Minkäslaisia kilpakosijoita nuo muut Laineen kanssa samassa tilanteessa olevat RFA:t ovat saaneet? Sinulla on ilmeisesti jotain parempaa tietoa, kun kerran Laineen tilanne on jotenkin huono mielestäsi.Hieman kyllä Laineen habitus ärsyttää nykyään, ei voi mitään. Taitaa Winnipegissäkin ja toisaalta eipä ole yhtään kilpakosijaa mistään seurasta ilmaantunut, kukaan ei ole valmis laittamaan edes 6M pahvia pöytään.
Edelleen. Cheechoota tässä pelkään uran kaarena, joka oli uskomaton romahdus priima sniperista unholaan muutamassa vuodessa. Toivottavasti tulee kuitenkin esim vsilks Heatleyn veroinen ura.
Paljon saa parantaa jos meinaa +7milj palkkoja uudella sopparilla nostella. Tuohon viime kauden pistemäärään kun ylti +100 muutakin pelaajaa. Maaleissakin Aho teki saman, Rantanen yhden enemmän ja Barkov 5 maalia enemmän. Maalipörssin sijoitus 45. miehelle, jonka piti Rocket pysti voittaa.
Joo oli negatiivis-sävytteinen, mutta ainakin itseä ärsyttänyt useampi viesti kun Pate sitä ja tätä. Uskon, että Pate tuosta parantaa. Tekee enemmän maaleja, enemmän pisteitä ja parantaa kahdensuunnan peliäänkin. Ja saattaa jopa olla joukkueensa kantava voima ensi kaudella. Mutta viime kausi oli yhtä kuukautta lukuunottamatta melkoinen pettymys.
Cheechoo pelasi ekan änärikautensa 22 vuotiaana jolloin painoi huimat 16 pojoa, yksi tykkikausi 25 vuotiaana parhaassa iässä jonka jälkeen yksi ok kausi ja tämän jälkeen paluu maan pinnalle. Eli aika huono vertaus kun täysin eri kategorioiden kavereista kyseHieman kyllä Laineen habitus ärsyttää nykyään, ei voi mitään. Taitaa Winnipegissäkin ja toisaalta eipä ole yhtään kilpakosijaa mistään seurasta ilmaantunut, kukaan ei ole valmis laittamaan edes 6M pahvia pöytään.
Edelleen. Cheechoota tässä pelkään uran kaarena, joka oli uskomaton romahdus priima sniperista unholaan muutamassa vuodessa. Toivottavasti tulee kuitenkin esim vsilks Heatleyn veroinen ura.
Lisäksi pelasi tuon tykkikautensa silloisen NHL:n parhaan peliä rakentavan sentterin kanssa. Jos Patekin pääsee joskus pelaamaan prime Thorntonin tasoisen pelinrakentajan kanssa, niin kyllä siinä todella kovia maalilukemia todennäköisesti hätyyteltäisiin. Toki viime kauden tyyppisiä selkävaivoja ei pahemmin paranisi olla, jotta saa pelattua kovalla tasolla koko kauden.Cheechoo pelasi ekan änärikautensa 22 vuotiaana jolloin painoi huimat 16 pojoa, yksi tykkikausi 25 vuotiaana parhaassa iässä jonka jälkeen yksi ok kausi ja tämän jälkeen paluu maan pinnalle. Eli aika huono vertaus kun täysin eri kategorioiden kavereista kyse
Hieman kyllä Laineen habitus ärsyttää nykyään, ei voi mitään. Taitaa Winnipegissäkin ja toisaalta eipä ole yhtään kilpakosijaa mistään seurasta ilmaantunut, kukaan ei ole valmis laittamaan edes 6M pahvia pöytään.
Onhan se nyt peliaikakin aika ratkaisevaa. Vain 12 pelaajaa näytti viime kaudelta löytyvän, jotka tekivät samalla (17min 14 sek) tai pienemmällä peliajalla enemmän pisteitä. Maaleissa vain Brendan Callagher pystyi parempaan.
Mikä ihmeen tarve kaikilla on tätä kauden huonoutta suurennella? Kakkosketjulaisen jääajalla aika hyvät kakkosketjulaisen tehot.
Ei tuo Jets ylipäätään näyttänyt kovin yhtenäiseltä ja hyvähenkiseltä tiimiltä viime kaudella. Jos miettii sitä tulokaskautta, kun Scheifele ja Wheeler kilpaa kehuivat Lainetta, niin ei siitä ollut toisella kaudella saati viime kaudella enää juuri mitään jäljellä. Olen aika varma, että Pate ei joko persoonana/pelaajana ole mieleen ja siksi tämä ykkösen parivaljakko on pidetty yhdessä melko sitkeästi höystettynä Ehlersillä tai Connorilla. Tai sitten se joukkueen myyrä löytyykin juuri tästä kyseisestä parivaljakosta, jolle Laineen menestys on niin sanotusti alkanut ottaa kaaliin. Patehan itsekin myönsi viime kaudella, että jääkiekko ei ole aina oikein maistunut. Kyllähän se jostain kertoo. Joko siis siitä, että ei ole itse jaksanut antaa kaikkea pelissä kiukutellessaan sitä, ettei pääse Scheifelen viereen ja siksi koko joukkueen peli on kärsinyt. Tai sitten häntä on haluttu syystä tai toisesta "kouluttaa", eikä annettu sitä vastuuta mitä olisi ehkä aiempien otteiden kautta ansainnut. Tämäkin voi musertaa nuoren pelaajan ja se voi näkyä peliotteissa ja motivaatiossa.Tästäkin huolimatta suhtaudun jälleen kerran positiivisin odotuksin Laineen seuraavaan kauteen. Jos syystä tai toisesta kateissa oleva liike alkaa löytymään, niin alkaa tasakentinkin tapahtumaan oikeita asioita. Jos taas meno jatkuu vastaavanlaisena, niin joukkuetoverit eivät tule suhtautumaan lämpimästi tuohon hiihtelyyn.
Sitä, että paljon pitää parantaa, että olisi tuon kokoisen sopimuksen arvoinen. Kun seuraava soppari tullee nuin 7-8milj kuitenkin olemaan.
Uskoisin, että tässä haetaan sitä takaa, että Laineen pelaaminen on ollut enemmän tai vähemmän ailahtelevaa ja epätasaista NHL-urallaan. Niin huippu kun parhaimmillaan onkin. Niinä iltoina, kun näyttää ettei oikein jaksa luistella tai saa juuri mitään aikaan ja ehkä pari kiekonmenetystäkin, niin 7-8 miljoonaa saattaa herättää kysymysmerkkejä.No eikös hän siinä tapauksessa ole sen 7-8 miljoonan arvoinen jos Jets sellaisen hänelle tarjoaa? Vai mitä en taaskaan ymmärrä...
Ja mä olen tyytyväinen, jos kukaan maailmassa ei enää käyttäisi sanaa kihautus missään muodossa.Nyt olen vain tyytyväinen, jos saa tasaisuutta otteisiin ensi kaudeksi ja kihauttaa yli 40 maalia.
Korjataan se nyt vaikka muotoon "painaa" sitten. Tekee, maalaa, skoraa, mitä näitä nyt on.Ja mä olen tyytyväinen, jos kukaan maailmassa ei enää käyttäisi sanaa kihautus missään muodossa.
Itekseni tässä mietin, että jos Pate olisikin tehnyt jatkosopparin etukenossa tokan kauden jälkeen, ja sitten tullut yhtä suonenvetoa lukuunottamatta heikko 3. kausi, niin mitäköhän täällä nyt jälkiviisaana meuhkattaisiin. "Mä tiesin tän. Kymppimillin soppari taskussa niin ei tartte enää reenata.". Nyt kun on se heikko kausi takana, mutta ei sitä sopparia, niin spekuloidaankin selkävaivoilla ja huonolla joukkuekemialla. En siis erikseen kohdista tätä viestiä kehenkään, mutta tällaista vaan pälkähti mieleen tällä kertaa.Kun vetää -etenkin odotuksiin nähden- vikan kauden ennen uutta sopimusta vihkoon, niin neuvotteluasema on heikohko.
Etukenossa tehdyssä olisi joutunut tinkimään liksasta. Vrt Aho, joka musta teki vähän pienemmän diilin kuin olisi ollut mahdollista, mutta se kai halusi sopparin äkkiä...mulle on jäänyt sellainen kuva, että Laine ei ole sellainen, joka tykkää tinkiä omistaan.Itekseni tässä mietin, että jos Pate olisikin tehnyt jatkosopparin etukenossa tokan kauden jälkeen, j
Etukenossa tehdyssä olisi joutunut tinkimään liksasta. Vrt Aho, joka musta teki vähän pienemmän diilin kuin olisi ollut mahdollista, mutta se kai halusi sopparin äkkiä...mulle on jäänyt sellainen kuva, että Laine ei ole sellainen, joka tykkää tinkiä omistaan.
Jos Laine on huono tasaviisikoin +/- tilaston perusteella, on Olli Määttä ollut Pensin parhaita pelaajia uransa aikana.
Samalla Kyle Connor joka on about yhtä surkea puolustuspäässä, kuin Laine, vetelee ykkösen laidassa. Nää on näitä Mauricen juttuja. Enemmän haluaisin nähdä Wheelerin kakkosketjussa kuin Laineen ykkösessä. Koittaisi virittää jonkun 1a ja 1b ketjuviritelmän.Athleticissa oli vastikään Mauricen sanasta sanaan haastattelu, missä oli paljon asiaa myös Laineesta. Esimerkiksi Littlen kanssa pelaamisesta oli monta pointtia ja muitakin täällä sivuttuja teemoja käsiteltiin huolella.
Muutama pointti ulkomuistista. Scheifele ja Wheeler ovat toistaiseksi tietoisesti lukittuina keskenään ykköseen. Mauricen mielestä Laineen puolustuspeli ei ollut vielä sillä tasolla, että peliajan voisi kasvattaa 18 minuuttiin eli ykkösen määriin.
Tosin @Jippo viestistä huomaa, että Maurice kehuu Connorin puolustuspelaamista. Eli ainakin hän näkee kaverukset erilaisina omassa päässä. Niitä pelejä mitä itse olen nähnyt, niin kyllä Connor selkeästi Lainetta edellä puolustuspelaamisen osalta on.Samalla Kyle Connor joka on about yhtä surkea puolustuspäässä, kuin Laine, vetelee ykkösen laidassa. Nää on näitä Mauricen juttuja. Enemmän haluaisin nähdä Wheelerin kakkosketjussa kuin Laineen ykkösessä. Koittaisi virittää jonkun 1a ja 1b ketjuviritelmän.
Oma silmä ja statistiikka ei vaan puhu sen puolesta. On se Maurice joskus aikoinaan Patenkin puolustuspeliä kehunut : )Tosin @Jippo viestistä huomaa, että Maurice kehuu Connorin puolustuspelaamista. Eli ainakin hän näkee kaverukset erilaisina omassa päässä. Niitä pelejä mitä itse olen nähnyt, niin kyllä Connor selkeästi Lainetta edellä puolustuspelaamisen osalta on.
Connor - Little - Laine voisi kauden alkuun olla hyvä kakkosketju.
Connor joutuu puolustamaan joko ykkösketjussa tai sitten Paten kanssa. Aika epätoivoinen tehtävä.Oma silmä ja statistiikka ei vaan puhu sen puolesta. On se Maurice joskus aikoinaan Patenkin puolustuspeliä kehunut : )