Alkoon oli tullut pitkästä aikaa kaksi uutta brittiläistä omenasiideriä, Frosty Jack's (Aston Manor Brewery) sekä The Governor Cider (H. Weston & Sons), joten olihan niitä maistettava.
Frosty Jack's oli alkuun hiukan kirpakan makuinen, mutta se ei minua haitannut oikeastaan juuri laisinkaan - melkeinpä pidin siitä, ja joidenkin siidereiden kohdalla se on todella paljon miellyttänyt minua. Frostysta puuttui ehkäpä hiukan voimakkuutta ja tunnetta, sitä oli helppo juoda mutta juotuani tölkillisen sitä ei kuitenkaan tullut sellaista tunnetta, että sitä on saatava välittömästi lisää. Varmaan sitä tulee toistekin ostettua mutta ei kohoa missään nimessä suosikkieni joukkoon. Keskitasoista siideriä, päihittäen kuitenkin kotomaan merkit.
The Governor Cideriin asetin melkoisen kovat odotukset koska olihan se H. Weston & Sons -panimon tuotteita ja minulle panimo on yleensä ollut laadun ja onnistumisen merkki ja pidän liki poikkeuksetta kaikista kyseisen panimon siidereistä joita olen nauttinut. No, nyt tuli pienoinen pettymys koska The Governor ei kyennyt saavuttamaan niitä odotuksia joita siihen asetin, se oli maultaan hiukan liian pliisu eikä siinä ollut sellaista syvää tunnetta. Se oli juotavaa mutta tämänkään kohdalla ei tullut tunnetta, että sitä on saatava välittömästi lisää. Olin ostanut kolme pulloa kokeeksi ja meniväthän ne saunan jälkimainingeissa mutta en usko, että kovinkaan usein tätä siideriä tulen ostamaan, ehkäpä jonkun pullon silloin tällöin saunan jälkeen nautittavaksi.
vlad.