Paras hampurilaisravintola?

  • 60 382
  • 438

Paras hampurilaisketju?

  • Hesburger

    Ääniä: 235 30,9%
  • McDonalds

    Ääniä: 250 32,9%
  • Rolls

    Ääniä: 38 5,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 237 31,2%

  • Äänestäjiä
    760

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Fuddruckers

Ketjun ravintoloita on ainekin USA:ssa. Ideana on, että perusburgerin tilattuaan voi itse heittää sallaattia ja majoneeseja hampurilaiseen miten itse tykkää.

Kuusi penkkiurheilijaa kävi syksyllä katsastamassa Washington DC:n MCI Centerin vieressä sijaitsevan Fuddruckersin ja totesi sen yksimielisesti loistavaksi!

Lisäksi hampurilaiset kuulutettiin asiakkaan etunimellä, kun ne olivat valmiita haettaviksi. Esim. minun kohdallani "Mr. T, Customer Mr. T, your burger is ready"

Lisäksi hampurilaisen kanssa tuli iso juoma ja pirtelö/kermakakku(huh huh). Hintaa aterialla oli n. 10$.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti teroz
Fuddruckers

Ketjun ravintoloita on ainekin USA:ssa. Ideana on, että perusburgerin tilattuaan voi itse heittää sallaattia ja majoneeseja hampurilaiseen miten itse tykkää.

Samaa mieltä, aivan mahtavia paikkoja. Ja pihvin koonkin saa valita ihan mielensä mukaan, ja tottakai tosimiehet aloittavat siitä 1-paunaisesta ja ylöspäin... :-)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tykkään eniten carrolssista, joita täällä helsingissä vielä muutama löytyy. Yllätyin vähän kun hese johtaa tätä äänestystä. Mun mielestä melkein kaikki aina haukkuu heseä, mut ehkä sit vaan mun tuttavapiirissä. Ainakin mulle esim. mäkki on amerikkalainen, aito, alkuperäinen ja iso brändi, hese taas "turkulainen".
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hesen majoneesit rulettaa! (Ja on ne muutkin sen syötävät maukkaita, en ihan pelkkää majoneesia tilaa...)
 

Vesku

Jäsen
Viestin lähetti teroz
Fuddruckers

Lisäksi hampurilaiset kuulutettiin asiakkaan etunimellä, kun ne olivat valmiita haettaviksi. Esim. minun kohdallani "Mr. T, Customer Mr. T, your burger is ready"

Toista se on Ruotsissa - tämä on tarpeellinen tieto:

Oon käynyt parina viime kesänä svenskien maassa sekä Mäkkärissä että Börgör Kinggissä eli Burger Kingissä. Kummallakaan kerralla en saanut hampurilaista tilauksen yhteydessä, vaan jouduin odottamaan sitä.

Kun hampparini valmistui, sitä ei suinkaan esim. tuotu pöytään, vaan siellä huudetaan tiskiltä, mikä hampurilainen olisi nyt valmis. Ja varmaan kuulin niitä huutoja paikan sivupöytiin tai ulos. Odotteluksihan se meni. Toisella kerralla tajusin tämän käytännön.

Toinen huono puoli Ruotsissa on Mäkkärin aamutarjonta. Tultiin Tukholmaan luonnollisesti vähän väsyneenä ja nälkäisenä edellisyön laivareissun jäljiltä, mutta Tukholman keskustasta ei löytynyt millään aamupalamestaa. Omaan hotelliin ei vielä päässyt, Mäkkärissä ja pizzeriassa tarjoiltiin vain aamupalamenua. Ratkaisun tarjosi aito karvakäsikebabpaikka nimeltään Jerusalem Kebab.


Suomen hampurilaiskeskusteluun:

Mäkkäri on normipaikoista paras palvelullaan, hampurilaisten tasaisuudellaan sekä El Macollaan ja El Maco -ateriaan kuuluvilla ranskalaisten maustepusseillaan.

Hesestä tulee vedettyä kevyeen yönälkään tarjouskupongilla ostetut juusto- tai kanahampurilainen. Opiskelijaystävällistä - 1,5 tai 2,95 €.

Suosittelen American Dineriä Tampereen Finlayssonin alueella, Siperiassa. Kanapihvitkin ovat kunnollisia ja ranskalaiset kunnon paksuja maalaistikkuperunoita. Salaatti ja sen kastike on erikoisen hyvää.

Ässänä hihasta vedän Harrin Grillin Alavuksella. Se jykevä, kastikkeita pursuava kymppiburger on alkukantaisuudessaankin syömisen arvoinen, kun ajelee Etelä-Pohjanmaan läpi.
 
Viimeksi muokattu:

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Suomessa ehdottomasti, jo kotiseuturakkaudenkin takia: Hese. Myöskin majoneesia on hesellä riittävästi, eivätkä purilaiset tunnu jäävän kuivuudestaan kiinni poskiin, kuten mäkin vastaavat.

Burger Kingkin on maailmanlaajuisesti (amerikanlaajuisesti, iso hymiö perään) keskitasoa, suomalaiset sekä mäkkäri sen alle. Ainoa paikka, missä olen saanut jotain niin hyvää, mitä en purilaiselta odottaisi, oli ketju nimeltä Carl´s Jr L.A:ssa pyöriessäni. Sellaisen ravintolan voisin ja uskaltaisin (en Turkuun, ihmiset eivät muuta kuin heseä tunnu milloinkaan harkitsevankaan) pyöräyttää pystyyn, jos aikaa ja energiaa riittäisi. Oli se koko setti täyslihapihveineen ja muine herkkuineen jotain niin uskomatonta.
 
Tänään kävin minäkin tuon kehutun American Dinerin testaamassa. Perusburgeri ja mansikkapirtelöä kustansivat melkein vanhan satasen, mutta oli kyllä hintansa arvoista kamaa. Annos oli iso ja maut kohdallaan -varsinkin pihvi oli mainion makuinen. Suosittelen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viestin lähetti Nännimäinen
Tänään kävin minäkin tuon kehutun American Dinerin testaamassa. Perusburgeri ja mansikkapirtelöä kustansivat melkein vanhan satasen, mutta oli kyllä hintansa arvoista kamaa. Annos oli iso ja maut kohdallaan -varsinkin pihvi oli mainion makuinen. Suosittelen.

Itse olen jämähtänyt Pancho Villan asiakkaaksi. On tuo American Diner tullut testattua myös. Ei huonoa evästä mutta hinta on sen verran suolaisempi kuin Panchossa eikä hampeissa ratkaisevaa eroa ole jos on, niin ei ainakaan Americanin eduksi. Panchon iso pekonihampurilainen ranskalaisilla on valitettavan usein valinta. Viime kerrasta onkin jo aikaa, pitäisiköhän huomenna käväistä...
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime aikoina on tullut käytyä pikaruokapaikoissa tavallista enemmän, jä täytyy myöntää, että Hesen burgereissa on hieman liikaa majoneesia. Havaintoa on vahvistanut ruokatahrojen lisääntyminen paidan rintamuksessa Tämä hygieninen ongelma on viimeistään kallistanut vaakaa enemmän Mäkin puoleen, joten ääni sinne. Tosin myönnän, että eniten ostopäätökseeni vaikuttaa se, kummassa on paremmat tarjoukset voimassa (olen töissä keskustassa, jossa molempia liikkeitä on tarjolla useampia.)

Saksassa asuessani kävin mieluiten Burger Kingissä ja toivoisinkin, että kyseinen ketju rantautuisi myös Suomeen - jos ei muun, niin vaihtelun vuoksi. Parhaat hampurilaiset saa kuitenkin oikeista ravintoloista. Pitäisi varmaan käydä Tampereen reissulla tutustumassa siihen American Dinneriin...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Noin maailman laajuisesti ehdottomasti paras on Burger King/Hungry Jack's. Meidan osavaltiosta loytyy kuitenkin ketju, joka kyykyttaa nuokin: Burgerville.

Mutta kaikkiin noihin patee se sama kuin muihinkin ketjuhampurilaisravintoloihin: paskaa paketissa.

Parhaat burgerit saa (toki omasta grillista, mutta myos) pikkuravinteleista, jotka vaantaa ne omalla reseptilla ja ennen kaikkea maistuvalla piffilla. Paras burgeri ikina, jonka olen ravintolasta saanut, tuli yhdesta kaupunkimme hippikaupunginosan kaffilaravintolasta: homejuusto, pekoniburgeri, jonka piffissa maistui grillaus ja jossa vihanneksia oli tarpeeksi. Ranskalaiset tuli isoina siivaleina ja kuorellisena. Nam!
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
McDonalds dominoi kotimaista burgersceneä. Tuplajuusto, aijai!

Kuka oikeasti tykkää jostain Hesen purilaisista? Loraus lisää sitä kastiketta niihin sämpylöihin, niin puhutaan jo keittoruuista. Kaiken lisäksi Hesen hintalaatu-suhde on aikalailla surkea. Heseäkin huonompi vaihtoehto on ostaa burgeri joltain kebunpaistajalta, joten ei hesburger huonoin ole.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Silloin kun on oikein nälkä ei kyllä ehdi analysoimaan mitään majoneeseja tai ihmisoikeuksien rikkomisia. Mättöä pöytään vaan...
 

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Viestin lähetti KPL
McDonalds dominoi kotimaista burgersceneä. Tuplajuusto, aijai!

Kuka oikeasti tykkää jostain Hesen purilaisista? Loraus lisää sitä kastiketta niihin sämpylöihin, niin puhutaan jo keittoruuista. Kaiken lisäksi Hesen hintalaatu-suhde on aikalailla surkea. Heseäkin huonompi vaihtoehto on ostaa burgeri joltain kebunpaistajalta, joten ei hesburger huonoin ole.

Eräät eivät edes osaa tilata mitään mäkkäriltä. Tuntuu sen listan logiikka sen verran oudolta. Ja sitä majoneesia saisi olla vielä normaaliakin enemmän, jopa hesellä.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei nyt ihan suoranaisesti liity aiheeseen mutta mielestäni hampurilaiset on paska keksintö. Hampurilaisateria saa voimaan pahoin, hampurilaiset maistuvat pahalle, olen täysin kyllästynyt niihin! Tämän voisi periaatteessa laittaa tonne vitutusketjunkin puolelle mutta laitoinpahan tänne...
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Detroit Red Wings,Hc Salamat.
Viestin lähetti Ted Raikas
Paskaa kaikki! Tehkää hampurilaiset kotonanne kunnon aineksista, lähtee nälkäkin paremmin ja elimistö jaksaa ja voi hyvin.
Kyllä se on niin että noi hampurilaiset joita tuol Mc Heseissä myydään on ilmaa täynnä. Kerran vetää sräkärin niin taas mahtuu pari lisää. Hima tekoset on JEES.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
In'n'Out Burger

Tulipahan taas testattua nämä täälläkin esillä olleet Burger King, Wendy's, Jack In The Box, Carl's jr ja Denny's, mutta ei edes aiempi suosikkini BK päässyt lähellekään In'n'Out Burger nimistä mestaa. Aivan kirkas ykkönen. Paikka on mielenkiintoinen myös sen johdosta, että siellä on periatteessa vain kaksi hampurilaista myynnissä, normaali ja juusto. Sitten on näiden yhdistelmä, half-and-half. Kaikki hyviä, sen voin luvata.

Extrapropsit toki BK:n uudelle aamiaisburgerille ja Carl's jr jättikokoiselle Six Dollar Burgerille.
 

M10

Jäsen
Re: In'n'Out Burger

Viestin lähetti Gags
Tulipahan taas testattua nämä täälläkin esillä olleet Burger King, Wendy's, Jack In The Box, Carl's jr ja Denny's, mutta ei edes aiempi suosikkini BK päässyt lähellekään In'n'Out Burger nimistä mestaa. Aivan kirkas ykkönen. Paikka on mielenkiintoinen myös sen johdosta, että siellä on periatteessa vain kaksi hampurilaista myynnissä, normaali ja juusto. Sitten on näiden yhdistelmä, half-and-half. Kaikki hyviä, sen voin luvata.

Joo samaa mieltä. Käväisin San Faranciscon In`n´Outissa tuossa kuukausi takaperin. Vähän ihmetytti se tarjonnan vähyys mutta voi pojat että oli hyvää! Varsinkin ranskalaiset.

Joku mäkkärin tai hesen mauton sonta jää Wendysille ja In´n outille kuin Lada Lamborghinille. Jack in the box tuli myös keskellä yötä testattua, mutta siitä ei ole muistikuvana muutakuin kuitti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Heseä en perkele äänestä. Turun perkeleet veivät Carrolssin ja sitähän ei anteeksi anneta. Burger King on ketjuista ylivoimaisesti paras.
Mäkkäri menee, Hesellä ei voi syödä kuin kanahampurilaisen. Nytkin krapulassa tuli helvetinmoinen nälkä kun Burger Kingiä muistelen...aiai
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jack in the Box - täysin ylivoimaisesti. Harmi vain että on levinnyt vain etelä ja länsiosiin USA:ta. Kaikki muut ovat täyttä terveyspaskaa sen rinnalla.

Wendys on hyvä kakkonen. Tuota in & outia en ole kokeillut.

Las Vegasissa oli paikka nimeltä Fat Burgers. En muista että miltä maistui ei nimen perusteella pitäisi olla mitään terveysruokaa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Omasta mielestäni Hese on myös aivan kamala paikka.. Hampurilaiset menevät vielä jotenkin, mutta ranskalaiset :S Sellaisia löysiä paskoja.. Hyi helvetti. Itse kävin pitkästä aikaa jälleen McDonaldsissa ja ajattelin sitten syödä BIG Big Mac aterian.. Tämän jälkeen minua vitutti entistä enemmän koska en tullut edes täyteen McDonaldsin suurimmasta ateriasta.. Annankin ääneni sellaiselle hampurilaisketjulle kun Scan Burger. XXL-ateria maksaa, mutta mielestäni se on paras hampurilaisateria mitä näistä Hamppi-ketjuista saa.
 

Lexa

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Kuvottavaa edes käyttää sanaa "ravintola" näiden syöttölöiden yhteydessä. Se on suoranainen loukkaus niitä tasokkaita paikkoja kohtaan, jotka oikeasti ovat niitä ravintoloita. Nämä murjut eivät ole sellaista nähneet unissaankaan.

Itse kutsun siis näitä paskamajoja syöttölöiksi, sillä se kuvastaa niitä oikein hyvin, ellei täydellisesti.

Repesin. Varsinkin tuosta "syöttölästä" tuli mieleen erinäisiä ja varsin osuvia mielikuvia. Kiitos tästä!


Mitä tulee näihin Suomen purilaisketjuihin, niin vaikea sanoa mikä niistä olisi paras. Periaatteessa kaikkien sapuskat ovat enemmän tai vähemmän hampurilaisen irvikuvia. Hesburgin majoneesit kelpaavat, mutta purilaiset muistuttavat usein jotain ihan muuta, kuin hampurilaista. Hesburgin parasta settiä on kanahampurilainen, mutta on onnenkauppaa minkälaisen yksilön sattuu kulloinkin saamaan. Parhaimmillaan se on rapeine kanoineen ja vähän pienemmällä majoneesimäärällä erinomainen, mutta yleisimmin haalea ja hikinen "sad excuse for a burger". Hesburgin ranskalaiset ovat kamalia ja niitä on noin tusinan verran normaali annoksessa. Kolajuomassa ilmeisesti säästetään kallista uutetta ja hiilihappoa, koska se on laadultaan surkeaa. Hesburgissa joutuu myös monesti odottamaan, joten palvelu ei ole kovin hääviä. Kokeile joskus kaapia kerroshampurilaisesta majoneesit pois, niin huomaat kuinka "maukas" itse burger on. Tämän jälkeen ei tarvi ihmetellä majoneesin määrää.

McDonaldsilla palvelu pelaa yleensä heseä paremmin. Paikan ranskalaiset ovat hyviä ja niitä saa melkein tuplamäärään Hesburgeriin verrattuna. Myös juomat ovat ok. Hampurilaiset eivät sensijaan saa minulta synninpäästöä. Liian usein purilaiset ovat liian kuivia ja etikkaisia. QB ja juustohampurilainen ovat paikan parhaita hampurilaisyrityksiä. Myös ison aterian juoma ja ranskalaiset ovat isot, mistä plussaa.

Hirveimmän "hampurilaisen" sain joskus vuosia sitten rautatientorin, olikohan Carrols. Muistan kun muut asiakkaat pistelivät limanuljaskoitaan ääntä kohti suurella ruokahalulla ja itsellä teki mieli tunkea nuljaska myyjän kurkkuun.

Mutta viime kädessä olen sitä mieltä, että jos haluaa kunnon hampurilaisia, niin kannattaa kiertää nämä ketju"ravintolat" kaukaa ja etsiä hyvä grilli tai oikea hampurilaisravintola. Eniten näiden ketjusyöttölöiden tuotteissa nyppii "100% täyslihapihvi", jollaisia yleensä löytää kaupan einesburgereiden välistä. Hyi helvetti! Sääliksi käy ihmistä, joka elää pääasiallisesti näiden firmojen tuotteita syömällä.

Jos viitsii nähdä hieman vaivaa, niin burgereita on helppo tehdä itse. Ainoa suurempi ongelma taitaa olla kunnollisten sämpylöiden löytäminen.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Noista vaihtoehdoista Rolls, mutta suomalaisista paikoista laittaisin silti kärkeen Scan Burgerin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole liiemmin pitänyt hampurilaisaterioista koskaan, ja muistutuksen sain taas torstaina, kun hädissäni tilasin McDonaldsista jonkun aterian. Ei ole mua varten. Sen verran kuitenkin puolustan pelkkiä hampurilaisia, että joku Hesen ruisfile ilman majoneesia on itseasiassa melko hyvä pakkaus: ruisleipää, lihaa, tomaattia, salaattia ja friteerattu ananasviipale. Myös pelkkä kanahamppis tulee joskus vedettyä ilman majoneesia, mutta nämä ovat kyllä pelkkiä välipaloja. Ei noilla hinnoilla ja ravintoarvoilla viitsi vatsaa täyteen vetää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös