Viestin lähetti Jip Pii
EDIT: Vielä siitä adopitiosta. Tässä maassa on paljon lapsia, jotka tarvitsisivat rakastavia ja huolehtivia vanhempia, paljon omia biologisia vanhempiaan "parempia" huoltajia. Eikös juuri sanottu uutisissa, että huostaanottojen määrä on selkeässä kasvussa. Se, että yhteen on osunut mies ja nainen, ei aina takaa lapsille kunnon oloja. Jos homopari todella haluaa tarjota lapsille turvallisen kasvuympäristön, niin siitä sitten vaan silläkin saralla. Eihän sitä paitsi valtio käsittääkseni käy riistämässä lapsia lesbopareiltakaan, jos heille sellaisia jollain perinteisemmällä keinolla on ilmaantunut.
En minä ole tarkoittanut, etteivätkö homoparit - olivat ne sitten miehiä tai naisia - olisi yhtään sen huonompia vanhempia kuin heterotkaan. Eivät he ole. Vähän aiheeseen liittyen muuten voisi todeta, että eräs opettaja sanoi joskus "homojen adoptio-oikeudesta seuraa, että tänne tulee yhä enemmän homoja, koska seura tekee kaltaisekseen." Opettaja kyllä joutui syömään sanansa poskipäiden punertaessa, kun hän sai melkomoisen vastalauseiden ryöpyn ja vastaväitteitä tyyliin "No senhän perusteella kaikkien pitäisi olla heteroja".
Vaikka homot ovat yhtä sopivia kasvattamaan lapsia, niin asialla on haittapuolet. Nimittäin, muut ihmiset ja erityisesti lapset. Kuten varmasti tiedät, lapset ovat julmia toisiaan kohtaan. Luulen, että homoparin lapsen koulusta ei tulisi mitään herkkua ja nimenomaan tuon julmuuden takia. Lapsia kiusataan koulussa vaatteista, ulkonäöstä yms., mutta kuvitelkaa tilannetta ja 7-vuotiaan lapsen tunteita, kun muut kiusaavat häntä hänen perheensä takia.
Ehkä jonain päivänä maailma on valmis antamaan homoille adoptio-oikeus, mutta ei vielä, vaikka kuinka itse tahtoisin heille sen suotavan.