Tuo mainitsemani viisikko (johon sinutkin maalin lykkäsin) vain vetelee niin äärirajoilla fanittamisen kanssa että se vetää muutkin kuin suomalaiset vähän mykäksi.
Tarjoa esimerkki niista hulluista vaitteista jne, jotka ovat menneet overiksi. Jatit eilen vastaamatta etta mika niissa jutuissa sinua on hairinnyt? Liiallinen oikeassa oleminen?
Mutta kun vetää niin kauttaaltaan överiksi niin ei kannata ihmetellä kun kanssaeläjät (kirjoittelijat) huomioi. Se on kyllä totta että Laine on laittanut suurimman osan veikkauksista uusiksi jo ennen kuin 30 peliä on rikki. Mutta se taas ei tee näistä "yli maali per peli parhaimmilla kausilla" jutuista yhtään sen järkevämpiä. Kun porukka ei pelkästään toivo vaan omien sanojensa mukaan olettaa Laineen saavuttavan paremman uran kuin Selänne tai Ovechkin pelkästään alkukauden perusteella, on kyseessä sokea fanittaminen eikä oikeasti analyyttinen tai informoitu mielipide.
Kukaan ei ole vetanyt noin overiksi, missaan. En ole ainakaan nahnyt. Jos sinulla on nayttaa jonkun kommentti siita etta Laine tulee tekemaan yli maalin per peli parhailla kausillaan niin anna palaa ja laita tanne, sehan olisikin juuri hyva esimerkki siita "kajahtaneisuudesta" josta puhut.
Kukaan ei myoskaan voi tietaa uran osalta mitaan, itse ainakin sanoin ennen kautta etta on mahdollista ettei Laine pelaa yhtaan pelia koskaan, elama voi muuttua silmanrapayksessa kenelle tahansa. Mutta se on selvaa etta Laine on Selannetta ja Ovechkinia edella 18 vuotiaana. Se oli selvaa myos 17 vuotiaana. Ainakin minulle joka olen nahnyt jokaisen mainitun pelaajan pelaavan 17-18 vuotiaana. Siihen ne ennustukset perustui etta Laine oli kaikkien aikojen paras eurooppalainen tulokas tilastojen ja saavutusten valossa. Se ei ole sokeaa fanittamista etta tietaa vertailukohdat ja sen mika on normaalia, ja osaa lukea tilastoja.
On mahdollista että Laine vetää uran joka laittaa uudet standardit maaleille koko änärissä ja tulee rikkomaan Ovechkinin uran saavutuksen. Jos näin tapahtuu, se ei tee näistä alkukauden hyper-projektioista yhtään sen parempia.
On taysin mahdollista, mutta se vaatii terveena pysymista jne. Pelaajana Laine on parempi kuin Ovechkin oli hanen iassaan, ja itse asiassa parempi kuin taman paivan Ovechkin. Tilastot ja silmat kertoo samasta asiasta.
Jos urheilua ja jääkiekkoa on pidempään seurannut ja lupausten urakehityksestä mitään tietää, ymmärtää että kehitys ei ole lineaarista ja nämä Selänteet ja Ovechkinit ovat niitä pelaajia jotka olivat parempia kuin kukaan olisi uskonut. Jos ennustaa Laineen tulevaisuuden olevan parempi kuin Ovechkinin on se sama asia kuin ostaisi lottokupongin ja ennustaisi olevansa miljonääri. Periaatteessa mahdollista, mutta kukaan ei voi oikeasti tietää miten tässä käy.
Tama on naurettavaa. Jos joku sprintteri juoksee 16-17 vuotiaana maailmanennatykset uusiksi ja on olympialaisissa ja kultaisessa liigassa 18 vuotiaana ja juoksee maailman karjen aikoja jo silloin....se on JARKEVAA ennustaa etta kyseinen sprintteri tulee rikkomaan myos aikuisten ME:n ja dominoimaan tartania pitkaan. Laineen kehityskayra on koko ajan ollut Ovechkinia (ja Selannetta parempi). Olen katsonut kiekkoa noin 30 vuotta enka ole koskaan nahnyt yhdenkaan junnun laukovan noin hyvin...itse asiassa en ole koskaan nahnyt parempaa laukojaa. Piste.