit rakastavat häntä.Sitäpaitsi ei monesta pelaajasta ole tänne palstoille riittänyt näin paljon puhuttavaa. Näkisin kyllä että HIFK:ssä on OMASTA mielestäni monta turhempaa pelajaa kuin Lostedt joukkueessa esim.Varakas,Laakso,Turunen,Kurvinen,Jouhkimainen,Fagerstedt,Järvinen,Porthen,Salonen....todellisia rivinimiä.Makuasioista on turha kiistellä, mutta kunnon tappelut ja taklaukset virkistävät harmaata loskapäivää kummasti.


Joo, toi Laakson poika on kyllä sellainen josta kannattaa pitää kiinni!
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Joko se alkaisi muillekkin upota lanttuun ettei Patea saa haukkua. Tämä on Paten palsta ja täällä pitää ylistää Patea.

7. pakki, joka ei saa peliaikaa edes neljän pakin ollessa sivussa. Se on Paten rooli ja siihen meidän kaikkien on nyt tyytyminen. Pate pelaa, jos ei kompastu siniviivaan. Kaikki pulinat pois.

Mutta sen verran vielä, että kikkien cairnsien ja kumppaneiden jotka ovat kiekkotietoudessaan eri sfääreissä kuin esimerkiksi meikäläinen, niin ihan vaan tiedoksi, että maailmassa saa olla myös Paten paikkaa vastaan olevia mielipiteitä.

Tämä on nyt kolmas kerta kun samasta asiasta kirjoitan, mutta kun mikään ei tunnu muuttuvan.

Jos et ole Paten puolella, olet häntä vastaan. Älä turhaan lausu eriävää mielipidettäsi täällä, tämä on jatkoaika, jossa vain kuninkaat ovat oikeassa. Muut ampukoot itseään polviin ja kumartakoon näin ollen kuningasta.

PS. Pate on yhtä turha jätkä joukkueessa kuin Whitekin. Molemmat Sheddenin luottoja, missä siis vika. Minun mielipiteessä lienee...
 

Freadrich#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
kovanluokan nyrkinkäyttäjät
leivoja kirjoitti:
PS. Pate on yhtä turha jätkä joukkueessa kuin Whitekin. Molemmat Sheddenin luottoja, missä siis vika. Minun mielipiteessä lienee...

Jos miettii Sheddenin ja HIFK:n menestystä joukkueena tällä kaudella niin eiköhän se vika tosiaan ole sinun mielipiteessä.Miksi Shedden peluuttaisi turhaa miestä illasta toiseen?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
leivoja kirjoitti:
7. pakki, joka ei saa peliaikaa edes neljän pakin ollessa sivussa. Se on Paten rooli ja siihen meidän kaikkien on nyt tyytyminen. Pate pelaa, jos ei kompastu siniviivaan. Kaikki pulinat pois.
Itse tungin sen 7. pakki pelipaikka-ajattelun hevonvittuun ja rotsin kääntö on jo hyvällä mallilla. Lostedt ei ole HIFK:ssa puolustaja, veikkaisin Whitenkin pelaavan pakkina ennen Patea. HIFK:n ryhmittymä taitaa oikeammin olla 6 puolustajaa, 13 hyökkääjää ja Lostedt.

Saatanallinen täsmärooli ukolla kyllä on, ei voi muuta sanoa. Jätkähän on periaatteessa joukkueessa ilman pelipaikkaa. Itse peleissä taas on kaksi vaihtoa aikaa aiheuttaa kärhämä jonka jälkeen voisi periaatteessa mennä suihkuun, joko tuomarin ohjaamana tai ilman. Ja Lostedtin puolustajille tiedoksi: tiedän tiedän, Pate on penkillä pelotteena. Täällä ollaan vaan totuttu siihen että nämä ns. pelotteet ovat myös pelanneet, mutta Patea ei paljon kentällä näy. Ja se on ainoa asia mikä tässä minulla mättää.

Mutta ei sovi valittaa, jengi on kolmantena ja porskuttaa menemään Lostedt riveissään, joko hänen avulla tai hänestä huolimatta.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Lostedtin peluuttaminen onkin Sheddenin ainoa "huti". Tosiasia on kuitenkin se, että Lostetd ei ole HIFK:lle yhtään pistettä voittanut (eikä myöskään hävinnyt). Itselleni ei vaan uppoa, että miksi Lostedtia HIFK:ssa peluutetaan. Mitä hyötyä hänestä on HIFK:lle? Kukaan ei ole tätä vielä onnistunut minulle selittämään?
 

TheHub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Lostedtin peluuttaminen onkin Sheddenin ainoa "huti". Tosiasia on kuitenkin se, että Lostetd ei ole HIFK:lle yhtään pistettä voittanut (eikä myöskään hävinnyt). Itselleni ei vaan uppoa, että miksi Lostedtia HIFK:ssa peluutetaan. Mitä hyötyä hänestä on HIFK:lle? Kukaan ei ole tätä vielä onnistunut minulle selittämään?


Jos ymmärtäisit kiekkoa, olisit tajunnut sen jo ihan itse!
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Mitä hyötyä hänestä on HIFK:lle? Kukaan ei ole tätä vielä onnistunut minulle selittämään?
Kaikki ovat selittäneet mutta et ymmärrä.. Tästä on turha väitellä sinulla on mielipiteesti ja minulla on oma.. Turhaan hakataan kalloja yhteen..
 

Greffin

Jäsen
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Lostedtin peluuttaminen onkin Sheddenin ainoa "huti". Tosiasia on kuitenkin se, että Lostetd ei ole HIFK:lle yhtään pistettä voittanut (eikä myöskään hävinnyt). Itselleni ei vaan uppoa, että miksi Lostedtia HIFK:ssa peluutetaan. Mitä hyötyä hänestä on HIFK:lle? Kukaan ei ole tätä vielä onnistunut minulle selittämään?

Tuohon sen verran, että kyllä Lostedtkin vastustajiin vaikuttaa. Mutta itse et sitä ymmärrä, etkä millään haluakaan ymmärtää. Käypä kysymässä vaikka Sami Heleniukselta, että onko Lostedtin roolilla IFK:ssa joukkueen kannalta positiivista vaikutusta vai ei.

No ei voi mitään, jos ainoat asiat, jotka sinun mielestäsi auttavat joukkueita, ovat tehopisteet.

Joskus saattaa tämäkin asia avautua sinulle.
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Hieno pelaaja

KukaMitäHäh? kirjoitti:
Lostedtin peluuttaminen onkin Sheddenin ainoa "huti". Tosiasia on kuitenkin se, että Lostetd ei ole HIFK:lle yhtään pistettä voittanut (eikä myöskään hävinnyt). Itselleni ei vaan uppoa, että miksi Lostedtia HIFK:ssa peluutetaan. Mitä hyötyä hänestä on HIFK:lle? Kukaan ei ole tätä vielä onnistunut minulle selittämään?

No mutta eihän Lostedt olekaan mikään ratkaisija ketä peluutetaan 25 min/per peli. Lostedtin kaltaisia miehiä pitäisi olla joka joukkueessa koska jääkiekossa kyse on paljon muustakin kuin maalien teosta. Patrik on työkalu jota käytetään kun siihen on tarvetta. Esim. Porissa Patrikin läsnäolo teki Nickersonista mielipuolen ja pelaamisesta tässä ottelussa ei olisi ollut mitään hyötyä joten mies jumpattiin heti alussa pois pelistä. Peli Hifkille heti alussa 1-0 ja en nyt tarkoita maalia tai tappelun lopputulosta. Patrik on myös monille pelaajille ihan oikea peloite.

On hienoa että Patrik vihastuttaa liigassamme eikä lähtenyt mihinkään p-amerikan farmin farmeihin.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Epävarmuustekijä

Mun mielestä Shedden tekee ihan oikein. Peluuttaa Lostedtia hässäkänaiheuttajana / yleisöä viihdyttävänä pelaajana. Ja peliajasta, ei ansaitse enempää mutta ehkei vähempääkään.... Ihan hyvä näin.

Mutta pelotteena, enpä tiedä. saanut mun mielestä vähän turhankin paljon huomiota. Jos Lostedt ei olisi pelannut ifkssa vaan esim Lukossa ei olisi saanut yhtä paljon julkisuutta. Parempi kuvaus on ehkä "epävarmuustekijä" jos sallitte sanan. Tarkoitan tällä että vastustajan kiekollisella on epävarma olo kun Lostedt on kentällä.

Jatkakaa hyvää keskustelua.... Poistun.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
matti&teppo kirjoitti:
Lostedt ei ole HIFK:ssa puolustaja, veikkaisin Whitenkin pelaavan pakkina ennen Patea. HIFK:n ryhmittymä taitaa oikeammin olla 6 puolustajaa, 13 hyökkääjää ja Lostedt.

Ja viime aikoina välillä (Varakakkaan olessa rosterissa) 7 pakkia ja 12+Lostedt hyökkäämässa. Eli Pate on ollut käytänössä 13. hyökkääjä. Sehän on pelannutkin laiturina.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
HIFK tarvitsee roolipelaajia, mutta tappelija ei ole sellainen. Turhat uhoamistappelut eivät yksinkertaisesti tähän lajiin kuulu. Tappeluilla ei pelejä voiteta, ja kun se on ainoa asia mitä Lostedt osaa tehdä, en näe hänestä olevan mitään hyötyä HIFK:lle. Tappelisivat sitten kehässä tai tatamilla, mutta kiekkokaukalossa on tarkoitus pelata jääkiekkoa.

Hieman on alkanut epäilyttää, että onkohan Lostedt HIFK:ssa vain sen takia, että HIFK haluaa voittaa sen jokavuotisen jäähypörssin?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
HIFK tarvitsee roolipelaajia, mutta tappelija ei ole sellainen.


Ja sitten perustelut... Mikä tappelija mielestäsi on jos ei roolipelaaja???
 

TheHub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman on alkanut epäilyttää, että onkohan Lostedt HIFK:ssa vain sen takia, että HIFK haluaa voittaa sen jokavuotisen jäähypörssin?[/QUOTE]


Siltähän se jäähytilastokin näyttää! Luulen että koko tämä sun homma on provoa, taikka sitten vain yksinkertaisesti olet helvetin tyhmä. Pitäsikös sun siirtyä seuraamaan vaikka rytmistä voimistelua taikka pelailla vain niitä lautapelejä!
 

Greffin

Jäsen
KukaMitäHäh? kirjoitti:
HIFK tarvitsee roolipelaajia, mutta tappelija ei ole sellainen. Turhat uhoamistappelut eivät yksinkertaisesti tähän lajiin kuulu. Tappeluilla ei pelejä voiteta, ja kun se on ainoa asia mitä Lostedt osaa tehdä, en näe hänestä olevan mitään hyötyä HIFK:lle. Tappelisivat sitten kehässä tai tatamilla, mutta kiekkokaukalossa on tarkoitus pelata jääkiekkoa.

Hieman on alkanut epäilyttää, että onkohan Lostedt HIFK:ssa vain sen takia, että HIFK haluaa voittaa sen jokavuotisen jäähypörssin?


Jäähypörssin voittoa ei ole tulossa IFK:lle ei sitten millään. Vielä vähemmän Lostedtille, joka ei ole ottanut edes eniten jäähyjä joukkueen sisäisessäkään tilastossa.

Uhoamistappelut? Olethan nähnyt nyt jokaisen tappelun Lostedtilta?

Ainut tappelu, jonka Lostedt aloitti oli tuo tappelu Jämtiniä vastaan. Tappeluilla ei pelejä voiteta suoraan, mutta joskus niillä on merkitys, joka kummasti rauhoittaa vastustajan pelaajia. Huomataan, että jos sikailee, niin sieltä tullaan kuittivihkon kanssa.

Lostedt ei ole koskaan missään haastattelussa leuhkinut tai uhonnut tappeluillaan.

Ihmettelen tuota vetämääsi linjaa. Onko noin vaikea hyväksyä Lostedtin paikka joukkueessa. Ihmettelen kovasti, kun ei se peliaikaakaan paljoa saa. Whiten paikka ilmeisesti kuuluu joukkueeseen? Nimittäin jos ei tappelemalla voiteta pelejä, niin Whiteen liittyen sanoisin, että hitaudella, kädettömyydellä, varovaisuudella ja hätäilemällä ei myöskään voiteta pelejä.

Lostedtin peliaika on niin marginaalinen, etten itse jaksaisi märistä tästä, vaikka olisinkin niin ymmärtämätön, etten tajuaisi hänen tarkoitustaan.

Mm. Sami Helenius oli sanonut, että Pelicansin pelaajat olivat ennen ottelua pähkäilleet, että mitä Lostedt tekee tänään.

Tällä on nyt vain yllättävän suuri merkitys, mutta sinä et ole ilmeisesti ikinä joukkuelajeja harrastanut, mutta jaksat itkeä päivät pääskytysten näin yksinkertaisesta asiasta.

Keneltä Lostedtin peliaika (n. 1 min/ottelu) on pois?
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
BigRedCat kirjoitti:
Ja sitten perustelut... Mikä tappelija mielestäsi on jos ei roolipelaaja???


Sen olen sanonut jo aiemmin. Tappelija on turha, uhoava pelle, jonka lahjat saati itsetunto eivät riitä jääkiekkoilijaksi. "Hyvät" tappelijat ovatkin usein niitä Ö-luokan pelaajia, jotka eivät muuten mihinkään kokoonpanoon mahtuisi.

Roolipelaajalla tarkoitan lähinnä sellaista, joka tekee jotain hyödyllistä joukkueensa menestyksen eteen esim. taklaa, pelaa alivoimaa, napsii tärkeitä aloituksia yms.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Greffin kirjoitti:
Jäähypörssin voittoa ei ole tulossa IFK:lle ei sitten millään. Vielä vähemmän Lostedtille, joka ei ole ottanut edes eniten jäähyjä joukkueen sisäisessäkään tilastossa.


Ihmettelen tuota vetämääsi linjaa. Onko noin vaikea hyväksyä Lostedtin paikka joukkueessa. Ihmettelen kovasti, kun ei se peliaikaakaan paljoa saa. Whiten paikka ilmeisesti kuuluu joukkueeseen? Nimittäin jos ei tappelemalla voiteta pelejä, niin Whiteen liittyen sanoisin, että hitaudella, kädettömyydellä, varovaisuudella ja hätäilemällä ei myöskään voiteta pelejä.



Keneltä Lostedtin peliaika (n. 1 min/ottelu) on pois?
Lainausta lyhennetty...


Tuskin HIFK sitä jäähypörssiä oikeasti voittaakaan. Se oli vain pieni keventävä heitto, josta on turha vetää hernettä nenään.

Olen samaa mieltä siitä, että White ei ole todellakaan mikään vahvistus, mutta eikö tässä ketjussa ole tarkoitus keskustella Patrik Lostedtista?


Ja sitten vielä tuohon viimeiseen: Miksen minä sitten pelaa liigassa 1min/ottelu? Edes itse en pystyisi saamaan tuhoja niin pienellä peliajalla. Eikä sekään olisi "keneltäkään pois"...
 

Nouzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Roolipelaajalla tarkoitan lähinnä sellaista, joka tekee jotain hyödyllistä joukkueensa menestyksen eteen esim. taklaa, pelaa alivoimaa, napsii tärkeitä aloituksia yms.

Ja Lostedtko muka ei taklaa? Eihän se juuri muuta tee kuin taklaa, kun peliaikaa saa. Pate on erittäin hyvä sekoittamaan vastustajan peliä, ärsyttää ja taklaa. Ja tarpeen vaatiessa tiputtaa hanskansa. Lostedt = Minun lempipelaajiani HIFK:ssa.
 

TheHub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Tappelija on turha, uhoava pelle, jonka lahjat saati itsetunto eivät riitä jääkiekkoilijaksi. "Hyvät" tappelijat ovatkin usein niitä Ö-luokan pelaajia, jotka eivät muuten mihinkään kokoonpanoon mahtuisi."

Eli

kaikki tummaihoiset ovat koriksen pelaajia taikka narkkareita?
kaikki sotilaat ovat verenhimoisia teurastajia?
kaikki vaaleahiuksiset ovat tyhmiä?
jne
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös