Paras hampurilaisravintola?

  • 60 492
  • 438

Paras hampurilaisketju?

  • Hesburger

    Ääniä: 235 30,9%
  • McDonalds

    Ääniä: 250 32,9%
  • Rolls

    Ääniä: 38 5,0%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 237 31,2%

  • Äänestäjiä
    760

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täältä kyllä täysin eriävä mielipide. En ole koskaan syönyt sellaista hampurilaisen irvikuvaa kuin Stonesissa. Purilainen oli pieni, kuiva ja täysin mauton. Ranskalaiset samoin aivan mauttomia. En suosittele kenellekään.
Kokilla oli huono päivä tai jotain. Mä oon käynyt kolme-neljä kertaa tuolla ja aina ollut hyvää. Ei se kyllä mikään pikaruokapaikka ole.

Kuriositeettina mainittakoon, että olin toissa viikonloppuna ULKOMAILLA ja kävin ULKOMAISELLA lentokentällä BK:n jonossa. Viisi minuttia jaksoin jonottaa liikkumattomassa jonossa ja sitten vaihdoin naapurikioskiin ja otin pari pizzasliceä ja oluen. Niitä nautiskellessa kellotin jonoon jääneitä ja laskin jonosta poistujia. Olin jo syönyt, kun edelläni ollut hanu marssi ruokiensa kera BK:n tiskiltä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täältä kyllä täysin eriävä mielipide. En ole koskaan syönyt sellaista hampurilaisen irvikuvaa kuin Stonesissa. Purilainen oli pieni, kuiva ja täysin mauton. Ranskalaiset samoin aivan mauttomia. En suosittele kenellekään.

Oho, itse olen käynyt siellä useamman kerran, ja on tosiaan ollut hyvä burgeri lisukkeineen joka kerta. Lisä+ vielä heidän olutvalikoimalle. Kyllä on kokki sitten mokannut, kun on burgerista kuivan saanut. Ranskalaisiin olen tainnut suolaa lisätä, mutta tykkäsin niistä kun eivät olleet liian rasvaisen tai "käyneen" makuisia.

Ethän vain Stonesia sekoita siihen Morrison's:iin, joka on siinä aika kulmalla? Siellä sain kyllä heikon burger-aterian parisen kuukautta sitten. Normaalisti olen antanut uuden mahiksen ravintolalle, mutta sille Morrison's:lle en taida uskaltaa...
 

Yates

Jäsen
Oho, itse olen käynyt siellä useamman kerran, ja on tosiaan ollut hyvä burgeri lisukkeineen joka kerta. Lisä+ vielä heidän olutvalikoimalle. Kyllä on kokki sitten mokannut, kun on burgerista kuivan saanut. Ranskalaisiin olen tainnut suolaa lisätä, mutta tykkäsin niistä kun eivät olleet liian rasvaisen tai "käyneen" makuisia.

Ethän vain Stonesia sekoita siihen Morrison's:iin, joka on siinä aika kulmalla? Siellä sain kyllä heikon burger-aterian parisen kuukautta sitten. Normaalisti olen antanut uuden mahiksen ravintolalle, mutta sille Morrison's:lle en taida uskaltaa...

Kyllä se Stone's oli jossa syötiin, myös tyttökaveri oli hyvin pettynyt ruokaansa. Morrisonissa oli aiemmin käynyt ja sitä puolestaan kehui kovin vuolaasti, itselläni ei ole sieltä kokemusta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä se Stone's oli jossa syötiin, myös tyttökaveri oli hyvin pettynyt ruokaansa. Morrisonissa oli aiemmin käynyt ja sitä puolestaan kehui kovin vuolaasti, itselläni ei ole sieltä kokemusta.
Minulla ei ole Stonesta vielä kokemuksia, mutta Morrisonista on. Joskus alkuaikoina ruoka oli hyvää, toisinaan jopa todella hyvää. Pikku hiljaa taso on siitä laskenut. Viime vuonna kävin kahdesti. Ekan suht vaatimattoman setin jälkeen kävin vielä toisen kerran noin 2kk myöhemmin, mutta fiilikset eivät olleet tuon käynnin jälkeen ainakaan yhtään paremmat. Hieman samansuuntaisia näkemyksiä olen kuullut muiltakin. Tosin yksi vanha tuttuni tykkää käydä Morrisonissa säännöllisesti, on käynyt pitkään, eikä hän valita mitään. Tyyppi ei kyllä noin yleisesti ottaen ole mikään kulinaristi, aika junttimuonalla elää muutenkin, ja hänelle Morrison edustaa hyvinkin fine diningia.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Täytyy kompata tuota Morrisonsin laskenutta laatua, mutta Stonesissa on tullut ihan hyvät setit aina vedettyä joskin viime kerrasta on kyllä reilu vuosi aikaa. No, mutta jos mä burgeria haluan niin menen Säveleen. Eipä ole pettänyt vielä koskaan. Toinen perustavanlaatuinen ok mesta on Kannas. Rehellistä mättöä. Burgerit sekä muu lista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täytyy kompata tuota Morrisonsin laskenutta laatua, mutta Stonesissa on tullut ihan hyvät setit aina vedettyä joskin viime kerrasta on kyllä reilu vuosi aikaa. No, mutta jos mä burgeria haluan niin menen Säveleen. Eipä ole pettänyt vielä koskaan. Toinen perustavanlaatuinen ok mesta on Kannas. Rehellistä mättöä. Burgerit sekä muu lista.
Sävel on kyllä skenen ykköspaikkoja. Morrisonissa on satsattu pelkästään annoksen kokoon. Muuten aika kehnot mätöt. Kerkisin käydä siellä ennen tason laskemista ja kerran sen jälkeen. Eipä se ennen-vaihekaan mikään nautinto ollut, ihan jees korkeintaan. Stones edustaa tuota uutta gourmet-linjaa ja hampurilaisen muoto on ihan mitä sattuu, yleensä (hampurilaiseksi) kapeahko korkea torni, jota on todella vaikea syödä. Maku on ollut aina kohdillaan.
 
Sinänsä jos ulkomailla syöminen jotain lisäarvoa pikaruokaan toisi, niin sitten olisi varmaan viimeksi pitänyt Hampurissa käydä Reeperbahnin Hesburgerissa kokeilemassa, onko maku sama kun ympäröivillä kaduilla on huoria, huumeita ja hurjaa menoa.

Ei se toimi noin. Jos käyt Hampurin Hesessä, tiedät kuitenkin koko ajan sen, että pääset Heseen myös Turussa.

Kyllä se ulkomailla syöminen ainakin minulla tuo pikaruokaan lisäarvoa. Tämä johtuu lomailuun liittyvästä hetkittäisestä vapauden tunteesta. Jos Chipotle tulisi Tampereelle, ei heidän mättönsä maistuisi täällä yhtä hyvältä kuin Lontoossa tai Amerikassa. En mä täällä pystyisi syömään heidän ruokiaan ajatellen, että nyt ei tarvitse ihan hetkeen mennä töihin, voi vaan ottaa kuppia (promilleista välittämättä, sillä metro kuskaa) ja mennä katsomaan Valioliigaa/NHL:ää/NBA:ta. Tuohon vapauden tunteeseen tulisi särö, jos tietäisin aterioidessani, että tätä ihan samaa ruokaa voin käydä ostamassa kiireestä vittuuntuneena lähi-Prisman aulasta ennen töihin lähtöä.

Sen takia se Double Whopperkin oli vielä pari vuotta sitten monien suomalaisten mielestä mahtava makuelämys, mutta tuskinpa on enää tänä päivänä.

Kumpikin ketju on yhtä kaikki selvästi niskan päällä esimerkiksi KFC:n tarjonnasta, joka on melkoista paskaa.

KFC:n ruuissa on isoja eroja eri maiden kesken. Lontoon KFC:stä saamistani ruuista käyttäisin itsekin luonnehdintaa "melkoista paskaa", mutta sen sijaan New Yorkin KFC:n tender-palat ja lohkoperunat maistuvat minusta BBQ-soosin kanssa hyviltä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
On tuossa Hesen panostuksessa kastikkeisiin sellainen pointti, että jos niihin tykästyy, niin sen jälkeen muiden ketjujen mätöt maistuvat väistämättä aika kuivilta. Itse en pidä ranskalaisista missään muodossa, joten niitä en osaa oikein vertailla, mutta joskus kuulee, että jenkkiketjuilla olisi parempia. En tiedä. Viimeksi söin Mäkkärillä Brysselissä Big Mac-mealin ja siellä ainakin ranskalaiset olivat helvetin suolaisia, saattaa toki mennä maiden erilaisen suolamäärän piikkiin. Ja eihän kuivat jenkkipurilaiset tietenkään kunnon kastikkeiden makuun päässeelle kovin ihmeellisiltä maistu. En tosin ole kovin kova hampurilaisten syöjä muutenkaan, vuodessa menee normaalisti yhden käden sormilla laskettava määrä. Reissussa toki tulee kiireessä joskus purilainen napattua.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kauppuri 5 on vielä toistaiseksi tarjonnut ylivoimaisesti parhaat burgerit.

Mäkkäri ja Hese on samalla viivalla, toisesta saa paremmat ranskalaiset ja toisesta paremmat hampurilaiset. Molemmat kelpaa hyvin humalassa, selvinpäin ei oikein kumpikaan nappaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en pidä ranskalaisista missään muodossa, joten niitä en osaa oikein vertailla, mutta joskus kuulee, että jenkkiketjuilla olisi parempia. En tiedä.
Hesessä ranskalaiset perunat sisältävät muutakin kuin perunaa, mikä maistuu niissä selvästi. Lisäksi nostatusaineen takia ne ovat liian ilmavia, minkä takia niissä ei ole paljoa syötävää, ja vielä kun miettii että muutenkin niitä on pienempi annos kuin Mäkkärissä. Lisäksi Hesessä mua ärsyttää se lisäaineiden määrä, mitä Suomessa muutenkin tungetaan hirveä määrä eineksiin.

Hesen ruoka tuntuu olevan huonompilaatuista kuin Mäkkärissä. Ne joidenkin täällä kehumat "erikoishampurilaisetkin" ovat lähes poikkeuksetta ankeita, joskus jopa naurettavia. Halvin mahdollinen ananasrinkula vaan väliin ja nimeksi joku eksoottinen paikka tms. Ja vielä kun miettii että lähes kaikki muutkin asiat ovat Hesessä huonompia. Liian pieni tarjotin, rimpulat tuolit ja pöydät, halpa ja ankea sisustus, vähemmän henkilökuntaa, suppeampi tuotevalikoima, epäterveellisempi ruoka, nolo maine jne.
 

Fordél

Jäsen
Kauppuri 5 on vielä toistaiseksi tarjonnut ylivoimaisesti parhaat burgerit.

Tämä on helppo allekirjoittaa. Toki niitä ei kannata verrata pikaruokapaikkojen, kuten Hesburgerin hampurilaisiin. Itse en ole vuosiin jaksanut käydä pikaruokapaikoissa syömässä hampurilaisia. Tai no oikeastaan mitään muutakaan. Ei heillä ole tarjota mitään muuta hyvää kuin hintataso, aukioloajat ja palvelun nopeus. Mutta jos ruokailuun haluaa panostaa (ja purilaisten kohdalle ei tarvitse edes lyödä kovin montaa euroa lisää), saa monesti jo ihan eri luokan tuotteita. Hyvänä esimerkkinä juuri vaikka Kauppuri 5. Oululaisena en edes miettisi käymistä missään pikaruokapaikoissa, kun kaupungista löytyy hyviä ravintolapurilaisiakin. Ja näillä ravintoloilla en tarkoita sitten mitään Amarilloja yms. S-ryhmän paikkoja.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Liian pieni tarjotin, rimpulat tuolit ja pöydät, halpa ja ankea sisustus, vähemmän henkilökuntaa, suppeampi tuotevalikoima, epäterveellisempi ruoka, nolo maine jne.

En nyt tiedä oletko oikeasti tuota mieltä, mutta kyllähän tuommoinen listaaminen vähän hakemalla haetulta vaikuttaa... nolo maine :) Kaikkea sitä kuulee. Sen sijaan ymmärrän kyllä, että makuja on monia. Itse tosin koen, että kyllä näin perussuomalaiseen (enkä puhu politiikasta) makuun Hese sopii paremmin. Mutta jokuhan niitä mäkkärin kuivia säpylöitäkin ostaa, joten ilmeisesti niistä tykkää. Tai sitten tykkää niistä jenkkiversion ranskiksista kotimaista valmistajaa enemmän. Eikä siinä mitään. Tunnen kyllä ihmisiä, jotka eivät periaatteesta mene Mäkkäriin, koska ketju tuki rahallisesti G.W.Bushin hallintoa. Omalla kohdallani jo makuasiat ratkaisevat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt tiedä oletko oikeasti tuota mieltä, mutta kyllähän tuommoinen listaaminen vähän hakemalla haetulta vaikuttaa... nolo maine :) Kaikkea sitä kuulee. Sen sijaan ymmärrän kyllä, että makuja on monia. Itse tosin koen, että kyllä näin perussuomalaiseen (enkä puhu politiikasta) makuun Hese sopii paremmin. Mutta jokuhan niitä mäkkärin kuivia säpylöitäkin ostaa, joten ilmeisesti niistä tykkää. Tai sitten tykkää niistä jenkkiversion ranskiksista kotimaista valmistajaa enemmän. Eikä siinä mitään. Tunnen kyllä ihmisiä, jotka eivät periaatteesta mene Mäkkäriin, koska ketju tuki rahallisesti G.W.Bushin hallintoa. Omalla kohdallani jo makuasiat ratkaisevat.
Mutta ne mun listaamat jutut taitavat kuitenkin olla kiistattomia. Ja mitkä asiat sitten maun lisäksi olisivat vielä olennaisempia? Mun mielestä joku G.W. Bush tuntuu paljon kauempaa haetulta kuin ne kaikki konkreettiset asiat siinä syödessä. Itse sä joudut kantamaan ne ateriat siinä tarjottimessa peläten että kestääkö se pöytään asti ja itse sä perseelläsi istut niissä tuoleissa jne. Pöytätilaakin siinä on per nuppi vähemmän kuin Mäkkärissä, joten kaksi aikuista vie monesti neljän hengen pöydän. Hesessä se pöytä tuntuu usein keikkuvankin, mikä ärsyttää mua. Enkä mä siellä silmät kiinni syö. Mulle on aika sama rikastuuko joku suomalainen vai jenkkiläinen miljonääri lisää. Verot Mäkkärikin maksaa ja suomalaisia työllistää. Enkä mä oikein tiedä onko Hesessä sen enempää kotimaista. Nettisivun mukaan näköjään hollantilaisia ne ranskalaisetkin...

En tiedä muista, mutta mulle tulee Hesessä käynnin jälkeen monesti sellainen ähky olo, enimmäkseen varmaan siitä rasvan määrästä. Tuntee oikein että nyt söi epäterveellisesti. Mä syön vuodessa varmaan 250 kertaa pikaruokaa, joten kokemusta noista on aika paljon.

Ja kaiken huippuna Hese on kalliimpi. Mutta niinhän se menee että osta halvalla ja myy kalliilla niin rikastut. Korosta vielä vähän suomalaisuutta, vaikka myyt paskaa. Sano möreällä äänellä mainoksessa että tämä on sitä kunnon grillimakkaraa niin pohjoisessa jengi on ihan myyty.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No mieluummin kuiva sämpylä kuin majoneesissa liotettu.
 

Ville27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Itselle toimii kyllä Burger King parhaiten näistä pikaruokaloista. Jos oikeasti hyvää tekee mieli, niin suuntaan Roslundille.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
No mieluummin kuiva sämpylä kuin majoneesissa liotettu.
No nämä ovat niitä makuasioita, joista on hyvä kiistellä. Itse en käsitä miksi joku suostuisi esim siitä euron juustosta euron maksamaan, kun samanlaisen kuivan sämpylän saa kotonaan kun laittaa kaupan pihvin ja juustoviipaleen sämpylän väliin. Oletan kyllä, että Hese on juuri kastikkeiden takia maan suurin pikaruokaketju. Toki selvästikään kaikki eivät kaikesta tykkää, joten kuluttajan kannalta on vain hyvä, että on kilpailua ja tarjontaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kokilla oli huono päivä tai jotain. Mä oon käynyt kolme-neljä kertaa tuolla ja aina ollut hyvää. Ei se kyllä mikään pikaruokapaikka ole.
Olen kanssa ollut tyytyväinen paikan burgereihin. En nyt toki ole kovin montaa kertaa siellä syönyt, mutta ei valittamista. Keskimääräistä parempaa ja ainakin nyt heittämällä parempaa kuin isoissa ketjuissa (toki Stone's on S-mafian paikka, muistettakoot). Myös ihan hyvä olutvalikoima paikassa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Itse en käsitä miksi joku suostuisi esim siitä euron juustosta euron maksamaan, kun samanlaisen kuivan sämpylän saa kotonaan kun laittaa kaupan pihvin ja juustoviipaleen sämpylän väliin.

Ainakin itse aterioin kyseisissä paikoissa silloin, kun jostain syystä koti ei ole vaihtoehto. Esimerkiksi jos suoraan duunista olen lähdössä toiselle suunnalle, niin se euron klöntti voi olla houkuttelevampi vaihtoehto kuin vastaavan pakertaminen kotona tai nälkäisenä oleminen. Ei mulle kuitenkaan euro tai pari ole niin suuri asia, että sen takia jaksaisin varsinkaan nälkäisenä ja/tai kiireisenä lähteä himassa käymään pienen säästön tai makunautinnon takia. Tuossa tilanteessa ruoan funktio on vain siirtää nälkää parilla tunnilla ja sen pystyy hoitamaan kälyisillä euron juustoilla helposti, nopeasti ja inhimillisin kustannuksin.
 
Kyllä sitä välillä tulee Mäkissä käytyä, ei mistään saa yhtä nopeasti ja edullisesti yhtä maistuvia kaloreita jos nälkää täytyy käydä mahdollisimman nopeasti siirtämässä. Toki ymmärtäähän sen, että pystyy tarjoamaan halvemmalla kuin muut kun ei tarvitse maksaa liikevoitostaan lainkaan veroja Suomeen. Toivottavasti tämä nyt viime aikoina Helsingissä päätään nostanut katuruokabuumin orastus leviää joskus Helsingin ulkopuolellekin, niin että saadaan muitakin vaihtoehtoja pikaruualle kuin Mäkki, Hese, Subway ja "turkkilaiset"... Jos makupuolen tasoa saisi hilattua ylemmäksi, niin hinnassa ja nopeudessa voisi tehdä myönnytyksiä.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Mäkkäri ja Hese? Oikeasti? Huvittaa kun tyypit vetää täällä jotain Mäkkärin tai Hesen paskaa, heh. Samalla rahalla (hampurilainen+ranskalaiset) saat esim. Oulun Järvigrillistä tuplatäysliha-hampurilaisen joka painaa noin 700g. Pelkästään täyslihapihvit painaa sen 300g. Siis täyslihapihvit, jotka ovat 99% nautaa eikä tätä kuraa mitä tarjotaan esim. Mäkkärissä.

Ite olen vetänyt näitä "muovisia" Mäkkärin/Hesburgerin skeidaa aikaisemmin ja pitää olla aika tollo jos maksaa jostain ateriasta sen 7-8€, anteeksi vain.

Juu, siihen saa sen juoman samaan hintaan! Ei vittu!
 
Viimeksi muokattu:
Onko kommenttisi tarkoituksellisesti muotoiltu harhaanjohtavaksi, tai jopa valheelliseksi?
Hyvä huomio, kyllähän riskin kantava franchise-yrittäjä verot maksaa omasta liikevoitostaan. Emoyhtiön voitto-osuudesta verokirstu taasen ei kilise, kun voitot kirjataan konsernilainojen avulla tappioiksi ja näytetään jossain muualla kuin Suomessa. Mikähän lienee näiden osuuksien suhde noin suunnilleen?
 
Viimeksi muokattu:

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mäkkäri ja Hese? Oikeasti? Huvittaa kun tyypit vetää täällä jotain Mäkkärin tai Hesen paskaa, heh. Samalla rahalla (hampurilainen+ranskalaiset) saat esim. Oulun Järvigrillistä tuplatäysliha-hampurilaisen joka painaa noin 700g. Pelkästään täyslihapihvit painaa sen 300g. Siis täyslihapihvit, jotka ovat 99% nautaa eikä tätä kuraa mitä tarjotaan esim. Mäkkärissä.

Ite olen vetänyt näitä "muovisia" Mäkkärin/Hesburgerin skeidaa aikaisemmin ja pitää olla aika tollo jos maksaa jostain ateriasta sen 7-8€, anteeksi vain.

Juu, siihen saa sen juoman samaan hintaan! Ei vittu!

Ooh, mikä sofistikoitunut kulinaristi!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mäkkäri ja Hese? Oikeasti? Huvittaa kun tyypit vetää täällä jotain Mäkkärin tai Hesen paskaa, heh. Samalla rahalla (hampurilainen+ranskalaiset) saat esim. Oulun Järvigrillistä tuplatäysliha-hampurilaisen joka painaa noin 700g. Pelkästään täyslihapihvit painaa sen 300g. Siis täyslihapihvit, jotka ovat 99% nautaa eikä tätä kuraa mitä tarjotaan esim. Mäkkärissä.

Ite olen vetänyt näitä "muovisia" Mäkkärin/Hesburgerin skeidaa aikaisemmin ja pitää olla aika tollo jos maksaa jostain ateriasta sen 7-8€, anteeksi vain.

Juu, siihen saa sen juoman samaan hintaan! Ei vittu!
Miten tuo eroaa tästä?
"Pihvimme sisältävät ainoastaan jauhettua 100 % naudanlihaa ilman mitään lisä- tai säilöntäaineita. Pihvien valmistukseen käytetään luuttomia etuneljännes- ja kylkipaloja, jotka leikataan ja paloitellaan käsin."
http://www.mcdonalds.fi/fi/palaute/usein_kysyttya.html
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mäkkäri ja Hese? Oikeasti? Huvittaa kun tyypit vetää täällä jotain Mäkkärin tai Hesen paskaa, heh. Samalla rahalla (hampurilainen+ranskalaiset) saat esim. Oulun Järvigrillistä tuplatäysliha-hampurilaisen joka painaa noin 700g. Pelkästään täyslihapihvit painaa sen 300g. Siis täyslihapihvit, jotka ovat 99% nautaa eikä tätä kuraa mitä tarjotaan esim. Mäkkärissä.
Mäkkärin sivuilta:

"Raaka-aineet: Big Mac™
Naudanlihapihvi (OSI Food Solutions Poland Sp. z o.o., Puola)
Naudanliha (100 %). Valmistukseen käytetään käsinleikattuja, luuttomia ruhon etuneljännes- ja kylkipaloja"

Mitäs Järvigrillin tuoteseloste sanoo? 99 % nautaa? Mäkkärissä ainakin tietää, mitä syö.

Jos minulta kysytään, 300 g lihaa on tuplasti normaalin ihmisen annos yhdellä aterialla, olettaen että ruokaympyrää edes yritetään täyttää jollain mielekkäällä purtavalla. Ja siihen sitten vielä melkein puoli kiloa muuta paskaa, alkaen höttösämpylästä. Enkä koe muutenkaan mielekkääksi lähteä Ouluun asti syömään ylipainoista hampurilaista, ranskalaiset jätän aina muutenkin tilaamatta. Pikaruoka on pikaruokaa. Ei se siitä muutu superfoodiksi, vaikka sen olisi vääntänyt Paavi luomuraaka-aineista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös