Olisko sulla tähän joku perustelu? Minä ainakin maistelen mieluusti oikeastaan mitä tahansa ruokia ja juomia, en osaa kuitenkaan kuvitella itseäni homona saati naisena.Itse en henkilökohtaisesti voi todeta muuta kuin että sidukka on naisten ja homojen juoma.
Siideri johon totuin Irlannissa ja jota Suomessakin nykyään saa: Bulmers. Kallista mutta parasta. Muuten en juuri siidereitä juo mutta tuo on H Y V Ä Ä!
Henry Westons Special Vintage Reserve. Alkosta löytyy puolen litran pullossa, hinta jossain 4,5 euron paikkeilla. Olut on tähän verrattuna junttien juomaa.
Tälle vahva komppi. "Vintaasi" on siiderien kunkku ja perässä palkintopallilla hiihtelevät sitten Thatcherin Katy sekä jo mainittu Bulmers. Näistä ruokakaupan sotkuista kitaan mukisematta kaatuu pelkästään Crowmoor Extra Dry.
Vladin mainitsema Aspallin luomutuote on vielä maistamatta, mutta ainakin kaikki muut maistamani Aspallin tuotteet ovat olleet loistavia.
Jotain hyvääkin tiedossa. Onneksi huomista varten kaapista löytyy jokunen pullo Westonsin Old Rosie Cloudy Scrumpy'a. Se makunautinto tuskin on pettymys minulle.
vlad.
Svärjeläiset siiderit ovat ällöttäviä. Kopparbergin litkuja ei maun vuoksi juoda. Eikä Rekorderligin mansikka-lime -purkkia pysty edes katsomaan, kun jo alkaa pitkä sylki juosta leipälävestä. Mutta onhan ruotsalaisilla muitakin kummallisia "elintarvikkeita". Muun muassa Sockerdricka, joka on sokerista, vedestä ja hiilihaposta valmistettua limsaa. Ja sitten ne tölkkinakit ja muu täysin kummallinen elintarvikekulttuuri hapansilakoineen yms.
Puhumattakaan pullan makuisista leivistä yms. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan systembålagetia josta saa näitä yli 7 tilavuusprosentin cidukoita. Ovat ihan eri maata mitä nuo maitokaupasta saatavat Rekordeligit ynnä muut.
Kopparberg X-Strong Päroncider (7 t-%) on makeutensa johdosta aivan täyttä kuraa. Tässä taannoin satuin kaksi pulloa Alkosta ostamaan, aikomuksenani kokeilla miltä tuote maistuu suussani ja täyttä kuraahan se oli. Ensimmäisen sain pitkin hampain juotua mutta toisen kohdalla jo mietin vakavasti, että kaadan sisällön wc-pyttyyn. En voi suositella juomaa kenellekään, joka nauttii mielummin kuvia tai puolikuivia siidereitä. "Sokerimehujen" ystävät ovat sitten erikseen.
vlad.
Crowmoorhan on ihan täyttä paskaa maultaan ja muutenkin mutta nyt ovat onnistuneet. Eli tuli maistettua suodattamatonta Crowmoorin kuivaa omppu, suosittelen.