Mutta kun katsoo tätä ketjua taakse niin syy oli vain ja ainoastaan Winnipegin siinä taitavassa rungossa joka jäi jäljellä Laineen lähdön jälkeen ja joista osa palkittiin jatkosopimuksilla. Silloin ei kukaan kyseenalaistanut että Laineen asenteessa olisi vika jään ulkopuolella.
Kyllä itse ainakin tuolloin kirjoittelin, että kokenut osasto on saattanut turhautua Laineen tapaan pelata jääkiekkoa + palautteesta ei välttämättä oteta onkeensa. Toki huhuiltiin myös, että Wheeler&Scheifele eivät halunneet pelata Laineen kanssa, enkä minä ihmettele. Seurahan kiinnitti Kyle Connorin pitkällä pahvilla samaan aikaan kun Laineelle tehtiin siltasopimus.
Edelleenkään Jets ei olisi aikoinaan luopunut sukupolvensa lupaavimmasta maalintekijästä middle-6 sentteriä vasten jos ei jotain erikoista olisi huomattu.
Tämän ei tarvitse olla mitenkään kentän ulkopuolisiin asioihin liittyvää. Kyllä Winnipegissä varmasti huomattiin se, että Laineen vierelle on vaikea löytää pelaajia, joidenka kanssa homma toimii. Samaten myös neljän kauden aikana nähdään varmasti asenne, jolla pelaaja kehittää itseään.
Toki Winnipegissä Laine pyysi treidiä, eikä seura yksipuolisesti hankkiutunut eroon. Nythän tilanne on vähän niin ja näin, kun juuri ennen Laineen hakeutumista hoito-ohjelmaan alkoivat pyörimään huhut, että Columbus yrittää treidata miestä. Ja toki nyt kesän kynnyksellä Laine itse pyysi treidiä.
Summa summarum, olen siinä mielessä samoilla linjoilla, että ihan turha alkaa syyttelemään Columbuksen organisaatiokulttuuria tjsp. tästä tilanteesta. Mitään näyttöä tämän osalta ei ole.