Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 569
  • 17 029

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No ei kai tässä sitten mitään jos suurin osa on tyytyyväisiä.

Viime kaudella tähän (29.11) aikaan Laineella oli kasassa 24 peliin tehot 21+3 = 24 ja taisi johtaa maalipörssiä. Tänä vuonna 25 peliin tehot 7+16 = 23. Viime vuonna viimeiseen 6 peliin tehot 13+0 ja nyt 3+5.

Toki itsekin olen sitä mieltä että tämän hetken Pate on verrattuna viime kevääseen kuin eri planeetalta mutta myös siihen pommittajaan mikä ollaan parhaimmillaan nähty. Mutta mitäpä tässä murehtimaan jos peli on kerran hyvän näköistä, ja taklauksia, riistoja ja blokkeja ja ehkä voittojakin tulee. Sitä en sitten tiedä mitä mies itse on mieltä jos käteen jää kaudesta jotain 25+50 ja putoaminen runkosarjan jälkeen tai 1.kierroksella. Mutta jäädään seuraamaan tilannetta.

pikkujoulun viettoon...
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
No ei kai tässä sitten mitään jos suurin osa on tyytyyväisiä.

Viime kaudella tähän (29.11) aikaan Laineella oli kasassa 24 peliin tehot 21+3 = 24 ja taisi johtaa maalipörssiä. Tänä vuonna 25 peliin tehot 7+16 = 23. Viime vuonna viimeiseen 6 peliin tehot 13+0 ja nyt 3+5.

Toki itsekin olen sitä mieltä että tämän hetken Pate on verrattuna viime kevääseen kuin eri planeetalta mutta myös siihen pommittajaan mikä ollaan parhaimmillaan nähty. Mutta mitäpä tässä murehtimaan jos peli on kerran hyvän näköistä, ja taklauksia, riistoja ja blokkeja ja ehkä voittojakin tulee. Sitä en sitten tiedä mitä mies itse on mieltä jos käteen jää kaudesta jotain 25+50 ja putoaminen runkosarjan jälkeen tai 1.kierroksella. Mutta jäädään seuraamaan tilannetta.

pikkujoulun viettoon...
Kuka on tyytyväinen jos Laine tekee 30+20 tehot kaudessa verrattuna että tekee 20+52 tehot? Nykyään Laine sentään liikkuu kentällä ja tekee kaikkensa joukkueen eteen. Sitä ei ollut viime kaudella.
 

myhyjukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos näin käy, niin mä ja varmasti moni muu olemme pettyneitä. Siis upeaahan tuo Laineen kokonaisvaltainen kehitys on, mutta tuolla laukauksella ja maalintekotaidolla ei missään 30maalin päällä pitäisi maata. Se on fakta.

Kerrankin kun on saatu huippumaalintekijä, niin ei kai me uhrata sitä täysin pelin muiden osa-alueiden kehittämiselle? Tämä toivottavasti on vain vaihe Laineen urallla, jossa hän keskittyy parantamaan muita osa-alueita pelistä, ja lopputuloksena näemme sen 45-50 maalin Laineen, joka osaa myös pelata huipputasolla ilman kiekkoakin.
Eiköhän se siitä jossain kohtaa ala sujumaan maalintekokin. 3,2 laukausta per peli tällä kaudella tuon kokonaisvaltaisen pelin kanssa, mikä on enemmän kuin aiemmilla kausilla. Veto ei vaan tahdo upota. Tuntuu että Pate vähän epäröi vetää ja luotto omaan vetoon ei ole tapissa. Näkyi hyvin pari viikkoa sitten kun ensin sai 8 laukausta maalia kohti eikä yksikään uponnut ja sitten parissa seuraavassa pelissä haki pelkästään syöttöjä hyvistäkin paikoista. Tämä varmasti vie hieman sitä snaippaamiseen vaadittavaa terävyyttä ja tappajavaistoa.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pate on ihan eri mies kiekon kanssa viime kauteen verrattuna. Tarkoitan siis että huomattavasti parempi. Maaleja tulee vaan hiukan harvemmin nyt, mikä on sinänsä outoa, joskaan ei vielä huolestuttavaa.

Mun mielestä siinä ei ole mitään outoa. Maalin tekeminen itseasissa vaikeutuu sitä mukaa kun pidät kiekkoa. Maalit tekee yleensä se huomaamatta jäänyt pelaaja. Kiekon kanssa puuhailu vetää vastustajia puoleensa. Ei minulla faktaa ole, mutta väitän, että suoraa syötöstä ampuvan pelaaja tekee useammin maalin kun se, joka pitää kiekkoa hallussaan yli 3 sekunttia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vähän liikaa täällä taas jännitetään ja spekuloidaan Laineen muuttunutta roolia. Ilmoille heitetty ajatus siitä, että Laineen 40+ -maalin kaudet ovat taaksejäänyttä elämää, koska valmennus näin haluaa, on uskomattoman absurdi.

Muutamalla edellisellä kaudella Laine lähinnä kellui kiekottomana vetosektorissa, ja nyt nuori mies löytänyt peliinsä täysin uuden elementin. Laineen ketjulla on nyt huomattavasti paremmat edellytykset rakentaa pitkiä hyökkäyksiä, mutta Laineen itse pitää vielä löytää balanssi sille, että minkä verran itse rakentaa peliä ja missä määrin hakeutuu vetopaikoille. Ajan kanssa tähänkin löytyy zen.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Hienoa on, että peli ei enää kuole Laineen saadessa kiekon. Vielä viime kaudella oli surullista katsoa, kuinka helposti vastustaja otti isolta mieheltä pelivälineen pois. Nyt Laine on pystynyt pitämään kiekkoa ja voittamaan kiekkokamppailuja paremmin. Lisäksi onhan toi ketju Connor-Scheifele-Laine parempi kuin missä Laine viime kaudella pääosin pelaili. Tuossa ketjussa kaikki voivat iskeä maaleja, joten vastustaja ei voi pelata vain Lainetta pois pelistä ja nyt kun Laine on parantanut pelaamistaan, niin ketju on todella vaarallinen riippumatta siitä kenellä on kiekko. Kun katsoo monia tällä kaudella Laineen syöttämiä maaleja niin ne eivät ole mitään supernerokkaita syöttöjä vaan ihan perus tilanteita, joissa Laine voittaa kiekon laidassa ja syöttää ketjukaverille, joka iskee maalin. Viime kaudella hän ei olisi noita syöttöpisteitä saanut, koska vastustaja olisi saanut sen kiekon laidassa ja lähtenyt hyökkäämään.
 

laamis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Mun mielestä siinä ei ole mitään outoa. Maalin tekeminen itseasissa vaikeutuu sitä mukaa kun pidät kiekkoa. Maalit tekee yleensä se huomaamatta jäänyt pelaaja. Kiekon kanssa puuhailu vetää vastustajia puoleensa. Ei minulla faktaa ole, mutta väitän, että suoraa syötöstä ampuvan pelaaja tekee useammin maalin kun se, joka pitää kiekkoa hallussaan yli 3 sekunttia.
Tää on kyllä varmasti totta, noin niinkuin pitkässä juoksussa.
Toki ei ole aino parametri mutta silti yksi niistä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pätkän kattelin eilistä Laineen peliä ja parhaasta sektorista vapaana tuppeloi syöttöä; itseluottamus kateissa ainakin osittain. Eli LAine on nyt niin paljon parempi pelaaja, että edes huono jakso ei vie häntä pois kuvasta kokonaan ja on hyödyksi joukkueelle.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Otan itse ainakin tämän 7+18 pinnaa 24 otteluun tekevän Laineen sata kertaa sadasta ennemmin, kuin sen b-pisteen kaarella seisoskelevan hiihtelijän. Huikea pelaaja kasvamassa, kun siellä on kumminkin se 50 maalin potentiaali olemassa ja sen lisäksi on nyt joukkueelleen hyödyksi tekemällä paljon sitä ns. likaista duunia. Menee kulmiin painimaan ja antaa painetta nyt aivan eri tavalla. Ja kuten ketjussa on mainittu moneen kertaan, niin juuri tuolta on nyt ruvennut tulemaan niitä syöttöpisteitä.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Jetsi voittanu kuusi peliä edellisestä seitsemästä ja The Assistant viimeiseen viiteen peliin 3+4 ja noussut samalla sisäisen pörssin kärkeen. Tilastoissa ainakin kulkee nyt sekä seuralla että Laineella
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL

Tässä tuo Laineen hieno syöttö viimeyöltä.

Lopeta jo.

Pliis.

Muuten menee kyllä hienosti, mutta voisi mennä paljon hienommin jos noista edes yrittäisi.
 
Viimeksi muokattu:

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Ei minulla faktaa ole, mutta väitän, että suoraa syötöstä ampuvan pelaaja tekee useammin maalin kun se, joka pitää kiekkoa hallussaan yli 3 sekunttia.
Kyllä, maalivahdit pyrkivät torjunnat tekemään ns. pysähtyneestä tilasta. Pyrkimys olisikin maalia tehdessä pakottaa maalivahti liikkeeseen ja sitä kautta saada aukkoja "muuriin". Suorista vedoista ilman maskia tehdään loppujen lopuksi aika vähän maaleja edelleen, vaikka varusteita on pienennetty. Nekin maalit ovat sitten joko täydellisiä laukauksia tai maalivahdin virheitä joko sijoittumisen suhteen tai menevät läpi (Kainalot ja puikot).
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Patrik Laineelta kelpo peli, oli paikkoja, ei mennyt..muutamia hyvä syöttöjä. No 1+1 +3 sai kasaan pelisä Starseja vastaan.

Oli vähän poikkkaria selkää, vattumaisesti panssarin ja housun väliin, sitä sitten kostettiin ja tyhmä jäähy kun Jets juuri sai ylivoiman.

Jos en väärin nähnyt niin tasavajaalla Starsin super-pakki Miro Heiskanen veisas Jetsin pakkien välistä itsensä heittämällä maalille ja verkko heilui.

Pate paikkas töppäyksen tekemällä Jetsin viimeisen maalin ja aika harvinaisesti. Stars oli aivan tuuliajolla ja Pate sai syötön lähelle maalia Sheifelin rystylätyllä..yksin maalilla molaria vastaan. Siitä pari veiviä ja sisään räpsän puolelta.

Pojan 5 viimeistä peliä: 2+5 +6
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Piste per peli tilastossa lähestyy Top10 porukkaa. Samassa läjässä Matthews, Ovechkin ja Svechnikov.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Paljon parempi pelaaja tämän kauden Laine on kuin edellisten. Varmaan tuo maalintekotahtikin paranee ajan myötä, vaikka selvää on, että jos Laine pelaa joukkueelleen ympäri kaukaloa sen minkä itsestään irti saa, niin maaleja ei synny samoin kuin laukaisusektorissa syöttöä odottelemalla.

Olen alusta saakka ollut sitä mieltä, että Laine on liian lahjakas kaveri tuhlattavaksi/roolitettavaksi pelkästään maalintekoon. Potentiaalia koko kaukalon dominointiin: löytyy.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Paljon parempi pelaaja tämän kauden Laine on kuin edellisten. Varmaan tuo maalintekotahtikin paranee ajan myötä, vaikka selvää on, että jos Laine pelaa joukkueelleen ympäri kaukaloa sen minkä itsestään irti saa, niin maaleja ei synny samoin kuin laukaisusektorissa syöttöä odottelemalla.

Olen alusta saakka ollut sitä mieltä, että Laine on liian lahjakas kaveri tuhlattavaksi/roolitettavaksi pelkästään maalintekoon. Potentiaalia koko kaukalon dominointiin: löytyy.

Muistaakseni Laine ilmoitti tavoitteekseen aikanaan, että haluaa olla maailman paras pelaaja.

Harmittavaa että on nyt sille tielle lähtenyt kehittämään itseään.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL

Törmäsin tällaiseen. En ole kuunnellut vielä, mutta tuo reddit -käyttäjän kirjoittaja lyhennelmä on jo itsessään mielenkiintoinen;

A must listen on their podcast, Two Man Advantage. You might have to be an Athletic subscriber to get it. Key takeaways. Blake realized he was hogging the limelight last year, preventing guys like Patty from reaching their full potential. So he is happy to cede his spot on the first line. The goal is to empower everyone in the lineup, from top down. He admitted that he has had to learn how to turn down the intensity after losses. Have fun with the guys no matter what.

Tietty vähän hauskaa lätinää jostain paikkansa luovuttamisesta, kun on tokassa ketjussa lähinnä oman surkean pelaamisen ja Littlen loukkaantumisen takia.
 

Robu

Jäsen
Paljon parempi pelaaja tämän kauden Laine on kuin edellisten. Varmaan tuo maalintekotahtikin paranee ajan myötä, vaikka selvää on, että jos Laine pelaa joukkueelleen ympäri kaukaloa sen minkä itsestään irti saa, niin maaleja ei synny samoin kuin laukaisusektorissa syöttöä odottelemalla.
Mielenkiintoista on, että Laine saa laukauksiakin aikaan tällä kaudella enemmän kuin millään edellisellä eli sellaiset 3,1 per peli. Eiköhän ne maalit ala tulemaan, muttei ihan enää sillä 18,26% onnistumisprosentilla millä 17-18 kausi mentiin.
 

Veljkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, WPGJ, CBJ, Leijonat, #18, #44, #29
Hauska pieni huomio viime yön pelistä, jossa Dallasin selostaja hypetti Lainetta muutaman kerran ja mainitsi muistaakseni jopa parikin kertaa, kuinka hällä on aliarvioitu pelisilmä ja kyky rakentaa paikkoja
 

rpeez

Jäsen
Hauska pieni huomio viime yön pelistä, jossa Dallasin selostaja hypetti Lainetta muutaman kerran ja mainitsi muistaakseni jopa parikin kertaa, kuinka hällä on aliarvioitu pelisilmä ja kyky rakentaa paikkoja

Joo, näin sanoi. Tuo on mukava tapa noilla rapakon takaisilla selostajilla, että antavat kunnioitusta vastustajalle milloin aihetta on.

Ja tulihan siitä tulostakin, Patelta hyvä ykkössyöttö tasoitusmaaliin pelin lopussa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hyvä esimerkki on tuo 2-2 maali siitä, miten Laineen peli on parantunut ja on enemmän hyödyksi joukkueelleen. Ei Laine olisi vielä viime kaudella mennyt tuohon sekaan kaivamaan kiekkoa, vaan olisi todennäköisesti itse ollut seisoskelemassa tuolla Scheifelen paikalla.
 

Veljkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, WPGJ, CBJ, Leijonat, #18, #44, #29
Purjehtija-Pate. Greta olis ylpee. Hyvä tappaa peli siihen. Tuuletuksesta +1 lisäpiste.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös