Parhaimmat / huonoimmat kitarasoolot

  • 44 117
  • 215

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti vilpertti
Ja keskustelijalle, kuka kyseli kosketinsointinesimerkkien perään... Bach nyt on tietenkin tuotantoineen aivan ilmiselvä esimerkki urkuineen, konemusiikista ensimmäisenä esimerkkinä tulee mieleen Faithless yhtyeen God is a DJ kappaleen kosketinsoitinpimpute, yksinkertainen mutta äärimmäisen toimiva ja iskevä.

No jos kukaan on rock-musiikissa keksinyt mitään Bachin "Pa-pa-pa-paaan" jälkeen niin puolustaisin kitarasooloja lähinnä sillä että hyvä soolo on minulle sellainen, joka on rakennettu toimivan mutta yksinkertaisen riffin ympärille - ts. kappale rakentuu muutaman hyvinkin simppelin idean ympärille ja soolo lähtee sitten lentämään samojen sävelten alueella. Huono soolo on minulle täysin muusta biisistä poikkeava ja irrallinen - se raja, milloin kitaristi ei hallitse sooloa on sitten kuulijan korvassa.

Esim. Petri Walli: Shine on me - mukana myös saksofonisoolo. Van Halen - Ice cream man

Tai mitä olisi Pink Floydin "Money" ilman kitarasooloa?

Rapster - Kuulun Kauko Röyhkän ehdottomiin ihailijoihin.

Bystander - Ei millään pahalla, en ole palstapoliisi mutta lue viestit läpi. Mainitsit pätevästä asiasta mutta siitä kerkesi juuri muutama viesti taaksepäin joku jo mainita.
 
Viimeksi muokattu:

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti vilpertti
Koska jotkut "kitaramusiikin" ystävät ilmeisesti ovat niin lukutaidottomia, joudun edelleen toteamaan puhuneeni kitaramusiikista, kitarasooloista enkä kitarasta instrumenttina.

Luetaan kirjoitukset - ja vilpertti kertoo:"Vai kenen mielestä muka kitara on soittimena jotenkin ylevämpi kuin piano?" Ilmeisesti olemme lukutaidottomia, kun sana "soitin" ymmärretään "instrumentiksi". Vai mitä ihmettä tuossa lauseessa yrität höpöttää?

Ylevyys-käsite on jännä - jos se soitin lojuu yksinään huoneen nurkassa, voisihan se piano aina olla ylevämpi. Mutta jos puhutaan musiikista ja sooloista, eiköhän silloin käyttäjän taidot vaikuta enemmän kuin mielikuva, mitä sillä saa tehtyä. 12-vuotias musiikkiterroristi ei tee mistään soittimesta ylevää. :)

Ja keskustelijalle, kuka kyseli kosketinsointinesimerkkien perään... Bach nyt on tietenkin tuotantoineen aivan ilmiselvä esimerkki urkuineen, konemusiikista ensimmäisenä esimerkkinä tulee mieleen Faithless yhtyeen God is a DJ kappaleen kosketinsoitinpimpute, yksinkertainen mutta äärimmäisen toimiva ja iskevä.

Milläs muuten erotat, mikä osa sävellyksistä on Bachilla tätä sooloa, jota voisi verrata määrittelemääsi kitaramusiikin sooloon?

Ahaa, enpä ole tajunnutkaan, että "God is a dj" -biisissä toistuvat kosketinsoitinmelodiat ovat sooloa. Yritä sinä sitten myös ymmärtää että samalla logiikalla esim. Nirvanan "Smells like teen spiritin" A-osan toistuva parin sävelen riffi tai on myös sooloa - ja vieläpä helkutin toimiva juttu. Mutta silloin todennäköisesti me emme ole edelleenkään kiinni siinä, mistä tässä viestiketjussa keskustellaan.

Ymmärrän kommenttieni aiheuttavan päänvaivaa ja painajaisia, joten ehkä on parasta että en musiikillisella tietämättömyydelläni enää teitä vaivaa.

Jep, taidat olla suht pihalla tästä aiheesta. Esimerkkisi kosketinsooloista ovat sellaisia, joita en yksinkertaisesti lähtisi luokittelemaan sooloiksi.

Jotta oltaisiin ihan aiheessa, mainitaan tässä pari tyylikästä kitarasooloa:
Noitalinna Huraa! - Pikkuveli (eli yksinkertainen on kaunista, tukee kappaletta).
Jukka Tolonen - Django
ja yksi komea bassosoolo:
Pekka Pohjola - Pressure
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti rapster
toinen lähes vastaavanlainen tapaus on tietysti "Dumari" Nurmio, sedällähän on ollut käytössään jo kitaristeja niin vakuuttava repertuaari (Walli, Jakoila, Riku Mattila...) ettei se voi olla biiseissä kuulumatta. Niin tasaista on, ettei tuolta oikein osaa nostaa mitään yksittäistä esiin.

Ja kyllähän ensimmäisillä levyillä vaikuttanut Pulliainenkin on sellainen tekijä, että alta pois.

Jonkun mainitsemassa Baddingin Paratiisissa vetää A. Jakoila, joka myös on ihan tajuton.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Snakster


Jonkun mainitsemassa Baddingin Paratiisissa vetää A. Jakoila, joka myös on ihan tajuton.

Körhöm...tämä skittaveivaaja Paratiisilla on muuten itse Jukka Tolonen.

Soolon / riffin / teeman välinen ero on veteen piirretty viiva. Kotimaisista Yön täälläkin kehuttu Tia-maria by M.Petander, joka kävi tuolloin läpi Wagner-kauttaan, saa rinnalleen useitakin Yön biisejä, joissa soolokitara on The Juttu. Yksi hienoimmista näistä on biisi nimeltä Kun Kohdataan - jösses, mikä teema! Petander tai Viitanen, kumpi tahansa, mutta nerokasta!

Clapton soittaa While my guitarin soolot, jotka ovat mielestäni -nyt saan luodin päähäni- yliarvostetut Clapan potentiaaliin ja ennekaikkea biisiin itsensä nähden. While my guitar...on yksi hienoimmista popsävellyksistä, mitä on ikinä kirjoitettu ja kunnia tästä kuuluu George Harrisonille, vaikka kaikki muistavatkin biisin Clappiksen yllätyksettömästä veivaamisesta. Laylassa oli sentään sydänverta mukana ja se muija on muistaakseni Patti Boyd - se, minkä Eerikki nappasi. Clapa on ollut parhaimmillaan Creamissa, tolkuttoman hienoa soittoa.

Princen Purple Rainissa on 80-luvun hienoin kitarasoolo, aivan kipeän musikaalista tulkintaa. Ja Samboran sooloista pitämättömälle; tottakai poppiheviyhtyeessä soittava Sambora on ilman muuta paska kitaristi, koska bändinsä on suosittu ja sen jäsenet ovat aavistuksen Pauli Hanhinemeä edustavamman näköisiä. Huoh. Itse täälläkin monesti mainittu Eric Clapton pitää Richietä ehkä parhaana akustisen kitaran soittajana maan päällä enkä ole parempaa livenä kuullut - ja kyllä, olen kuullut monia.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Körhöm...tämä skittaveivaaja Paratiisilla on muuten itse Jukka Tolonen.

Jos väität tietäväsi, niin uskon. Itse olen kuitenkin ollut siinä uskossa, että biisissä vetäisi nimenomaan Jakoila. Samalla Näin käy Rock´n roll -älpyllä esiintyvät kyllä kummatkin, joten en ala kovasti kiistellä. Hieno veto yhtä kaikki.

Edit: löytyihän asiasta faktaakin, ja oikeassa olet. Nöyränä on pakko myöntää.
 
Viimeksi muokattu:

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Viestin lähetti JHag
Huoh. Itse täälläkin monesti mainittu Eric Clapton pitää Richietä ehkä parhaana akustisen kitaran soittajana maan päällä enkä ole parempaa livenä kuullut - ja kyllä, olen kuullut monia.

Hmm. Onko jotain haastattelua jossa Erkki noin sanoo? Tulee nyt hakematta esimeriksi mieleen semmoiset herrat kuin Paco DeLucia, John McLaughlin ja Al DiMeola joiden akustisen käsittelytaitoa kuullaan mm. Friday Night in San Francisco -kiekolla.


op777
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti JHag

Ja Samboran sooloista pitämättömälle; tottakai poppiheviyhtyeessä soittava Sambora on ilman muuta paska kitaristi, koska bändinsä on suosittu ja sen jäsenet ovat aavistuksen Pauli Hanhinemeä edustavamman näköisiä. Huoh. Itse täälläkin monesti mainittu Eric Clapton pitää Richietä ehkä parhaana akustisen kitaran soittajana maan päällä enkä ole parempaa livenä kuullut - ja kyllä, olen kuullut monia.

Pidän itsekin Samboran sooloista. Mies osaa jotenkin soittaa aina kappaletta tukevan soolon. These days levyltä löytyy melkein biisistä kuin biisistä hienoja sooloja. Ja unohtamatta tietysti kappaletta Dry county.

Onko täällä muuten mainittu sitä Stone Rosesin kitaristia? On äijä ainakin Pagea ja Hendrixisiä kuunnellut.

Laitanpa listalle pelkästään suomalaisia kappalaita, kun tuo kansainvälinen lista olisi turhan pitkä. Joissain kappaleissa ei välttämättä ole edes kunnollista sooloa, vaan listalla on myös kappaleita joissa kitarointi on vain kokonaisuudessaan hienoa.


J Karjalainen: Villejä lupiineja
J Karjalainen: Keihäänkärki
J Karjalainen: Mä käännyn hiljaa pois
Popeda: Huimia öitä, niukasti öljyä
Eppu normaali: Hipit rautaa (livenä)
Eppu normaali: Tie vie
Eppu normaali: Linnunradan laidalla
Kolmas nainen: Äiti pojastaan pappia toivoi
Kolmas nainen: Tästä asti aikaa
Badding: Paratiisi
Badding: Tähdet, tähdet
Suurlähettiläät; Elokuun 11
Topi & Agents: Surujen kitara
Don huonot: Metsänelävien puolustusliitto
Don huonot: Hyrrä
Mikko Alatalo: Ihmisen ikävä toisen luo (oikeasti)
Leevi: Unelmia ja toimistohommia
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti Sniper
Ööh, ehkä tässä pitäisi kuitenkin puhua tilanteesta jossa pelaaja kompuroisi ihan vaan yleisön viihteeksi, että analogia Slayerin sooloihin säilyisi.. :)

Meikä ei Slayeria tunne, joten heitin jalkakikkakuvauksen ihan hatusta. Pitäisikö tästä päätellä, että pientä hengenheimolaisuutta on havaittavissa Spinal Tapin Nigel Tufneliin tai Pertti Keinoseen? Eli sairaan nopea ja käyttää aina (tarkoituksettomasti) 12-säveljärjestelmää... Itsekin hallitsen tuon taitolajin. :)
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Sniper
Ööh, ehkä tässä pitäisi kuitenkin puhua tilanteesta jossa pelaaja kompuroisi ihan vaan yleisön viihteeksi, että analogia Slayerin sooloihin säilyisi.. :)
Suhteellisen osuvasti vertailtu...

Etenkin Kerry Kingin soolot ovat kyllä pitkälti sellaista kompurointia. Pojat ovat kyllä helvetin kovia komppikitaristeja, näin heavyn puolella.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Juu , juu on on !

Viestin lähetti clayman
Heh, noinhan se taisi mennä :-) Eikös Claptonin väsäämä Layla ole kirjoitettu juuri samaisesta naisesta, vai oliko se You Look Wonderful Tonight? Ehkä kummatkin...

Juu Clapton soittaa soolon . Minä stiplasin , sorry . You look wonderful tonight biisi kertoo Claptonin silloisesta tyttöystävästä Yvonne Ellimanista. Eikös ? Ja eikös tämäkin mimmi pistetty biisin teon jälkeen kiertoon ?

ps. JHag , unohda nyt jo helvetissä ne Yöäk orkesterin soittajat ! Ne ovat soittotaidoiltaan aivan samaa tasoa kuin kaikenmaailman Trio Erektukset ym. puolalaiset ruotsinlaivoilla soittavat ravintolabändit . Jokainen meistä soittaa Juhannusnuotioilla samat soolot paremmin 3 promillen jurrissa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Viestin lähetti goldenawe
...hyvä soolo on minulle sellainen, joka on rakennettu toimivan mutta yksinkertaisen riffin ympärille - ts. kappale rakentuu muutaman hyvinkin simppelin idean ympärille ja soolo lähtee sitten lentämään samojen sävelten alueella...

Aamenet. Monen "tilu-lilu"-hevibändin soolot juurikin "irtoavat muusta kappaleesta", ja onnistuvat pilaamaan koko kuuntelunautinnon. Sen sijaan todelliset virtuoosit, kuten esim. Page, Blackmore, Knopfler, Gilmour ja monet muut täälläkin mainitut saavat soolonsa rakennettua riffistä ja nidottua kappaleeseen korvia hivelellä tavalla. Siitä syntyy euforista musiikkia, ainakin minulle.

Ja pistetäänhän herroilta vielä esimerkkejä tähän (nämä ovat nyt yleisestä kitaransoitannasta, eivätkä vain sooloista):

Page - Since I Been Loving You, The Song Remains the Same, White Summer (Royal Albert Hallissa taltioitu konserttiversio on jotain...taivaallista)

Blackmore - Highway Star, Child In Time

Knopfler - Sultans of Swing, Brothers in Arms

Gilmour - Money, Echoes, Marooned
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse olen ollut pienestä saakka kitarasta pitävä, tosin pidän muistakin soittimista mm. poikkihuilusta, mutta kitara ehkä ollut pisimpään suosikkilistan kärkisijoilla. Itselleni suurimmat tekijät ovat olleet "perinteisten" Hendrixin, Claptonin, Tolosen lisäksi jo aiemmin mainitut Jakoila ja DiMeola. Eri tyylisiä ovat soittamaan, mutta jokainen aivan loistava. Järjestykseen en ala laittamaan, vaan nautin kaikista. Harmi ettei näistä livenä ole tullut kuultua kuin Tolonen ja Jakoila.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Sininen Lanka
Suurlähettiläät; Elokuun 11

Triviapohjalta sen verran tästä infoa että ko. soolon vetää Idols-pahis Hannu Korkeamäki, joka toimi Vähäpoikien alkuvuosien keppiukkona.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lisää triviaa

Planktonin kommentit Samborasta olen lukenut jostain amerikkalaisesta aviisista joskus -94 ja tuo oli vain pieni yksityiskohta. Toki näitä akustisen taitajia on ziljoona mutta ainakin tuolloin 90-luvun puolivälissä Sambora ja Erkki tekivätkin jotain yhdessä - Erkki vierailee ainakin RS:n sooloalbumilla ja Erkki totesi siihen malliin, että rock-kitaristeista Sambora on se, jonka soittoa hän on itse ihaillut eniten ja jonka kanssa työskennellessään hän on oppinut eniten. Eihän se sen vakavampaa ole. Joillain kemiat toimivat, joillain ei.

Mitä, vai ei Yö kelpaa edelleenkään toveri Brewerille, joka sitävastoin arvostaa toista tamperelaisbändiä Popedaa? Karmea newsflash; niissä soittaa / on soittanut samoja jätkiä! Mm. kovasti diggaamani Petander (Tia-maria, Kun kohdataan, Miehen tie, Suomi bailaa...yökissä nämä ainakin) on toiminut myös Popedassa ja kaiken lisäksi basistina! Ja lisäksi Petander on se Kummelien originaali Speedy- ja Saku -sketsin töitä hakeva basisti, joka ilmoittaa työhaastattelussa vaatimuksikseen "tonni käteen joka keikasta, enkä roudaa" ja vielä letin pituudeksi 180. Kuka voisi olla pitämättä tällaisesta kitaristista, joka lisäksi esittää vavahduttavaa laulullista tulkintaansa Popedan H.Ö.N.Ö -albumin legendaarisessa biisissä "Erotomania", joka tunnetaan paremmin kertosäkeensä mukaan nimettynä teoksena "Jos pillua saan". Herkkää!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Lisää triviaa

Viestin lähetti JHag
[
Mitä, vai ei Yö kelpaa edelleenkään toveri Brewerille, joka sitävastoin arvostaa toista tamperelaisbändiä Popedaa? Karmea newsflash; niissä soittaa / on soittanut samoja jätkiä! Mm. kovasti diggaamani Petander (Tia-maria, Kun kohdataan, Miehen tie, Suomi bailaa...yökissä nämä ainakin) on toiminut myös Popedassa ja kaiken lisäksi basistina! Ja lisäksi Petander on se Kummelien originaali Speedy- ja Saku -sketsin töitä hakeva basisti, joka ilmoittaa työhaastattelussa vaatimuksikseen "tonni käteen joka keikasta, enkä roudaa" ja vielä letin pituudeksi 180. Kuka voisi olla pitämättä tällaisesta kitaristista, joka lisäksi esittää vavahduttavaa laulullista tulkintaansa Popedan H.Ö.N.Ö -albumin legendaarisessa biisissä "Erotomania", joka tunnetaan paremmin kertosäkeensä mukaan nimettynä teoksena "Jos pillua saan". Herkkää! [/B]

POPEDAsta ja yöäk bändeistä ei voi puhua samassa yhteydessä. Ei edes samalla palstalla . Ei edes ..... you name it .
Petander tunnetaan ja tiedetään , mutta kyllä Costellon soundi on koko POPEDAn juttu ( niin ja tiäteski Paten laulusaundi ). Tuskin Hautamäki niin jurrissa koskaan onkaan , että alkaa soittaamaan jotain tiatuamariaa , kalkkunalaulua tai rakkaus on lumivalkoinen ( mutta niin on KatriHelenakin ) yöäk bändin amppelipäiden kanssa.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä on kummaa jutustelua tämän otsikon alla. Vedetään nyt vielä jotain suomalaisia kieltenvenyttelijöitä mukaan keskusteluun, ei voi olla totta!

Maailmassa ei ole kuin yksi kitaristi: E V H. Moninkertainen maailman parhaan kitaristin tittelin voittaja. Muut kuuluvat Rauman pitsiviikoille, kun kitaroinnista puhutaan.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Tää on keskustelupalsta , vai ?

Viestin lähetti polvipetteri
Kyllä on kummaa jutustelua tämän otsikon alla. Vedetään nyt vielä jotain suomalaisia kieltenvenyttelijöitä mukaan keskusteluun, ei voi olla totta!

Maailmassa ei ole kuin yksi kitaristi: E V H. Moninkertainen maailman parhaan kitaristin tittelin voittaja. Muut kuuluvat Rauman pitsiviikoille, kun kitaroinnista puhutaan.

Arvoisa Polvipetteri,

Minä en taas pidä Eddie Van Halenia juuri minään . Soittaa samaa sooloa biisistä toiseen. On paljon loistavia kiraristeja , joita ei täällä ole mainittu ja jotka eivät kuulu Rauman Pitsiviikoille, eikä heitä saa esiintymään edes Porin Jazzeille . Mm. Al Di Meola , John McLaughlin , Paco De Lucia , Django Reinhard ( R I P ) , Pat Metheny , BB King ... noin niinkun aluksi tuli mieleen .....
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Tää on keskustelupalsta , vai ?

Viestin lähetti Brewer
Arvoisa Polvipetteri,

Minä en taas pidä Eddie Van Halenia juuri minään . Soittaa samaa sooloa biisistä toiseen. On paljon loistavia kiraristeja , joita ei täällä ole mainittu ja jotka eivät kuulu Rauman Pitsiviikoille, eikä heitä saa esiintymään edes Porin Jazzeille . Mm. Al Di Meola , John McLaughlin , Paco De Lucia , Django Reinhard ( R I P ) , Pat Metheny , BB King ... noin niinkun aluksi tuli mieleen .....

Otsikkoasi kommentoiden (varsinaiseen tekstiisi en viitsi ottaa kantaa sen sisältämien väärien mielipiteiden vuoksi), Tää ei kuitenkaan ole tosikkouden keskustelupalsta, vai?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Re: Tää on keskustelupalsta , vai ?

Viestin lähetti polvipetteri
Otsikkoasi kommentoiden (varsinaiseen tekstiisi en viitsi ottaa kantaa sen sisältämien väärien mielipiteiden vuoksi), Tää ei kuitenkaan ole tosikkouden keskustelupalsta, vai?

EI TIETENKÄÄN !
Tosikot hiiteen ! Oikeesti maailman parhat skittasoolot soittaa tietenkin Francis Goya tai Heikki Laurila.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eddie ei ole ainoa kitaristi maailmassa mutta ei miestä voi saman soolon toistamisesta syyttää - ainoa mistä voi syyttää on se että kaveri katkeroitui ja myi itsensä DLR:n lähdettyä bändistä, biisit alkoivat 1984:n jälkeen mennä sokerisiksi voimaballadeiksi. Ja se ettei mies ole nyt vuosikausiin julkaissut uutta musiikkia. Mutta kuusi ensimmäistä levyä ovat eräänlainen hard rockin raamattu...hard rockissa samaa lähelle yltävät minun kirjoissani vain Deep Purple Blackmoren kanssa ja osa Queenin tiukemmista biiseistä.

EVH kuitenkin uudisti modernin sähkökitaran ja hard rockin...ja loi mm. "tappingin". Ja mahtuuhan VH:n levyille pari akustistakin biisiä, "Spanish fly" on vieläpä soitettu nailonkielillä. Taika piilee siinä että vaikka EVH:n biisejä soittaa nuotista nuottiin ei pysty koskaan kuulostamaan aivan samalta...oli Eddielläkin silti esikuvansa ja kai se suurin oli Clapton. Lisäksi mies on koulutettu konserttipianisti btw.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo. Eddiellä oli se keuhkosyöpä, josta miehen ilmoitettiin toipuneen n. vuosi sitten. Hiukan tämän jälkeen Eddie ilmoitti, että uutta materiaalia on vaikka kuinka paljon, mutta jostain syystä sittemmin on ollut hiljaista. Ehkä siksi, että Sammy Hagarin jälkeen ei todellista laulajaa ole löytynyt (Gary Cherone ei sitä koskaan ollutkaan).

Mitä tulee Eddien soitantaan, mieshän soitteli alkuaikoina soolonsa selin yleisöön, plagioinnin vuoksi. goldenawen kanssa olen siinä samaa mieltä, että Eddien soitto ei ole ollut yksipuoleista. Ehkä soolot ovat jossain määrin vuosien varrella painotuksissa vähemmälle, mutta johtuuko sitten hänen klassisesta taustastaan vai mistä, mutta melodian taju hänellä on ilmiömäinen. Toisaalta, miehellä ei ole ollut enää vuosiin tarvetta näyttää. Toisin oli vuonna 1979, jolloin mies kävi ihmettelemässä (muistaakseni) Guitar World -lehden toimittajalle, kun kukaan ei tee hänestä juttua. Ja sittenhän niitä tehtiinkin kaksikymmentä vuotta putkeen. Eikä enää siksi, että mies itse olisi käynyt haastattelua tarjoamassa.

Itse kuulun siihen kannattajakartiin, jonka mielestä Sammy Hagarin aika oli parasta Van Halenia. Sääli vaan, että bändillä on ollut kaksi liian suuriegoista laulajaa, joiden kanssa ei ole saatu asioita sovittua. Vaikka tuskinpa VH:n veljeksetkään osattomia riidoissa ovat olleet.

1998 kiertue Garyn kanssa oli oikeastaan surullinen anniltaan. Globenissa 1993 näkemäni keikka oli sitä kaikkein parasta Van Halenia (tosin 70-luvun keikoista kun ei ole kokemusta). Hankin juuri Right here, Right now -kiertueen dvd:n puhkikuluneen VHS:n tilalle. Hyvä aina välillä palautella mieliin yli kymmenen vuoden takaisia fiiliksiä. Uutta materiaalia odotellessa siihen (ja tietysti koko muuhun tähänastiseen tuotantoon) on tyytyminen.
 
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers,ManU,jääkiekko,Brittifutis
maailman parhaat kitarasoolot? No tottakai Angus Young! Aina kuulostaa hyvältä nuo Anguksen tekeleet. Ja Suomesta löytyy yksi yli kaiken eli Alexi Laiho. Joka levyltä löytyy joku huippusoolo. Ja muutenkin nuo kappaleet ovat aika mainioita
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Menee pilkun kiksauttamiseksi mutta syöpä oli kielessä. Anyway, hyvä että se on nyt ohi. Van Halen-keskustelu muuten taitaa jo vaatia oman ketjunsa - palaan asiaan.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Re: Tää on keskustelupalsta , vai ?

Viestin lähetti Brewer
Arvoisa Polvipetteri,

Minä en taas pidä Eddie Van Halenia juuri minään . Soittaa samaa sooloa biisistä toiseen. On paljon loistavia kiraristeja , joita ei täällä ole mainittu ja jotka eivät kuulu Rauman Pitsiviikoille, eikä heitä saa esiintymään edes Porin Jazzeille . Mm. Al Di Meola , John McLaughlin , Paco De Lucia , Django Reinhard ( R I P ) , Pat Metheny , BB King ... noin niinkun aluksi tuli mieleen .....

Hmm. Eikö ainakin McLaughlin ole käynyt Porissa soittelemassa joskus aikanaan? Muistelen nähneeni videon jossa kaveri veteli jollakin kitara/sitar -virityksellä matolla istuen ja aasialaiskavereiden säestäessä erilaisilla rytmisoittimilla.


op777
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös