Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 692 031
  • 17 056

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai Winnipeg nyt niin hirmu kaukana ole Stanleysta? Vai menikö jotakin ohi, mielestäni ihan contender-tason jengi. Ei nyt ykkös-suosikki, mutta kisassa mukana.

Niin, ei contender-tasoa joten pidän kaukaisena. Mikä nyt kenellekkin on kaukana... Voittaa voi, mutta tuskin vielä seura siihen kypsä on.

edit. Näköjään vedonlyönnissä 4. suosikki joten varmaan olen väärässä, jotenkin vaan itselleni tuntuu kovin kaukaisena.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, ei contender-tasoa joten pidän kaukaisena. Mikä nyt kenellekkin on kaukana... Voittaa voi, mutta tuskin vielä seura siihen kypsä on.

edit. Näköjään vedonlyönnissä 4. suosikki joten varmaan olen väärässä, jotenkin vaan itselleni tuntuu kovin kaukaisena.
No viime kaudella lännen finaaleissa ja tällä hetkellä läntisen konferenssin kakkosena, liigasta toiseksi vai kolmanneksi eniten voittoja ja kaikki ainekset ja palikat vaikka mihin.

Voivat jäädä kauaksi, mutta en nyt siitä lähtisi että Laineella menestymisen ja kannujahdin osalta kovin huonot paikat tällä hetkellä Winnipegissä olisi.
 

teppana

Jäsen
Noheva mies ottaa itse selvää. Stanleysta lienee vielä turha puhua Laineen kohdalla. Uskostani se ei ole kiinni, mutta en usko että ihan lähivuosina irtoaa. Ainakaan nykyisessä seurassa.

Menee vähän ohi aiheen, mutta Winnipegissä on joukkue joka ihan realistisesti voi taistella pytystä seuraavat vuodet. Viime kaudella mentiin jo konferenssifinaaleihin. Todennäköistä on että sitä pyttyä ei Winnipegissä nostella jos verrataan kaikkiin joukkueisiin liigassa. Mutta yksi yhtä vastaan Jetsit on joukkue jolla on mahdollisuus voittaa kenet vain.

Edit: Kyllä itse laittaisin Jetsit siihen "contender" kategoriaan. Itse olen aina ajatellut että 2-3 joukkuetta konferenssista on siinä "contender" kategoriassa. Mielestäni Winnipegin joukkue menee tähän kastiin.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Edit: Kyllä itse laittaisin Jetsit siihen "contender" kategoriaan. Itse olen aina ajatellut että 2-3 joukkuetta konferenssista on siinä "contender" kategoriassa. Mielestäni Winnipegin joukkue menee tähän kastiin.
Helposti. Jetseillähän on lännessä paras piste/peli ja itse näkisin, että Nashville on se ainoa kanto kaskessa paraatimarssissa kohti cup-finaaleja. Idästä tuleekin sitten kovempaa haastetta Boltsien/Capsien/Leafsien muodossa. Tänä yönä testataankin Tampan kuntoa ja toivotaan Patelle multigoalia.
 
Viimeksi muokattu:

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kuinka mones Selänne oli tulokasvuonnaan maalia/60min tilastossa? Pitäis tietää, pitäis tietää! Stanley cup ei merkkaa mitään.
Jatketaan keskustelua tällä palstalla, kun Laineella on Stanley Cup? Saako tällä palstalla keskustella muista kuin ihan parhaista suomalaisista, kuten Määtästä, Niemestä ja Filppulasta?
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä tyhmä sääntö tuo. Tökkäisyt ja sutaisut voisi ihan hyvin tulkita niin, ettei syöttöpiste katoa, kuten se ei katoa ripareissakaan. Rajanvetoa nuo tietty aina ovat, mutta tämä on malliesimerkki tilanteesta, joka on enemmän ripari kuin vastustajan harhasyöttö.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jännä tuo, että jos pakki lyö tai tökkäsee kiekon pois lavasta samalla tavalla niin siitä saa hyökkääjä syöttöpisteen silti, mutta tästä ei sitten saa koska sen tekee maalivahti, missä logiikka? Itse olisin sen kannalla, ettei kummastakaan tilanteesta tulisi jaella syöttöpistettä, mutta tämä on kyllä vielä typerämpää, että toisesta jaetaan ja toisesta ei.
 

Simo Silli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki
Ja Patellahan noi syöttöpisteet on vaan osoitus heikkoudesta kun ei pystynyt itse maalia tekemään. Syöttöpisteet vois muutenkin poistaa, maalit ja +- on ne mitkä merkkaa jääkiekossa.
 

teppana

Jäsen
Ja Patellahan noi syöttöpisteet on vaan osoitus heikkoudesta kun ei pystynyt itse maalia tekemään. Syöttöpisteet vois muutenkin poistaa, maalit ja +- on ne mitkä merkkaa jääkiekossa.

Syöttöpisteet on ihan hyvä olla esillä. Olishan se vähän hassua että 05-06 kaudella Cheechoo olisi koko liigan "paras" tehopisteiden valossa ja Thornton jaetulla 48 sijalla.
 

Carlos

Jäsen
Ja Patellahan noi syöttöpisteet on vaan osoitus heikkoudesta kun ei pystynyt itse maalia tekemään. Syöttöpisteet vois muutenkin poistaa, maalit ja +- on ne mitkä merkkaa jääkiekossa.

Mun mielestä maalit vois kokonaan poistaa jääkiekkokaukalosta, ihmiset voisi sen sijaan katsella vain hienoja luistelu- ja syöttökuvioita. Siinä olisi sitä ritariaatetta kerrakseen. Kiekko takaisin sinne minne se kuuluu.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Aika myöhään nimet lisätty, onkohan kuinka yleistä?
Odotin jo @Van Taimeri n listausta TOP50 myöhäisimmistä syöttöpisteiden lisäyksistä sitten 1950-luvun. :) Tämä siis kaikella mahdollisella kunnioituksella kyseistä ansioitunutta nimimerkkiä kohtaan.

Nyt voidaan puhua Paten kohdalla jo puhutusta syöttöpisteestä, koska onhan siitä täälläkin saakka jo puhuttu.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Laineelle ja Buffille lisätty syöttöpisteet Scheifelen jatkoaikamaaliin. Eli kyllä se Pate sen pisteensä sai.

Oikeus ja kohtuus. Kyllähän Buffin syöttö Patelle ja Paten ajo maalille mahdollisti maalin synnyn. Ei kai se termi turhaan ole assist, avustaa, ei välttämättä syöttää. :D
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Aika jännä. Jos pakki olisi sohinut kiekon Laineelta pois, ei syöttöä olisi tullut. Kun maalivahti sohi kiekon pois, tulee syöttö.

Pekka Jalonen saa nyt nukuttua yön rauhassa.
 

Vislami

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ei kai se termi turhaan ole assist, avustaa, ei välttämättä syöttää. :D

Tämä muuten pointti johon en ole ikinä kiinnittänyt huomiota. Säännöt tietenkin tukevat sitä, että kiekko pitää ”avustaa” ilman vastustajan kosketusta.

Sori OT
 

Carlos

Jäsen
Aika jännä. Jos pakki olisi sohinut kiekon Laineelta pois, ei syöttöä olisi tullut. Kun maalivahti sohi kiekon pois, tulee syöttö.

Mites kun minun mielestäni Pate ampui jo kiekkoa kohti maalia, jonka sitten maalivahti torjui mailallaan. Eli kyseessä oli torjunta, jonka reboundista tuli maali. Mihinkäs vedät rajan?
 
Eihän noi säännöt edes noin mene. Jos pakki vain sohaisee, mutta kiekon hallinta säilyy omalla joukkueella, niin syötöt säilyy.

Vastustajan täytyy saada kiekko hallintaansa, jotta syöttöjä ei tule.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Eihän noi säännöt edes noin mene. Jos pakki vain sohaisee, mutta kiekon hallinta säilyy omalla joukkueella, niin syötöt säilyy.

Vastustajan täytyy saada kiekko hallintaansa, jotta syöttöjä ei tule.

Eikö se mene samaan tapaan kuin pelikatko siirretyn rangaistuksen aikana?

Kyllä mää syöttöpisteen tosta hyväksyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös