Lapsellisuudesta huolimatta ottaisin siltikin voitot Hesen taskusta edelleen. Miksi muuten vuosi eroa näiden firmojen tilastoilla ja mikä on se todellinen voitto näden yritysten kesken täällä kotimaassa?
Luvut molempien yritysten sivuilta.
No tässähän se tuli. Olisin mielellään kuullut saman henkilöltä, joka lapselliseksi kutsui toteamustani. Hesen voitot edeleen ottaisin taskuuni ja sentään kotimainen, hyvin menestyvä yritys. Tämä unohtuu monilta helpolla koska pulju antaa kasvot Turulle. Aivan liikaa stressiä monille. Tosin olen lähimmän vuoden aikana itse käynyt enemän Mäkkärissä kuin Hesellä. Asian olen kai esille aikaisemmin tuonutkin...
Olihan se nyt ihan lapsellinen toteamus, kun ketjussa on lähinnä käsitelty eri ravintoloiden ruokia. Suomen McDonaldsin tulosta pienentää se, että franchising-maksut menevät suoraan emoyhtiölle, eikä Suomen McDonalds saa näistä ilmeisesti pennin jeniäkään.
Nopealla googlettelulla selvisi, että Tampereella ainakaan Hesburgerit eivät pyöri järin kannattavasti. Yksi yritys taisi olla plussan puolella nettotuloksen suhteen ja lopuille tuli tappiota muutamia kymppitonneja ja yhdelle jopa yli 100 000 euroa. Mäkkärit sen sijaan näyttivät pyörivän voitollisesti muutamista kymppitonneista päälle sinne 100 000 euron. Tampereella tosin Heset ovat vähän huonoilla paikoilla verrattuna Mäkkäreihin, joten sekin saattaa vaikuttaa yritysten tuloksiin.