Parhaat pizzatäytteet

  • 110 571
  • 378

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Gorm's ja Casper Braid Special Köpiksen Torvehallerne-kauppahalleilla:

Tomaattipohja, mozzarella, pinaatti, tulinen salami ja gorgonzola. Päälle talon chiliöljyä ja yrttisetti. Paras pizza, ikinä ja helposti.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vaihtelee näiden neljän välillä: Pekoni, valkosipuli, kananliha ja kebabliha.

Melko rasvaista ja ÄIJÄ/junttimaista settiä, mutta ihan jees.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kertokaa mulle, mikä tuossa kebab-lihassa viehättää? Ulkonäkö? Maku? Terveysvaikutukset? Ravintosisältö? Sopii ihan vitun hyvin yhteen muiden makujen kanssa? Ei vain mene jakeluun. Modet voivat siirtää halutessaan ihmettelyketjuun. En minä oikeasti vastauksia tähän odota. Kunhan ihmettelen.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Savonlinnan Uskudarista kebab-pizza (tomaattikastike, kebab, sipuli, jalapeno, ananas, chilikastike, juusto). Tosta ei mättö parane, ainoa miinus tulee siitä etten asu seudulla joten liian harvoin saa tätä nauttia. Suosittelen testaamaan jos siellä päin liikkuu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaa mulle, mikä tuossa kebab-lihassa viehättää? Ulkonäkö? Maku? Terveysvaikutukset? Ravintosisältö? Sopii ihan vitun hyvin yhteen muiden makujen kanssa? Ei vain mene jakeluun. Modet voivat siirtää halutessaan ihmettelyketjuun. En minä oikeasti vastauksia tähän odota. Kunhan ihmettelen.
Täytyy sanoa että suu auki olen lukenut näitä luetteloita, joissa pizzatäytteenä mainitaan kebab... Ei tulisi mieleenikään tilata/tehdä kebabpizzaa, tosin niissä pizzerioissa joissa käyn, sellaista vaihtoehtoa ei ole edes tarjolla. Tai varmaan Napolissa taitaa olla kaikki mahdolliset vaihtoehdot, mutta silti aivan käsittämätöntä.
 

motamoro

Jäsen
Olen itse tullut siihen tulokseen ettei niillä täytteillä ole kovin suurta merkitystä vaan yleinen laatu ja valmistustapa vaikuttavat paljon enemmän kuin täytteiden maut. Joissain paikoissa on se ja sama mitä laittaa päälle niin pitsa on pahaa ja toisissa se toimii toiseen suuntaan. Toki oliivit eivät ikinä maistu hyvältä.

Edit. Mainitaan nyt yksi mieleenpainuva ja hieman harvinaisempi täytekombo. Savulohi, parsa, fetajuusto, paprika, maistui hyvältä ja pohjakin oli loistava. Paikkana Casa från Närpes.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täydelliseen pizzaan ei tosiaan vaadita koko lehmällistä lihaa. Olen hiljalleen kalllistunut sille kannalle, että parmankinkku (millä ei ole mitään tekemistä niiden limaisten kinkkusuikaleiden kanssa), tuore tomaatti ja rucola muodostavat täydelliset täytteet täydelliselle pizzalle. Siihen alle pyhä kolminaisuus pohjan, tomaattikastikkeen ja mozzarellan muodossa, muuta ei tarvita. Eikä sitä todellakaan ole tarkoitus vuorata edes tuolla kinkulla, kohtuus kaikessa. Viimeksi kun tuollaisen nautin, nuo täytteet oli ladottu päälle vasta siinä vaiheessa, kun pizza oli jo otettu uunista. Yksinkertaista, toimivaa.
 

Puster

Jäsen
Viime viikonloppuna kävin pitkästä aikaa pizzalla ja valinta oli vanha tuttu. Googletin ravintolan ruokalistalta tarkat listat täytteistä jä tuollaisen tilasin:
shaved parmesan, mozzarella, cherry tomatoes, prosciutto & rocket​

Mukana ollut italialainen kaveri sanoi, että hänkin tilaa joka paikassa aina samat täytteet. Hänen valintansa oli hieman pelkistetympi:
mozzarella di bufala, basil, parmesan, tomato sauce & olive oil
Yhdet slicet vaihdettiin ja täytyy myöntää, että tuokin oli todella hyvä vaihtoehto. Epäilijöille vielä tiedoksi, että täyteen tulin vaikkei lihaa ollut edes puolikasta vasikkaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tonnikala,ananas, katkarapu ja tuplapepperoni + roimasti valkosipulia. Niin ja oreganoa päälle
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Normaali täytteiden nelikenttä on tietenkin jauheliha-aurajuusto-sipuli-jalapeno. Jalapenon tilalle voi ottaa vaihtoehtona joskus vaikka tuplajuuston. Ai että maistuu, ja on yleensä ihan paikasta kuin paikasta otettuna takuuvarma valinta :)

Pakko muuten mainostaa, että käykääpä joskus Classic Pizza ravintoloissa jossa on tarjolla hyvin värikkäillä täytteillä varustettuja pitsoja. Ovat vähän tällaisia gourmet-tyyppisiä pitsapaikkoja siis, pitsojensa täytteet ovat vähintäänkin erikoisia kuten esimerkiksi munakoiso, lohi tai ravun pyrstöt. Oma suosikkini heidän listaltaltaan on Alpen Würster niminen lätty, jossa on mm. piparjuurta
 
Kertokaa mulle, mikä tuossa kebab-lihassa viehättää? Ulkonäkö? Maku? Terveysvaikutukset? Ravintosisältö? Sopii ihan vitun hyvin yhteen muiden makujen kanssa? Ei vain mene jakeluun. Modet voivat siirtää halutessaan ihmettelyketjuun. En minä oikeasti vastauksia tähän odota. Kunhan ihmettelen.
Kyllä se on ihan mukiinmenevä (pun intended) täyte jolla saa pizza-onlinesta tilattuun tai paikan päällä nautittuun karvakäsilättyyn edes jotain makuja (eläinrasvaa, pippuria ja suolaa), ja sellaisena ainesosana suht rasvatonkin. Kotona sitten vegetäytteitä ja ruokavieraille näitä parmankinkkuja ja rucoloita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa Kannelmäen aseman vieressä olevassa paikassa kaikki pizzat maksaa vitosen, myös ne viiden tai kuuden täytteen, mitä nykyisin tulee syötyä. Yllättävän hyviä ovat tuohon hintaan ja hieman yllättäen noinkin monet täytteet sopii niihin. Aina siellä kyllä joku murretta puhuva jamppa tilaa vanhasta tottumuksesta sen kinkku-ananaksen.

Kebabbia myös koitan vältellä kun mun suussani se maistuu kuvottavalta.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Special Opera on semmoinen pizza, joka hivelee makuhermoja. Eli salami, kinkku ja tonnikala.Ja nimenomaan kotipizzan tekele.
 

PalloJofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Täydelliseen pizzaan ei tosiaan vaadita koko lehmällistä lihaa. Olen hiljalleen kalllistunut sille kannalle, että parmankinkku (millä ei ole mitään tekemistä niiden limaisten kinkkusuikaleiden kanssa), tuore tomaatti ja rucola muodostavat täydelliset täytteet täydelliselle pizzalle. Siihen alle pyhä kolminaisuus pohjan, tomaattikastikkeen ja mozzarellan muodossa, muuta ei tarvita. Eikä sitä todellakaan ole tarkoitus vuorata edes tuolla kinkulla, kohtuus kaikessa. Viimeksi kun tuollaisen nautin, nuo täytteet oli ladottu päälle vasta siinä vaiheessa, kun pizza oli jo otettu uunista. Yksinkertaista, toimivaa.
Tämä on juuri sellainen pizza jollaiseen itsekin tilaisuuden tullen tartun, juuri näin. Etnisessä ravintolasta hankittuna pizzani sisältää yleensä yhdistelmän: salami, kebabliha, jalopeno, fetajuusto. Kotona tehtävään pizzaan tulee heitettyä yleensä vaihtelevasti täytteitä joukosta: jauheliha, katkarapu, salami, tomaatti, (puna)sipuli, kekabliha, kinkku, tonnikala, jalopeno, paprika, ananas. Aika perus settiä siis. Mitään banaani-osastoa en ole ikinä rohjennut koettaa, liian eksoottista tavan sukankuluttajalle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Villettan Originale on jotakuinkin paras pizza / täytteet mitä olen suomessa syönyt, salamin voi jättää pois muttei artisokkaa:


ORIGINALE14,00
- italialaista salamia, parmankinkkua, oliiveja, artisokkaa, rucolaa, parmesanlastuja, mozzarellaa


_
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi kun tuollaisen nautin, nuo täytteet oli ladottu päälle vasta siinä vaiheessa, kun pizza oli jo otettu uunista. Yksinkertaista, toimivaa.
Kotileipureiden kannattaa joskus kokeilla tehdä valkoinen pizza eli tomaattikastike kokonaan pois, pohjan päälle runsaasti juustoa, esim. mozzarella ja aurajuusto. Paistamisen jälkeen päälle ilmakuivattua kinkkua ja vaikka kirsikkatomaatin puolikkaita.
 

Ralph

Jäsen
Kertokaa mulle, mikä tuossa kebab-lihassa viehättää?
Maku tietenkin. Kebab-liha on hyvää ja yleensä tykkään syödä pizzaa, joka on hyvää.

Saman kysymyksen voisi esittää kaikista täytteistä. Mikä salamissa viehättää? Mikä ananaksessa ja mikä katkaravussa? Maku tietenkin.

Kebab-lihaa otan tietenkin vain silloin, kun haen pizzan kebab-pizzeriasta, eli näiden turkkilaisten mestoista. En itse tekemään pizzaan sitä laita tai jossain laadukkaassa ravintolassa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Maku tietenkin. Kebab-liha on hyvää ja yleensä tykkään syödä pizzaa, joka on hyvää.

Tässä taitaa olla kyse siitä mikä on sitä aitoa pizzatäytettä ja mikä jotain uudempaa / toisen kulttuurin virityksiä, joku kuluttajakunta vannoo viimeiseen asti italailaisten makujen perään, onhan siitä tehty tv-ohjelmiakin että ananas tosiaan voi maistua hyvältä pizzassa vaikka italialaiset eivät sitä voi käsittääkään. Itsekin pidän eniten klassikko-pizzoista mutta hyvä kebab-liha tosiaan minunkin mielestä sopii pizzaan, se pizza voisi olla vähän tulisemmalla tomaattikastikkeella, jollain hyvällä tuoreella chilillä, tuoreella tomaatilla, sipulilla ja juustoa vain maltillisesti.

_
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kebab kebabina, pizza pizzana. Ja mitä noihin kuuden lihan pizzoihin tulee, ettehän te (toivottavasti) kotonakaan tee lihapullia tupla-jauhelihasta, kebab-lihasta, salamista, tonnikalasta ja kinkusta. Ananaksesta en juuri pidä pizzassa, koska se ei sovi makunsa puolesta siihen.
 

Baldrick

Jäsen
Yleensä otan lihaisan pitsan: Kinkku, kebab, pepperoni, salami, valkosipuli

Joskus saatan repäistä ja vaihtaa noita enemmän tai vähemmän paprikaan, fetaan tai sinihomejuustoon. Myös rucola toimii hyvin pidussa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Lihaisaa ja/tai merieläväistä pitää pitsan oleman. Ei mitään hedelmä/vihannespiirasta. Kinkku ei ole kinkkua juuri missään joten se jää yleensä pois, samoin jauheliha on sontaa liian usein. Jos pitserialla on kebut vartaassa niin yleensä aina otan kebua, pakastelastuille sanon ei. Tonnikala voi myös olla joissain känkkylöissä uhka koska saattavat lorauttavat öljyineen/nesteineen känkylle ne ja silloin se kehnoutuu. Vastataan tähän vaikka kebab, kana, katkarapu, pepperonimakkara, aurajuusto, fetajuusto (ja muutkin juustot jos parempi paikka ja valikoimaa löytyy). Tässähän tulee nälkä kun miettiikin tuollaista em. pitsaa saavansa nenän eteen.


Edit niin ja kunnon kebabkänkkylässä majoneesi kuuluu asiaan. Stadissahan tätä ei tosin saanut koskaan - tämä asia on Oulussa paremmin ;)
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Onhan näitä paljon erilaisia yhdistelmiä, mutta tässä nyt pari suosikkia.

- kylmäsavulohta, mozzarellaa, kaprista ja rucolaa
- pinaattia, paljon valkosipulia, parmesaania, vuohenjuustoa ja kananmuna

EDIT: Kotona laitan pizzaan aina vähän chiliä ja jeeraa.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Tulipa mieleen yks juttu. Ekaa kertaa Jenkeissä tuttavaperheen luona käydessä sit yks päivä "syötiin kotona" eli tilattiin pitsaa. Mä sitten pyysin niitä tilaamaan mulle jonkun niiden oman suosikkipitsan ja sehän oli juustopitsa. Ei se nyt niin eksoottista ole, mutta ite en ollu aiemmin syöny. Päälle oli sotkettu pelkästään 5-6 eri juustoa. Olikohan ainakin mozzarellaa, cheddaria ja fetaa... Ei muista mitä kaikkea. Oli kyllä yllättävän hyvää, vaikka menikin ennemmin voileivästä kuin pitsasta. Täytynee joskus taas kokeilla.

Yksi tuttava tekee tätä usein, ja ottaa siis ihan pelkän mozzarellan täytteeksi tavallisen juuston lisäksi. Kehuu kyllä aina, että hyvää on joten kai se siitä oikeastikin tykkää. Pitänee joskus itsekin kokeilla, joskaan ei todellakaan noin monella juustolla kuin tuossa omassa esimerkissäsi.

Kinkku, kebab/kana ja aurajuusto. Pari lihatäytettä riittää oikein hyvin, joskus otan varmasti monen mielestä junttimaiseen tapaan tuplajuuston aurajuuston sijasta. Hyvää sekin silti on.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tulipa mieleen yks juttu. Ekaa kertaa Jenkeissä tuttavaperheen luona käydessä sit yks päivä "syötiin kotona" eli tilattiin pitsaa. Mä sitten pyysin niitä tilaamaan mulle jonkun niiden oman suosikkipitsan ja sehän oli juustopitsa. Ei se nyt niin eksoottista ole, mutta ite en ollu aiemmin syöny. Päälle oli sotkettu pelkästään 5-6 eri juustoa. Olikohan ainakin mozzarellaa, cheddaria ja fetaa... Ei muista mitä kaikkea. Oli kyllä yllättävän hyvää, vaikka menikin ennemmin voileivästä kuin pitsasta. Täytynee joskus taas kokeilla.

Juustopitsan idean tajusin kun kävin Italiassa. Se niiden pitsa puu-uunissa paistettuna on muutenkin melkolailla eri ruokalaji kuin jenkkipitsa tai meidän karvakäsilätty. Mutta jumalauta sitä makua yksinkertaisilla täytteillä. Mietoja mereneläviä ja juustoja, tai pelkkiä juustoja. Quattro formaggi, 4 juuston pitsa, oli aivan taivaallista kun se puu-uunin antama aromi ja laatujuustojen maut yhdistyi rapsakasssa pitsassa.

Ja tämä mitään jenkkityyliseltä pois ottamatta. Ovat vaan ihan erilaisia vaikka periaatteessa sama ruokalaji.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös