Mainos

Pasta & pizza -ketju

• 26 382
  • 104

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuulostaa samalta mitä itse yleensä väännän, tosin sillä erotuksella että laitan aina myös sokeria ja palasen lihalientä (jos siis kyseessä lihakastike).

Joskus laitan kyllä lihaliemikuution ja tipan viinietikkaa. Sokeriakin kokeilin joskus mutta laitoin ilmeisesti liian vähän kun mitään eroa en oikein huomannut. Ja muutenkin tuo on sellainen "voi laittaa mitä kaapissa on"-tyylinen ruoka, kuten useat italoruoat ovat.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tampereen Dennis

Makuasioitahan nämä, mutta ns. hienommista pizzapaikoista suosittelisin etenkin Ravennaa. Myös Dennis on paikka, jolle kannattaa antaa mahdollisuus.

Käytiin nelisen viikkoa sitten vaimon kanssa Tampereen Denniksessä, kun olin saanut kehuja Helsingin vastaavasta.

Pizzani ei ollut kovin kaksinen - pohja oli palanut ja kastike mitäänsanomaton. Vaimon pasta Carbonara oli ylikypsää ja kastike myös aika valju esitys.

Eli kympin safkoista sai maksaa kaksi.

Tampereen maanmainiosta Keittiöelämää-liikkeestä saa erinomaisia Martellin kuivapastoja. Ostin kokeeksi kolmea sorttia ja ainakin sekä Spaghetti, että Maccheroni di Toscana olivat todella vakuuttavia. Loistava maku, puruvaste ja rakenne. Taatusti haen taas muutaman keltaisen pussin, kun seuraavan kerran Tampereella poikkean.

Jotain "Espanjan parasta oliiviöljyäkin" tuli ostettua, mutta sitä en kotioloissa vielä ole testannut. Liikkeessä maiskuttelu lupasi kyllä hyvää.

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Parit pastareseptit

Itse suurena ruuan ja sen laiton ystävänä diggaan tehdä myös monenlaisia pastaruokia, siis keitän pastaa ja teen siihen jonkin maukkaan kastikkeen.

Tässä yksi suosikkini, katkarapu-omena-pasta:

Kuullotetaan pannulla pari kokonaista sipulia, jonka jälkeen sekaan heitetään yksi kookas omena kuorittuna ja sopivan pieneksi pilkottuna.
Käsäytellään sopivan aikaa ja nakataan päälle puoli askia tuorejuustoa (suurusteeksi), esim. appelsiini -flavor käy tähän teemaan mainiosti (sweet and hot).
Sulatellaan juusto, sekoitellaan tavara ja tulisen osuuden voi heittää peliin tässä vaiheessa. Kaikki tuliset mausteet käy, maun mukaan. Itse suosin pirkan sweet chili -soosia (aika mietoa tosi tulisen ystävälle) ja tosi säväyksen antamaan jotain jytympää tavaraa, esim eräästä kaukomaan liikkeestä ostettua kastiketta, en tiedä mitä se on.
Maistetaan tulisuus ja lorotellaan tämän jälkeen kastikkeen nesteeksi omenamehua (korostaa sweet -teemaa). Kunnes kastikkeen rakenne on miellyttävä. Lopuksi joukkoon pussillinen jäisiä katkarapuja, jotka vain lämmitetään kattilassa. Katkarapuja jos liian kauan pitää pelissä, niistä tulee sitkeitä.
Tarjoillaan sopivan pastan kera. Itse suosin 3 min tuorepastaa, väriltään vihreää, eli pinaattilaatua. Yleensä sekoitan koko moskan keskenään, helpottaa jääkaappiin säilömistäkin.

Vähän tuhdimpi, kohmapäivän pekoni-kana(kinkku)-pasta

Seuraava variaatio on vielä helpompi, nopeampi ja miehekkäämpi. Käryytellään pannulla pieneksi silpuksi lyöty pekonipaketin sisältö ja sipuli tai pari. Itse panen ensin pekonin, jotta se ehtii paistua kunnolla rapsakaksi.
Tämän jälkeen mukaan kuutioitu palvikinkun palanen, tai vaihtoehtoisesti rasiallinen esim. kansasuikaletta, valmiiksi marinoituna tai naturellina. Paistetaan ainekset ja heitetään taas mukaan suurustuksessa suosimaani tuorejuustoa, maku vapaa.
Nesteeksi käy ihan vesi tai kohmapäivänä erityisesti ruokakerma. Hämmennellään nippuun ja maustetaan maun mukaan. Tarjoillaan taas minkä tahansa pastan kera, itse syön tämänkin vihreän tuorepastan kanssa.

Kannattaa kokeilla!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kuulostaa samalta mitä itse yleensä väännän, tosin sillä erotuksella että laitan aina myös sokeria ja palasen lihalientä (jos siis kyseessä lihakastike). Suosittelen sinullekin lämpimästi tuota sokerin laittamista sekaan, sillä se leikkaa mukavasti sitä tomaatin kitkeryyttä pois. Yhteen tomaattimurska purkkiin riittää n ruokalusikallinen sokeria. Sokeri on muuten sellainen mauste mitä suurin osa ihmisistä vierastaa ruoan tekemisessä.

Itse freesaan ensin tomaattipyrettä hieman sekin leikkaa pikkasen kitkeryyttä pois. Jos laitan paljon mausteita esim chiliä niin silloin käytän myös hieman sokeria. Sokeri antaa syvyyttä makuun ja leikkaa chililtä "piikit" pois

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy