Olisi mukavaa kuulla nimimerkki defencefirstin näkemyksiä Patesta tällä hetkellä. Farmi kutsuu pian ja sitten maitojunalla kotiin? Loppu-ura sitten LeKi:ssä, kuten tuollaisten pelaajien kuuluukin... Ja tätä rataa ilmeisesti? Vai onko ehkä joku pitkä banni päällä, kun niin hiljaiseksi vetää?
Onko muuten Psychodad saanut täälläkin bannin, kun ei ole hänen sinänsä ansaittua riemuaan myöskään näkynyt. Sinänsä harmi jos niin on. Kovana Laine fanina olen itse kyllä monesta asiasta ollut jopa samaa mieltä hänen kanssaan. Jotenkin alkaa myös näyttää siltä, etteivät hänen monet ajatuksensa ole välttämättä ihan niin tuulesta temmattuja kuin moni on täällä naureskellut niiden olevan.
Pate on kyllä huikea! Ja itse ainakin uskon, että nyt ollaan nähty vasta pintaraapaisu siitä mitä hän tulee vielä parhaimmillaan olemaan. Fysiikkapainotteista reeniä vielä pari kesää (fokuksena toki jalkojen räjähtävyys ja myös parempi kestävyys, kuten oli jo viime kesänäkin) ja sitten tiukkaa taitoluistelu- ja luistelutekniikkareeniä noiden kesien jälkeen, niin kyllä ainakin itse edelleen uskon, että on täysin mahdollista, että Suomesta löytyykin sitten maailman paras pelaaja. Toki tuollainen arvio on aina jonkun verran subjektiivinen. Mutta sanotaan sitten vaikka niin, että ainakin maalipörssiä ja ehkä jopa pistepörssiä suorastaan dominoiva pelaaja saattaa hyvinkin olla meillä Suomi-kiekon faneilla käsissämme.
Siihen lisäksi Selke-ehdokkaat/voittajat Barkov ja Aho, pistepörssin top 30 vakionimet Rantanen, Granlund, Teräväinen, top 50 kahinoihin maalipörssissä hyvinkin mahdollisesti jo nousseet nuorukaiset Tolvanen ja Vesalainen, sekä toivon mukaan myös tasoaan huomattavasti nostanut Puljujärvi, saatika mitä on mahdollisesti kuoriutunut huipoulahjakkaista pelaajista, kuten Henrik Borgström ja Aleksi Heponiemi? Lisäksi huipputason tai vähintään hyvän NHL-tason puolustajina jo tuolloin Määttä, Ristolainen, Lindell, Vatanen, Heiskanen, Välimäki, Jokiharju sekä toivon mukaan myös Vaakanainen ja Juolevi. Kermana kakun päällä vielä maalissa edelleen huipputason veteraanit Rinne ja Rask, huipputasolle tai ainakin lähelle sitä nousseet Raanta, Säteri, Saros sekä toivon mukaan myös Korpisalo, Husso ja Kähkönen. Alkaa käyttää aika hemmetin hyvältä kyllä maajoukkuekin parhaat vastaan parhaat-turnauksissa, kunhan vaan ei maajoukkueluotsin valinnassa sorruta Marjamäen kaltaisiin möhläyksiin.
Joka tapauksessa Suomi-kiekon tulevaisuus näyttää kyllä paremmalta kuin koskaan, ja Pate tulee kyllä olemaan sen ykköslähettiläs ainakin seuraavan vuosikymmenen ajan. Elämme suomalaisen jääkiekkofanin kannalta erittäin mielenkiintoisia aikoja! :)