Hieno ketju!
Itsellä parhaat muistoni menevät ensisijaisesti yllätys yllätys menestykseen eli mestaruuksiin, pronsssit on hienoja saavutuksia isossa kuvassa, mutta itsekin sen verran voittokeskeinen ihminen, etten niitä hirveästi muistele, vain mestaruus kelpaa.
Vähän pohjustusta joka menisi myös hienossa ketjussa -->
Mistä ovat JYP-fanit ilmestyneet?
Asiaan, olen läpi elämäni käynyt jäähallilla, koska jääkiekko on ollut osa elämääni läheisesti siitä asti, kun muutimme isän töiden perässä Jyväskylään ollessani 3v, isäni myös vei heti tuolloin minut katsomaan ensimmäistä jääkiekkopeliäni, en muista kuka vastassa oli mutta kotijoukkue oli JYP ja vuosi oli 1995. Tästä minulla ei ole omia muistikuvia muutenkaan, mutta se on ensimmäinen kosketus kiekkoon. Omat ensimmäiset muistikuvat kiekosta alkavat siitä noin kuusivuotiaasta ja tuolloin maailma oli hieman erilainen, sillä menimme jo tuolloin monesti kaverin tai parin kanssa yksin jäähallille olihan se lähes talomme vieressä (alle 1km) Kävimme katsomassa vähän kaikenlaista kiekkoa, koska kiekko vaan oli nastaa seurattavaa ja roikuimme jäähallilla aina jos emme olleet koulussa tai omissa harrastuksissa.. Pääasiassa kävimme katsomassa kuitenkin Diskoksen pelejä koska pelipaidat oli niin hienot sekä junnujen pelejä koska ne olivat joko ilmaisia tai lähes (tuohon aikaan JYPin a-nuorten pelit maksoivat) JYPin pelejä kävimme harvakseltaan, koska hinnat olivat kovat nassikoille. Diskos oli kuitenkin varsinaisesti se seura jota kannatin muutaman ystävän kanssa pienenä, sitten kun seura kaatui konkurssiin 2004 hallilla ja pelejen seuraamisesta oli tullut jo tapa, joten siirryin kavereiden kanssa katsomaan yhä enemmän JYPin pelejä (lue aina kun mahdollista).
Vuodesta 2006 asti olenkin sitten ollut suurimman osan JYPin kotipeleistä paikalla tai omistanut vähintään kausikortin, 2007 vuodesta alkaen mukaan tulivat sitten fanimatkat myös joihin ensimmäisen reissun jälkeen lähettiin aina jos vain aikaa ja rahaa oli. Tästä aletaankin lähentyä tämän ketjun varsinaista aihetta, eli parhaita JYP muistoja.
2009 ja ensimmäinen mestaruus on toki hienoa saavutus ja ehkä seuralle se tärkein koska kyseessä ensimmäinen mestaruus ja sen merkitys on valtava, näytettiin että myös tässä kaupungissa voi pelata ja voittaa mestaruuden. Itselle 09 ei henkilökohtaisesti ole kuitenkaan ykkösenä listalla, koska erinäisten sattumusten kautta en päässyt lähtemään tuona keväänä yhteenkään fanimatkaan finaaleissa, tvstä toki katselin, mutta se ei ole sama asia.
2012 mestaruus sensijaan olin kaikissa muissa kevään playoffotteluissa paikan päällä, paitsi yhdessä Ässät koti ja vieras ottelussa. Tuo kevät oli huikea kokemus henkilökohtaisesti JYP kannattajana ja itse arvostan johtuen omasta kokemuksesta tämän edelle kun JYPin liigamestaruuksista puhutaan. Ykköseksi silti tämäkään muisto ja kokemus ei mene.
Itselleni isoin ja tärkein JYP muisto on ehdottomasti CHL-mestaruus, en päässyt omien ammattikorkeakoulu opintojen ja kokeiden takia lähtemään puolivälieriin Bronoon ja tsekkiin seuraamaan, jonne kaverini lähtivät, mutta olin mukana niin välierissä Trinecissä, kuin finaalissa Växjössä kavereiden kanssa. Suomen mestaruuden on hienoja saavutuksia, mutta Euroopan mestaruus jotain potenssiin xxx. Koko konsepti, yhdistää ulkomaan matkailua, tutustua paikallisiin, nauttia maisemista ja mikä tärkeintä oma rakas seura pelaa Euroopan parhaita joukkueita vastaan, mikä olisi hienompaa? Tuo reissu vielä päättyi mestaruuteen niin tämä on täysin unohtumaton kokemus itselle JYPin saralta ja vaikka tiedän olevani todennäköisesti vähemmistössä itse arvostan CHL- mestaruutta Liiga mestaruuksien edelle, en siis pelkästään omana kokemuksena vaan myös yleisesti. Liigassa ollaan Suomen paras jos mestaruus tulee, mutta CHL:ssä koko Euroopan paras.
Muita isoja ja hyviä muistoja tulee ns minardi ajoilta. Bednar, Martins, Perrin, Chlubna, Ton, Poikolainen, Virolainen, T.Leinonen kaikki ovat osaltaan jättäneet hienoja muistoja, maaleja yllättäviä voittoja tms, mutta itselle vain mestaruudet ovat isoimpia juttuja siksi nuo seuran kolme mestaruutta ovat ne rakkaimmat muistot.
En ole hyvä kirjoittamaan tälläistä storia, olen yleensä parempi "kuivissa" tilastoissa jne, mutta toivottavasti joku sai tästä irti sitä mitä yritin omista muistoita avata.