Työn puolesta sai taas maistella uutta laatusiideriä, Kopparbergin alkoholiton luomusiideri kyseessä. En mä oikein tiedä kuka tuollaista esanssista, ällömakeaa lientä haluaisi juoda, mutta semmoista ne meille yritti kaupata. Ei otettu. Ihan hirveää.
Noh, onneksi toisaalta saapui ihan hyviäkin tuotteita testiin, Gwynt y Draigilta tuli Farmhouse-sarjan Vintage Scrumpy ja Cloudy Scrumpy. Noista Vintage jää vähän pliisuksi, eikä oikein ainakaan mun makuun osunut. Cloudyssa on sitten enemmän omenaa, ryhtiä ja yleisestikin toimii todella hyvin.
Pikamaistelun voittajaksi rynnisti kuitenkin Thatchersin Vintage, joka on yksi parhaita siidereitä mitä olen hetkeen maistanut. Tammessa kypsynyt 7,4% vahva siideri, jossa on sen verran kuplivuutta että tulee mieleen kuohuviini. Tammitus vielä lisää mielikuvaa viinimäisyydestä ja kokonaisuus toimii todella hyvin. Alkoholi ei puske tippaakaan läpi, toisin kuin vaikkapa Westonsin vintagessa. Helppo oli todeta että tämä otetaan, aivan omanlaisensa siideri valikoimaa tukemaan.