Ei se Heatley vertauskaan huono ole. Dany oli parhaimmillaan maailman parhaita snaippereita ja pisti kiekon käytännössä aina maaliin kun paikka tuli, ja hänestä puhuttaessa nousi esiin laukaus. Sama homma Laineessa, suunnilleen vuosi sitten kaikki tiesi että tällä jätkällä on älytön laukaus. Sen jälkeenhän Laine on toki monipuolistanut peliään ja nykyään vertailu Heatleyhin on vähättelyä, mutta ei se joskus vuosi sitten niin kaukaa haettua ollut.
En nyt tiedä tarkoititko että vertailu nykyiseen Heatleyhin on vähättelyä, mikä on tietysti totta, pelaakohan edes enää missään. Mutta jos tarkoitit, että Laineen potentiaalin vertaaminen Heatleyn urahuippuun olisi vähättelyä, niin olen kyllä eri mieltä. Heatley on olympiavoittaja (ja btw #2 overall draftissaan), joka takoi uransa kahdella parhaalla kaudella tehot 50+55 ja 50+53. Toki nuo olivat heti työsulun jälkeisillä kausilla, eli eivät täysin verrattavissa nykypäivään, mutta joka tapauksessa sen luokan tehoja, että edes Laine ei ole näyttänyt vielä mitään, minkä perusteella hänen ja Heatleyn vertaaminen olisi jotenkin loukkaavaa Patelle. Itse olen oikein tyytyväinen, jos Laine tekee joskus noita Heatleyn huippukausien pisteitä. Ja se ero on sitten mahdollista tehdä sillä, että pysyy pidempään huipulla.
Eilisen työpäivän aloitus oli kyllä unohtumaton. Laitoin heti toimistolle päästyäni viaplaylta matsin pyörimään, ja skimmasin läpi ottelun. Aina kelasin taakse päin kun tulostaululle oli ilmestynyt maali, ja Laineen ensimmäisen osuman näinkin siten. Jetsillä näytti olevan sen verran hyvää draivia, että viimeisen vajaan vitosen katselin sitten kokonaisuudessaan, ja ihan kunnon tuuletuksen aiheutti tuo tasoitusosuma. Jatkoajan voittomaali olikin sitten jo niin elokuvista, että ei pystynyt enää muuta kuin hymyillen pudistelemaan päätään.
Sunnuntain darraillalle onkin tiedossa melkoista herkkua, kun Jets kohtaa Oilersin 22.15 alkaen. Pulju ei ole päässyt oikein liigaan sisään, mutta meneehän tuo teemalla McDavid vs Lainekin...