Onpas mielenkiintoinen keskustelu. Designerin ja kumppaneiden kanssa olen samaa mieltä, että pahimmat homofoobikot ovat niitä, jotka eivät ole vielä varmoja omasta suuntauksestaan. Kuten Designer varmasti ajatteli sanoa, tämähän ei tarkoita sitä, että nämä homofoobikot olisivat homoja - vain epävarmoja. Miksikö tätä mieltä olen? En muuten voisi ymmärtää erään muuten asiallisen ystäväni käytöstä esim. homobaareissa - mitä niin kauheaa on siinä, että joku julkisesti tunnustautuu homoksi eikä näytä edes häpeävän sitä? Ei ainakaan mitään sellaista, joka pitäisi hoitaa turpaan vetämisellä.
Joku tuossa kyseli, että miten on mahdollista, että joku "kääntyy" homoksi tehtyään ensin lapsia ja asuttuaan vuosikauden aviossa. Eihän tämä kaveri mihinkään käänny, huomaa vain, että tuo naisen kanssa asustelu ei ehkä ollutkaan ihan se "mun juttu" (liekö takana sosiaalinen painostus vai pelkästään se, että on vähän niinkuin 60%-40%). Kuten edellä todettiin, tuskin on olemassa ihmistä, jossa ei olisi sekä homo- että heteropiirteitä.
Todettakoon vielä lopuksi, että vaikka näitä homokavereita tunnen, silti hiukan etoo ajatella kavereiden puuhastelua omissa makuukammareissaan - ja pois se, että olisivat hiljaa, päinvastoin, "kiusaavat" meikäläistä kertomalla yksityiskohtia :-)