Mainos

Paras hampurilaisketju?

• 65 598
  • 352

Paras hampurilaisketju

• Äänestäjiä
    811

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kun kävin viimeksi Pusterin kotikaupungissa BK:ssa, en ollut edelleenkään vakuuttunut Whopperin ylivoimaisuudesta. Sitä ennen olen hifistellyt niitä mm. Englannissa ja USA:ssa. Samalta maistuivat joka paikassa. Eli en saa riemunkiljahduksia, vaikka tuo Suomeen rantautuisikin.

Hesen majoneesi on bjööörk.

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mäcci, mutta onko kukaan käynyt safkaamassa White castle nimisessä puljussa ja mitä olitte murkinasta mieltä?

Tuli katsottua yks komedia viime viikolla (Hardold & Kumar go to White castle) ja oi voi, että oli hyvän näköstä settiä.

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vitun säälittävää, vai pitäsikö sanoa saalittavaa. Villi veikkaus on, että ~50% skandinaavisten aakkosien kirjoittamatta jättävistä on virtuaalipällejä. No ehka vahan off-topic, mutta silti. Saatana.

Taitaa vai itseäsi vituttaa kun et osaa logata ulkomailla Jatkoaikaan. Mitäs menit hifistelemään ääkkösellä käyttäjätunnuksessa.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Hesburger lähti boikottiin, koska kahtena peräkkäisenä kertana, eri ravintoloissa käydessä, meni vatsa kuralle alle 10 minuuttia hampurilaisen syötyäni. Toisella kerralla oli oikeasti sekunnista kiinni että olisi tullut varpusparvi housuille.

Itse kokeilin pitkästä aikaa Hesen ateriaa ja samat efektit tuli koettua, eli mahassa alkoi kiertää ja seuraava päiväkin meni pienessä mahakivussa. Hesen ruisfile (ateria) tuli syötyä, joka on suosikki näistä jos joku pitää valita.

Luulen että normaali elimistö potkii ainakin vähän vastaan näitä satunnaisia "paskaruoka-annoksia? Etnisten ravinteleiden mättö aiheuttaa usein myös luonnonmukaisen suolihuuhtelun, tosin ilman isompia vatsavaivoja.

Noh, koitanpa jatkossa taas välttää näitä viimeiseen asti.

edit. Tampereella Pancho Villan iso pekoniBurger olkoot ykkönen!

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Äänestin Mäkkäriä.

Hesburger on inhokki nr1: Laittvat ällöttävästi liikaa majoneesia ja salaattia kaikkiin hampurilaisiin. Lisäksi hinnat ovat säädyttömät.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Äänestin Mäkkäriä.

Hesburger on inhokki nr1: Laittvat ällöttävästi liikaa majoneesia ja salaattia kaikkiin hampurilaisiin. Lisäksi hinnat ovat säädyttömät.

Itsekin äänestin mäkkäriä, koska se on kokonaispakettina paras. Ja etenkin ranskikset ovat ihan eri planeetalta kuin Hesessä. Kaiken lisäksi kämppääni vastapäätä on 24/7 McD, joten 90%:sesti tulee ko. puljussa käytyä.

Turkulaisihmeessä tulee aina välillä vierailtua, oikeastaan paprikamajoneesin ansiosta. Mega- ja kerroshampurilaiset Hesessä ovat parhautta juuri tuon soseen ansiosta, ja usein tulee otettua minisalaatti ateriaan. Hinnat ovat kyllä kohtuullisen hulppeat, kieltämättä.

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mc Donald's ehdottomasti.

En todellakaan ymmärrä, miten jengi voi antaa äänensä Heselle. Käsittämätöntä paskaa. Siellä en tosiaankaan asioisi, ellei mitään muuta vaihtoehtoa olisi. Pahan makuiset hampurilaiset iljettävien ranskalaisten kera. Ei kiitos.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuplamällit sai ja taitaa saada edelleen Snackystä Poliisin päälle. Hesehän tuuppaa majonsa ympäri pakettia, niin ettei burgerista mitään muuta maistakaan.
Parhaasta ketjusta en tiedä, mutta parhaat burgerit ja muut sai aikoinaan Jaskan grilliltä Jaskalta itseltään.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän Hesen hampurilaiset ovat keskimäärin huomattavasti Mäkkiä parempia, vaikka toki vaihtelu joskus virkistää. Rolls on myös jees.

Ehdottomasti paras ateria on Hesen pekoniateria. Tämä sama ateria toimii myös Rollsissa. Mäkin hampurilaiset ovat pääosin hyvin kuivia, mutta se täytyy myöntää, että ranskalaisissa Mäkki on edellä. Muuten ei.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tuohon nyt voi ihan yksiselitteisesti vastata. Hesburgerin kana- ja ruishampurilaiset sekä salaatit pesevät selvästi McDonaldsin vastaavat. Pitkään olin myös sitä mieltä, että Hesen kerros on Big Maciä parempi, mutta nyttemmin olen silti kääntynyt Big Macin kannalle. Ranskalaiset ja jälkiruuat on myös Mäkissä selvästi parempia. Hesellä on itse asiassa kampanjatuotteet monesti parempia kuin perusmenu, kanatortilla esimerkiksi.

Burger Kingissä olen muutamaan otteeseen hifistellyt ulkomailla, eikä se nyt mitään erityisempää vaikutusta ole tehnyt. Paitsi mieleen on jäänyt niin helvetin suolainen ranskalaissatsi, että pystyin juuri ja juuri puolet syömään. Se tosin oli luultavammin jonkun tunarin kömmähdys kuin puljun yleinen linja.

Valinnanvaraa saisi kyllä olla enemmän. Tuppaavat nuo muut vaihtoehdot olemaan lähinnä ankeita, Esson pihalla olevia drive-in-kojuja.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tämä on taas tätä saatanan hifistelyä ja virtuaali-itsetunnon pönkittämistä. "Oonpa kaynyt BK:ssa, olen siis kaynyt ulkomailla."
Tai sitten on niin vanha, että on ehtinyt käymään Kaisaniemenkadulla aikoinaan sijainneessa Burger Kingissä.

Itse en hampurilaisista juurikaan pidä ja Hesen mössöt ovat öklöä pohjasakkaa majoneesilla kuorutettuna. Lisämiinus tulee vielä turkulaisuudesta. Whopperin olen syönyt viimeksi noin 15 vuotta sitten ja silloin tykkäsin. Pitäisikin kokeilla (vaikka Pusterin kotikaupungissa), kultaako aika muistoja.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Enpä juuri erikoisemmin pidä näistä pikaruoka-hampurilaisista, enkä oikeastaan huomaa edes eroa Hesburgerin, McDonaldsin, Carrolsin, Rollsin, BK:n tai vaikkapa Wendy'sin tuotteissa. Kaikki nuo ovat kuuluneet kategoriaan: "syödään nyt vaikka nopeasti tässä, kun kaikki muutkin seurueeseen kuuluvat haluavat tulla tänne".

Aloin juuri miettiä, missä söin viimeksi pikaruoka-hampurilaisia. Taisi olla Japanissa, kiotolaisessa McDonaldsissa, jonka ruokatarjonta poikkesi kyllä aika paljon eurooppalaisista. Teriyaki-purilainen oli ihan syötävää. Suomessa olen yleensä valinnut Hesburgerin, koska Hesen rouheiset ovat olleet varsin päteviä hampurilaisiksi verrattuna Mäkkärin tuotteisiin tai Hesen vakiohampurilaisiin.

Oikeita hampurilaisia jos voi kehua, niin Tampereelta nuo täällä jo mainitut Pancho Villan purilaiset ovat maistuvia. Samaten Gastropub Sohosta olen pitänyt.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mielestäni hampurilaisessa on neljä elementtiä, jotka vaikuttavat ratkaisevasti makuun.

1. majoneesi
2. pihvimauste
3. ketsuppi
4. sämpylä

Lisäksi makuun vaikuttavat

1. käytetäänkö sipulia ja onko raakaa vai paistettua
2. sämpylän kuumentaminen eli mikrossa vai parilassa
3. käytetäänkö pihvin paistamiseen rasvaa ja kuinka paljon
4. jäävuorisalaatin maku...kitkerää vai ei
5. pihvin koostumus ja mausteet
6. mahdolliset lisukkeet eli pekoni, juusto, muna, tomaatti, etikkakurkku jne.

Nyt kysyisinkin kotikokeilta suraavaa. Millaista majoneesia ja millaiset pihvit.

Hieman menee offariksi kun kyse ei ole suoraan parhaasta hampurilaisketjusta.

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Kyllähän mäkki on ykkönen. Kummassakin lafkassa tulee vierailtua, mutta mäkissä varmaankin 80-90% kerroista. Aikoinaan, kun asuin Hakaniemessä tuli torin vieressä olleessa Hesessä jonkun verran rampattua - tuloksena usein pakki kuralla.

Mäkissä vetoaa jotenkin se tasaisuus. Tietää mitä saa, kun taas hesessä monta kertaa hampurilainen on ollut täyttä kuraa. Paprikasoosi on kuitenkin yksi hesen valttikorteista.

Eräs parhaista burgereista on mielestäni mäkin juustohampurilainen, "keep it simple".

Summa summarum, ääni mäkille. Suuri kunnia siirtää McD ansaitsemaansa johtoon.

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikoinaan, kun asuin Hakaniemessä tuli torin vieressä olleessa Hesessä jonkun verran rampattua - tuloksena usein pakki kuralla.
Tätä olen ihmetellyt, että mistä se johtuu, että minullekin on käynyt juuri näin (harvoin, tosin) Hesen kohdalla. Mäkkärin ruuista ei kertaakaan. Mistäköhän tuo mahtanee johtua?

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämä on taas tätä saatanan hifistelyä ja virtuaali-itsetunnon pönkittämistä. "Oonpa kaynyt BK:ssa, olen siis kaynyt ulkomailla."
*klip*
Saatana.
Ihan aikuisten (kai nelikymppisenä olen aikuinen?) oikeasti olen sitä mieltä että Burger King lyö mäkkärin 100-0. Heidän käyttämä slogani Ruotsissa kertoo syyn: "Grillat är godast", siis grillattu on parasta. Heidän tuplajuustohampurilainen on aivan lyömätön! Saatana. :)

Edit: Suomesta löytyvistä Mäkkäri (miksi triplajuustohampurilaisia ei ole ollut kampanjatuotteena enää moneen vuoteen?) ja Rolls. Hese ei maistu.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Summa summarum, ääni mäkille. Suuri kunnia siirtää McD ansaitsemaansa johtoon.

Voi kun yleinen mielipide olisi myös tuollainen niin mäkki menestyisi paljon paremmin eikä sitä tappiota tulisi. Hyvin turkulaisgrilli kuitenkin pystyy kilpailemaan suuren Amerikkalaisen korporaation kanssa. Hyvä Turku:)

Ja kyllä sääliksi käy teidän herkempien vatsat. Ollaan 80-luvulta saakka lukuisten kaverien kanssa syöty hesellä satoja kertoja eikä koskaan ole pakit menneet sekaisin. Aika outo yhtälö. Mutta me ihmiset olemme yksilöitä.

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Burger Kingin purilaiset maistuvat parhaiten näistä loistavan konseptin omaavista purilaispaikoista.

Parhaan hampurilaisen, jonka olen syönnyt löytyi yllättäin snagariltä. Hesessä en kyllä käy mistään hinnasta ja Mäkissä tulee käytyä vain olosuhteiden pakosta.

Kebabit ja pizzat uppoavat ainakin minulle huomattavasti paremmin.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hesen paprikamajoneesi = Hesen valkoinen majoneesi punaisella värillä höystettynä. Edelleen björk.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
No siellä hesellä sitten kaikilla lensi paska solkenaan...vai onko sulla normaalia hippasen herkempi pötsi?

Ei ole. Ei se kaikkea kestä, mutta ihan normaali kuitenkin. Tuliset siivet kestää normaalisti ja muutenkin tulisen ruuan, ilman että tarvii mennä varpusparvea vääntämään heti syömisen jälkeen.

Hesellä tuli käytyä todella useasti kouluaikana, eikä silloin mitään ihmeellistä tapahtunut. Lienekö itselleni tullut huono erä, tai jotain muuta. Enivei, nuo pari kokemusta pistivät kyllä boikotin päälle.

Niin, eihän se ole brassailua Burger Kingillä syömisessä kun se on ollut Suomessakin. Ja jopa minä nuoresta iästäni huolimatta olen siellä syönyt.

Se, mikä pisti silmään monesta viestistä, oli Tampereella sijaitsevan American Dinerin hehkutus. En ole muutamaan kuukauteen käynyt siellä, mutta viime aikoina olen kuullut eri suunnista valitusta ko. paikasta. Kylmää ruokaa oli joku saanut, kaikki hidasta palvelua. Sen minäkin allekirjoitan. Mutta ei ole kukaan hehkuttanut paikkaa viime aikoina, paitsi toki täällä.
Pancho Villan hampurilaiset peittoavat toki Dinerin mennen tullen. Panchokin meni vaan nostamaan hintojaan. Ikävää.

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
PS: Parhaat hampurilaisethan Tampereella saa American Dinerista. Myös Pancho Villa ja Speak Easy erinomaisia. Mutta noitahan nyt ei ketjuiksi lasketa, ja muutenkin vähän eri tason mestoja.

-miks Panchoa ei lasketa ketjuks? On niitä ainakin viis Tampereen seudulla. Tosin en erehtyis vertaan sitä hampurilaisketjuihin.

OT: kannattaa käydä Trella myös Gringosissa tai Zarillossa burgerilla.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
-miks Panchoa ei lasketa ketjuks? On niitä ainakin viis Tampereen seudulla. Tosin en erehtyis vertaan sitä hampurilaisketjuihin.

OT: kannattaa käydä Trella myös Gringosissa tai Zarillossa burgerilla.

Joo, no kai sen ketjuksikin voi sitten laskea. Itseäni vähän hämää se ettei niitä taida olla muualla kuin Tampereella. Vai onko? Mutta ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun kuitenkaan, kun ei ole mikään pikaruokamesta. Kuten sanoitkin.

Missä muuten on viides Pancho? Keskustassa on kolme ja Ideaparkissa neljäs, mutta viidettä en saa päähäni.

Rocco

Jäsen
Joo, no kai sen ketjuksikin voi sitten laskea. Itseäni vähän hämää se ettei niitä taida olla muualla kuin Tampereella. Vai onko? Mutta ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun kuitenkaan, kun ei ole mikään pikaruokamesta. Kuten sanoitkin.

Missä muuten on viides Pancho? Keskustassa on kolme ja Ideaparkissa neljäs, mutta viidettä en saa päähäni.
Pancho Villa on ketjuravintola, mutta se ei ole hampurilaisketju. Samalla ajattelutavalla Rosso on pizzeria tai Amarillo pastaravintola. Nuo kaikki ovat kyllä ketjuja, mutta ei hampurilaisketjuja vaikka niistä kaikista (Rosso?) saa myös hampurilaisia.

Tampere Tammela | Tampere keskusta | Tampere Hämeenkatu | Hämeenlinna | Lempäälä Ideapark | Kangasala

Sanoo panchovilla.fi. Eli paikkoja on kuusi.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers

Kangasalla on ainakin ollut - tiedä sitten onko enää.

JOS tekee itse hampurilaispihvejä niin vähintään 2kpl kananmunia 400g jauhelihaa kohti ja lisäksi vaan mausteita. Ensimmäisellä kerralla erehdyin laittamaan korppujauhoja ja vettä sekaan - ei hyvä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy