Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 692 863
  • 17 056

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ovie 90
Laine 86
Kucherov 84
Matthews 84
Malkin 81

Ei silti lasketa.
Jep, kiitokset ja kyllähän tuo lista nyt sen näyttääkin, että Fortnite on vienyt miestä ja vähintään pari kesää on treenattu niin päin helvettiä kuin vaan voi.

Täältä luin.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kolmannessa erässä näki miten paljon vapautuneempaa Paten peli oli. Nyt toivoisi onnistumisia myös tasakentällisin, vaikkakaan sillä nyt suurta väliä ole, jos sen 30 maalia latoisi ylivoimalla tällä kaudella. Maali kuin maali.

Ei mun mielestä kuitenkaan mikään huippupeli edelleenkään, onhan Laineella omat heikkoutensa ahtaassa tilanteessa verrattuna moneen muuhun laituriin joukkueessa. Niin ja noita yv-maaleja ainakin olisi voinut tulla monta muutakin tällä kaudella, että nyt meni itseasiassa vähän helpompi kuti sisälle, joka olisi ollut varmaan Raimerilla otettavissa.

Tämä peli varmasti kohensi itseluottamusta, mutta ei varmasti vielä peli-ilmettä yleisesti. Sen eteen täytyy muistaa tehdä töitä joka päivä.

On muuten jännä juttu, että Patella tuntuu aina kulkevan kovaa kun Matthews on telakalla. Ainakin tällainen mielikuva on itselleni jäänyt.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Olihan tuo nyt hyvä peli kokonaisuutena.. En mä tajua mitä siellä odotetaan? Virheitä ei tullut ja peli pyöri vastustajan päässä. Paikat oli johonkin kuuteen maaliin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä sillä on oikeastaan väliä, osuuko Laine tasakentällisin? Jääkiekko on joukkuepeli. Jos muut hommaa Jetsille jäähyjä ja Laine paukuttaa yv:llä tarvittavat maalit niin hommahan rokkaa. Tuohon rooliin se on jengiin hankittukin, maalintekijäksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä sillä on oikeastaan väliä, osuuko Laine tasakentällisin? Jääkiekko on joukkuepeli. Jos muut hommaa Jetsille jäähyjä ja Laine paukuttaa yv:llä tarvittavat maalit niin hommahan rokkaa. Tuohon rooliin se on jengiin hankittukin, maalintekijäksi.
Just näin, ja kuten ottelun loppupuolella nähtiin tai ainakin niistä parista maalipaikastaan voisi päätellä, saattaa tämä kaveri yksi tai kaksi maalia tulevina vuosina tasakentällisinkin vielä tehdä.
 
Huikea tasonnosto ottelun loppua kohden. Huomasi, että maali vapautti tekemistä. Yks kaks oli paikkoja useampaakin osumaan ottelun loppupuolella. Toivottavasti huomenna jatkaa, mihin tänään jäi. Maali tai maaleja tilauksessa huomiselle.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Olihan tuo nyt hyvä peli kokonaisuutena.. En mä tajua mitä siellä odotetaan? Virheitä ei tullut ja peli pyöri vastustajan päässä. Paikat oli johonkin kuuteen maaliin.

Tämä on aivan totta, seurasin Paten otteita suurennuslasilla ja omissa pelasi varmasti ja nöyrästi kiekolla, en muista tuliko yhtään menetystä. Purki kiekkoa kun oli paikka purkaa ja tosiaan tasakentinkin paikkoja siunaantui kohtuu hyvin. Jetsin ykkönen sen sijaan taisi olla suomalaisen saunan pehmentämä tai sitten Sashan johtama Floridan ykkönen oli vaan parempi tänään.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Se on sellainen homma että Pate teki ekalla kaudellaan 27 maalia tasakentin ja toisella 24 maalia tasakentin. Laine ja "maaleja vain YV:llä" -meemit voisi vaikka loppua, kun se on sellaista hevonpaskaa mitä ei ihan oikeasti jaksa enään lukea.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hieno juttu, että Laine sai maalihanat auki. Kuitenkin kyllähän tuossa pelaamisessa pitää tapahtua iso muutos jos aikoo jatkossakin lyödä laattaa pussiin ja vaikka tasaviisikoin vielä (tänään toki tyhjiin tehty oli tasaviisikoin tehty). Todella näkymättömissä oli Laine pl. ylivoimat, maalipaikkoja taisi olla kaksi tasaviisikoin eikä niitä järjestänyt tyyliin yhtään. Ehkä kolme maalia tuo lisää virtaa tekemiseen, mutta tuolla pelaamisella ei jatkossakaan maalihanat aukea tasaviisikoin. Ylivoimalla yhä edelleen Pate on eliittiä kuten nähtiin, toki samaan hengenvetoon todettava, että Floridan AV on liigan pohjasakkaa ja se näkyi kyllä karulla tavalla.

Joka tapauksessa Laine oli käänteentekevä pelaaja tänään, kiitos hänen Jets onnistui pisteet kairaamaan ottelusta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paten hattutemppu oli vasta toinen näissä NHL:n ulkomailla pelatuissa runkosarjapeleissä. Ensimmäisen teki myös Tappara-kasvatti, Theo Fleury, 20 vuotta sitten Japanissa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hieno juttu, että Laine sai maalihanat auki. Kuitenkin kyllähän tuossa pelaamisessa pitää tapahtua iso muutos jos aikoo jatkossakin lyödä laattaa pussiin ja vaikka tasaviisikoin vielä (tänään toki tyhjiin tehty oli tasaviisikoin tehty). Todella näkymättömissä oli Laine pl. ylivoimat, maalipaikkoja taisi olla kaksi tasaviisikoin eikä niitä järjestänyt tyyliin yhtään. Ehkä kolme maalia tuo lisää virtaa tekemiseen, mutta tuolla pelaamisella ei jatkossakaan maalihanat aukea tasaviisikoin.

Eihän ne jarruketjun grinderit yleensäkään solkenaan tee maaleja tai niitä järjestele. Onko NHL:ssä yhtään laitahyökkääjää, joka järjestäisi Lowrylle joka pelissä maalipaikan tasaviisikoin? Mun mielestä Laine teki ihan sitä mitä pitikin tasaviisikoin. Paitsi että ei kahdesta paikastaan saanut kiekkoa maaliin (toisesta hankki kyllä ylivoiman).

Mietin vain että kasvaako vaatimukset nyt ihan mahdottomaksi. Ne pelit ennen Suomeen tuloa oli Laineelta surkeita. Tämä ei ollut, tasaviisikoinkaan. Jos muuta väitetään, niin haluan yksilöityjä esimerkkejä tilanteista jotka muka meni Patelta vihkoon.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Hieno juttu, että Laine sai maalihanat auki. Kuitenkin kyllähän tuossa pelaamisessa pitää tapahtua iso muutos jos aikoo jatkossakin lyödä laattaa pussiin ja vaikka tasaviisikoin vielä (tänään toki tyhjiin tehty oli tasaviisikoin tehty). Todella näkymättömissä oli Laine pl. ylivoimat, maalipaikkoja taisi olla kaksi tasaviisikoin eikä niitä järjestänyt tyyliin yhtään. Ehkä kolme maalia tuo lisää virtaa tekemiseen, mutta tuolla pelaamisella ei jatkossakaan maalihanat aukea tasaviisikoin. Ylivoimalla yhä edelleen Pate on eliittiä kuten nähtiin, toki samaan hengenvetoon todettava, että Floridan AV on liigan pohjasakkaa ja se näkyi kyllä karulla tavalla.

Joka tapauksessa Laine oli käänteentekevä pelaaja tänään, kiitos hänen Jets onnistui pisteet kairaamaan ottelusta.

Mielestäni Laine pelasi hyvin ja nousujohteisesti. Oli paremmin pelin sisällä kuin monesti aiemmin tällä kaudella. Tasakentällisin muistan ainakin 4 hyvää maalipaikkaa ja muistaakseni tarjoili itse ainakin yhden. Ihmettelen vähän, miten sait tuosta Laineelle huonon pelin.
 

Mattiops

Jäsen
Seitsemän laukausta kohti maalia tänään. Koko kaudella laukauksia 3,9 ottelukohtaisella keskiarvolla. Jos Laine kykenee pitämään laukaisuvolyymin samanlaisena ja nostamaan laukaisuprosentin uran keskiarvoon, maaleja syntyy 82 ottelun runkosarjassa 55 tai 56.

Eihän Laineen peli ole koskaan ollut silmiähivelevää katseltavaa maaleja lukuunottamatta, eikä Pate kaukalossa maalipaikkojen määrällä juhli. Yleisesti pelin arvioinnissa silmää hämää paljon se, tuleeko onnistumisia maalien muodossa vai ei. Sihti kun alkaa osumaan kohdalleen, niin eiköhän Laine lado vähintään sen 40-50 häkkiä tälläkin kaudella.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eihän ne jarruketjun grinderit yleensäkään solkenaan tee maaleja tai niitä järjestele. Onko NHL:ssä yhtään laitahyökkääjää, joka järjestäisi Lowrylle joka pelissä maalipaikan tasaviisikoin? Mun mielestä Laine teki ihan sitä mitä pitikin tasaviisikoin. Paitsi että ei kahdesta paikastaan saanut kiekkoa maaliin (toisesta hankki kyllä ylivoiman).

Mietin vain että kasvaako vaatimukset nyt ihan mahdottomaksi. Ne pelit ennen Suomeen tuloa oli Laineelta surkeita. Tämä ei ollut, tasaviisikoinkaan. Jos muuta väitetään, niin haluan yksilöityjä esimerkkejä tilanteista jotka muka meni Patelta vihkoon.

Ei Laine siellä virheitä tehnyt enkä niin väittänytkään? En tiennytkään, että Laineen rooli on tätä nykyä pelata nolla-nollaa tasaviisikoin ja vältellä virheitä, mutta ehkä näin sitten on. Tasaviisikoin Lainetta ei näkynyt juurikaan, tämän pelin perusteella en odota jatkossa, että alkaisi tasaviisikoin tehoja tippumaan paljoa enempää, mutta toki itseluottamuksella on lajissa kuin lajissa todella iso rooli ja kolme maalia voi tehdä ihmeitä pääkopalle.

Mielestäni Laine pelasi hyvin ja nousujohteisesti. Oli paremmin pelin sisällä kuin monesti aiemmin tällä kaudella. Tasakentällisin muistan ainakin 4 hyvää maalipaikkaa ja muistaakseni tarjoili itse ainakin yhden. Ihmettelen vähän, miten sait tuosta Laineelle huonon pelin.

Missä väitin, että Laine pelasi huonon pelin? Hattutemppu ja kuten sanoin oli käänteentekevä pelaaja. Tasaviisikoin oli kuitenkin vaisu, ylivoimalla luokkaa huikea. Itse odottaisin Laineelta enemmän myös tasaviisikoin sillä jos on pelkästään ylivoiman varassa tehot niin en millään usko, että tulee parantamaan viime kauden maalimäärää ja tuolla pelaamisella tasaviisikoin tehdyt pisteet (ja ne maalit) eivät nousuun lähde. Mutta kuten yllä totetan niin itseluottamus, iso asia. Kenties se räppää toisessa pelissä pari maalia tasaviisikoin ja alkaa päästä paikoille myös 5vs5 pelissä, tänään ei päässyt kuin kahdesti muistaakseni.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmi, ettei tällännyt maalia kolmannessa erässä, kun pääsi suht vahvalla luistelulla nousemaan vapaasti maalille. Tämän tasakentällisin tulleen paikan muuten petasi Tanskan poika Ehlers, joka voisi edelleen olla hyvä laituripari Patelle. Molemmat ovat vain olleet alavireisiä nyt alkukaudesta.

Myös Scheifele petasi Laineelle samantapaisen "läpiajon", mutta se oli ylivoiman aikana. Hassua, että kaukaa upottaa, mutta metristä roiskii plekseihin.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Harmi, ettei tällännyt maalia kolmannessa erässä, kun pääsi suht vahvalla luistelulla nousemaan vapaasti maalille. Tämän tasakentällisin tulleen paikan muuten petasi Tanskan poika Ehlers, joka voisi edelleen olla hyvä laituripari Patelle. Molemmat ovat vain olleet alavireisiä nyt alkukaudesta.

Myös Scheifele petasi Laineelle samantapaisen "läpiajon", mutta se oli ylivoiman aikana. Hassua, että kaukaa upottaa, mutta metristä roiskii plekseihin.
Itse ainakin katsoin, että molemmissa tilanteissa ajoi liian lähelle maalia ja antoi maalivahdille aikaa valmistautua.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei Laine siellä virheitä tehnyt enkä niin väittänytkään? En tiennytkään, että Laineen rooli on tätä nykyä pelata nolla-nollaa tasaviisikoin ja vältellä virheitä, mutta ehkä näin sitten on. Tasaviisikoin Lainetta ei näkynyt juurikaan, tämän pelin perusteella en odota jatkossa, että alkaisi tasaviisikoin tehoja tippumaan paljoa enempää, mutta toki itseluottamuksella on lajissa kuin lajissa todella iso rooli ja kolme maalia voi tehdä ihmeitä pääkopalle.

Sitä vain meinasin, että Laineellahan on ollut hieman vaikea alkukausi ja pelaa tällä hetkellä Lowryn kentässä, joka ei ole ns. tulosyksikkö jolta 5vs5 maaleja hirveästi odotettaisiin. Itse en rohjennut odottaakaan kuin ylivoimamaalia, mutta teki niitä kaksi, lisäksi osui tyhjiin ja pääsi aika hyviin paikkoihin myös 5vs5-pelissä.

Minusta tuo oli aika positiivinen ja rohkaiseva tulos, koska tuolla tavalla pelaten niitä maaleja tasaviisikoinkin alkaa tulla itseluottamuksen taas kasvaessa.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Joku täällä viittasi aiemmin tieteellisiin tutkimuksiin, että urheilijalle on parempi ryypätä kuin pelata Fortnitea. Liekkö näin sitten tosiaan asian laita..?
 

Liitteet

  • 15788367-0E47-45F1-8CFF-66237530B974.jpeg
    15788367-0E47-45F1-8CFF-66237530B974.jpeg
    102,7 KB · kertaa luettu: 896

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minusta tuo oli aika positiivinen ja rohkaiseva tulos, koska tuolla tavalla pelaten niitä maaleja tasaviisikoinkin alkaa tulla itseluottamuksen taas kasvaessa.

Itse en kyllä havainnut 5vs5 pelissä mitään semmoista mikä lupaisi jatkossa tulosta myös tällä saralla, mutta tulevat pelit näyttävät mihin suuntaan homma kehittyy. Itse kuitenkin luulen, että enemmän pitäisi päästä paikoille jotta niitä pisteitä rupeaisi tulemaan myös tasaviisikoin...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse en kyllä havainnut 5vs5 pelissä mitään semmoista mikä lupaisi jatkossa tulosta myös tällä saralla, mutta tulevat pelit näyttävät mihin suuntaan homma kehittyy. Itse kuitenkin luulen, että enemmän pitäisi päästä paikoille jotta niitä pisteitä rupeaisi tulemaan myös tasaviisikoin...

Minä näin ainakin 2 oikein hyvääkin maalipaikkaa tasaviisikoin. Sehän on ihan kelpo määrä Paten laukauksen vaarallisuuden huomioiden. Jos jatkossakin tulee kaksi A-luokan paikkaa tasaviisikoin per peli, ja ylivoimasaumat siihen päälle, niin en pitäisi huonona asiana. Maaleja syntyisi kymmenittäin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Hienoa nyt että iski hatullisen. Näköjään ainoa keino saada tämä keskustelu siistiytymään asialliseksi. Trollit meni koloihinsa.

Erittäin hyvä näin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jatkoajan haastattelussa mainitaan itsetunto-ongelmat ja alentunut ketjuhierarkia.

Joukkue ollut alkukaudesta voittopuolisesti voitokas, kaverit ympärillä paiskineet hommia sekä tehneet tulosta - ja hän onnistunut noinakin hetkinä kääntämään huomioon itseensä, pinnallisen läpinäkyvällä itseruoskinnoillaan.

On kyl egoistien egoisti, vapaamatkustajien vapaamatkustaja. Onkohan kellään sarjassa noin lokosat oltavat lennellä siivellä ja oman napansa ympärillä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itse en kyllä havainnut 5vs5 pelissä mitään semmoista mikä lupaisi jatkossa tulosta myös tällä saralla, mutta tulevat pelit näyttävät mihin suuntaan homma kehittyy. Itse kuitenkin luulen, että enemmän pitäisi päästä paikoille jotta niitä pisteitä rupeaisi tulemaan myös tasaviisikoin...

Hhhmmm kuten @El Gordo totesi, niin olihan siinä pari hyvääkin paikkaa tehdä maali.
Puolittainen läpiajo josta ois voinu jo tehdä sen hatun ?
Etukulma oli yhdes vaiheessa ihan auki mutta ei saanu nostettua sisään
Ja sit tais olla vielä joku muu "tontti"...


Itseä hieman ihmetyttää että miten Laine voi aina yv:llä olla noin vapaana ?
Kaikki ns. tietää miten kaveri vetää kun saa paikan ja silti kaveria ei kukaan "pidä kiinni"...

Toivottavasti peli vapautui nyt
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös